2018-05-20, 19:41
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag har sett det inlägget (inte LWs på Facebook) men inlägget här i tråden som återgav LWs kommentar på facebook.
Blomvattnre ar snäll och letade rätt på det.

Finns i hennes inlägg kl. 19.21
Citera
2018-05-20, 19:42
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Tack, det är ordning och reda på dej Blomvattnare.
Jo, allt som ä svenskt är nog fel enligt henne.
Det är väl jag som blev sur kanske. Jag tuggar fradga...
Nja, jag uppfattar henne inte alls så. Hon skrev det som är - i hennes ögon - lämpligt att skriva vid ett sådant tillfälle. Jag har inte alls uppfattat det som att hon ansåg att allt svenskt var fel. Jag uppfattar henne som en trevlig person även om vi kanske hade olika åsikter om diverse samhällsfrågor.

Angående teorierna om att någon ensamkommande eller liknande skulle vara den skyldige just för att hon jobbade med sådant så vill jag gärna påminna om hon som mördades i ett joggingspår i Uddevalla. Hon hade någon svag koppling till invandrare genom sitt yrke, och tråden om henne försökte stundtals verkligen vrida och vända det till att hon hade någon sorts beslutanderätt om deras vistelse här i landet eller vårdnaden om sina barn, och allt vad det nu var, och att mordet på henne skulle handla om det.

Men det visade sig ju inte alls vara så. Det var en vanlig svensk kille som valde att döda henne.

Vi hade ju faktiskt mord här även innan den stora flyktingströmmen.
Citera
2018-05-20, 19:43
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Du pratade om planket och om fyndplatsens placering i jämförelse med planket. Fyndplatsen är på samma sida som motorvägen, och vi bor tvärs över motorvägen.
Okej, då är jag med. När jag kikade på Expressens bilder, såg det ut som om fyndplatsen var på andra sidan planket, dvs samma sida som BO:s hus ligger.

Men är det inte ett bullerplank på er sida motovägen också?
Citera
2018-05-20, 19:47
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Man behandlar andra som man vill bli behandlad själv. Hade jag eller min sambo råkat ut för något så skulle jag vilja att andra gjorde samma sak, det kan jag inte kräva om jag inte lever upp till det själv.

Att inte larmoperatören tog er på allvar var ju undre all kritik! 😡
Sen om flera andra hörde hennes skrik..
Men det är väl lite så det blivit i vårt land.,
Nått som vi verkligen borde vara måna om att förändra.. Hur vi bryr oss om våra medmänniskor . Bra gjort av er.
Hemskt att höra dessa skrik.
Citera
2018-05-20, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Okej, då är jag med. När jag kikade på Expressens bilder, såg det ut som om fyndplatsen var på andra sidan planket, dvs samma sida som BO:s hus ligger.

På Maps finns bild tagen på hösten, där kan man tydligt se att det är fri sikt mellan fyndplats och husen på andra sidan bullervallen.

https://www.google.com/maps/@59.2887465,15.1869551,3a,75y,125.02h,99.45t/data=!3m9!1e1!3m7!1s4LR6-Pf09wnbTYeIRCSNyA!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i27
Citera
2018-05-20, 19:48
Medlem
Citat:

Nej fyndplatsen var ut mot motorvägen så att säga. Nej det är inget bullerplank här
Citera
2018-05-20, 19:49
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:

Du skriver frågor som finns besvarade i tråden och det finns även många bilder som visar var de hittade kroppen i förhållande till planket. Snälla läs lite så du förstår....
Senast redigerad av Krickedixan 2018-05-20 kl. 19:52.
Citera
2018-05-20, 19:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Jag tror att det förhåller sig så som att hon Lena skulle jogga en sväng. Varvid hon senare blir överfallen, våldtagen, och sen förmodligen strypt eller krossat huvudet med en sten elr liknande. GM flyr sen platsen mot Vivalla där han/hon sitter och trycker.

Jag brukar tänka lite utanför boxen, hade det varit närstående hade de redan åkt dit. Tack för mig.

Idag lämnar man inte ytterdörren olåst, ens för kortare joggingtur i närområde.
Citera
2018-05-20, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Att inte larmoperatören tog er på allvar var ju undre all kritik! 😡
Sen om flera andra hörde hennes skrik..
Men det är väl lite så det blivit i vårt land.,
Nått som vi verkligen borde vara måna om att förändra.. Hur vi bryr oss om våra medmänniskor . Bra gjort av er.
Hemskt att höra dessa skrik.

Ja jag hoppas innerligt att han får en redig tillsägelse eller rent av blir uppsagd. Ja verkligen, det känns så osannolikt att vi var de enda som hörde.. Ja det är inget jag önskar att någon annan ska behöva höra, det har etsat sig fast..
Citera
2018-05-20, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
De senaste åren har för mycket arbete lagts på Kyrkorna och andra snälla människor som vill hjälpa. Vilka som bär huvudansvaret för detta tror jag vi vet nu..Kyrkor ska inte syssla med för mycket hjälpverksamhet, då blir det fel. Kyrkornas uppgifter ska väl vara traditionella. Troligen råkade Lena ut för en förfördelad människa som trodde att just hon bar ansvar för ev. svårighet i asylärende. Eller om det var svartsjuka. Vi får vänta på vad polisutredningen kommer fram till.
BO:s arbete med flyktingar skedde på ett utslussningshem, alltså kommunalt. Hade inget med hennes tidigare pastorstjänst eller församlingen att göra.
Absolut tystnadsplikt gäller präster OCH pastorer med motsvarande utbildning och ordination/vigning till tjänst, alltså gäller det pastorer inom Equmenkyrkan ( som inte är samma som EFK som någon här i tråden hänvisar till).
Citera
2018-05-20, 19:55
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kauwt
Om detta stämmer så är jag väldigt oroad över att du vågar skriva ut detta. Eftersom det inte finns någon gripen gärningsman/-kvinna så hade jag nog passat mig lite för att skriva ut den största vittnesuppgiften hittills. Eller?

Det finns nog fler vittnen ... och jag tror inte paret som hörde skriken är huvudvittnet
De har ju hittat en bil nu så de vet säkert mycket mer.
Kan dock tycka att larmoperatören inte gjorde sitt jobb och det känns inte alls bra. Tänk vad mycket som kan missas för ett en människa inte gör sitt jobb.
Citera
2018-05-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Sannolikt den personen som diskuterats mest i tråden, men finns rätt lite att gå på, även om han givetvis inte kan avfärdas helt. Manlig "vän" till BO, hur nära osv. vet vi inte. Både han och BO frånskilda. Försvunnit utomlands är sannolikt ett geocashing-event i Norge, som var planerat långt innan mordet.

Är man inte avfärdad brukar man inte få dra utomlands. Konstigt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in