Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Jag tror faktiskt & glädjande nog att detta är slutfasen av hans "karriär".
Hoppas du har rätt. Det återstår däremot att utreda svartbetalningen och omfattningen av den samt hur klanen Nujen kan komma i kontakt med illegala invandrare att utnyttja för svartjobb.
Det är garanterat långt mycket mer än 85000 det handlar om. Har man renoverat sitt hus hemma och sommarstugan för flera miljoner, varför riskera att åka fast för 85 lax? I synnerhet när de blåst svenska skattebetalarna på sina miljonarvoden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Tror att det som behövs är att Özz reder ut alltihop på bästa sändningstid. Eller försöker reda ut det, vilket inte borde vara så svårt.
Pudla järnet, säg förlåt, gråt en tår. Bingo!
För sent. Hade han pudlat hos Janne så hade det ändå varit tveksamt, men nu är det helt kört.
Citat:
Ursprungligen postat av
Utflyttad
Jag hoppas innerligt att vi får bevittna en snöbollseffekt.
Hela Özz-klanen förtjänar att hamna i onåd.
Inte bara onåd utan utredning, fängelsestraff, beslagtagna egendomar samt livstids utvisning till Turkiet. Om in84ever får välja...
Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Det är inte svårt att se framför sig hur pappa Mamoste Nûjen, klanledare, örfilar upp en förödmjukad och gråtfärdig Özz inför barn, familj och släkt. Jag gissar att pappa Mamoste Nûjen är gravt missnöjd med hur uppmärksamheten har riktats mot klanen och att saker nu antagligen kommer att bli annorlunda. Att ekonomi, svarta pengar och andra skumma förehavanden kommer att uppmärksammas mer. Har nog svårt att tro att Mamoste Nûjen är helt nöjd med det läget.
Özz är nog den som får ta smällen eftersom han varit ansiktet utåt och den som kunnat hantera och eventuellt stoppa det här. Ser framför mig hur pappa Mamoste skäller ut Özz och avslutar varje kort mening med en rungande hård örfil. Försöker Özz mumla något till sitt försvar så landar ett nytt knallskott från Mamostes handflata rakt på örat. På en alltmer gråtfärdig och förödmjukad Özz. Kanske får bror Ulas Nûjen ta över örfilandet ett tag när pappa Mamoste Nûjen blir trött?
Frågan är vad som är värst för Özz? En grusad karriär eller förnedrad, örfilad och utskälld av klanen? Antagligen kan han se fram emot båda.
Får dock påpeka att jag till stor del spekulerar här. Ingen aning om hur det fungerar i en primitiv bergsklan.
Samtidigt skickades sannolikt Özz ut av klanen för att göra exakt det han gjorde. Kulturkrockarna mellan Sverige och bergsturkarna är enorm. Vi talar om vuxna män från kulturer som inte är främmande för hedersmord, kasta barn från höga hus osv. Özz reaktion var säkert 1A i deras bok. Antagligen begriper de inte reaktionen från svenskarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Folkungavallen
Har inte riktigt hängt med här. Har Tidaholms kommun ställt in ett uppträdande för svartmuskiga Özz ? Isåfall måste jag nog knäcka en öl för att fira så här mitt i veckan.
Knäck en öl.
Citat:
Ursprungligen postat av
Externalist
Det var faktiskt pappan som var först ut med att överföra 10.000 kr till Akilov, vem vet vad denna betalning avsåg, knappast jobb på Özz Gotlandshus? Gissningsvis pågår ett korsvis anklagande.
Sedan fyllde svågern/Debbie på med ytterligare betalningar.
I vad mån det utöver dessa överföringar förekommit fler betalningar är oklart.
Garanterat fler svarta betalningar. Skatteverket borde syna bostaden i Nacka och de på Gotland, granska vad som utförts på fastigheterna och granska kvittona.