Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-04, 08:36
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jävlar vad intressant det skulle vara att se deras kontoutdrag under åren.

Betalningen till terroristen är med största sannolikhet bara den allra yttersta toppen på ett gigantiskt och smutsigt isberg fyllt av svartjobb, skattefusk och tveksamma penningtransaktioner.

Det är helt orimligt att den enda svartutbetalningen skulle råka vara till just Akilov.

Klanens ekonomiska brottslighet är garanterat både omfattande och regelbunden.
Ja, det här är nog en riktig jävla soppa som involverar så många fler än bara Nujens, det är därför ingen verkar vilja (eller får) ta i det. Det är så snårigt att knappt polisen vill röra i detta verkar det som.
Citera
2018-05-04, 08:43
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Eftersom media inte skriver om det eller tar upp det så kommer det att rinna ut i sanden och glömmas snart. Trist men sant.
Citera
2018-05-04, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Om man skall ändra användning för en tidigare skola till exempelvis en teater eller till bostad krävs bygglov

Finns bygglov? Om inte kan renoveringen vara ett svartbygge.
? Sök på fastighetsbeteckningar på regionens hemsida?

Finns bygganmälan?
Se ovan

Finns utsedd kontrollansvarig?
Se ovan ovan

Vilka säkerhetsföreskrifter och andra skydsanordningar har funnits. Skolan är stor till ytan, 500 Kvm om jag minns rätt.
Vid målning av ett tak som tidigare är grundmålat med blymönja, vanligt tidigare och som namnet antyder innehållande stor mängd bly, så är det kostsamma säkerhetsåtgärder som krävs. Ofta används helt svart arbetskraft för sådant för att förbilliga.

Många jobb både in- och utvändigt måste ha gjorts på hög höjd. Hur har byggnadsställningar monterats?

Svågern har angivit som skäl för att enbart leja ut tak och fasadmålning till utomstående höjdrädsla. Detta är sannolikt en lögn visserligen för att dölja mycket omfattande utnyttjande av svart arbetskraft men typ sådant här folk som Akilov arbetar ofta utan skydd likt svenska arbetare gjorde förr. Det är ett av skälen till att det är mycket lönsamt att anlita dem.

Har ställningarna godkänts innan arbete påbörjats?

Kanske någon som kan ringa byggnads på Gotland. (Jag tänker inte göra det. De har varit så oförskämda mot mig tidigare när jag ringt om liknande ärenden. Ett eternittak som kastades ned från taket mitt i ett samhälle tex).

Jag känner en person som i sin tur känner en person som bor mycket nära fastigheten - hoppas få fram något nu i helgen.

Kom igen alla gotlänningar som läser här!
Citera
2018-05-04, 09:03
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Sant.
Och vi skall inte glömma att en som har röster att vinna på att muslimen Özz Nujen blir avslöjad och kölhalad för sitt långvariga ful- och dubbelspel med Sverige och svenskarna, det är (KD):s Ebba Busch Thor. Och som av en ren tillfällighet så har EBT anlitat -gissa vem då?- till att sköta valturnén för henne. Exakt! Bert Karlsson.
Så om BK tar ett ordentligt, offentligt nappatag med fifflaren Özz Nujen och exponerar hela brallneddragningen, så kommer (KD) att utan problem att klara 4%-spärren. Tänk på det, Bert!
Jo, det är väl ungefär så jag tänkte vad det gäller Bert.
Ett rejält nappatag med Özz kanske kan ge KD en extra push över 4% gränsen.
Däremot så tror jag att det är lite missvisande, för den här debatten, att referera Özz som Muslim. Hans beteende har lite att göra med religionen Islam men väldigt mycket att göra med klantraditioner.
Mannen är en Kurd, han är uppfostrad som en Kurd och han tänker som en Kurd.

Men en liten fotnot till ovanstående stycke, hade Özz betett sig i Kurdistanska områden som han beter sig i Sverige, så hade han råkat illa ut. Man kan inte bete sig som en klantänkande Kurd i Sverige, och man kan inte bete sig som en synnerligen bortskämd och navelskådande Svensk i Kurdiska områden.

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
OnT: Domen mot Akilov väntas inte förrän om 7 veckor. Inte behöver väl våra kära rättsvårdande och utredande myndigheter vänta på att den skall bli klar? Nu är det dags att skrida till [Skatte-]verket och börja utreda hela familjen Nujen. Det inkluderar kurdiska mamman och pappan. Och svågern. 10-åringen kan myndigheterna nog låta löpa. Han har ju antagligen i god tro, arbetat som telefonvakt åt sin fega Pappa. Det är att omoraliskt utnyttja barn! Fy på dig Rickard Damm!

