2018-05-04, 14:26
Medlem
Gabriel2017s avatar
Turkiet var tidigare ett kristet land. När muslimerna hade den totala makten, började folkmordet på de kristna i Turkiet 1,5 milj mördades, ett folkmord som förövrigt vår Stadsminister inte erkänner. Detta hände ibörjan på 1900-talet. Men tror inte det behövs i Sverige. Här utrotar vi oss själva så bra, genom att ta in kulturer som hatar vår kultur men älskar vår välfärd. Logiskt borde vi få ett otroligt högt välstånd med alla dessa unga nya arbetsföra asylinvandrare. Men det har inte blivit så, tyvärr precis tvärtom. Finns det en kristen kultur som har överlevt en muslimsk invasion / övertagande? Hela vår över tusenåriga kultur bygger på kristna värderingar det har byggt landet och vart det kitt som har hållit oss samman. Steg för steg nedmonterar vi vår egen nation, Globalisterna har sålt ut oss, en gränslös kapitalism som köpt etablissemanget. Några få bli ofantligt rika, på de andras bekostnad.
2018-05-04, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jojo, visst, men om jag påstår att med "svensk" menar man någon som
- följer nordeuropeisk kultur med smärre variationer. (Tänk firar midsommar, men kanske äter hummus i stället för sill, eller äter sin sill och dricker sitt brännvin fast på balkongen i stället för i regnet på festplatsen)
- följer svensk lag
- håller på och i bästa fall försvarar grundläggande principer som jämlikhet, demokrati, frihet och yttrandefrihet

Om något annat spelar roll då är man inne på ras och då är det ju en helt annan diskussion.

Med ovanstående definition, plus minus någon detalj, så finns det inte att denna grupp inte skulle dominera Sverige i den framtid som man nu kan överblicka.

Science fiction är intressant, men kanske inte just i den här diskussionen.

Vi får nog finlira lite i vad vi menar med Sverige och Svensk, jämför vi då 91%kritvitt vid norrlandskusten med eskilstuna/botkyrka/malmö/nordöstra gbg?

Sen åldersmässigt, pratar vi 39 åriga gubbar som mig, eller generationerna efter -99?

Följer nordeuropeisk kultur? bland den millen blattar som kommit sen -12, så är det väl inte ens mätbart, ens med potenta industriella instrument. Kan det vara kanske 5 pers
Senast redigerad av stepthefuckback666 2018-05-04 kl. 15:53.
2018-05-04, 15:59
Medlem
Hur kan man vara så psykiskt felknullad att man inte ens förstår skillnaden mellan olika folkslag, och att man tror att en arab/afrikan är svensk bara för att man ger honom ett papper där det står "Du är svensk" på?
2018-05-04, 16:11
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Vi får nog finlira lite i vad vi menar med Sverige och Svensk, jämför vi då 91%kritvitt vid norrlandskusten med eskilstuna/botkyrka/malmö/nordöstra gbg?

Sen åldersmässigt, pratar vi 39 åriga gubbar som mig, eller generationerna efter -99?

Följer nordeuropeisk kultur? bland den millen blattar som kommit sen -12, så är det väl inte ens mätbart, ens med potenta industriella instrument. Kan det vara kanske 5 pers

Förstod du verkligen vad jag skrev? Den gruppen jag beskrev är den som enligt alla vettiga prognoser kommer att vara den som dominerar landet i all förutsägbar framtid. Att det kan finnas mindre folkgrupper av t ex finnar som äter sina lådor, norrmän med sin torkade fisk, danskar, serber, kurder, iranier, indier, kroater, palestinier, turkar, amerikaner, bulgarer, syrianer, chilenare, osv osv också i landet gör ju inte att "svenskarna" skulle vara mindre dominant. För alla dessa folkgrupper skiljer sej ju åt sinsemellan lika mycket som de skiljer sej mot "svenskarna", eller hur? Det enda de har gemensamt är att de tagit sej till Sverige och önskar leva här.
2018-05-04, 16:12
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Hur kan man vara så psykiskt felknullad att man inte ens förstår skillnaden mellan olika folkslag, och att man tror att en arab/afrikan är svensk bara för att man ger honom ett papper där det står "Du är svensk" på?

Du får nog jobba lite om du kan hitta någon i den här tråden som påstått detta, så det är lite oklart exakt vem du diskuterar med.
2018-05-04, 16:14
Medlem
Citat:
Du får nog jobba lite om du kan hitta någon i den här tråden som påstått detta, så det är lite oklart exakt vem du diskuterar med.

