2018-04-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
Antarktis har jordens mest extrema klimat, jordens mest orörda natur och troligen den mest känsliga miljön. Att jordens länder lyckats enas om ett fördrag där man bland annat försöker begränsa mänsklig påverkan och förhindra att allt för många fryser ihjäl tycker åtminstone jag är alldeles utmärkt.
Här har du en broschyr som berättar mer:https://polar.se/dok/broschyr-antarktis-ar-unikt.pdf
Vad är din egen åsikt, skall det vara fritt fram för alla att besöka Antarktis som man själv behagar?

Det jag undrade över med seglingsrekordet var i första hand hur han kunde segla den (på en platt jord) långa sträckan på 102 dygn. Intressant att notera är också att han försökte segla så långt söderut som möjligt. Fullt rimligt på en rund jord men varför göra det om jorden är platt? Det samma gäller också Volvo Ocean Race där man infört restriktioner på hur långt söderut man får segla. Förr tog många risken att gå långt söderut och eventuellt krocka med isberg för att seglingssträckan skulle bli så kort som möjligt. Är de så korkade, de borde ju göra tvärt om på en platt jord?
Fördraget gäller inte havet, se Wikipedia "Fördraget gäller landområden och isbankar söder om 60 ° sydlig bredd"

Kul bild du länkade till, tagen 1959, två år före Antarktisfördraget trädde i kraft. Som vanligt har du inte gjort din läxa.

"Antarktis har jordens mest extrema klimat". Direkt citat från dig vilket är svaret på din fråga. Varför har inte Antarktis liknande klimat som Arktis?

Jag länkade till ett sökresultat med flera bilder och du valde en bild som passade dig.
Citera
2018-04-19, 20:52
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
[b]Varför har inte Antarktis liknande klimat som Arktis?

Arktis har ingen landmassa vid själva polmrådet. Det har Antarktis.
Citera
2018-04-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artline517
Så du varierar synonymer till "jag vet inte" med felaktigheter. Det är väl kreativt, men du lär inte landa några seriösa gig i TV-rutan. Jag menar det inte som något personligt, jag menar bara att det kanske är anledningen till varför plattjorden inte får något smickrande utrymme i MSM. Det är väl mer sannolikt än att det skulle ha med mörkläggning att göra, som Kungadolf påstår. I vart fall enligt Ockhams razor och dylikt trams.
Du sa: "Det är inte avståndet."
Jag sa: "Det är inte fotoner som färdas."

Du menar att mitt resonemang om solen bana över jorden kan avfärdas utan argument genom att säga "Det är inte avståndet.", och jag gjorde mig lustig över ditt svar och härmade dig. Du förstod inte.

Om plattjorden inte framställs på ett fördelaktigt sätt i MSM ser inte jag som ett problem, snarare en fördel. Den enda jag någonsin skulle vilja samtala med Tilde om är min förestående Trissvinst på maxbelopp.
Citera
2018-04-19, 20:54
Medlem
Citat:
"Antarktis har jordens mest extrema klimat". Direkt citat från dig vilket är svaret på din fråga. Varför har inte Antarktis liknande klimat som Arktis?

Jag länkade till ett sökresultat med flera bilder och du valde en bild som passade dig.

Min fråga var: "Vad är din egen åsikt, skall det vara fritt fram för alla att besöka Antarktis som man själv behagar?". Jag kan inte se att du svarar på frågan.

Arktis och Antarktis har liknande klimat, skillnaden är bland annat att Antarktis är en stor kontinent. Här kan du läsa mer: http://www.athropolis.com/arctic-facts/fact-poles.htm

Klickar jag på bildlänken får jag upp bilden ifråga i ett större format. Tog därför för givet att det var den bilden du menade.

