2018-06-08, 19:33
Medlem
Jag förstår inte varför ni spiller så mycket energi på att hoppa på varandra i den här tråden, förresten. Vi borde stötta varann istället – Tinder är som bekant ett rätt tufft spel för killar.
Citera
2018-06-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Ibland känns det som jag skulle vilja skriva mer här hur jag upplever saker personligen men jag är en sån mutation från bortre rymden att jag tror inte det skulle hjälpa alls.

För hjälpa är det jag vill…så ni hittar kärleken…inte att jag ska sitta här och skriva men såhär är det för mig bla bla bs.

Vet ente faktiskt…blir ledsen när ni är ledsna…skäms över hur vissa kvinnor beter sig. Kanske därför de måste skrika att män är svin hela tiden så det inte märks vad de gör i det tysta.

Usch anteri så läskig hon var fast hon skrev lite gulligt i början. Tror inte hon ska söka sig till UD eller jobba som medlare….jävla psycho….blir ju ww3 om de släpper lös henne. Finns många som har en taskig barndom och är jättegulliga….man får inget frikort att göra andra illa för man lidit själv. Åsnepuckot satte ribban så lågt att denna såg bra ut.

Fomalhaut…hon är inte heller klok i f-ing huvudet. Du måste hitta en giver annars blir det bara fälgkörning. Igen skitsamma om hon är 18…blir hon kär i dig vill hon vara med dig.

xo

Tack för din omtanke och för din input!

Ja, visst är det så. Hon dumpade mig helt enkelt och hittade ett sätt att göra sig själv till ett offer i processen.

Hon har hittills inte haft ett förhållande i sitt 23-åriga liv, så förmodligen är hon svår att komma nära så.

Jag mår faktiskt rejält dåligt över det här. Är en känslig person och att det här kunde gå fel efter den sanslösa första dejten känns helt surrealistiskt. Ännu en gång snubblar jag på mållinjen. Händer mig så otroligt ofta, och det bryter verkligen ner mig; det känns som om jag är med i en sadistisk version av Truman Show.

Hur kommer det sig att du säger att hon inte är klok, förresten? Nyfiken.

Och ja, visst är det hemskt att man har det feministiska hatet mot sig mitt i det lidande som livet ofta innebär. Ondska.
Citera
2018-06-08, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Jag förstår inte varför ni spiller så mycket energi på att hoppa på varandra i den här tråden, förresten. Vi borde stötta varann istället –

Tycker redan det är en ganska bra samling män här, folk är hjälpande. Det slängs ut funderingar, tips och folk skänker värde. Ibland kan man väl ha olika uppfattningar i sak (är ju ett diskussionsforum trots allt), som jag och burkm4t hade tidigare här men det är ju inga direkta elakheter.

Enda gångerna då trådarna blir låg nivå är väl när halvmongon plötsligt störtar in i tråden och uttalar sig tvärsäkert om grejer de inte har någon vidare koll på själva, inte är sakliga och är otrevliga i tonen. Sånt uppskattas inte här.

Citat:
Tinder är som bekant ett rätt tufft spel för killar.

Nej, nu är det män här. Sådana behöver inte gråta över varandras axlar över någon jättedum tindertjej och hålla varandra i händerna och sjunga Kumbaya.

Citat:
Jag mår faktiskt rejält dåligt över det här. Är en känslig person och att det här kunde gå fel efter den sanslösa första dejten känns helt surrealistiskt. Ännu en gång snubblar jag på mållinjen. Händer mig så otroligt ofta, och det bryter verkligen ner mig;

Hah. Du tar kvinnor alltför seriöst.

Välkommen till verkligheten där kvinnors natur inte stämmer överens med den du fått lära dig av samhället. En tuff framtid med många besvikelser väntar dig ifall du blir så pass nedstämd över att en svensk brud från Tinder, som sticker ut och träffar dig efter att bara utbytt några textmeddelanden, inte visade sig vara något flickvänsmaterial. Vem hade kunnat tro?

Kvinnor är inga änglar, långt ifrån. Majoriteten svenska kvinnor och tinderbrudar eller ens majoriteten kvinnor i världen är faktiskt ingenting att ha mer än för en kväll.

Ändra din inställning och se positivt på det hela istället. Gå in med förväntan om att alla kvinnor är lösaktiga och kåta varelser som bara behöver din kuk istället, så kan du bli positivt överraskad ifall du nu väl har turen att faktiskt träffa någon som är värd att inleda någonting seriöst med.
Senast redigerad av BrunoC 2018-06-08 kl. 20:24.
Citera
2018-06-08, 20:16
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Tack för din omtanke och för din input!

Ja, visst är det så. Hon dumpade mig helt enkelt och hittade ett sätt att göra sig själv till ett offer i processen.

Hon har hittills inte haft ett förhållande i sitt 23-åriga liv, så förmodligen är hon svår att komma nära så.

Jag mår faktiskt rejält dåligt över det här. Är en känslig person och att det här kunde gå fel efter den sanslösa första dejten känns helt surrealistiskt. Ännu en gång snubblar jag på mållinjen. Händer mig så otroligt ofta, och det bryter verkligen ner mig; det känns som om jag är med i en sadistisk version av Truman Show.

Hur kommer det sig att du säger att hon inte är klok, förresten? Nyfiken.

Och ja, visst är det hemskt att man har det feministiska hatet mot sig mitt i det lidande som livet ofta innebär. Ondska.

Ska försöka förklara…jag bara läser vad du skriver och så blir det liksom ett Youtube-klipp i huvudet. Du vet hur du kan känna dig efter du sett en film.

