Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-18, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fryer
Skaffade Tinder förra veckan, och det går inte så bra. Har fått ganska bra feedback på mina bilder och profiltext av tjejer i min omgivning, men jag får ändå inte några matchningar. Inga otydliga selfies eller spännbilder och texten är lagom lång med glimten i ögat.

Tilläggas bör att jag inte lajkar alla utan endast de som ger ett lite seriösare intryck, är själv ute efter något relativt seriöst. Har hittills bara fått en matchning men hon var våldsamt tråkig att prata med, svarade fåordigt med smileys osv., så jag kände inte att det var värt att lägga ner mer tid på det.

Är det min profil som behöver förbättras eller är det lite dålig säsong att börja med Tinder nu när det har blivit så varmt och folk gör annat istället?

Bor i Göteborgsområdet och har ett par år kvar till 30.

''Har fått ganska bra feedback på mina bilder och profiltext av tjejer i min omgivning''

Där är ditt problem, att du frågar kvinnor efter feedback. Kvinnor är ologiska varelser som saknar förmågan till självinsikt och detta leder till många dåliga råd som berör det subjektiva och objektiva. Jag råder dig att vända dig till män som har visat framgång på Tinder istället .

Edit: Om det är så att profilbytet faller platt så är det bara att omfamna din fullhet och gå ryggen rak. Äru efter något seriöst så är det bara att radera appen för du kommer inte finna din happy ever after ending. Du måste förstå att tinder är inte till för att gynna män utan kvinnor och företag, och ser du bra ut så kan du ta del utav fördelarna men tyvärr så ser majoriteten av män ut som traktorer och detta faktumet kommer inte ändras vare sig det är sommar eller vinter, kvinnan kommer söka sig till hunken så länge han finns tillgänglig.
Senast redigerad av bubbbles 2018-05-18 kl. 03:29.
Citera
2018-05-18, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Kanske inte ligger, men nog fan är hon letandes. Stämmer, ny Tinderbio så jag raderade henne från Tinder, vilket jag hoppas hon tog som en liten hint om att jag sett hennes nya bio. Grejen är att jag blir också rätt kall när jag inte får så mycket tillbaka, så någon eventuell backlash blir nog ganska mild. Å andra sidan hade vi världens mysigaste picknick a la förhållande den senaste helgen. Och hon fortsätter svara mig väldigt fort när jag skriver efter någon dags tystnad.

Så att sätta på en schysst ekonomistudent är inte helt förkastligt givet ovan nämnda omständigheter.
Det är ju paradoxalt både bra och dåligt att radera. Bra för att sända en signal om att du är medveten (det kan ju dock också gå obemärkt förbi att du gjort detta) och att du inte vill bara vara med henne (om hon ser och förutsätter att du tog bort appen), och dåligt för att du nu tappar möjligheten att bevaka henne. Dvs dels konkreta saker som nya bilder och bio, och mer subtila men ändå viktiga indikatorer om avståndsuppdatering (hon har öppnat appen på ny position), vilket ju inte ska ske om hon är dig trogen.

Det är viktigt med kontroll för att följa vägen från Tinder till exklusivitet, och man får förutsätta att man själv inte bevakas.

Håller med fabula att det är bra att du gör rätt i att hålla dig med en side-chick under dessa omständigheter.

Om om svarar positivt på dina påpekanden om passivitet kan du ju gå hela beta-vägen (inte sarkasm) att fråga om ni ska vara exklusiva och ta bort appen. Helst vill man att detta ska vara något som utannonseras självmant, men det är sällan en perfekt värld.
Senast redigerad av Burkm4t 2018-05-18 kl. 10:03.
Citera
2018-05-18, 12:01
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Matcha med en skitsnygg tjej för ett bra tag sen varpå det typ dog ut eftersom hon är halvdryg att skriv med, men jag har haft henne på snap.
Har inte vart så engagerad eller brytt mig om tjejer på senaste.