Och det där med midnattssolen?
Citera
2018-04-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Andra jag litar på har gjort observationen av midnattssolen i Antarktis. Jag behöver inga timelapsevideor eller dylikt. Som vanligt avfärdar ni plattjordare allt som går emot er plattjordsmodell. Det är ovetenskapligt.
Du kan med andra ord avfärda de fejkade bevisen med att du inte behöver för att övertygas om din modell. Definitionen av religion. För din skull hoppas jag att du nån gång i framtiden inser att religion är designad att gynna den rådande eliten.
Citera
2018-04-19, 20:57
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Månförmörkelse.

Månen är ej förmörkad av jorden.

Enligt globmodellen inträffar detta fenomen när den runda jorden skymmer solens ljus som reflekteras på månens yta. Månförmörkelse antar en cirkulär form på månens yta och detta menar globmodellen är jordens skugga på som kastas på månen.

I nedan video kan man bevittna detta fenomen med ett avgörande undantag, skuggan är felvänd, fel ände av månen är upplyst. Uppochner i förhållande jorden och falsifierar därmed den rådande uppfattningen om jorden och månen skulle vara planeter (runda bollar) i rymden som kan skugga varann ifrån solens ljus.

Varsågoda, lögnerna är där för alla att se!

https://www.facebook.com/ronhagberg/posts/10155891202491166

https://www.youtube.com/watch?v=JXqGF0VsOsw

Exakt VAD är det som är fel med denna film?
Vad menar du på är "felvänd"? Skuggan? varför påstår du den är den felvänd???
Enbart baserat på vad plattskallen i filmen säger det eller för att du själv anser det?

Så, vad är det med skuggan som är felvänd?
Citera
2018-04-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Kul att du tar upp frågan om midnattssol på Antarktis igen.
Jag tror inte att du svarade på den här frågan:
Blir dagarna längre ju längre söderut man är, när det är sommar på södra halvklotet?
Vet ej, har inte undersökt det. Vad säger du?
Citera
2018-04-19, 20:59
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Du kan med andra ord avfärda de fejkade bevisen med att du inte behöver för att övertygas om din modell. Definitionen av religion. För din skull hoppas jag att du nån gång i framtiden inser att religion är designad att gynna den rådande eliten.

Ställer nu denna fråga för 3:e ggn nu tror jag.
VET du att det är fejkat eller TROR du att det är fejkat?
Citera
2018-04-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Arktis har ingen landmassa vid själva polmrådet. Det har Antarktis.
Har inte Antarktis inget solljus? Midnattssol har ju Antarktis enligt dig.
Citera
2018-04-19, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
Min fråga var: "Vad är din egen åsikt, skall det vara fritt fram för alla att besöka Antarktis som man själv behagar?". Jag kan inte se att du svarar på frågan.

Arktis och Antarktis har liknande klimat, skillnaden är bland annat att Antarktis är en stor kontinent. Här kan du läsa mer: http://www.athropolis.com/arctic-facts/fact-poles.htm

Klickar jag på bildlänken får jag upp bilden ifråga i ett större format. Tog därför för givet att det var den bilden du menade.

Och det där med midnattssolen?
Varför skulle människor inte klara av att besöka Antarktis? Det är knappast Ibiza.
Citera
2018-04-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Det är ju av yttersta viktighet att gå igenom modellen av sfären. Dels för att understryka att vi har rätt om att dom ljuger oss rakt i ansiktet, och dels för att ta bort saker från globe-modellen och göra det större chans att platta modellen är sann.

Varför skulle det vara viktigt? Det borde väl vara viktigare att försöka få ihop en fungerande plattjordsmodell?
Bevisar du att en citron är gul genom att leta bevis på att den inte är blå?
Vilka "dom" ljuger?

Jag har ställt en annan fråga till dig tre gånger men den vill du fortfarande inte svara på?
"Vilka är dina kriterier för att ett foto eller en film ska kunna accepteras som bevis av dig?
Citera
2018-04-19, 21:02
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Har inte Antarktis inget solljus? Midnattssol har ju Antarktis enligt dig.

Ja, Antarktis har så klart solljus. Vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in