Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-16, 23:29
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag känner så jävla många "godhetsknarkare" att du anar inte och jag kan säga som så att ingen av dessa har ens vågat skämta om Nujengate än. Nån har erkänt, efter påtryckning, att intervjun var lite sisådär, längre än så har de inte kommit.
Är absolut inget facit men det är mina tio cent.

Glöm intervjun, det är en parentes i sammanhanget.

Det spelar ingen roll om tokvänstern fortsätter att hylla Özz, vanliga människor satte en sådan press på Tidaholms kommun att de fann det bäst att ställa in framträdandet.

Skattebrottet och faktumet att han faktiskt betalade svart till Özzbeken som utförde ett blodigt terrordåd med flera döda och sammanlagt runt 150 målsägande.
Oavsett om Özz-klanen var omedvetna om Özzbekens terroristplaner så kommer man inte runt faktumet att Özz-klanens brottsliga gärning (skattebrottet i.o.m. svarta löner) bistod en kommande massmördare.

Nu så vet jag inte inom vilka sociala nätverk dina bekanta godhetsknarkare vistas inom. Men jag kan lugnt säga att alla mina kompisar utan tvekan talar öppet och brett om hur de föraktar Özz-klanen.
Och mina kompisar gömmer inte sina namn, de har inga som helst problem med att öppet och offentligt kritisera Özz....likt alla de som kommenterade på Tidaholmskommunens facebook.

Politikerna och kultureliten/gratisätarna är inte dumma, de vet väldigt väl att de kan bli föremål för kritik typ "terroristkramare" och att de har samröre med en skattefuskare.

Tokvänstern körs nu över av vanliga människor. Politiker och kulturelit i karriären vågar inte skite ned sig genom att arbete med eller engagera Özz.
Pascalidou, Ernman, m.fl. har ju inte precis krambombat Özz.
Jag tror att fler och fler erhåller en beröringsskräck.
Citera
2018-05-16, 23:35
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Jojo. Man kan säga så här - den artistbokare som framöver överväger att engagera Özz Nujen och först kollar med Tidaholms Kommuns facebooksida kommer att plocka bort honom ur Rollodexen snabbare än du hinner säga helkörd. Det här måste nog beskrivas som ett folkuppror. Inte en positiv röst någonstans.

Så gick det. Konfliktbetende i stället för konflikthantering. Ett tvivelaktigt artistskap avslutat. Klanen Nujen mot klanen Sverige. Vad trodde han.

Undrar var det här placerar Uzz själv i klanens rangordning? Kan man bli utesluten för att ha dragit vanära över namnet?

Klart det är förvirrande. Vad fan hände? 2017, pang och poff. Immuniteten är borta. Det går snabbt i Sverige - världens mest extrema land.

Undrar hur många fler tidigare immuna pk-soldater som känner hur tidvattnet börjar flöda.
Citera
2018-05-16, 23:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Glöm intervjun, det är en parentes i sammanhanget.

Det spelar ingen roll om tokvänstern fortsätter att hylla Özz, vanliga människor satte en sådan press på Tidaholms kommun att de fann det bäst att ställa in framträdandet.

Skattebrottet och faktumet att han faktiskt betalade svart till Özzbeken som utförde ett blodigt terrordåd med flera döda och sammanlagt runt 150 målsägande.
Oavsett om Özz-klanen var omedvetna om Özzbekens terroristplaner så kommer man inte runt faktumet att Özz-klanens brottsliga gärning (skattebrottet i.o.m. svarta löner) bistod en kommande massmördare.

Nu så vet jag inte inom vilka sociala nätverk dina bekanta godhetsknarkare vistas inom. Men jag kan lugnt säga att alla mina kompisar utan tvekan talar öppet och brett om hur de föraktar Özz-klanen.
Och mina kompisar gömmer inte sina namn, de har inga som helst problem med att öppet och offentligt kritisera Özz....likt alla de som kommenterade på Tidaholmskommunens facebook.