Men skrev i onsdags och fråga om vi skulle ses till helgen. Hon svarar att de kan vi göra om hon inte åker till "stad".

Svarar att du får höra av dig imorgon (idag) när du vet då.
Fortfarande inte hört ngt...

Hon verkar väldigt egotrippad med när man pratar, svarar mest på tilltal iprincip.

Jag kommer inte över huvud taget kontakta henne ett uns mer orkar inte med sådana där självupptagna jävlar hur snygga om än är. Verkligen min typ av tjej utseendemässigt och de händer inte ofta. Brukar försöka tänka att "hoppas du hamnar som 35 år singel och ensam" istället.
Bläääääääääääää

Gör ni också som mig? Om ni öppnat upp för de? Tycker de handlar om ge och ta.
Tänker fan inte jaga någon för att ens få till en träff liksom.
Jag är precis som du, flera har fångat mitt intresse, men beter dom sig som aspisar som bara svarar på tilltal, pratar om tråkiga saker och är självaupptagna as låter jag det dö ut av sig själv, ibland block-and-delete. Varför ska jag lägga ner tid på sådana när det finns vettigare personer? Trots att utseendet är väldigt attraherande blir jag avtänd när de beter sig så.

Det är cuck/beta att jaga någon bitch som inte kan bete sig IMO.
Citera
2018-05-18, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag är precis som du, flera har fångat mitt intresse, men beter dom sig som aspisar som bara svarar på tilltal, pratar om tråkiga saker och är självaupptagna as låter jag det dö ut av sig själv, ibland block-and-delete. Varför ska jag lägga ner tid på sådana när det finns vettigare personer? Trots att utseendet är väldigt attraherande blir jag avtänd när de beter sig så.

Det är cuck/beta att jaga någon bitch som inte kan bete sig IMO.

Jupp.
Jag skrev dock bara att ”Antar de blir ”stad”?”.
Hon svarar ”bestämmer mig imorgon”.
Man baaa aha fast nä.

Sa att då bokar jag in annat, vi får ta de en annan gång. Sen svara jag inte på de hon skrev.

Kommer fan inte skriva mer till henne nu.
Va tror endel att man sitter och väntar som världens toffel på att få reda på om man ska ses eller inte? Nej
Citera
2018-05-18, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Jupp.
Jag skrev dock bara att ”Antar de blir ”stad”?”.
Hon svarar ”bestämmer mig imorgon”.
Man baaa aha fast nä.

Sa att då bokar jag in annat, vi får ta de en annan gång. Sen svara jag inte på de hon skrev.

Kommer fan inte skriva mer till henne nu.
Va tror endel att man sitter och väntar som världens toffel på att få reda på om man ska ses eller inte? Nej
Bra beslut. Det är fantastiskt vad mycket bristande respekt för andras tid det är bland många brudar. Och inte kunna ta ett sådant beslut direkt = hon är inte intresserad, alt hon hade annat på g som var mer intressant, som hon väntade svar på. Och du var backup i fall den hypotetiska hunken inte ville. Girigt.
Citera
2018-05-18, 15:57
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fryer
Skaffade Tinder förra veckan, och det går inte så bra. Har fått ganska bra feedback på mina bilder och profiltext av tjejer i min omgivning, men jag får ändå inte några matchningar. Inga otydliga selfies eller spännbilder och texten är lagom lång med glimten i ögat.

Tilläggas bör att jag inte lajkar alla utan endast de som ger ett lite seriösare intryck, är själv ute efter något relativt seriöst. Har hittills bara fått en matchning men hon var våldsamt tråkig att prata med, svarade fåordigt med smileys osv., så jag kände inte att det var värt att lägga ner mer tid på det.

Är det min profil som behöver förbättras eller är det lite dålig säsong att börja med Tinder nu när det har blivit så varmt och folk gör annat istället?

Bor i Göteborgsområdet och har ett par år kvar till 30.