Jag tror inte att någon dom mot Özzbeken inväntas. Jag tror att de rättsvårdande myndigheterna har erhållit så pass mycket material när Özzbeken utretts som man nu jobbar på, material som involverar personer utanför åtalet mot Özzbeken.
Jag kan tänka mig att de rättsvårdande myndigheterna har fått en del att bita i?
Citera
2018-05-04, 09:09
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Verkar ej finnas med i telefonlistan i alla fall.

Visserligen är det 2017, dock intressant att Nordeakortet kommer på tal:
s. 323

Detta är väl svartjobbsförmedlingen:

FUP, s.84
Stort tack för att du grävde i saken
Vem vet, den åtalade Özzbeken hade ju uppgivit falskt namn för myndigheterna om jag inte missminner mig?
Polisen erhöll utvisningsbeslutet på Özzbeken i fel (falskt?) namn.
Kanske dessa gossar som en regel brukar olika namn för att skapa oreda för myndigheterna? Typ söka uppehållstillstånd i ett namn, bidrag i ett annat, etc.?
Citera
2018-05-04, 09:17
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
För övrigt kan man ju undra om hur korkad Özz & Co är, det kostar faktiskt rätt mycket att driva en teater, värme och el mm. Lokala teatrar får ju svårt att fungera trots bidrag

Tingstäde med bara drygt 400 invånare hur fan skulle de ha råd att knalla på teatern där ? Tingstäde ligger för långt ifrån Visby för att det ska vara vettigt att driva en teater där Ett ganska stort antal föreställningar behövs ju för att dra in pengar

Özz egen enmansteater möjligen kan man ju tro kan ju fungera ?

= Att bygga en scen och hävda att syftet med byggnaden är att spela teater (1ggr per år) är ett ypperligt sätt för Özz att hävda att kostnaderna skall tas av hans bolag, han utför ju sin sina teaterpjäser där så då kan bolaget betala boendet. Vips så tas löpande kostnader för semesterboendet, förlåt teatern av Nujens bolag iställer för med Nujens skattade medel.

Är man kulturvänsterns lilla kelgris så finns det säkert en massa lika gulliga bidragssäckar att ösa pengar ur.
En gullig teater på Gotländska landsbygden som spelar ännu gulligare "samhällssatir" gör säkert Bah Kuhnke till sig av lycka.
Tillhör man vänsterns kulturelit så går det säkert att bedriva teaterverksamhet utan att en jävla biljett har sålts......det finns ju en massa skattebetalare att mjölka!
Citera
2018-05-04, 09:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
För övrigt kan man ju undra om hur korkad Özz & Co är, det kostar faktiskt rätt mycket att driva en teater, värme och el mm. Lokala teatrar får ju svårt att fungera trots bidrag

Tingstäde med bara drygt 400 invånare hur fan skulle de ha råd att knalla på teatern där ? Tingstäde ligger för långt ifrån Visby för att det ska vara vettigt att driva en teater där Ett ganska stort antal föreställningar behövs ju för att dra in pengar

Özz egen enmansteater möjligen kan man ju tro kan ju fungera ?

= Att bygga en scen och hävda att syftet med byggnaden är att spela teater (1ggr per år) är ett ypperligt sätt för Özz att hävda att kostnaderna skall tas av hans bolag, han utför ju sin sina teaterpjäser där så då kan bolaget betala boendet. Vips så tas löpande kostnader för semesterboendet, förlåt teatern av Nujens bolag iställer för med Nujens skattade medel.
Visst är det så. Hela upplägget med en "Teater" är bara för att kunna köpa huset med oskattade pengar i bolaget.

Svågern säger att det är ett sommarboende. Visst får man utnyttja bolagets fastighet som sommarstuga, men då skall man antingen betala marknadsmässig hyra (vitt) till bolaget, eller bli förmånsbeskattad om det är det egna bolaget. Vi får se om det finns några sådana kvitton & överföringar för det privata nyttjandet. En gissning kan ju vara att det inte finns några sådana kvitton & betalningar.

Skattebrott följaktligen, återigen.
Citera
2018-05-04, 09:26
Medlem
ppp333s avatar
Lite OT...Har den här insändaren i Östra Smålandnyheterna nämnts i tråden förut? Den"mest lästa" i den tidningen idag , men det måste vara ett troll eller en "shill" som skojar lite....

"Under intervjun är Özz Nûjen saklig och grundar samtliga av sina uttalanden på fakta medan Janne Josefssons med en osäker blick och röst ständigt överröstar honom, och när detta inte funkar använder han sig av klassiska härskartekniker. Fy skäms på ”Uppdrag granskning” och dess förlegade pressetik...

