2018-05-03, 23:53
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Alla dessa studier pekar på ungefär samma sak: att Sverige har runt 5 goda år kvar. Så se till att använda denna tid till utbildning, jobberfarenheter samt en långsiktig planering för vilket land att flytta till när tiden tar slut. För mig är det tydligt att ett ekonomiskt, moraliskt och samhälleligt ras är på gång.

Vilka studier?.

Inte en chans att vi har hela 5 år på oss och dessa kommer vara goda. Tycker du vi lever i ett gott år som Svensk medborgare nu med allt skit som exploderat i samhället. SEK värdelös, hela välfärdssystemet under djup kris och sjukvård, Polis/rättsväsende som i ett u-land nära nog.
Pensionerna som är bland europas sämsta har ytterligare tappat värde genom kronkursfallet och massinvandringen kommer fortlöpa fast propagandan säger att den inte gör det.

SEK valutakursen mot Euro peakar ut över 10,70 idag och vi är fortfarande i högkonjunktur.
Tillgångar i SEK har rasat 25% på senaste åren som anses fantastiska av sittande regering.

2018 är sista året, från 2019 och framåt bär det iväg ner i avgrunden. Bostadsbubblan kommer explodera när Svenskar börjar göra allt för att lämna landet i framtiden och de psykologiska effekterna kommer göra fastigheter antingen osäljbara eller nära värdelösa.

Psykiska sjukdomar kommer också tillta till historiskt höga nivåer när mycket stora grupper kommer vara fast i sin tillvaro och fast inom landets gränser.

När skall det gå upp för pöbeln att det är intressen som vill Svenska folket riktigt illa och att de i nermonteringen kommer kapitalisera på samhällskollapsen maximalt.
Senast redigerad av Mes 2018-05-04 kl. 00:33.
2018-05-04, 00:21
Medlem
Ungefär som i den här tråden höll väl bosnien-serberna på att hetsa mot de övriga etniska grupperna i den forna Jugoslaviska del-republiken Bosnien på 90-talet.

Till slut gick det så långt att den bosnien-serbiska sidan begick ett folkmord på 8000 människor i Srebrenica. Alla parter i den här konflikten var för övrigt européer. Påpekar det eftersom många på Flashback alltid brukar skilja på européer och icke-européer.

100 000 människor dog i ett europeiskt land i relativ nutid. Nato fick ingripa. De nationalistiska serbiska ledarna sitter i fängelse.

Så kan det gå när nationalism går för långt. Tycker många av hetsarna på flashback skulle börja tänka på det.
Senast redigerad av Writer.X 2018-05-04 kl. 00:24.
2018-05-04, 00:22
Medlem
Faktum är att det fortfarande 2018 är omöjligt nå ut i mediabruset om man inte tillhör godhetsfolket.

Man kan starta en facebookkanal "mot hat" och direkt bli inbjuden till SVT soffan.

Dissidenter tystas däremot.

Jag märkte att jag inte ens kan göra reklam på Google Ads för en dissident blogg eftersom Google förbjuder reklam för material som kan vara "rasistiskt eller stötande på grund av hudfärg, (med mera)"

Vi som sitter på Flashback eller i facebook grupper tror vi når ut, men vi når ut till en sjukt liten grupp av ryggdunkare. Den stora massan når vi inte till. Och de saker vi vill säga blir aldrig sagda.

Jag gick med i flashback just för att jag hoppades mina åsikter skulle kunna sippra in till journalister (de verkliga makthavarna). Men nu inser jag att det är omöjligt.

Ett visst hopp ser jag i vissa lokal- och gratistidningar som tillåter sig att skriva mera invandringskritiskt. Även Nyheter 24 verkar ha insett att många unga vill läsa sådant.
Dock är den breda massan bland ungdomar en gravt indoktrinerad anti-rasistisk grupp, som dessutom i ständigt ökande utsträckning är blattar, muslimer, negrer och blandrasade. För denna grupp är SD värre än nazister.

