2018-04-30, 14:26
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Sponsorer, privatperson, eller kan man sälja någon verksamhet extern. Även till kommun händer ju inom hockeyn.lån osv.

Förmodligen för att man har för mycket utgifter, långsiktiga investeringar som jag skrev.

Likvider minskade till nära nog 0 förra året från över 20 mille.

Hoppas att finalspelet ändå gav viktiga miljoner.
Är det så det funkar? Tack för klappen på huvudet.
Citera
2018-05-01, 11:51
Medlem
Citat:
Ok. Tror inte det är nattsvart som för lakers för några år sedan. Men någon kommer förmodligen behöva skjuta till pengar. Om inte kommer säkerligen drabba spelarbudgeten.
Bär inte föreningen sig själv?
Citera
2018-05-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Tror också att Timrå fifflat lite med diverse avtal, för att köpa sig tid och sedan kunna rädda sig genom SHL-pengar att betala av skulder med. Det är något som inte stämmer när man står på randen till en faktisk KK och säsongen efter har bäst trupp i serien. Hur högt är skuldberget i Timrå egentligen?

Med det sagt tror jag det är vanligt bland många klubbar, knappast så att TIK är ensamma med strulig ekonomi och fulspel.

Timrå vart skuldfri i oktober 2017 när SVT granskade klubben. Tror man redovisade en vinst på 3,7 miljoner för 2017 p.g.a bolagiseringen. Bäst trupp i serien på papperet hade man inte. Många juniorer och unga hockeylirare. Kan tänka mig att dom hade gått om pengar när man bokade eget plan för spelaren och supportar sista matchen.
Citera
2018-05-11, 23:12
Medlem
Växjö höjer spelarbudgeten från 42 till 45 det här året. Goda nyheter.

http://www.vxonews.se/article/sa-stor-blir-lakers-spelarbudget/

Trots det tror jag det blir svårt att fåihop ett mer komplett lag där i stort sätt alla spelade med stort hjärta och höjde sin prestationsnivå och fullständigt lekte hem SHL och LeMat.

Posta gärna om ni hittar fler klubbar som vågar gå ut med siffrorna.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-05-11 kl. 23:19.
Citera
2018-05-11, 23:51
Medlem
Citat:

Trots det tror jag det blir svårt att fåihop ett mer komplett lag där i stort sätt alla spelade med stort hjärta och höjde sin prestationsnivå och fullständigt lekte hem SHL och LeMat.

Det har gått bra för Växjö kommun ser jag. Varför ska lagen lägga ut sina budgetar för?

Väldigt kul att du ignorerar mig. Det visar att jag äger dig
Citera
2018-05-12, 09:47
Medlem
Citat:

Från GP:

Tittar vi på löner så ligger Frölunda runt 43 miljoner kronor per år till sina spelare med A-lagskontrakt.

– Vi har vissa säsonger inte alls haft de lönerna som folk kan tro. Det fanns flera säsonger när vi inte hade en enda lön som startade på en tvåa. Om vi tittar på hela ligan finns det ett segment med tio lag som ligger på mellan 40 och 45 miljoner kronor. Några ligger under, andra ligger över. Men vi ingår i segmentet.

På en chatt på Brynäs hemsida sa Bengtzén att de hade liknande som många andra lag inklusive Växjö. Verkar som de flesta lag ligger så som Lechtaler säger, mellan 40-45 miljoner. Sen finns det lag som ligger där som jobbar väldigt hårt med att låtsas spendera mycket mindre än alla andra, som Djurgården.
Citera
2018-05-17, 18:27
Medlem
Hej och hå, Luleå hockey skaffar nu ljud och ljus anläggning för den nätta summan av 40 miljoner.
https://www.luleahockey.se/artikel/br4uajhag-30c4d/kommer-bli-en-wow-kansla

Hur räknar man hem en sån investering. Måste öka publiksnittet en hel del innan du ens fått tillbaka dom 40 mille igen.
Citera
2018-05-17, 19:18
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Hej och hå, Luleå hockey skaffar nu ljud och ljus anläggning för den nätta summan av 40 miljoner.
https://www.luleahockey.se/artikel/br4uajhag-30c4d/kommer-bli-en-wow-kansla

Hur räknar man hem en sån investering. Måste öka publiksnittet en hel del innan du ens fått tillbaka dom 40 mille igen.
Minecraft pyntar för kalaset. Står ju i artikeln.
Citera
2018-05-17, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Minecraft pyntar för kalaset. Står ju i artikeln.
Ahh jag såg bara videon, artikeln kolla jag aldrig för den var separat från den:
https://www.luleahockey.se/artikel/j0n1ajha7-30c4d/lulea-hockey-investerar-40-miljoner-i-ny-arenaupplevelse

Ok extern finans, men vill man inte räkna hem det ändå?
Citera
2018-06-01, 15:38
Medlem
Tvonds avatar
Nu börjar de ekonomiska resultaten av föregående säsong trilla in hur ser det ut i era lag ?

Malmö Redhawks AB gjorde iaf en förlust på 12 miljoner kr förra säsongen.
Citera
2018-06-01, 16:08
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nu börjar de ekonomiska resultaten av föregående säsong trilla in hur ser det ut i era lag ?

Malmö Redhawks AB gjorde iaf en förlust på 12 miljoner kr förra säsongen.
Luleå gick plus. Drygt 1 miljon, känns ganska bra (att det inte vart jätteminus alltså).
Citera
2018-06-01, 16:40
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Luleå gick plus. Drygt 1 miljon, känns ganska bra (att det inte vart jätteminus alltså).

Alltid gött med en fin liten Vinst och svarta siffror i bokslutet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in