”Morgan Cohen Shillberg”

http://www.ostrasmaland.se/insandare/riktigt-daligt-gjort-av-janne-josefsson
Senast redigerad av ppp333 2018-05-04 kl. 09:41.
Citera
2018-05-04, 09:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Ypperligt läge för övriga svartarbetare som ÖZZ anlitat senaste åren att begära lite extra betalt nu så inte media får nys om det
Hahaha, det har jag inte ens tänkt på. Det är nog många som hör av sig för att få lite bonuspengar nu. Perfekt läge för utpressning.
Citera
2018-05-04, 09:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
1) Man kan ju tycka att Telia borde ha svågerns telefonnummer

2) Man kan ju tycka att den oskyldige svågern skulle ha ett egenintresse att bevisa sin oskyldighet och förklara sin inblandning. Undrar om han uppskattar att Özz tog honom som gisslan?
Min gissning är att svågern i första hand försöker skydda Debbie, som ju är minst lika insyltad som Özz.
Citera
2018-05-04, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Att inte en enda seriös journalist har granskat den gigantiska genomkorrumperade "godhetsindustrin" och alla dess förgreningar är det största journalistiska sveket mot det svenska folket i modern tid, kanske det största sveket någonsin.

Heder åt Janne Josefsson som satte strålkastaren på Özz.

Det som är så extremt deprimerande och bekymmersamt är att det inte finns 100 Janne Josefsson till, som det borde göra i ett sunt och friskt samhälle. Journalister som gör sitt jävla jobb helt enkelt.

Den svenska journalistkåren är, med några ytterst få undantag, den i särklass sämsta i världen. Våra totalt värdelösa journalisters svek mot det svenska folket är monumentalt och kommer inte att glömmas. Fega ynkliga små kräk som inte vågar gräva i detta.

Antagligen finns det så många ekonomiska skandaler och flagranta exempel på korruption inom asylindustrin att det skulle kunna pryda löpsedlar varje dag i åratal framöver. Men våra svenska värdelösa s.k "journalister" är knäpptysta. Antagligen för att de är bästa kompisar med de som har fingrarna i syltburken.

Det är så fegt och ynkligt att man baxnar. Ett rent förräderi.

Svensk gammelmedia är sämst.

Med risk för att gå lite OffT måste vi väl ändå här i tråden ha utrymmet att kunna diskutera gammelmedias osynlighet i detta skandalärende?
Jag tänker på att igår var det UNESCO:s Världsdagen för pressfrihet. En dag för att påminna om alla de journalister som runt om i världen tystas, torteras och mördas för att de vill göra sitt jobb: att granska, att berätta.
Här info: https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rldsdagen_f%C3%B6r_pressfrihet

SR:s Ekot och Kulturredaktionen kunde igår höras tala varmt för denna viktiga dag, och det med all rätt, men varför är det bara Janne Josefsson som törs ta tjuren vid hornen? Visst, det är lätt att förstå att det runtom på redaktionerna nu är "dålig stämning" när journalisterna både ser och inser vad klanen Nujen nu exemplifierar: att asylantindustrin under ytan har ett parallellt samhälle med svart arbetskraft och svart arbetsförmedling.
Denna MSM:s totala tystnad i Nujen-skandalen gör mig både betryckt och oroad. Ingen svensk journalist riskerar sitt liv om den vill granska The Nujens. Man skulle tro att utmärkelsen Stora Journalistpriset eller Guldspaden skulle tagga medlemmar i den svenska journalistkåren, men istället sitter man bara tysta och tittar besvärat bort.
Özz Nujen har kramats så länge och så hårt av MSM, så det är förståeligt att det tar emot att nu gå ut och ropa att kejsaren är både naken och en bluff. Men likaväl som en spade är en spade är en spade, så borde väl lockelsen i att en Guldspade är en Guldspade är en Guldspade våga locka fram hungriga journalister?
För tydlighets skull: Jag antyder inte att JJ gjorde sitt UG-reportage av annan hunger än jakten på Sanningen. JJ är redan så premierad och hyllad, så det är hans inbyggda journalistiska-moraliska kompass som styr honom. Det är därför svenska folket älskar honom. JJ är svensk journalistiks pacemaker. Synd att inga vinthundar syns på arenan..
Citera
2018-05-04, 09:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Lite OT...är inte om den här insändaren i Östra Smålandnyheterna nämnts i tråden förut? Den"mest lästa" i den tidningen idag , men det måste vara ett troll eller en "shill" som skojar lite....

"Under intervjun är Özz Nûjen saklig och grundar samtliga av sina uttalanden på fakta medan Janne Josefssons med en osäker blick och röst ständigt överröstar honom, och när detta inte funkar använder han sig av klassiska härskartekniker. Fy skäms på ”Uppdrag granskning” och dess förlegade pressetik...

”Morgan Cohen Shillberg”

http://www.ostrasmaland.se/insandare/riktigt-daligt-gjort-av-janne-josefsson

Hahahaha, vilken underbar trollning, satan vad jag garvade. Fruktansvärt kul.
"Morgan Cohen Shillberg" muhaha, helt otroligt att dom släpper igenom detta.

Jag gick direkt in för att arkivera detta, ifall dom raderar, men ser att någon annan redan tänkt samma tanke. Så sidan finns bevarad åt eftervärlden. http://archive.is/ciZYo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in