Vi får inse: slaget är förlorat. De andra har vunnit. Allt det vi velat säga är bortkastat.
Det är bara en tidsfråga innan de slår ner på flashback och andra "hatkanaler" för att rensa bort dissidenter. Vi kommer att vara som dem som var emot kvinnlig rösträtt eller ville behålla katolicismen i Sverige. Det talas inte om oss.

SD bjuds ju in i debatterna på TV men deras argument är gamla och trötta och självklara. Ingen fighting spirit. Jag skulle önska mig någon som påpekade det att vita människor i Sverige snart kommer vara en minoritet, t.ex. Allt det Bert Karlsson sa i början på 1990-talet är ju fortfarande sant, t.ex. om gruppvåldtäckande somalier och att kulturblandade äktenskap sällan håller.
Det är lika sant, men det är ingen som skulle säga idag. Det har bara sopats bort.
Vi anklagar andra länder för censur, men vi censurerar (eller vinklar grovt) allt som har med invandring att göra. Så länge mainstream media har så stor dominans finns det heller inget göra åt. Jag kan på sin höjd nå ut till några hundra personer med mina inlägg. Kanske några tusen sett över ett halvår. SVT skriver en snyftartikel som läses av kanske 100 000.

Det finns ingen ungdomsrevolt. De unga spelar TV-spel och runkar. Det finns inga demonstrationer, inga musikband som proggen på 1970-talet. Det finns Nya Tider som har 5,000 prenumeranter men ingen kritisk tidning som äger löpsedlarna. Ingen som lyckas dela ut flygblad på stan på det sättet Vietnamrörelsen gjorde för att "väcka" folket. (NMR räknas inte för ingen vill ha deras flygblad)

Jag tror sajter som Flashback och Facebook faktiskt kan vara dåliga för oss också, för vi luras att tro att "alla" håller med oss. Men Fria Tider är t.ex. bara den 200:e mest besökta sajten i Sverige. Det går inte att nå genom bruset till svensken som helst bara tittar på netflix, youtube, delar kattvideos och läser snyftare om flyktingar som borde få stanna.
Kostnader, vårdproblem och allt sånt skiter de här kvinnorna i. Allt sånt utgår man från att det "löser sig" ändå. Ungefär som barn som inte vill behöva ta ansvar. Ta in alla hemlösa katter och så får pappa betala för kattmat.

Går någon ens ut för att lyssna på tal numer? Jimmie har talat på massor av ställen hela landet men jag vet ingen som lyssnat på honom. Han vill heller inte ha fram någon "Donald Trump"-demagog som skulle kunna ta över partiet. Jag tror inte att SDs politiker, som sätter där tryggt i Stockholms innerstad, inser hur mycket Sverige har förändrats på bara 8 år. När innerstaden väl inser det är det redan för sent.
2018-05-04, 02:12
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
Ungefär som i den här tråden höll väl bosnien-serberna på att hetsa mot de övriga etniska grupperna i den forna Jugoslaviska del-republiken Bosnien på 90-talet.

Till slut gick det så långt att den bosnien-serbiska sidan begick ett folkmord på 8000 människor i Srebrenica. Alla parter i den här konflikten var för övrigt européer. Påpekar det eftersom många på Flashback alltid brukar skilja på européer och icke-européer.

100 000 människor dog i ett europeiskt land i relativ nutid. Nato fick ingripa. De nationalistiska serbiska ledarna sitter i fängelse.

Så kan det gå när nationalism går för långt. Tycker många av hetsarna på flashback skulle börja tänka på det.

Du kan ha rätt. Det finns etniska grupper som kan frigöra folkmord på etniska svenskar, som serberna gjorde i Bosnien. Men det är också möjligt att Svenskar väljar emigrera i stället för att motstå.
2018-05-04, 02:17
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:

Du kan ha rätt. Det finns etniska grupper som kan frigöra folkmord på etniska svenskar, som serberna gjorde i Bosnien. Men det är också möjligt att Svenskar väljar emigrera i stället för att motstå.
2018-05-04, 02:25
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Viktigt inlägg.

