Citat:
Ursprungligen postat av
epp1e
Hej hopp, har följt lie av FE och tycker det är spännande, men något som platt-jord-protagonister aldrig har lyckats svara på är vad jag har i länken nedan:
https://www.metabunk.org/flat-earth-theory-debunked-by-short-flights-qf27-qf28-from-australia-to-south-america.t6483/
Att man kan flyga från Australien till Sydamerika utan att flyga över USA och Arktis.
Detta ska tydligen vara spiken i kistan för många FEare. Istället för att tracka ner på FEare tycker jag man kan lägga fram hårda arguemnt såsom länken gör.
Finns det någon plattjordare som vågar sig på att förklara hur det är möjligt att flyga från Australien till Sydamerika på några få timmar, samt passera Antarktis på vägen, om jorder var platt?
Tror man förklarar det genom jetströmmar som på en platt jord ger en bra boost i hastighet på den routen och att hastigheten som planen sägs åka är annorlunda än den faktiska hastigheten. Trackingen av planens kurs kan även vara fejkad för att upprätthålla lögnen om globjord, precis som NASA fejkar sin data. Kartorna kan även vara felaktiga. Finns många förklaringar är egentligen inget mot eller för argument det är som att diskutera vad det innebär när en bild kommer från NASA ungefär och diskutera vad det som syns i den innebär för platt jord, fejkat.
Nu jag påstår inte att något är fejkat eller felaktigt, men det kan mycket väl vara det eftersom det finns stora krafter bakom denna lögn, skulle inte förvåna mig ett dugg om dom fejkade hastighet, kartor, rutt etc. Alltså är det meningslöst att debatera just denna poäng. tills vi ser en oklippt video (icke cgi) som visar något som inte går att debatera åt ena eller andra hållet.
En video som visar ett plan som åker från nord till syd runt jorden till exempel skulle debunka platt jord, men det finns inte. Då hade man kunnat rikta en ULTRA ultra HD 10k+ upplösningskamera nedåt som filmat marken hela vägen så man kan zooma in på detaljer i terrängen nedanför. Något som dagens CGI inte skulle klara av (förmodligen vad vi vet).