Glimten i ögat kan du skippa. Sannolikheten att du lyckas förmedla matchande humor i en presentation är minimal.

Om du inte får några matchningar får du börja sänka nivån och lajka fler och inte bara nöja dig med de som ger "seriöst intryck".
Citera
2018-05-18, 16:01
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Kanske inte ligger, men nog fan är hon letandes. Stämmer, ny Tinderbio så jag raderade henne från Tinder, vilket jag hoppas hon tog som en liten hint om att jag sett hennes nya bio. Grejen är att jag blir också rätt kall när jag inte får så mycket tillbaka, så någon eventuell backlash blir nog ganska mild. Å andra sidan hade vi världens mysigaste picknick a la förhållande den senaste helgen. Och hon fortsätter svara mig väldigt fort när jag skriver efter någon dags tystnad.

Så att sätta på en schysst ekonomistudent är inte helt förkastligt givet ovan nämnda omständigheter.

Låg sannolikhet. Idén om att andra bryr sig om eller ens lägger märke till sådana typer av aktioner är nästan alltid större i utövarens huvud än för den utsatte. Du måste ha en ganska etablerad personlig kontakt om det där signalsystemet ska gå fram. Hundratals har tagit bort matchningar med mig, jag minns inte vilken någon av dem varit.
Citera
2018-05-18, 16:05
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Låg sannolikhet. Idén om att andra bryr sig om eller ens lägger märke till sådana typer av aktioner är nästan alltid större i utövarens huvud än för den utsatte. Du måste ha en ganska etablerad personlig kontakt om det där signalsystemet ska gå fram. Hundratals har tagit bort matchningar med mig, jag minns inte vilken någon av dem varit.

Viss skillnad på en längre dejt gentemot random dudes.
Citera
2018-05-18, 16:55
Medlem
Tjejer, alltså. Så ologiska varelser. Träffade tjej via Tinder för nån månad sedan. Hon verkade galet förälskad redan på första dejten. Sa saker som ”när får jag träffa sig igen?” och ”jag är så jävla attraherad av dig”. Andra dejten hade vi sex. Hon sa att det var det sjukaste hon varit med om då jag tripplade hennes rekord i antal orgasmer.

Sen, efter dejt två ... knäpptyst från henne. Och konstant tindrande. Hon ställde in vår nästa träff, föreslog en ny och ställde sedan in den också. Veckorna blev till en månad. Då ringde jag henne för att ge det en sista ansats.

Samtalet gick sjukt nog jättebra och hon lät jätteglad över att prata. Vi bestämde ny dag.

Två dagar senare var jag på väg hem från en annan tjej. Satt vid spårvagnshållplatsen då någon ropade på mig. Tittade upp och möttes av hennes uppenbarelse. Hon började hångla med mig och säga att jag är snygg. Log och såg så lycklig ut över att se mig. Hon lät vännerna gå i förväg så vi fick lite tid för oss själva. Tid som vi förvaltade väl innan hon var tvungen att gå.

I alla fall. Märkliga varelser, som sagt. Helt uppenbart att hon dras till mig, starkt. Ändå har hon stött bort mig under en månads tid ... för att nu alltså vilja träffa mig igen.
Citera
2018-05-18, 18:13
Medlem
Snyft. Kan inte redigera mitt inlägg längre; det slarviga språkfelet är förevigat. ”Göra en sista ansats” heter det naturligtvis – inte ”ge det en ...”.
Citera
2018-05-18, 18:22
Medlem
Hur långt är det rimligt att åka för garanterat ligg med en snygg tjej med fin kropp? Hon är astaggad men två timmar bort fyfan
Citera
2018-05-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungScrat
Hur långt är det rimligt att åka för garanterat ligg med en snygg tjej med fin kropp? Hon är astaggad men två timmar bort fyfan

För garanterat ligg? Långt, för fan. Att du ens frågar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in