2018-05-14, 00:06
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, man kan inte se att vägen är plan. Vi får vänta på ett klipp utan spegling.

Klippet jag visade har varken vågor, som är så stora att de döljer halva skeppet, eller någon spegling.
Och där slog du ut dig själv felaktigheter rakt av x2.
Citera
2018-05-14, 00:07
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Och där slog du ut dig själv.
På vilket sätt?
Citera
2018-05-14, 00:08
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
Vilka frågor har jag inte svarat på?
Vad du utesluter angående fartyg som sägs försvinna över horisonten genom din analogi. Det är dock inte bara vad du inte svara på, det är vad du väljer att se förbi.
Citera
2018-05-14, 00:09
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
På vilket sätt?
För att vi kan konstatera att vägen är rak utan tvivel på videon där det garanterat inte finns någon kurvatur som kan dölja cyklisten och att där fanns vågor som mycket väl kunnat dölja båten.
Alltså du har inte producerat något bevis för det du påstår.
Citera
2018-05-14, 00:13
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Polstjärnan syns alltid norrut, och det är norrut ofta man kan bekräfta att jorden inte är rund, och den går aldrig under horisonten, så med andra ord så kan man alltid se den och det gör man enbart med en platt jord.

Du ser inte norra polstjärnan i tex Argentina, Sydafrika eller Australien...

Däremot ser dom södra polstjärnan. Den som vi inte ser i tex hela Europa, USA mfl...
Citera
2018-05-14, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Du ser inte norra polstjärnan i tex Argentina, Sydafrika eller Australien...

...eller på nordpolen...

Edit: I norr menade jag.
Citera
2018-05-14, 00:21
Medlem
Citat:
Vad du utesluter angående fartyg som sägs försvinna över horisonten genom din analogi. Det är dock inte bara vad du inte svara på, det är vad du väljer att se förbi.

Jag upprepar igen, min analogi pekar på hur märkliga slutsatser kan bli om man enbart observerar och väljer att inte lyssna på vad andra kommit fram till med hjälp av vetenskapliga metoder.
Det har inget över huvud taget att göra med någon horisont.
Citera
2018-05-14, 00:36
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
För att vi kan konstatera att vägen är rak utan tvivel på videon där det garanterat inte finns någon kurvatur som kan dölja cyklisten och att där fanns vågor som mycket väl kunnat dölja båten.
Alltså du har inte producerat något bevis för det du påstår.
Nej, vi kan inte konstatera att vägen är rak eller att vågor skulle dölja båten.
Horisonten är ju i princip spikrak och båten rör sig inte alls som om det vore stora vågor.
Citera
2018-05-14, 00:53
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Nej, vi kan inte konstatera att vägen är rak eller att vågor skulle dölja båten.
Horisonten är ju i princip spikrak och båten rör sig inte alls som om det vore stora vågor.
Du hävdar alltså seriöst att det finns en kurvatur på den vägen som är det som får cyklisten att försvinna, helt seriöst påstår du detta?

Du verkar ha liten förståelse hur mycket vågor kan dölja objekt.
Citera
2018-05-14, 00:57
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du hävdar alltså seriöst att det finns en kurvatur på den vägen som är det som får cyklisten att försvinna, helt seriöst påstår du detta?.
Jag påstår att det inte går att se om vägen är rak.

Citat:
Du verkar ha liten förståelse hur mycket vågor kan dölja objekt.
Det är väldigt enkelt, det måste vara stora vågor. På klippet jag visade är det inga stora vågor.
Citera
2018-05-14, 01:00
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Jag påstår att det inte går att se om vägen är rak.
Det är väldigt enkelt, det måste vara stora vågor. På klippet jag visade är det inga stora vågor.
Du påstår saker som helt enkelt inte stämmer.

Vägen ger alla intryck av att vara helt rak och vågorna tillräckligt stora för att täcka objekt på sikt.
Citera
2018-05-14, 01:01
Medlem
epp1es avatar
Hej hopp, har följt lie av FE och tycker det är spännande, men något som platt-jord-protagonister aldrig har lyckats svara på är vad jag har i länken nedan:

https://www.metabunk.org/flat-earth-theory-debunked-by-short-flights-qf27-qf28-from-australia-to-south-america.t6483/

Att man kan flyga från Australien till Sydamerika utan att flyga över USA och Arktis.

Detta ska tydligen vara spiken i kistan för många FEare. Istället för att tracka ner på FEare tycker jag man kan lägga fram hårda arguemnt såsom länken gör.

Finns det någon plattjordare som vågar sig på att förklara hur det är möjligt att flyga från Australien till Sydamerika på några få timmar, samt passera Antarktis på vägen, om jorder var platt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in