2018-05-08, 10:07
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tror du att vältränade, storväxta psykopater som Lundin och grabbarna känner att Madsen är en "likasinnad" när han kommer in där, liten och klen men med en självbild som inte är av denna världen? Där han själv är så jävla mycket "förmer" än alla andra, korkade, otekniska intagna? Vad fan, här kommer ju superstjärnan, den omtalade kändisen Raket-Madsen, som nu alla intagna läst så mycket om och sett så mycket om på t.v så de känner redan innan han anlänt att han bara är för mycket och måste sättas på plats.
Finns säkert många vakter som gärna råkar blunda när Styckmördar-Madsen råkar ut för något.

Stryk kommer han att få, hårt. Han har den självgoda, dryga attityd som de hatar. Dessutom är han en tekniknörd, som tror att han är något. Nördar är de vana sen barnsben att spöa, långt innan fängelsetiden. Så tror jag att Madsens verklighet i fängelset blir och inte kommer jag att gråta för det.
Karma Is a Bitch och i Madsens fall slår den hårt tillbaka
Sedan så har fängelset bibliotek och de har tillgång till vanlig teve. Så det krävs alltså inte speciellt mycket inläsning för att inse hur hårt han har misslyckats på ett makroperspektiv. Jag antar att man ständigt repriserar Mythbusters även där, så det är inte många avsnitt medfångarna behöver se för att förstå grundläggande vetenskaplig metodik.

T.ex. "G-slungan" är ju så djävla episkt fel att om vi antar att Madsen hade dött i en hjärtattack 1:a Augusti så hade den varit en skamfläck för alla som inte protesterade.

Jag ser honom helt enkelt som Elon Musks mörka sida. Bra på att snacka och lugga åt sig pengar, inte gjort något eget.
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Sett del 2 av GW:s specialprogram om ubåtsdramat.

"Ska inte gå." "Ett gigantiskt vattenområde."

Ja, där har han så rätt så. Upphör själv inte att förundra mig över att det verkligen gick att
påträffa alla kroppsdelarna. I detta vidsträckta hav det handlar om.
Med bara några mer vikter på bålen så hade den förmodligen förblivit liggande oupptäckt
på havsbotten och man knappast dragit igång de enorma sökinsatser som nu kom att ske.

"Det perfekta brottet" precis så "perfekt" som Madsen tänkt sig.
Om han bara valt ett annat ställe utan några övervakningskameror vid påståendet om
att han släppt av henne i land. . Kunde det gått vägen för det danska monstret.

Och han nu varit i färd med att planera för nästa illgärning. För slutat när han väl börjat
med det här torde han knappast ha gjort.
Ja, endast om polisen hade fått totalt hjärnsläpp och glömt bort vad spaningsutredning är. Madsen hade varit den sista man visste haft kontakt med Wall, så att hon skulle ha gått under jorden och inte lämnat några som helst spår efter sig är liksom inte görbart.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2018-05-08 kl. 10:14.
Citera
2018-05-08, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske var ubåten en slags förlängning av PMs egna fysiska tillkortakommanden ;-)?
Jag vill egentligen inte gå in på det, men det är bl a i sådana termer som psykoanalytiker arbetar. Vi är ju överens om att brottet är en form av extrem maktutövning. Begreppet potent kommer av latinet för mäktig. Lägg till detta raketer...
Citera
2018-05-08, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
I kvällens program tycker jag att Leif GW var riktigt bra, jämfört med tidigare. Han tycks ha lärt sig en del mer psykologi än han har visat upp i tidigare program - som vad som driver en person att göra det som PM gjorde. Sen fick han ju rätt bra draghjälp av Långström, förstås..
Men jag tycker inte att han gjorde något av den omsorgsfullt uppbyggda modellen, den blev mest en kuliss.

Utan att avfärda GW:s spekulationer eller utge mig för att vara expert på sexualsadisters tänkesätt, tycker jag, att avskärning av halsen skulle vara mindre ändamålsenligt. Döden inträffar därvid plötsligt, framförallt sprutar mängder av blod ur aorta och ger honom en omöjlig städuppgift.
Citera
2018-05-08, 10:35
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ubådssagen: Bag om Peter Madsen - episod 4. Det mesta handlar om PM som person, vem han är.
https://www.dplay.dk/programmer/ubadssagen-hele-historien

Kolla bilden på PM vid c:a 10:30 ... den kan du göra bildcollage på.
Värsta grinet jag sett hittills från denna, han ser ut som nåt förvildat rovdjur med huggtänder.
Har nu kollat den delen av "Ubådssagen". Håller med om att den bilden du tar upp är det värsta varggrinet ever. Madsen ser verkligen ut som ett förvildat rovdjur med huggtänder där. Och vad fan har han på sig på huvudet? La in som liten extrabild den stora vargbilden han har på verkstaden.

