Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Haha, har precis en nytagen förstabild och har aldrig matchat med så snygga tjejer innan. Satte ju en klockren 8a, en Josefin B*rnebush-kopia, i nedre 20-årsåldern för bara ett par veckor sen. Efter det dog det, men kan iofs bero på att jag fått lätt hybris.

Men absolut, jag tror det ligger något i det du säger. Brudarna svarar ju de snyggaste så ska kötta fram ÄNNU bättre bilder nu.

Genomgående för den här tråden är ju att man skyller på Tinder-algoritmen när det går skräp och tar åt sig äran själv när det går bra. Just nu är allt Tinders fel.

Nä, blir fan inte klok på den här appen. Ytterligare en cancellerad dejt idag. Orkar fan inte.

köp kontantkort kontant, fota en riktigt skön dickpic, dra till mcdonalds surfa endast på deras wifi, och släng iväg till bruden som dissa Ev en hårigröv bild.

Lycka Till!
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2018-05-16 kl. 16:45.
Citera
2018-05-16, 23:03
Medlem
RonnyRasks avatar
Har inte följt hela tråden, men nog mycket för att säga att den domineras av män! Vore kul att få lite kvinnligt perspektiv på saken, för jag tycker nämligen 9/10 man matchar med är ungefär lika intressanta att prata med som en tegelvägg.

Klassikern är ju folk som har att resa som intresse i sin bio, men för man inte konversationen på det ämnet visar det sig att de har varit på Mallorca typ en gång för tre år sedan. Roligt värre.

För mig är det fan en gigantisk avtändning, för om de inte ens kan föra en intressant konversationer över tinder vill jag inte ens veta hur en dejt IRL skulle spelas ut.

Känner ni kvinnor likadant?
Citera
2018-05-16, 23:13
Medlem
Vill ta och skriva att användaren "BrunoC" gav mig jättebra (och rättvis) feedback, nyligen på vad jag skulle fixa och jobba på, angående mina bilder på Tinder i PM. Tänker inte posta bilderna offentligt, men tydligen var jag för söt och inte tillräckligt maskulin för att få mer matchningar hahaha Samt lite för asocial, bilder med annat folk (dvs. inte så många selfies) är tydligen ett måste för att lyckas bra. Men hur som, stort tack till den snubben! Om ni liksom jag behöver neutral och rättvis feedback från en neutral synvinkel så hör med honom, han verkar vara mer än villig att komma med goda råd!
Citera
2018-05-17, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Vill ta och skriva att användaren "BrunoC" gav mig jättebra (och rättvis) feedback, nyligen på vad jag skulle fixa och jobba på, angående mina bilder på Tinder i PM. Tänker inte posta bilderna offentligt, men tydligen var jag för söt och inte tillräckligt maskulin för att få mer matchningar hahaha Samt lite för asocial, bilder med annat folk (dvs. inte så många selfies) är tydligen ett måste för att lyckas bra. Men hur som, stort tack till den snubben! Om ni liksom jag behöver neutral och rättvis feedback från en neutral synvinkel så hör med honom, han verkar vara mer än villig att komma med goda råd!

Nöjet var på min sida, gubben. Skriv gärna hur det går här sen när du varit ute och skaffat ett par bra bilder.

Men i fortsättningen kommer jag nog börja ta betalt när jag delar med mig alla mina hemligheter, squinch-trick och annat här.
Citera
2018-05-17, 00:06
Medlem
Honeyvoices avatar
haha på detta

"Khoen Kenji har inte skrivit ut sin längd, 176 centimeter, på dejtingappen han är aktiv på.

– När tjejer skriver och frågar mig hur lång jag är svarar jag alltid med att fråga hur mycket de väger. Och då brukar konversationen ta slut."

https://www.metro.se/artikel/om-du-är-under-180-centimeter-behöver-du-inte-höra-av-dig

"På Tinder radar tjejer upp längdkrav – och så här tycker killarna som ratas på grund av några centimeter."
Citera
2018-05-17, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Det är klokt att ligga av sig lite, det gör att man kan vara lite mer kräsen och agera mer nyktert i sin approach. Inte gå på 5or och 6or i desperation, vilket är lätt hänt under torrperioder. Den gruppen får ju för mycket uppmärksamhet av desperata män som släpper sina standarder, vilket ju gör att de då tror att de ser bättre ut än de gör och inte jobbar på sitt utseende (typ gå ner i vikt) som de borde.

Har själv en paus från Tinder just nu då jag träffar en tjej lite mer regelbundet och ligger med bla. Skönt med med perioder av tillförlitligt tillgång på närhet och ligg, även om detta nog inte är något långvarigt, så ger det en lite uthållighet och styrka för framtida, mer osäkra, perioder av Tindrande.

