2018-05-20, 19:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag har sökt i tråden men fann det inte nu, Det finnns citerat på ett par ställen. Hon var sur för att folk hissade svenska flaggor vid terroristatacken och menade att det inte var en attack på Sverige utan på hela välden och Ingen svensk Flagga på Min profil mer bla bla bla.
Nån annan skarpsynt kanske hittar citat i tråden?

Jag har sett det inlägget (inte LWs på Facebook) men inlägget här i tråden som återgav LWs kommentar på facebook.
Citera
2018-05-20, 19:27
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att ljudet studsar mot en vägg för att sedan färdas i motsatt riktning.

Uppenbarligen en staketforskare, Viktigpettrar finns inom alla områden.

Ditt vittnesmål är troligen ett av de viktigaste som framkommit i tråden hittills. Säkrare än t ex obestyrkta uppgifter om blod i lägenheten.
Citera
2018-05-20, 19:29
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr4y3r3
Det är orimligt att skriken skulle komma från BO eftersom E20+E18 har ju hög trafik dygnet runt.

Ja, du får väl ställa dig där och skrika kl 2330 ikväll så kan vi andra lyssna om vi hör dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overb
Finns bullerplank mellan eran bostad och motorvägen i linje med fyndplatsen?

Nej
Citera
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Man glömmer inte sådana skrik kan jag lova. Även med hjälp av sambons samtalshistorik till 112. Jag låg i sängen och hade kollat på en serie, precis lagt mig till rätta för att sova bredvid min redan sovande sambo.

Okej, så kan vara erat 112-samtal som gör att polisen ser det hela som människorov då.
Citera
2018-05-20, 19:31
Medlem
Public Enemys avatar
Det vore kanske intressantattfå reda på mer om bilen.
Ärdet Lenas bil?
Varåterfanns den?
Citera
2018-05-20, 19:31
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
På grund av bullerplanket. Observera att ingen granne tycks ha hört någonting, medans jag och min sambo hörde tvärs över motorvägen.

Kan ju även bero på hur vinden rör sig.
Citera
2018-05-20, 19:32
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag uppfattar det inte alls som att hon var sur.

Hon skrev de vanliga flosklerna som brukar komma efter dylika dåd.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (2018-05-15)

Tack, det är ordning och reda på dej Blomvattnare.
Jo, allt som ä svenskt är nog fel enligt henne.
Det är väl jag som blev sur kanske. Jag tuggar fradga...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Känns inte som att man borde notera ett skrik från andra sidan motorvägen sen ganska mkt träd imellan. Måste varit ett långt och extremt högt skrik?
Kan du utveckla skriket lite mer? Hur länge? Hur högt? Hur "lät" det om man nu kan säga så?
Obehagliga frågor..
Citera
Medlem
Lena Wesström citat:
Jag är också bestört och förtvivlad över ondska och vansinne. Men det är inte Sverige som attackerats. Det är mänskligheten. Sverige har del i det som är skevt, vi har alla ansvar i den värld som är trasig. Svaret kan inte vara ökad gruppering. Mitt deltagande, min strävan efter fred, min tro på kärlek och det goda går långt bortom nationer. Ingen flagga på min profilbild.

(FB) Örebro: Lena Wesström

Så nu när Lena Wesström själv är död kan vi också säga att det inte är Sverige som attackeras utan mänskligheten. Sverige har del i att Lena är död, i det som är skevt. Ja, vi alla har ansvar för att Lena dog i den värld som är trasig. Vi kan inte gruppera oss som nation, utan bör sträva efter fred och kärlek.

Ja, det var snurrigt. Är jag medskyldig till Lenas död, och ni andra också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggen
En person som varit anhållen i fallet är tydligen släppt, men inte helt avfärdad, har försvunnit utomlands.

https://www.fotbollskanalen.se/video/3972329/kvinna-forsvunnen-i-orebro-tidigare-anhallen-man-sags-ha-lamnat-landet/

Sannolikt den personen som diskuterats mest i tråden, men finns rätt lite att gå på, även om han givetvis inte kan avfärdas helt. Manlig "vän" till BO, hur nära osv. vet vi inte. Både han och BO frånskilda. Försvunnit utomlands är sannolikt ett geocashing-event i Norge, som var planerat långt innan mordet.
Citera
2018-05-20, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Uppenbarligen en staketforskare, Viktigpettrar finns inom alla områden.

Ditt vittnesmål är troligen ett av de viktigaste som framkommit i tråden hittills. Säkrare än t ex obestyrkta uppgifter om blod i lägenheten.

Det värsta med det hela är att vi tydligen var de enda som ringde in om tips innan media skrev om detta. Garanterat några som tänkt ”äsch det var nog inget, och om det var det så kollar nog någon annan upp det så nu kan jag sova” eftersom att fler tips började komma in efter medias inblandning i fallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in