Politikerna och kultureliten/gratisätarna är inte dumma, de vet väldigt väl att de kan bli föremål för kritik typ "terroristkramare" och att de har samröre med en skattefuskare.

Tokvänstern körs nu över av vanliga människor. Politiker och kulturelit i karriären vågar inte skite ned sig genom att arbete med eller engagera Özz.

Mycket möjligt att du har rätt, vi får se.
Citera
2018-05-16, 23:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Så mycket stöd för Özz har inte synts till. Inga gamla kompisar har rusat till hans försvar direkt.
I kristider visar det sig vilka som är ens verkliga vänner. I det här fallet noll.

Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Undrar hur många fler tidigare immuna pk-soldater som känner hur tidvattnet börjar flöda.
Schyffert har inte backat upp vare sig Soran eller Özz. Men han har däremot börjat skoja & ironisera över sina tidigare uttalande om pizza & Fanta, förmodligen för att han just känner att tidvattnet är på väg att träffa honom mitt i plytet. Så han väljer istället att distansera sig från Özz & Soran. Låtsas som om dom aldrig existerat helt enkelt.
Citera
2018-05-16, 23:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Det kan ju också vara så att de vet mer, inom bekantskapskretsen kan det ju ha florerat rykten. Där för vet de att det kommer att komma fram mer när myndigheter börjar rota i det. Det finns ju rykten i tråden om narkotika, kanske andra kändisar köpt det av honom? Och han i sin tur köpt av asylinvandrare som smugglar och handlar med narkotika?

Ni som känner ÖN kan ni inte skriva vad ni vet här i tråden?
Citera
2018-05-17, 00:13
Medlem
rrpipers avatar
Hur kommer det gå med föreställningarna på Rival? Kommer det bara att rulla på eller?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wEL5w5/36-nya-forestallningar-for-nujen-och-moller
Citera
2018-05-17, 00:24
Medlem
Playams avatar
Jag hoppas han gör någon show i närheten framöver, då jag gärna skulle betala inträde bara för att få häckla honom under hans gig. Så många möjligheter för en otroligt underhållande YouTube uppladdning den häcklingen, om man lyckades väl.

Och när det gäller komiker så är det nog Özz som är mest sårbar på scen framöver, skulle nästan kännas för lätt/fegt. Men behöver bara påminna mig hur han utmålat svenskarna genom åren, hans äckliga identitetspolitiska åsikter och nyligen hans retarderade beteende i Uppdrag Granskning för att glömma nåd bara för att det är öppet mål

Hans karriär som komiker är över, han försöker nog sadla om när han blivit förödmjukad på scen nån gång för mycket. Nånting säger mig att han inte hanterar förödmjukelse särskilt väl.

Edit: Märkte nu att det blir shower på Rival...gott. *ondskefullt skratt*
Senast redigerad av Playam 2018-05-17 kl. 00:38.
Citera
2018-05-17, 00:30
Medlem
Playams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson

Har någon av bergsturkens tidigare föreläsningar och "stand ups" setts som positiva upplevelser? Om jag hamnat på någon CIA black site, CIA vill göra mig medgörlig, bryta ner mitt psyke sänd någon av Özz föreläsningar och shower på repeat. Jag tar till och med ta på mig 9/11 för att tortyren ska upphöra, lär be om water boarding

Haha, vore onekligen effektivt sätt att bryta ner i alla fall mig. En YouTube playlist med Amy Schumer och Özz Nujen (både föreläsningar och hans komedigig) för att till slut dö av cringe overload.
Senast redigerad av Playam 2018-05-17 kl. 00:33.
Citera
2018-05-17, 01:22
Avslutad
Tino kommenterar Tidaholms beslut,
Citat:
Tidaholms kommun har dåliga nyheter för invånare som sett fram emot årets event: ”Torsdagens föreläsning om mångfald ställs in” ”Torsdagens planerade föreläsning kom ur en vilja om att lyfta mångfald på ett positivt sätt. Özz Nüjjen har länge föreläst inom området och därför bokades han som föreläsare. De senaste dagarna har kommunen fått motta både positiva och negativa skrivningar om föreläsningen men då vi inte kan garantera att föreläsningen blir den positiva upplevelse som var syftet, ställs föreläsningen in”