För om vi inte umgås med varandra i en högkonjunktur när allt finns i överflöd och ingen lever på allmosor...hur tror någon att vi skall umgås i framtiden när svenneb och blatten verkligen kommer få kämpa för vardagen?
Just precis. Ge det en mandatperiod med en ekonomisk depression och se hur medelsvensson drar sig till allt mer radikalare grupperingar. Efter ännu en mandatperiod av misslyckade försök att styra upp situationen så kommer svenska dödspatruller slakta icke-svenskar på gatorna med hagelgevär, yxor och moraknivar.

Blodet som spilldes i Srebrenica kommer att se ut som ett skrapsår i förhållande till vad som väntar i Sverige och i övriga Västeuropa.
2018-05-04, 09:15
Bannlyst
Citat:

Vad exakt är det du anser att det hetsas kring? - valid data? politiker som packat ihop sina grejer och sitter i ett hörn och skriker efter mamma, värdegrund och radikalfeminism? vår vansinnesinvandring? stresstesten på vårt samhälle? samhällskontraktet som håller på brytas? HATET ni liberaler skapat? - låt höra.

Det är ju ni vänsterradikala liberaler som aktivt har omvandlat samhället på under 40 år, det är erat j-a ansvar att styra upp detta nu. Ni har all politisk makt, ni har även total kontroll över hela svenska statsförvaltningen, ni ska inte komma hit och peka nåt jävla finger, ansvaret ligger 100 procent hos er.

Säkert 12 år sen det fanns högljudda pro-nationalistiska röster på detta transparanta forum, och det korrelerar mycket bra med den sista vågen av migration som drog igång åren just efter 9/11.

Att ett hybridland (Yug) föll ihop när Tito/kommunismen dog, och alla folkgrupperna insåg att dom stod sig själv närmast jämför du alltså med den transformation som Sverige genomgått?? Sen överdriver du kraftigt serbernas roll, men det är en helt annan ts, om du replayar denna post så är jag dig evigt tacksam om du inte drar igång på alla cylindrar hur hemska serberna är, fokusera isåfall på mina två första stycken.
Senast redigerad av SkinnieWithRPG 2018-05-04 kl. 09:34.
2018-05-04, 10:45
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
"Riktiga siffror"? Om det är något som kännetecknar SCB så är det att deras framtidsprognoser alltid slår fel. Alltid. Utan undantag. Och så har det varit sedan 70-talet. De har alltid haft fel. Varenda gång.

Faktum är att random anonym Flashback-skribent spår framtiden bättre än SCB. Och hur vet jag det? Ja, det finns facit. T.ex här:

SCB och en Flashback-skribent gör varsin spådom:
https://www.flashback.org/sp25466071
https://www.flashback.org/sp22542769

Facit. 6 år senare. Flashback-skribenten fick rätt och SCB fick fel (som vanligt):
https://www.flashback.org/sp59450979

Hela tråden är faktiskt läsvärd då den ger flera exempel på hur SCB alltid har fel:
(FB) SCB mörkar statistik??

Denna SVD-artikel är också läsvärd:

Så ska vi försöka spå Sveriges framtida befolkning, på riktigt, så ska vi nog lämna SCB utanför diskussionen. Annars riskerar vi att hamna väldigt fel. Dvs lika fel som SCB.

Ja, jag jobbar ju inte på, med eller för SCB, så jag kan inte förklara eller försvara missarna i deras prognos, mer än att det ÄR en prognos, en gissning.

Men, du menar väl, hoppas jag, inte på fullt allvar att du tar en språkforskare på större allvar än SCB.

