2017-10-28, 19:27
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Märkligt nog så tror de på isringen, trots att inga plattjordingar någonsin har sett den själva.
Dom tror väl på allt som stödjer dem i deras tro och ignorerar allt som talar emot.
Citera
2017-10-28, 20:20
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Dom tror väl på allt som stödjer dem i deras tro och ignorerar allt som talar emot.

Ja så är det bevisligen. Vi har ju nyligen fått exempel på att de bl.a. tror på geostationära drönare utanför kupolen, ballonger på 1000km höjd, olika tryck i ett slutet system och att atmosfären består av vatten. Vi har även förstått att de ignorerar betydelsen av polstjärnans vinkel över horisonten, att solen går ned med oförminskad storlek, pendelns rotation och att WGS84 är en fungerande karta.
Senast redigerad av madtop 2017-10-28 kl. 20:23.
Citera
2017-10-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Fint litet räkneexempel radie vs cirkelbåge.

Vill först säga att jag personligen är helt övertygad om att jorden är någorlunda sfärisk.

Problemet med ditt exempel är att en privatperson inte kan mäta upp avståndet mellan polen o ekvatorn. De måste kunna kontrollera själva, annars tror de inte på det...

Jag har personligen kört 600 av de 1000milen så det är fullt möjligt att själv mäta upp större delen av sträckan, reten får man helt enkelt anta efter att utvärdera kartor och värdera om de mått som är utsatta är rimliga i förhållande till de man själv mätt upp.

Utan att ha varit på nordpolen eller hela vägen ner till ekvatorn är jag nära säker på att kartan stämmer även på de sträckor jag personligen ej kört då Alla sträckor jag kört har stämt med kartan.

Detta kan precis Alla som Vill göra, är ett litet äventyr som tar tankarna ifrån förvirrade saker som platt jord med så det är win-win!
Citera
2017-10-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Javisst är det så. Dessutom har de en förfärlig förmåga att fördjupa sig i småsaker som knappt (eller inte alls) har med saken att göra. Samtidigt som de ignorerar eller nonsenssvarar på alla viktiga frågor som obevekligen uppstår om jorden skulle vara platt. Just nu har vi fått läsa en lång utläggning om Argentinas skatter och eventuella brist på satelliter. Förut har det varit nonsensutläggningar om sugkoppar, lögner om perspektiv, icke-existerande atomer mm. Vi har fått "lära" oss att havsbotten är hoppressat havsvatten och att raketer inte fungerar i vacuum. Samtidigt som ingen plattjording har kunnat visa upp en karta som visar hur den platta jorden ser ut, eller hur deras mytiska "densitetskraft" uppstår, eller hur horisonten kan "lyftas upp till ögonhöjd".
Och inte kan de räkna ut hur lång ekvatorn är!
Citera
2017-10-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Ja så är det bevisligen. Vi har ju nyligen fått exempel på att de bl.a. tror på geostationära drönare utanför kupolen, ballonger på 1000km höjd, olika tryck i ett slutet system och att atmosfären består av vatten. Vi har även förstått att de ignorerar betydelsen av polstjärnans vinkel över horisonten, att solen går ned med oförminskad storlek, pendelns rotation och att WGS84 är en fungerande karta.
-satelliter som skjuts upp vid olike tillfällen med samma raket?
-vakuum bredvid atmosfär?
-polstjärnans påstådda felaktighet på sidan 'debunking flat earth'?
- pendeln som måste startas för att bevisa något?
- och självklart detta ständiga med kartan. Du kan projicera jorden på en banan och kalla det World Geodetic 666 och tycka det är fantastiskt, är det sant för det? Nej.
Citera
2017-10-28, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Märkligt nog så tror de på isringen, trots att inga plattjordingar någonsin har sett den själva.
Nja, inte helt riktigt. Om man insett att en myndighet ljuger om en sak varför lite på dem i en annan sak. Varför behöver en myndighet ljuga om en enda sak angående jorden form?
Citera
2017-10-28, 23:35
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Frågan var ju om dessa argentinska satelliter var äkta eller inte, du försöker bara avleda ifrån den egentliga frågan med andra frågor. Du försvarar din religion.

Nej jag försöker inte avleda, jag försöker få dig att styrka ditt absurda påstående att satelliterna är en bluff.

Och just det faktum att du i stället för att visa dina källor och bevis ger dig på mig visar med all tydlighet att du bara snackar skit. Du har inga som helst bevis för ditt påstående.
Citera
2017-10-28, 23:36
Medlem
Citat:
Nja, inte helt riktigt. Om man insett att en myndighet ljuger om en sak varför lite på dem i en annan sak. Varför behöver en myndighet ljuga om en enda sak angående jorden form?
Du medger alltså att inga plattjordingar någonsin har sett isringen. Tack, då vet vi det.
Inlägget i övrigt är trams. Dumt trams.
Citera
2017-10-28, 23:37
Moderator
Ytterligare en massa trams raderat. Fler argument och mindre tjafsande vore bra.

/Moderator
Citera
2017-10-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej jag försöker inte avleda, jag försöker få dig att styrka ditt absurda påstående att satelliterna är en bluff.

Och just det faktum att du i stället för att visa dina källor och bevis ger dig på mig visar med all tydlighet att du bara snackar skit. Du har inga som helst bevis för ditt påstående.
Jag har visat mina källor.
Citera
2017-10-28, 23:45
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nej det har du fått om bakfoten.

Citat:
Nja, atmosfären avtar successivt. Att du inte vill förstå detta är ett tydligt exempel för att du blundar för fakta.

Citat:
Nej, det handlar om vår iakttagelse av polstjärnas position.
Att du blundar för innebörden av dess position är ett tydligt exempel på din faktaresistens.

Citat:
Det är pendels cirkulära rörelse som visar att jorden roterar.
Att du inte vill förstå detta är ett tydligt exempel för att du blundar för fakta.

Citat:
- och självklart detta ständiga med kartan. Du kan projicera jorden på en banan och kalla det World Geodetic 666 och tycka det är fantastiskt, är det sant för det?
Att du vägrar inse att såväl jordgloben som WGS84 är fungerande avbilder av jorden är bara ännu ett exempel på din förmåga att blunda för alla fakta som visar att jorden är en sfär.
Citera
2017-10-28, 23:46
Medlem
Citat:
- och självklart detta ständiga med kartan. Du kan projicera jorden på en banan och kalla det World Geodetic 666 och tycka det är fantastiskt, är det sant för det? Nej.

Madtop får svara för sig på frågorna, men jag undrar: Kan du projicera, eller rita upp en karta över din platta jord på ett platt papper (bananen får du äta upp)?
Mycket enkel översiktskarta räcker, men hela jorden ska vara med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in