Det framgår inte om de försökte ringa Özz svåger i stället. Traditionellt ansågs inte det vara lämpligt att använda skattemedel för politiskt indoktrinering, men tiderna förändras. Tips på events Tidaholm kommun kan anordna i stället:

• Soran Ismail och Horace Engdahl om tredje vågens feminism för gentlemen

•Ensamkommandes förbund visar upp senaste slöjmodet och fördömer Sverige

• Anne Ramberg och Annika Strandhälls spartips till Tidaholms pensionärer

• Annie Lööf om hur Sharialagar kan stimulera nyföretagandet i glesbygden

• LO delar ut valsedlar och förklarar samband mellan gruppvåldtäkt och LAS

• Anders Lindberg och Henrik Schyffert ger recept på råttfri Quattro Stagionis

• Tidaholms böneutropfestival med böneutropare från hela världen. Vinner Malaysia igen eller har Qatar en chans i år med telefonrösterna?
Citera
2018-05-17, 01:44
Medlem
1970-01-01s avatar
Norra brunns FB sida är konstigt nog helt tom på frågor varför Özz inte är bortplockad.
https://www.facebook.com/pg/norra.brunn/reviews/

Och bara några få har frågat Måns om det inte är dags att byta jobbpartner, så han bör iaf svettas lite just nu, men tydligen inte tillräckligt för att hoppa av.
https://www.facebook.com/mansofficiell/

Uppdatering:
Jag måste lägga in en text från Måns Möllers FB sida innan den eventuellt försvinner (så den sparas till eftervärlden, förlåt om den är lite OT). Såhär har en användare skrivit:

Citat:
Jag hoppas att det görs en anmälan hos diskrimineringsombudet för Måns Möllers förnedringshån mot Jesus Kristus.
Märkligt att kanalen tillåtit en sådan kränkning få bli utsagd utan att ursäkt krävts från Måns Möller till oss kristna.
Det fanns absolut inget humoristiskt med Måns Möllers omogna uttalande.
Rix MorronZoo består av ett gäng omogna medelålders personer som mentalt lever kvar i ungdomen. Jag lyssnar inte på er kanal för människor utan intellektuell har inget vettigt att uttala sig om.
Detta är riktad till dig Måns Möller.
Tänk om någon hade hånat, förlöjligat, förminskat och uttalat sig felaktigt om autistiska personer. Hade du skrattat åt det när sådana som din son på svensk radio blivit förlöjligade och förminskade?
Hade du tyckt att det varit underhållande Måns Möller?

Sverige borde avskaffa jul- och påskledigheten nu när Sverige är anses vara sekulariserat. Men tanke på att ni ateister enbart utnyttjar ledigheten för att göra det som är viktigast för er i livet, att dricka sig fulla av alkohol. Vi som är kristna kan då ta ledigt då vi firar vår frälsare Jesus Kristus.

Fega ateister tar sig alltid rätten att håna kristendomen. Varför tar inte du Måns Möller och hånar islam? Du är för feg för det.

Det komiska med er svenska ateister är att ni alltid pratar om himmelriket när någon närstående till er går bort.
Förstår inte varför ni tror att era döda närstående är i himlen när ni inte tror på ett evigt liv efter döden.
Ni tror inte på Gud och ändå pratar ni om ett himmelrike.
Ni ateister hamnar inte i någon himmelrike.
Ni förblir döda och era ateistiska döda närstående är inte i himmelriket, de är helt döda.
Den som inte tror på Jesus Kristus återuppstår inte från döden och hamnar inte i himmelriket.
Det är ju det vi firar påsken för, för att Jesus övervann döden så att vi kristna återuppstår från döden så som Jesus Kristus återuppstod från döden och så att vi människor får ett evigt liv hos Gud.