Hur dåliga de än är, så är de nog de som ändå är bästa skickade att gissa befolkningen i framtiden, trots att någon random snubbe råkat gissa en siffra bättre. (Jag orkar inte, men troligtvis finns det gott om andra användare som gissat fel, så att ta just den enda som råkade gissa närmare, är ju ett argumentationsfel som brukar kallas "cherry picking", som jag intressant nog har märkt i stort sätt alla ägnar sej åt.)

Poäng är att hur man än räknar så kommer "svensken" (godtycklig definition) aldrig att bli annat än den största befolkningsgruppen som i all förutsägbar framtid kommer att dominera Sverige.

Inget annat seriöst scenario kan ändra på det.

Och då faller ju hela skräckbilden och skrämseleffekten uteblir.
2018-05-04, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Poäng är att hur man än räknar så kommer "svensken" (godtycklig definition) aldrig att bli annat än den största befolkningsgruppen som i all förutsägbar framtid kommer att dominera Sverige.

Inget annat seriöst scenario kan ändra på det.

Och då faller ju hela skräckbilden och skrämseleffekten uteblir.

Med en godtycklig definition av "svensken" kan man förstås hävda att "svensken" för all framtid kommer att dominera Sverige. Vad du i princip säger är att "svenska medborgare" kommer att dominera Sverige.

Men det är väl just definitionen av svensken som är helt avgörande för huruvida skräckbilden och skrämseleffekten uteblir eller inte.
2018-05-04, 13:23
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Med en godtycklig definition av "svensken" kan man förstås hävda att "svensken" för all framtid kommer att dominera Sverige. Vad du i princip säger är att "svenska medborgare" kommer att dominera Sverige.

Men det är väl just definitionen av svensken som är helt avgörande för huruvida skräckbilden och skrämseleffekten uteblir eller inte.

Jojo, visst, men om jag påstår att med "svensk" menar man någon som
- följer nordeuropeisk kultur med smärre variationer. (Tänk firar midsommar, men kanske äter hummus i stället för sill, eller äter sin sill och dricker sitt brännvin fast på balkongen i stället för i regnet på festplatsen)
- följer svensk lag
- håller på och i bästa fall försvarar grundläggande principer som jämlikhet, demokrati, frihet och yttrandefrihet

Om något annat spelar roll då är man inne på ras och då är det ju en helt annan diskussion.

Med ovanstående definition, plus minus någon detalj, så finns det inte att denna grupp inte skulle dominera Sverige i den framtid som man nu kan överblicka.

Science fiction är intressant, men kanske inte just i den här diskussionen.
Senast redigerad av Ruskigbuss 2018-05-04 kl. 13:25.
2018-05-04, 13:44
Medlem
Håller med Ruskigbuss här. Vad diskuteras egentligen? Ras eller kultur? Att folk från olika håll blandar gener är ju nåt som alltid skett genom historien, bland människor liksom bland djur, eller hur? Kulturen har även den alltid utvecklats. Sverige som det ser ut idag är inte särskilt likt Sverige som det såg ut på 1800-talet. Nya influenser kommer och förändrar samhället. Eller hade vi gärna sett att Sverige bevarats som det var på 1800-talet? Då hade vi aldrig käkat pizza eller tacos.
2018-05-04, 13:57
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggsBenedicte
Håller med Ruskigbuss här. Vad diskuteras egentligen? Ras eller kultur? Att folk från olika håll blandar gener är ju nåt som alltid skett genom historien, bland människor liksom bland djur, eller hur? Kulturen har även den alltid utvecklats. Sverige som det ser ut idag är inte särskilt likt Sverige som det såg ut på 1800-talet. Nya influenser kommer och förändrar samhället. Eller hade vi gärna sett att Sverige bevarats som det var på 1800-talet? Då hade vi aldrig käkat pizza eller tacos.

Det hade vi väl kunnat käka ? Vi äter ju potatis, eller hur ?
Ryktet säger att hemvändande soldater från 30 åriga kriget tog med sig dessa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in