2018-05-14, 05:19
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Fullt med vågor och stark vind och att framdelen av fartyget syns och sen inte syns är något som pekar på att detta är fallet.

Hävdar du att inga vågor finns och att det finns en kurva på vägen som är rak, då finns det liksom inget att diskutera längre då du börjar bli ett troll.
Jag hävdar inte att det inte finns vågor. Jag hävdar att det inte finns så stora vågor att de skulle dölja drygt halva båten. Dessutom skulle större delar av båten döljas och visas i takt med vågorna, precis som den lilla biten av förens överkant döljs en stund.

Jag hävdar inte att vägen inte är rak. Det går ej att se på grund av refraktionen.
Jag ser dock en svacka på vägen. Hur förklarar du att vägen plötsligt ser smalare ut (vid 1.46), det är precis som om vägen syns igen efter att ha varit dold i en svacka.
Citera
2018-05-14, 06:11
Medlem
BlackMetals avatar
Man undrar ju hur stor del av jordens befolkning som behöver vara med på konspirationen för att lyckas med bedriften att hålla jordens form hemlig. Fascinerande konspiration på det sätt att man behöver förneka hela mänsklighetens samlade naturvetenskapliga kunskap.

Underhållande läsning, MaxDL. You go girl!
Senast redigerad av BlackMetal 2018-05-14 kl. 06:15.
Citera
2018-05-14, 06:59
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Fullt med vågor och stark vind och att framdelen av fartyget syns och sen inte syns är något som pekar på att detta är fallet.

Hävdar du att inga vågor finns och att det finns en kurva på vägen som är rak, då finns det liksom inget att diskutera längre då du börjar bli ett troll.

Varför lägger du ner all denna energi på dessa filmer på båtar när alla observationer ändå total omöjliggör en platt jord?

Du som alla plattskallar undviker frågorna frågorna jag ställt några ggr nu. Nu ställer jag den rakt till dej:

1. Vad är meteoriter?
2. Vad är kometer?
3. Vad är stjärnfall?
Citera
2018-05-14, 08:15
Medlem
madtops avatar
Citat:
Tror man förklarar det genom jetströmmar som på en platt jord ger en bra boost i hastighet på den routen ...

Fast det falsifieras av att man åker åt andra hållet på ungefär samma tid.

Citat:
och att hastigheten som planen sägs åka är annorlunda än den faktiska hastigheten.

Jaså? De använder sig av mystiska överljudsplan som ingen känner till? Och de har lyckats förklä dem som vanliga 747.

Citat:
Trackingen av planens kurs kan även vara fejkad för att upprätthålla lögnen om globjord...

Mmm, alla bevis på att jorden är en glob är fejk. Eller så kanske jorden faktiskt är en glob?

Citat:
Finns många förklaringar är egentligen inget mot eller för argument

Så resonerar man om man är en idiot.
Alla normalt fungerande männsikor begriper att flygrutterna på södra halvklotet är ett bevis för att jorden inte är platt.
Senast redigerad av madtop 2018-05-14 kl. 08:17.
Citera
2018-05-14, 09:27
Medlem
madtops avatar
Citat:
Tror man förklarar det genom jetströmmar som på en platt jord ger en bra boost i hastighet på den routen och att hastigheten som planen sägs åka är annorlunda än den faktiska hastigheten. Trackingen av planens kurs kan även vara fejkad för att upprätthålla lögnen om globjord, precis som NASA fejkar sin data. Kartorna kan även vara felaktiga. Finns många förklaringar är egentligen inget mot eller för argument det är som att diskutera vad det innebär när en bild kommer från NASA ungefär och diskutera vad det som syns i den innebär för platt jord, fejkat.
Nu jag påstår inte att något är fejkat eller felaktigt, men det kan mycket väl vara det eftersom det finns stora krafter bakom denna lögn, skulle inte förvåna mig ett dugg om dom fejkade hastighet, kartor, rutt etc. Alltså är det meningslöst att debatera just denna poäng. tills vi ser en oklippt video (icke cgi) som visar något som inte går att debatera åt ena eller andra hållet.
En video som visar ett plan som åker från nord till syd runt jorden till exempel skulle debunka platt jord, men det finns inte. Då hade man kunnat rikta en ULTRA ultra HD 10k+ upplösningskamera nedåt som filmat marken hela vägen så man kan zooma in på detaljer i terrängen nedanför. Något som dagens CGI inte skulle klara av (förmodligen vad vi vet).

Det är inte bara rutten Santiago - Sydney som är intressant, faktum är att nästan alla flygrutter visar att jorden inte är platt.

Här är ett spännande test som en pappa och hans döttrar gjorde. Och deras slutsats var:
I have set up a simple experiment to test two alternative models of reality. The spherical-earth model came through unscathed. The flat-earth model simply fails to reflect reality. I even made simplifying assumptions in favor of the flat-earth.

https://creation.com/a-direct-test-of-the-flat-earth-model-flight-times
Citera
2018-05-14, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Och HUR får du reda på breddgraden genom höjden/vinkeln till polstjärnan?

Att du gång på gång berättar hur man observerar polstjärnan är inte det jag undrar.
Att du gång på gång poängterar att avståndet till polstjärnan inte är relevant besvararar heller inte något.

Ja, du får fram höjden/vinkeln till polstjärnan till tex 45 grader, du färdas norrut och sedan mäter höjden/vinkeln till 50 grader.

Hur långt norr har du så rest. Att du rapar upp ett tal * 5 svarar ju inte vad talet är för något.

