2018-05-16, 21:38
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Är det normalt med överviktiga spelare i allsvenskan?

https://www.xlsmedical.se/%C3%B6vervikt-fetma/r%C3%A4kna-ut-ditt-bmi

http://fotbolltransfers.com/site/player/5234

BMI tar ingen direkt hänsyn till hur mycket muskulatur man har, han är inte överviktig.
2018-05-16, 21:40
Medlem
Julinhos avatar
Skönt att vinna trots ganska tafatt insats. Paulsen förlorade varenda duell mot Strandberg i första.

Synd att Jeppe är avstängd mot Gnaget men tror inte det är så dumt att låta Fenger spela på hans position. Stark i närkampsspelet och bra fot. Förlorar dock Andersens box-to-boxspel men vinner i luften.

Måste lyfta Junior (som vanligt, vad fan gör han i Bajen?) och Fällman (som gjorde en prickfri insats igen). Och Djurdjic såklart, som skrapades loss från en frysdisk i ett dansk bottenlag.

Tre gubbar i skytteligatopp. Var inte igår direkt..
2018-05-16, 21:40
Medlem
plousandss avatar
https://www.instagram.com/p/Bi2Z7SghJlM/?hl=sv&taken-by=hammarbyfotboll
Vansinnigt med 24 mål kontra 2ans 14.
2018-05-16, 21:43
Medlem
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
BMI tar ingen direkt hänsyn till hur mycket muskulatur man har, han är inte överviktig.

Du tycker att han kan lägga på sig några kilo till?
2018-05-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plousands
https://www.instagram.com/p/Bi2Z7SghJlM/?hl=sv&taken-by=hammarbyfotboll
Vansinnigt med 24 mål kontra 2ans 14.
Vad händer när er första förlust väl kommer? Intressant att spekulera kring.

Studsar man tillbaka direkt, sugna på revansch, eller börjar spelarna tvivla på sig själva och följer sedermera upp med ytterligare poängtapp?

Nåja, luktar guld måste man ändå säga.
2018-05-16, 21:52
Medlem
simonvps avatar
25/30 poäng! Bra så!

Hatten av för MFF: överlägset bästa laget vi mött i år. Man hade bra kontroll på oss fram tills Rosenberg blev utbytt. Man kommer klättra rejält och topp 3 ska absolut ses som en rimlighet. HUR kunde MP sumpa det så med detta lag?

Skönt att vi dödade MFF-spöket också (har inte slagit dem sen 2009). TFF är det enda laget i serien som vi har mött men som vi inte har slagit i tävlingssammanhang under 10-talet (Dalkurd har vi inte mött än). Skönt om allt sånt är utrotat till hösten!

Kuken med Jeppe bara...Flytta upp Paulsen på mitten är mitt förslag och sätt ner Fenger i mittlåset. Och jag ber till gudarna att det inte var något allvarligt med Djurdjic i slutet (vilken jävla spelare det är!)

Fan vad bra jag mår just nu
2018-05-16, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
25/30 poäng! Bra så!

Hatten av för MFF: överlägset bästa laget vi mött i år. Man hade bra kontroll på oss fram tills Rosenberg blev utbytt. Man kommer klättra rejält och topp 3 ska absolut ses som en rimlighet. HUR kunde MP sumpa det så med detta lag?

Skönt att vi dödade MFF-spöket också (har inte slagit dem sen 2009). TFF är det enda laget i serien som vi har mött men som vi inte har slagit i tävlingssammanhang under 10-talet (Dalkurd har vi inte mött än). Skönt om allt sånt är utrotat till hösten!

Kuken med Jeppe bara...Flytta upp Paulsen på mitten är mitt förslag och sätt ner Fenger i mittlåset. Och jag ber till gudarna att det inte var något allvarligt med Djurdjic i slutet (vilken jävla spelare det är!)

Fan vad bra jag mår just nu

25/27*
2018-05-16, 22:02
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCretas
25/27*
Han vill ha 30 poäng för att säkra kontraktet.

Själv siktar jag ju givetvis på 88 () poäng. Bottennappet mot Häcken får man räkna med under en säsong.

Förövrigt är Malmö för bra för att åka ur.
2018-05-16, 22:02
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCretas
25/27*
25/30 för det är vad som brukar räcka för att hålla sig kvar.

Kul att mff fortsätter gå dåligt även om jag ogillar bajen supportrarna i 08-fotboll och ser gärna att de gnäller där så är ni Bajen skribenter här på FB okej så jag får glädja mig med er istället.
2018-05-16, 22:08
Medlem
Elwisps avatar
Derbyt på söndag kommer bli det mest laddade på många år känns det som. Känns osannolikt att jag lär sitta och hålla på gnaget, den såg man knappast komma innan serien drog igång.
2018-05-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Han vill ha 30 poäng för att säkra kontraktet.

Själv siktar jag ju givetvis på 88 () poäng. Bottennappet mot Häcken får man räkna med under en säsong.

Förövrigt är Malmö för bra för att åka ur.
Inte för att Malmö kommer att åka ur men sa man inte precis så om AIK när dom åkte ur?
2018-05-16, 22:22
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Inte för att Malmö kommer att åka ur men sa man inte precis så om AIK när dom åkte ur?
Man sa det om Bajen 2009.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in