Det är ju exakt det du säger. Att en kolsvart bushneger som äter surströmming är lika svensk som kritvite blonda Ida vars släkt bott i Sverige i 1000 år.
2018-05-04, 16:19
Bannlyst
Citat:
Förstod du verkligen vad jag skrev? Den gruppen jag beskrev är den som enligt alla vettiga prognoser kommer att vara den som dominerar landet i all förutsägbar framtid. Att det kan finnas mindre folkgrupper av t ex finnar som äter sina lådor, norrmän med sin torkade fisk, danskar, serber, kurder, iranier, indier, kroater, palestinier, turkar, amerikaner, bulgarer, syrianer, chilenare, osv osv också i landet gör ju inte att "svenskarna" skulle vara mindre dominant. För alla dessa folkgrupper skiljer sej ju åt sinsemellan lika mycket som de skiljer sej mot "svenskarna", eller hur? Det enda de har gemensamt är att de tagit sej till Sverige och önskar leva här.

Absolut, var nog lite vingligt debatterat av mig, dax att gå hem

Iaf dom svenskfödda blattarnas barn kommer att räknas in i den stora gruppen du pratar om, dvs samma grupp som dig och mig. Etnisk svensk.

Nah jag måste nog läsa på lite om detta, är en djungel, sen lite skoj att det bara är vänsterpartiet som aktivt står bakom att vi skall återinföra etnicitet/ras i medborgardefinitionen.
2018-05-04, 16:26
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Det är ju exakt det du säger. Att en kolsvart bushneger som äter surströmming är lika svensk som kritvite blonda Ida vars släkt bott i Sverige i 1000 år.

VIlket är en jävla skillnad på att "bara ge de ett papper".

Det är ok att vara rasist. Eller ja, ok är kanske att ta i, lite korkad får man ju räkna med att bli betraktad som, men alla har rätt till att vara korkade och ha korkade åsikter.

Men, det var inte riktigt vad de undersökningar som nämns i tråden sysslar med. De skiljer inte på hudfärgen, utan diskuterar begreppet "svensk" som mej veterligt inte är någon ras.
2018-05-04, 16:28
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Absolut, var nog lite vingligt debatterat av mig, dax att gå hem

Iaf dom svenskfödda blattarnas barn kommer att räknas in i den stora gruppen du pratar om, dvs samma grupp som dig och mig. Etnisk svensk.

Nah jag måste nog läsa på lite om detta, är en djungel, sen lite skoj att det bara är vänsterpartiet som aktivt står bakom att vi skall återinföra etnicitet/ras i medborgardefinitionen.

Om man inte vill ge sej in i ras-träsket och räkna på skillnader i gener osv, så har man ju inte så mycket annat val. En svensk är en som lever som en svensk, betraktar sej som en svensk och har rätt att leva i Sverige. Sen kan samma individ OCKSÅ betrakta sej som bosnier, iranier, thai, nigerian eller bolivian, eller flera av dessa, om personen tycker det är av värde.
2018-05-04, 16:42
Medlem
Citat:
Om man inte vill ge sej in i ras-träsket och räkna på skillnader i gener osv, så har man ju inte så mycket annat val. En svensk är en som lever som en svensk, betraktar sej som en svensk och har rätt att leva i Sverige. Sen kan samma individ OCKSÅ betrakta sej som bosnier, iranier, thai, nigerian eller bolivian, eller flera av dessa, om personen tycker det är av värde.

Nej. En svensk är en svensk, en bosnier är en bosnier, en thai är en thai och en bolivian är en bolivian. Germanisk härkomst som betraktar sig som Svensk och som betraktas som Svensk (och inget annat) av andra = svensk.

En svensk uppvuxen i kina är inte en kines, en afrikan uppvuxen i Sverige är inte en svensk, en thailändare uppvuxen i Ghana är inte Ghanaian.
2018-05-04, 16:45
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Nej. En svensk är en svensk, en bosnier är en bosnier, en thai är en thai och en bolivian är en bolivian. Germanisk härkomst som betraktar sig som Svensk och som betraktas som Svensk (och inget annat) av andra = svensk.

En svensk uppvuxen i kina är inte en kines, en afrikan uppvuxen i Sverige är inte en svensk, en thailändare uppvuxen i Ghana är inte Ghanaian.

Jasså du, och hur mäter du det då? Om du inte skall använda dej av skallmätning eller så?

Som sagt, man kan tillhöra flera etniciteter.
2018-05-04, 16:56
Medlem
Citat:
Jasså du, och hur mäter du det då? Om du inte skall använda dej av skallmätning eller så?

Som sagt, man kan tillhöra flera etniciteter.

Om vi inte kan enas om att de flesta som ser ut som germaner faktiskt är germaner och inte 25% german, 25% han-kines och 50% Somalier så står vi så långt ifrån varandra att vi inte kan kommunicera med varandra på ett konstruktivt sätt.

Men grattis till vinsten för din sida iaf, i framtiden så kommer Sverige bestå av 100% Svenskar, bara det att dessa svenskar av någon anledning kommer att se ut som afrikaner och araber. Dessa svenskar kommer säkerligen att bete sig exakt som dagens svenskar (surströmming, midsommarstång osv) och samhället kommer rulla på exakt lika bra som nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in