2018-04-29, 13:41
Medlem
Kaylos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simulcra
Hej! Har aldrig tagit imovane innan men har hittat 5mg, flera stycken.

Kommer jag känna något om jag tar en halv? Jag vill verkligen inte tappa kontrollen och trycka i mig fler än planerat och vakna upp imorgon och ha gjort massa dumma saker.

Hur mycket kan jag ta utan att få minnesluckor och utan att tappa behärskningen?

Hittar mest information om folk som tar högre doser, så förstår inte riktigt vad som händer på mindre doser.

Tjena,

Du behöver inte oroa dig. Imovane är ingen benzo medicin. Du kommer att komma ihåg precis allt och kommer inte flumma alls.
Citera
2018-04-30, 08:59
Någon som är vaken? Jag tog nyss mina vanliga 3st Zolpidem STADA 5 MG.
Sen drack jag några öl och blev bara piggare och piggare, nu vill jag sova och tryckte i mig ytterliga 3 tabletter. Kan jag sova eller få den här övertrötta ”Zolpidem” sömnen som man faktiskt kan vara vaken på ihop med öl.

Jag ska sova nu UTAN ÖL, men fortfarande CP pigg!! Tips?

EDIT
Nu tog jag in en grogg, är det ok att ta 3 sömnisar till eller ska man bara lägga sig klarvaken och försöka?

EDIT 2
Jag har då tagit 3 Zolpidem på 5mg så det blir ju 15mg. Sen började jag dricks öl efteråt och blev pigg, men nu vill jag sova. Ska jag ta 15mg till till den groggen så jag kan få sova?

Sorry för fulligt skrivit. Men ni vet vad som händer. Puss

EDIT 4 DÅ
Kan jag ta ytterligare 15 mg nu och sen få sova? Då är maxen ändå uppe på 55mg? Jag har inte en ena aning.
Jag vill bara sova och ölen gjorde mig pigg i kombination med alkoholen.
LOL går nog och hoppas på att man kan sova. AANNARS är det ingen fara att ta 15mg till eller?
Senast redigerad av NamedPanda 2018-04-30 kl. 09:21.
Citera
2018-04-30, 11:16
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamedPanda
Sen drack jag några öl och blev bara piggare och piggare, nu vill jag sova och tryckte i mig ytterliga 3 tabletter. Kan jag sova eller få den här övertrötta ”Zolpidem” sömnen som man faktiskt kan vara vaken på ihop med öl.

EDIT
Nu tog jag in en grogg, är det ok att ta 3 sömnisar till eller ska man bara lägga sig klarvaken och försöka?

EDIT 2
Jag har då tagit 3 Zolpidem på 5mg så det blir ju 15mg. Sen började jag dricks öl efteråt och blev pigg, men nu vill jag sova. Ska jag ta 15mg till till den groggen så jag kan få sova?

EDIT 4 DÅ
Kan jag ta ytterligare 15 mg nu och sen få sova? Då är maxen ändå uppe på 55mg? Jag har inte en ena aning.
LOL går nog och hoppas på att man kan sova. AANNARS är det ingen fara att ta 15mg till eller?

Du kommer troligtvis inte kunna somna eftersom du inte försöker slappna av.

Mvh
Smoker
Citera
2018-04-30, 11:42
Citat:
Ursprungligen postat av smoker27
Du kommer troligtvis inte kunna somna eftersom du inte försöker slappna av.

Mvh
Smoker
Slappna av kan jag! Men jag borde ha lärt mig nu efter X antal år att alkohol blandat med mina sömnisar, gör mig pigg och vaken istället haha! Speciellt om man inte kan stanna vid 1-2 öl men ordningen är återställd! Väldigt trött efter 9 timmars nattjobb, lite småfull istället. Om några timmar är man helt normal igen!
Förstår inte varför det kliar så mycket i FB fingrarna när man lullar lite på sömnisar!
Sorry for taking your time!
Ha en underbar Valborg folk!

MVH
Citera
2018-05-08, 13:29
Medlem
Nån mer som tappar matlusten..nja..hungern snarare. När du tagit imovane.

Är inne på min fjärde 7.5 nu

Börja med 2..De 2 verkar inte försämra korttidsminnet knappt märkbart isåfall
Citera
2018-05-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamedPanda

EDIT

EDIT 2

EDIT 4 DÅ

Du kommer inte somna på Stilnoct om du inte lägger dig ner och faktiskt försöker att somna. För bästa resultat så ta 10mg Stilnoct, lägg dig i sängen, blunda och försök slappna av. Jag somnar alltid inom 30 minuter. Om du däremot sitter uppe, fipplar med telefonen i sängen eller tittar på en film så är risken att du inte somnar stor (av mina erfarenheter).
Citera
2018-05-09, 23:43
Medlem
Ordet Stilnoct tar mig tillbaka till tiden jag studerade och flera flippade kvällar. Den mest minnesvärda var första gången jag provade Stilnoct med syftet att flumma. Jag hade tidigare provat det med syftet att somna, med goda resultat.