Psykopat-Varggrin kallar jag bilden:https://minfil.com/s6k7w1eeba/Psykopat Varggrin.png

Tog en bild till från Ubådssagen, där han nog tror att han är en astronaut, har har någon sån hjälm på huvudet i alla fall. Satte ihop den med två närbilder från "landstigningsfilmen".
"Vill åka ut i rymden, men har nåns blod på näsan"-bilden:
https://minfil.com/B1k8wae2b8/Vill__ka_ut_i_rymden__men_har_n_ns_blod_p__n_san.. jpg
Senast redigerad av magiciadehex 2018-05-08 kl. 11:08.
Citera
2018-05-08, 10:55
Medlem
Citat:
They say the greatest coward
Can hurt the most ferociously.
från Eurythmics The miracle of love
Citera
2018-05-08, 10:59
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Men jag tycker inte att han gjorde något av den omsorgsfullt uppbyggda modellen, den blev mest en kuliss.

Utan att avfärda GW:s spekulationer eller utge mig för att vara expert på sexualsadisters tänkesätt, tycker jag, att avskärning av halsen skulle vara mindre ändamålsenligt. Döden inträffar därvid plötsligt, framförallt sprutar mängder av blod ur aorta och ger honom en omöjlig städuppgift.
Jag har inte sett det andra avsnittet av GW:s program om Madsen, så jag vet inte vad han sagt om halsavskärning.

Själv så har jag hela tiden trott att han torterade Kim med knivhugg och stick med mejseln så länge det gav tillräcklig reaktion från henne. Och han såg till att det blev ett riktigt utdraget förlopp.
Men, när han märker att hon är på väg att dö så gör han som sista moment, det han så länge fantiserat om att göra. Han skär av henne halsen strax innan hon är helt livlös och död, när pulsen knappt slår, strax innan dödens inträde.

Tror inte att det är en slump att han sökt på "halsavskärningar" i mobilen typ tusen gånger.
Det är just kvinnor som får halsarna avskurna och kvinnor som spetsas i underlivet, som verkar ha varit det han varit mest sexuellt fixerad vid. I det tillstånd som han då befinner sig i, i den fullständiga sexuella extasen, då tänker han knappast på praktiska detaljer som städning och sånt.
Då är han bara det fulländade, sexualsadistiska monstret - HELT uppfylld av sin gärning och sin njutning.
Citera
2018-05-08, 11:06
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
från Eurythmics The miracle of love
Citat:
They say the greatest coward
Can hurt the most ferociously.
Ligger mycket sanning i det...
Citera
2018-05-08, 11:28
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag vill egentligen inte gå in på det, men det är bl a i sådana termer som psykoanalytiker arbetar. Vi är ju överens om att brottet är en form av extrem maktutövning. Begreppet potent kommer av latinet för mäktig. Lägg till detta raketer...
I det här fallet tycker jag inte att man ska vara rädd för lite amatör-psykoanalytiska funderingar. Jag såg er lilla diskussion förut så jag la själv till raketer då.
Raket-projekt, ubåts-projekt, sexualsadism-projekt......
Citat:
En sån "förlängning av hans egna fysiska tillkortakommanden" passar i så fall även in jävligt bra på raketerna.

Kanske det är så? Pyttelilla-Madsens.....
Citera
2018-05-08, 14:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Vad det verkar så känner ingen Madsen, åklagare, försvarare, media och skribenterna i denna tråd förundras över att han bara går in för straffmildring, det är väl ett tydligt tecken på att alla trott fel.

Madsens överklagan verkar ha varit bestämd innan domen föll. På fem minuter överklagade Bettina så allt tyder på att Madsen haft detta i åtanke rätt länge om det skulle bli livstid.
Har du Ph.D. gällande Madsens hjärna? Nyss hade du ju väldiga utlägg om hans öppenhet.