Jaa, väldigt sant!
Jag får passa på nu när jag har så många att välja på haha.
Känner mig dock lite hemsk då jag aktivt chattar med två otroligt fina tjejer som båda känns som 'flickvänsmaterial'. De bägge tror att just de är den enda jag har ett intresse av för tillfället. Kommer förmodligen lyckas framställa mig i dåliga dager på eventuella dejter med dessa tjejer, men om jag presterar på bägge dejter kommer jag stå inför ett tufft val...
Har dessutom x antal oerhört dumma tjejer som dock verkar vara säkra ligg.
Tinder+ alltså, så sjukt värt pengarna!

Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter

BrunoC är helt klart en tondrivande figur i denna tråd, hålled med honom i princip allt!
Kul att du fick hjälp; uppdatera oss hur det går på Tinder senare!

Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
haha på detta

"Khoen Kenji har inte skrivit ut sin längd, 176 centimeter, på dejtingappen han är aktiv på.

– När tjejer skriver och frågar mig hur lång jag är svarar jag alltid med att fråga hur mycket de väger. Och då brukar konversationen ta slut."

https://www.metro.se/artikel/om-du-är-under-180-centimeter-behöver-du-inte-höra-av-dig

"På Tinder radar tjejer upp längdkrav – och så här tycker killarna som ratas på grund av några centimeter."

Haha, gud vilken tönt.
Tinder är ytligt, vad förväntar han sig? Tjejerna får väl ha vilka preferenser de vill. Jag gråter fan inte ute i Metro när en ortenbrud ratar mitt lite 'sötare' utseende för en BMW blatte.
De har däremot rätt angående tjejers hyckleri gällande vikten, men det rättfärdigar inte att gråta ut i en blaska som Metro. De vita snubbarna röstar garanterat på MP.

Tycker helt klart alla vi aktiva Tindrare i tråden skulle tajma en dejt med varsin tjej på samma bar. Det hade fan varit något haha. Bevittna IRL vem som är smidigast in action! Synd att vi bor såpass utspritt men vi får väl dra med oss varsin tjej till någon neutral spelplan som typ Linköping
Senast redigerad av Malken1 2018-05-17 kl. 01:05.
Citera
2018-05-17, 01:26
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
haha på detta

Haha, helt rätt motfråga att ställa.

Kan garantera att det skulle bli en jävla moralpanik, gnäll, kampanjer, politiska diskussioner, debatt i svt opinion live osv om killar och män började skriva liknande krav i sina profiler, typ "väger du mer än 60 kg kan du svepa <----". Killar skulle anklagas för dålig kvinnosyn, objektifiering, fat shaming, ytlighet, bidragande till ohälsosamma skönhetsideal, ätstörningar, och generellt anklagas för unga kvinnors dåliga mående.

Men kan inte tänka mig att det finns en enda man som skrivit något dylikt i sin profil. Möjligen någon enstaka som gjort det på skämt. De flesta män har förmodligen fysiska preferenser, det kan gälla både längd, vikt, bröststorlek etc. men man skriver det inte i sin profil och man frågar inte tjejen man skrivit med ett tag och bestämt träff med en sista fråga "hur mycket väger du?".
Citera
2018-05-17, 01:50
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Kan garantera att det skulle bli en jävla moralpanik, gnäll, kampanjer, politiska diskussioner, debatt i svt opinion live osv om killar och män började skriva liknande krav i sina profiler, typ "väger du mer än 60 kg kan du svepa <----". Killar skulle anklagas för dålig kvinnosyn, objektifiering, fat shaming, ytlighet, bidragande till ohälsosamma skönhetsideal, ätstörningar, och generellt anklagas för unga kvinnors dåliga mående.

Men kan inte tänka mig att det finns en enda man som skrivit något dylikt i sin profil. Möjligen någon enstaka som gjort det på skämt. De flesta män har förmodligen fysiska preferenser, det kan gälla både längd, vikt, bröststorlek etc. men man skriver det inte i sin profil och man frågar inte tjejen man skrivit med ett tag och bestämt träff med en sista fråga "hur mycket väger du?".
Hmmm.... jag kanske skulle skaffa tinder och vara jätteaktiv
Citera
2018-05-17, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Man har naturligtvis för mycket empati för att bokstavera för andra människor (här kvinnor) att de inte duger i ens värld. Dessutom är det betydligt värre att såga människor på grund av längd än vikt; det tidigare är bestående medan det senare är föränderligt och i stor utsträckning ofta bygger på lättja.

Men det är ingen nyhet att killar har ett större engagemang i tjejers mående än tvärtom; sådan är biologin.