Denna fredagskväll satt jag hemma ensam med lite cannabis och en karta Stilnoct. Jag hade tidigare läst på FB om Stilnoct-"trippar" och bestämde mig för att prova. Jag rökte en fet och slängde i mig 20mg Stilnoct. Efter 30min så kände jag ingenting (tyckte jag iaf :P) så jag promenerade till Statoil och köpte mig ett sexpack folköl. När jag kom hem började jag dricka så fort jag kunde och slängde i mig 20mg till. Efter detta gick jag in i en sorts trans där jag såg vad jag gjorde, men jag kunde inte kontrollera mig själv. Jag sprang fram och tillbaka i min lilla studentlägenhet, drack mer folköl och petade i mig mer Stilnoct.

Någonting i mitt huvud sa åt mig att jag skulle ta av mig mina kläder, så ju mer tid gick desto mindre kläder hade jag på mig. Jag befann mig i detta tillstånd i flera timmar och det hela kulminerade med att jag satt i min soffa, stirrade på min TV och hallicunerade att jag tittade på en TV-serie. Det var ingen TV-serie som existerar utan någon sliskig dokusåpa med många närbilder på människor av latino-ursprung.

Helt plötsligt så rycker jag till och jag återfår kontroll över mitt medvetandet. Jag inser att jag är naken och sitter i min soffa. Hallucinationerna slutar och jag klär på mig igen. Klockan är runt 02.00 och jag tittar till i min stash och inser att jag ätit upp alla min Stilnoct. Helvete, tänker jag. Jag som hade tänkt sparat dem till kvällar jag inte kunde somna. Nåväl, tänkte jag, nu har jag åtminstone haft en rejäl Stilnoct-kväll.

Var försiktiga med Zolpidem, mina vänner. Ibland tänker jag på att den där kvällen hade kunnat sluta väldigt annorlunda i och med att jag inte hade någon kontroll över vad jag gjorde. Tack och lov slutade det gott.
Citera
2018-05-10, 18:55
Medlem
Fan det tog kanske 2 minuter,sen bara somnade in,man drömde som ett litet barn gjorde man,men känner sig svag i kroppen när man vaknar upp.
Citera
2018-05-12, 11:36
Medlem
PlanetCaravans avatar
Hur pass svårt är det egentligen att få imovane på recept?
Citera
2018-05-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Hur pass svårt är det egentligen att få imovane på recept?
Beror helt på vilken läkare man träffar och vilka diagnoser du har samt ålder! Är man 18-25 så är det svårare att få recept! Lättare för folk 30+

Personligen så får jag lätt ut en större mängd om jag träffar en 60årig manlig läkare som kan relatera tills ens besvär och behov! Unga kvinnliga läkare har varit hopplöst för mig då får jag högst 30x5mg ett utag..
Citera
2018-05-13, 10:53
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Beror helt på vilken läkare man träffar och vilka diagnoser du har samt ålder! Är man 18-25 så är det svårare att få recept! Lättare för folk 30+

Personligen så får jag lätt ut en större mängd om jag träffar en 60årig manlig läkare som kan relatera tills ens besvär och behov! Unga kvinnliga läkare har varit hopplöst för mig då får jag högst 30x5mg ett utag..

Jag är 25. Jag måste ju låtsas att jag aldrig testat imovane tidigare, och inte nämna nånting om mitt bensomissbruk.

Tänker också att en äldre manlig läkare vore att föredra! Vet att de i första hand kommer att föreslå mediciner som gör en till en zombie dagen efter, går inte att sköta ett jobb om man tar sån skit. Jag vill ha imovane för att det är grymt bra mot ångest. Kan använda det nu när jag slutat med benso.
Citera
2018-05-13, 22:20
Medlem
Hej fick utskrivet stilnoct idag för mina grova sömnbesvär. Men jag har en fråga när jag kollar mina recept på apoteket.se så finns det en massa andra billigare alternativ att välja mellan? frågan är ska man välja någon annan eller funkar stilnoct bäst? Kommer skriva ner alla jag kan välja mellan. Vad rekommenderar ni?

Stilnoct 10mg
Zolpidem Stada 10mg
Zolpidem Ratiopharm 10mg
Zolpidem Mylan 10mg
Zolpidem Hexal 10mg
Zolpidem Orifarm 10mg
Zolpidem Aurobindo 10mg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto