Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Jag kan inte annat än att allt ansvar landar på fastighetsägarna.
Det finns en form av undantag som Özz i sitt senaste alster i skittidningen Expressen förde fram.....eller inte förde fram men berörde.
https://www.expressen.se/kultur/janne-jag-pratar-garna-med-dig-igen/
Citat:
Följande borde jag naturligtvis ha varit tydlig med i intervjun:
• Utbetalningarna till det konto som visade sig tillhöra den person som mer än ett år senare genomförde terrordådet, Rakhmat Akilov, utfördes på uppmaning av den byggentreprenör som anlitats av min svåger för renovering av vårt gemensamt ägda fritidshus. Varje delbetalning baserades på av entreprenören redovisade arbetstimmar, som de förstås skulle få betalt för.
Var är kontraktet mellan Özz och "byggentreprenören" och var finns fakturorna?
Citat:
• Jag personligen har inte haft någon kunskap om vare sig entreprenören som anlitades eller känt till i detalj hur utbetalningarna har gått till. Jag har alltså inte genomfört vare sig någon beställning av byggtjänster eller gjort någon betalning.
Hur kan någon annan än ägaren anlita en "byggentreprenör" för att utföra ombyggnad och renovering av ett hus som helt ägs enbart av Özz?
Citat:
• Det har aldrig funnits någon som helst ambition från mig eller de övriga ägarna till fritidshuset att undvika beskattning. För mig är det självklart att alla ska göra rätt för sig och betala skatt, var och en efter sin förmåga. Bara så kan vi få en fungerande gemensam välfärd. I det här fallet gjordes betalningen för arbetet helt enkelt på det sätt som den kontrakterade byggentreprenören anmodade.
Hur "anmodade" den "kontrakterade" byggentreprenören? Ett telefonsamtal? Ett möte på COOP's parkeringsplats och en handskakning? Eller skickade byggentreprenören en faktura där Özzbeken stod som betalningsmottagare??????