Apropå den här diskussionen:
Började snacka med en tjej på 183 centimeter igår. Förklarade tidigt i konversationen att jag är fem centimeter kortare än hon. Hennes initiala reaktion: "känner mig hemsk, men det är tyvärr en dealbreaker för mig." Sedan pratade hon vidare med mig, och hur låter hon nu? "Jag har aldrig pratat med någon som du förut, du är en på miljarden." Hon är helt såld med andra ord, och tycker jag är den mest fängslande snubbe hon pratat med på Tinder. Det här skriver jag verkligen inte för att skryta alltså, utan snarare för att poängtera att "dealbreakers" kanske inte är så skrivna i sten som folk tror.

Dock ska man ju tillägga att vi inte har träffats än, och det är tänkbart att rigiditeten sätter in hos henne när vi väl gör det. Men det skulle jag allvarligt talat inte tro.

Däremot är det superviktigt att man som kille i de lägena inte verkar obekväm i det. Jag går aktivt på långa tjejer och talade om detta för henne. Talade även om att jag dejtat en tjej i hennes exakta längd tidigare. När hon frågade hur det kändes så ljög jag faktiskt lite och sa "det kändes inte på nåt speciellt sätt, jag bryr mig inte". Sanningen är att jag bryr mig till viss del, men jag vill komma över det för jag tycker det är jävligt löjligt.

Tjejen i fråga är för övrigt jävligt, jävligt gullig. Verkar genuint godhjärtad, har en poetisk ådra och är vacker även till utseendet. Jag tänker inte låta några godtyckliga centimetrar stå i vägen för oss; det vore ett brott, nästan.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-05-17 kl. 08:57.
Citera
2018-05-17, 09:37
Medlem
Förresten, gott folk – jag ska träffa en underskön chick på måndag och angående upplägg på dejten sa hon att hon "är på någon roligare utomhusaktivitet". Själv har jag lite svårt att se vad en sådan skulle bestå av. Det är inte snack om någon heldagsträff utan vi ses runt fem på eftermiddagen. Det ska vara strålande väder ute så jag hade väl tänkt mig att man kunde sätta sig nånstans där det är mysigt (typ Röda Sten eller dylikt) och dricka vin eller så (personligare setting än att dricka på ett uteställe; och man bör ju utnyttja sommaren när den väl är här). Men i alla fall, "aktivitet" låter ju som någon hurtig skit. Lite svårt att se vad hon är ute efter. Tips?
Citera
2018-05-17, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Förresten, gott folk – jag ska träffa en underskön chick på måndag och angående upplägg på dejten sa hon att hon "är på någon roligare utomhusaktivitet". Själv har jag lite svårt att se vad en sådan skulle bestå av. Det är inte snack om någon heldagsträff utan vi ses runt fem på eftermiddagen. Det ska vara strålande väder ute så jag hade väl tänkt mig att man kunde sätta sig nånstans där det är mysigt (typ Röda Sten eller dylikt) och dricka vin eller så (personligare setting än att dricka på ett uteställe; och man bör ju utnyttja sommaren när den väl är här). Men i alla fall, "aktivitet" låter ju som någon hurtig skit. Lite svårt att se vad hon är ute efter. Tips?

Forspaddling, åka skateboard, spela fotboll/basket, släppa lös och jaga kaniner på folks gårdar, rida häst. Finns massa kul att göra
Citera
2018-05-17, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Jaa, väldigt sant!
Jag får passa på nu när jag har så många att välja på haha.
Känner mig dock lite hemsk då jag aktivt chattar med två otroligt fina tjejer som båda känns som 'flickvänsmaterial'. De bägge tror att just de är den enda jag har ett intresse av för tillfället. Kommer förmodligen lyckas framställa mig i dåliga dager på eventuella dejter med dessa tjejer, men om jag presterar på bägge dejter kommer jag stå inför ett tufft val...
Har dessutom x antal oerhört dumma tjejer som dock verkar vara säkra ligg.
Tinder+ alltså, så sjukt värt pengarna!
Åh hur många gånger har man inte känt så när man har flera bra folk man pratar med, man börjar oroa sig att man ska behöva välja osv. Ett råd till dig, och även till mig själv när detta händer igen; den dagen den sorgen. Oftast löser det sig själv, det finns bortfall på alla nivåer av att träffa folk. Försök håll båda "vid liv" så länge som möjligt så man har options!

Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Dessa "aktivitet"-dejter är ju bara så blasé. De tjejerna som insisterar på dem har antagligen dåligt självförtroende, eller har aspis-drag, så de inte ser sig kunna hantera en 3-timmars one-on-one över ett (läs: några) glas vin, utan är rädd att det ska bli stelt och tyst.

Visa att du är initiativtagande och en man och styr om till det till en dricka-dejt, "du ska vi gå ta en öl i solen ist, det är ju så fint väder?". Om hon envist kämpar emot det så om du fortfarande vill ha henne så gå o spela minigolf eller boule eller nått skit. Finns ju en uppsjö av ställen oavsett var man bor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in