Sedan kommer känslan/intrycket bara…hon är ju inte klok. Som en häst som skyggar t ex…instinkt och känsla endast. Hästen behöver inte veta något om den som skrämmer…den vet bara att den ska därifrån. Jag är ingen analytiker…jag är ett djur.

Känner ända hit hur ont det gör i dig.
Citera
2018-06-08, 20:20
Medlem
Bra smiley-val där Bruno.

Och jag håller med denna gången, du verkar vara trevlig och så Formalhaut men du är å ena sidan väldigt duktig på att berätta hur tjejer funkar och hur de inte funkar.

Men samtidigt är du förtvivlad emellanåt på ett ganska orutinerat sätt. För mig går inte det ihop.

Nu behöver du inte ha ännu en utläggning om det eller varför du känner som du gör.
Citera
2018-06-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Bra smiley-val där Bruno.

Och jag håller med denna gången, du verkar vara trevlig och så Formalhaut men du är å ena sidan väldigt duktig på att berätta hur tjejer funkar och hur de inte funkar.

Men samtidigt är du förtvivlad emellanåt på ett ganska orutinerat sätt. För mig går inte det ihop.

Nu behöver du inte ha ännu en utläggning om det eller varför du känner som du gör.

Jag förstår att jag upplevs som förvirrande i dessa avseenden! Jag har helt enkelt nära till avgrundsdjup ångest och förtvivlan.

Har under min tid på Tinder nu försökt knulla upp ett självförtroendekapital, och det funkar på sätt och vis. Men samtidigt faller jag tillbaka i ömkligheten när jag inte får tjejen jag (eventuellt) vill ha. Dessutom växer mitt puritanska förakt för mänskligheten i allmänhet och tjejer i synnerhet ju fler jag träffar.
Citera
2018-06-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Tycker redan det är en ganska bra samling män här, folk är hjälpande. Det slängs ut funderingar, tips och folk skänker värde.

Håller med. Funderar faktiskt på att bjuda ut er bögjävlar på en dejt nån kväll. For realz. Well, förutsatt att ni bor i Göteborg.
Citera
2018-06-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Ska försöka förklara…jag bara läser vad du skriver och så blir det liksom ett Youtube-klipp i huvudet. Du vet hur du kan känna dig efter du sett en film.

Sedan kommer känslan/intrycket bara…hon är ju inte klok. Som en häst som skyggar t ex…instinkt och känsla endast. Hästen behöver inte veta något om den som skrämmer…den vet bara att den ska därifrån. Jag är ingen analytiker…jag är ett djur.

Känner ända hit hur ont det gör i dig.

Tack för omtanken, vännen. Du verkar vara en varm person. Fint, det.
Citera
2018-06-08, 21:00
Medlem
Citat:
Jag förstår att jag upplevs som förvirrande i dessa avseenden! Jag har helt enkelt nära till avgrundsdjup ångest och förtvivlan.

Har under min tid på Tinder nu försökt knulla upp ett självförtroendekapital, och det funkar på sätt och vis. Men samtidigt faller jag tillbaka i ömkligheten när jag inte får tjejen jag (eventuellt) vill ha. Dessutom växer mitt puritanska förakt för mänskligheten i allmänhet och tjejer i synnerhet ju fler jag träffar.
Det är inget fel i att känna som du gör, men frågan är om Tinder verkligen är din grej? Nog för att lite pippa kan bättra på ett självförtroende men du kommer ju alltid komma tillbaka till detta. Du är ju å ena sidan han som upplevt en tjej som kommit 20(!!) gånger, det tror jag du är ensam om. Och å andra sidan är du den där lille sköre killen som vill bli sedd och omtyckt.

Du kan inte få sympatier hela tiden när du ska stångas ena dagen och andra dagen ska man krama dig.
Citera
2018-06-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det är inget fel i att känna som du gör, men frågan är om Tinder verkligen är din grej? Nog för att lite pippa kan bättra på ett självförtroende men du kommer ju alltid komma tillbaka till detta. Du är ju å ena sidan han som upplevt en tjej som kommit 20(!!) gånger, det tror jag du är ensam om. Och å andra sidan är du den där lille sköre killen som vill bli sedd och omtyckt.

Du kan inte få sympatier hela tiden när du ska stångas ena dagen och andra dagen ska man krama dig.

Förstår inte den här biten.

Men visst är det så, att man är stark och självsäker på sätt och vis, men svag och skör på ett annat. För mig är det så extra mycket.

Och visst vill jag bli sedd. Ergo Tinder på gränsen till missbruk.

Det är klart att sympatier inte reserveras för dem som är svaga jämt. Nästan tvärtom då.
Citera
2018-06-08, 22:22
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Håller med. Funderar faktiskt på att bjuda ut er bögjävlar på en dejt nån kväll. For realz. Well, förutsatt att ni bor i Göteborg.

Helt ärligt så är vi några i tråden som säkert skulle kunna ha ett riktigt gott surr. Jag skulle inte ha bangat en träff. Nu är du dock långt ifrån mina trakter runt Stockholm.

Det vore kul om du, Bruno, Kroppskakor, Burkmat, Honeyvoice, Extroverto mfl mfl (har säkert missat någon aktiv i tråden) fortsätter bidra i tråden. Läser med nöje!
Citera
2018-06-08, 23:31
Medlem
Har startat om min tinder och nu efter tre dagar har jag bara fått 3 usla match. Är aktiviten på tinder dålig nu under denna värmen eller är det jag som är oduglig för tinder tjejerna i Stockholm?

Hur många match får ni per dag ni som bor i Stockholm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in