PS: (Fet text) För att Måns partner Özz är muslim och att han därför inte skulle våga göra det?
Senast redigerad av 1970-01-01 2018-05-17 kl. 01:57.
Citera
2018-05-17, 02:22
Medlem
Firat idag som den halvblatte/halva norrbagge jag är startat i ottan med 17e Maj redan dagen dessförrinnan med att läsa Özz Expressen krönika igen, haha, och så dök det upp Tidaholm i flödet, jaja där ser man - Sommaren har börjat bra
Följer några långa drapor här:

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Özz verkar dock vara den sista komedi-blatten de har kvar nu. Är det därför de håller honom så hårt om ryggen och låtsas som om det regnar? Det står ju inte någon självklar "arvtagare" i kö för att ta över direkt. Eller har jag missat något?

Komedi-blatteriets svanesång är måhända påbörjad och är kanske förstört nu för översiktlig tid framöver. Expressen sitter nu och skiter på sig, undrar hur de tacklar detta ?
PK-Floskelmaskineriet får nu ladda om med några andra lyckade "entrepenörer eller liknande med invandrarbakgrund", och som gärna är muslimer, som batikhäxorna kan frottera sig med....

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tidaholm har skattepengar inblandat, därför ställer de in men pengar har förmodligen betalats till Özz. Norra Brunn däremot har en betalande publik och ett avtal, låt Özz köra och se var det hamnar. Annars riskerar de stämning.

Kommuner brukar betala sina fakturer vid nästnästkommande månadsskifte, så i så fall så blir det juni/juli som gäller. Men en kommun kan obstruera in absurdum och vägra betala, det kan gå hur långt som helst om en kommun vägrar. Det är nästan lögn i helvetet att genomdriva ett betalningsföreläggande/KFM gentemot en kommun. Många kända fall finns ju om sådant. Nu kom ju avbokningen drygt 24 timmar före, så kommunen kan nog gå fri.
Finns exempel på att kommuner avbokat evenemang pga lokalbrist mm, och därmed gått fria.
Så om Özz inte redan fått pengarna så är hen nog blåst på dessa, om nu Tidaholm vägrar...
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-05-17 kl. 02:43.
Citera
2018-05-17, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Vad hände med Bert Ks. storvuxna ord? Personligen har jag svårt för honom, gör han något mer än fabulerar? Gillar inte hans hotfulla stil, kom bara med fakta, det räcker.

Det ligger nog mycket mera bakom detta med Akilovs pengar, det är förmodligen betydligt större, annars skulle UG och Janne Josefsson knappast satt ihop ett helt program om detta. Totalt roterade ju runt 197000 kr på kort tid på Akilovs konto. Vilket är helt orimligt med tanke på att socialbidraget var på mycket mindre summor. Skatteverket svettas nog nu med att begära kontoutdrag ur alla berörda banker och att de kan spåra vart pengarna tagit vägen, inte vet jag. Men det finns alltså resurser att leta i databaser med datorprogram som letar igenom posterna. Så man lär nog hitta en hel del...

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det du beskriver är lindrigt. Tack och lov att de bor i villa med gräsmatta. Tänk om de stannat i förorten och bott högt uppe i ett hyreshus med betong eller asfalt under balkongen. Sicken turgubbe han är denne, Özz. Nu kommer han överleva.

Inte fan vet jag, som penningrullningen verkar ha varit så kan ju KFM ta villan bara rakt av om skulden är tillräckligt stor nog. Om Özz nu är ogift och inga barn, så anses ju en etta eller tvåa vara gott nog åt honom, eller så får de bo allihopa i typ en trea. Så Özz får bo kvar med sina föräldrar, ja inte vet jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in