Så, istället för att så uppenbar undviker att svara så svara!
Vad är det du faktiskt räknar ut?
Distansen.
Citera
2018-05-14, 09:51
Medlem
Citat:
Det är inte så skumt egentligen. Värmen som ligger närmst jordens yta skapar mest distortion, ju längre upp du kommer ju kallare blir det. Det är därför man under dagar med låg luftfuktighet kan se så långt även från jordens yta, längre än vad rundjordmodellen säger är möjligt därav dilemmat.

Hur kan då solen försvinna på det sättet? Och med regelbundenhet från dag till dag och år till år? Luftfuktigheten verkar inte påverka soluppgång och solnedgång.
Citera
2018-05-14, 09:52
Medlem
Citat:
För att vi kan konstatera att vägen är rak utan tvivel på videon där det garanterat inte finns någon kurvatur som kan dölja cyklisten och att där fanns vågor som mycket väl kunnat dölja båten.
Alltså du har inte producerat något bevis för det du påstår.

När jag tittar på din film tycker jag det ser ut som både lyktstolparna och vägräckena böjer av nedåt. Vägen ser ut att vara en svag nedförsbacke.
Citera
2018-05-14, 10:36
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Distansen.

Ja och du kan på samma sätt även räkna ut att distansen nordpolen till ekvatorn är 90 grader * 60 NM, dvs distansen är 5400 NM eller 10000 kilometer.

Vilket, på den platta jorden, betyder att ekvatorn är 10000 * 2* pi = 62800 km.
och eftersom en cirkel har 360 grader får vi att varje grad utefter ekvatorn är 62800/360 = 174 km.

Samtidigt vet vi att en grad utefter ekvatorn är 111 km.
Så bevisligen är det något som är jättefel med din världsbild.
Citera
2018-05-14, 11:56
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Distansen.

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Ja och du kan på samma sätt även räkna ut att distansen nordpolen till ekvatorn är 90 grader * 60 NM, dvs distansen är 5400 NM eller 10000 kilometer.

Vilket, på den platta jorden, betyder att ekvatorn är 10000 * 2* pi = 62800 km.
och eftersom en cirkel har 360 grader får vi att varje grad utefter ekvatorn är 62800/360 = 174 km.

Samtidigt vet vi att en grad utefter ekvatorn är 111 km.
Så bevisligen är det något som är jättefel med din världsbild.

Perth Australien ligger vid S32, E116
Sydney Australien liger vid S34, E151

Dvs de två städerna ligger ungefär 90+33 = 123 grader från nordpolen
123 * 60NM = 7380NM eller 13667 kilometer från nordpolen.

Vilket på den platta jorden innebär att latituden S33 blir 13667*2*pi = 85800 kilometer.
Eller om man så vill 25000/360 = 238 km per grad.

Samtidigt vet vi att det är 151-116 = 35 latitudgrader mellan städerna.
Vilket på den platta jorden ger att avståndet mellan städerna är ungefär 238*35 = 8330 km.

Samtidigt vet vi att sträckan i verkligheten är ungefär 3900 km vilket ska jämföras med dina 8330km.

Det är som sagt något som är väldigt fel med din världsbild.
Den går inte ihop, den är trasig, den är kaputt. den är helt enkelt väldigt, väldigt felaktig.
Citera
2018-05-14, 11:59
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Det är inte i min fantasi solen belyser molnen underifrån. Det är ett obestridligt faktum. Och det enda sättet det är möjligt på är om jorden är rund. Det borde vara väldigt enkelt att förstå men förståelse är ju inte din grej. Istället väljer du att reducera din mentala kapacitet genom att välja din religiösa tro på en platt jord.

Om jag undersökte mina andra bilder från tillfället skulle jag kunna räkna ut hur stort molnet är. Jag har avståndet och dess hastighet och mer av molnet i bild. Jag har två avstånd till solen, ett enligt verkligheten på 149 miljoner km, vilket ger en storlek på solen, och ett enligt din fiktiva plattjord vilket ger en annan storlek på jorden. Avståndet till solen vid tillfället jag postade min bild för första gången skrev jag i det inlägget. Du som vet allt om den platta jorden, hur långt bort är solen enligt dig? Enligt plattjorden är solen konstant 5941 km upp och konstant i zenit nånstans på jorden. Slå en kik på solen just nu. Hur långt bort är den? Enkel trigonometri.

Du ser aldrig molnen ovanifrån så du påstår något helt utan bevis, varför kan du inte hålla dig på jorden? Dina fantasier angående moln är helt irrelevanta jämfört med våra miljontals bevis för icke-kurvan på denna jorden, du kan ju bara vinna denna diskussionen genom att lämna jorden och då förstår tänkande människor att dom har fel men inte du.

Du vet inga avstånd, du har bara en stark tro på nonsens. Den heliocentriska kulten började med att sätta solen 3 miljoner miles bort, som mest var ni uppe på 117 miljoner miles bort så snälla prata inte om solen och avstånd för jag kan garantera dig att vi aldrig någonsin i helvete kommer vara över 100 miljoner miles off som din kult.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, det är du dom tror och hoppas att det är hörsägen.

Vad menar du med ”visuella bevis”?

Nej du tror och hoppas att dom tror och hoppas på har rätt, har ingenting med mig att göra så varför fortsätter du med denna projicering? Det är du som tror på spåkulevetenskap som du vet att DU aldrig kan bevisa.

Riktiga bevisa. Visuella experiment. Verklighet.
Citera
2018-05-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Hur kan då solen försvinna på det sättet? Och med regelbundenhet från dag till dag och år till år? Luftfuktigheten verkar inte påverka soluppgång och solnedgång.

Vad jag menar är hur kan vi förutse när solen går upp och ner med minuters exakthet om det är väderberoende?

Idag går solen upp 01:46 och ned
23:10 vid Treriksröset. I Malmö går solen upp 04:58 och ned 21:08. Borde det inte vara tvärtom på en platt jord? Solen befinner sig ju söder om oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in