Självklart blir man förvånad då han överklagar påföljd men inte skuldfrågan - reaktionen ligger snarare på det udda förfarandet juridiskt sett snarare än PM som person.
Hur vanligt förekommande detta är i Danmark har jag dock inte en susning om.

Men du har rätt ur ett perspektiv. På sikt kommer han nog trivas innanför fängelseväggarna:
Citat:
Jag tror inte han har problen med fängelsemiljön. Papper och penna och snart upphör restriktionerna så han tillåts skriva/få brev och ta emot besök.
Gravt störda psykopater brukar komma tillrätta i inrutade miljöer, ska visst vara riktigt vilsamt för den mentala process som kroniskt mal, att inte kunna sänka garden och visa sitt rätta fula jag. Psykopater har periodvis ett stort behov av att dra sig undan för att slippa spela konstanta rollspel utåt.
Måste vara jobbigt att vara så falsk, att behöva tänka på sin persona.

Några kritor och ett block så kommer han bete sig som en fokuserad unge på dagis.

Har du tänkt på hur mycket det är som liknar barns beteende gällande psykopater?
Reaktioner likt när barn får vansinnesutbrott av ilska (Temper tantrum), barns omnipotens där de i en viss ålder tror att hela universum kretsar kring den egna naveln, användandet av outvecklade låga försvarsmekanismer, den "upptäckaranda" ett outvecklat barn kan ha och som kan vara väldigt ondskefullt (mot djur, insekter) om inte en normal vuxen är med och korrigerar, hur barn kan dominera andra och kräva full lydnad; extrem självcentrering (kan ha svårt att samverka).
Senast redigerad av develi 2018-05-08 kl. 14:24.
Citera
2018-05-08, 14:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Har nu kollat den delen av "Ubådssagen". Håller med om att den bilden du tar upp är det värsta varggrinet ever. Madsen ser verkligen ut som ett förvildat rovdjur med huggtänder där. Och vad fan har han på sig på huvudet? La in som liten extrabild den stora vargbilden han har på verkstaden.
Psykopat-Varggrin kallar jag bilden:https://minfil.com/s6k7w1eeba/Psykopat Varggrin.png
Ja, har du sett nåt så bedrövligt? Ser ju helt psyko ut när han blir överlycklig. Erinrar mig hans fåntrattsutseende då han sitter i den där centrifugen också. Som en förvuxen unge..
Han får mig mer och mer att tänka på att han fastnat i olika utvecklingstadier som barn.
Reagerade också på det där nätliknande, frågan är om det är från svensexa - står "wed" som rubrik på whiteboard bakom honom.
Citera
2018-05-08, 14:49
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, har du sett nåt så bedrövligt? Ser ju helt psyko ut när han blir överlycklig. Erinrar mig hans fåntrattsutseende då han sitter i den där centrifugen också. Som en förvuxen unge..
Han får mig mer och mer att tänka på att han fastnat i olika utvecklingstadier som barn.
Reagerade också på det där nätliknande, frågan är om det är från svensexa - står "wed" som rubrik på whiteboard bakom honom.
Vi kan väl säga att det var en centrifug då...

Förresten, ingen glad ung fysikstudent som kan visa hur raketen borde ha rört sig för att svajusellen skulle vara en bra simulator?
Citera
2018-05-08, 15:04
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om det visste han inget dagen efter. Jag tror han trodde han skulle gå fri och Nautilus skulle bara ligga och vänta på honom.
Han hade inte räknat med att Nautilus skulle bärgas alls.
Det är vad jag tror.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är väl klart att han visste det. Likaså att de höll på att undersöka film från pirområdet.
Varför tror du han var så snabb med att ändra förklaring till att KiM dött ombord av en lucka i huvudet?
Han insåg att hans story skulle motbevisas av Nautilus och övervakningsfilmer så klart.

Jag tror ni båda misstar er. Det som fick honom att ändra förklaring så snabbt var att han fick genomgå en DNA-undersökning mer eller mindre direkt efter han kom iland. Han förstod att Kims blod-DNA skulle hittas, under hans naglar speciellt.
Sen tror jag absolut att inte han trodde att Nautilus skulle bärgas så snabbt, och framför allt inte bärgas på det sättet som det gjordes (vilket möjliggjorde massor av spårsäkring).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in