Flashback bygger pepparkakshus!
2013-03-31, 21:51
Medlem
Artikel i Neo om befolkningsutvecklingen och myt 1. Den bekräftar bilden av en omvälvande demografisk förändring av Sverige och är kritisk till att Ullenhags mytsida vill tona ned detta faktum, som om det skulle vara något dåligt. Utan problematisering av om det kan finnas negativa sidor av en sådan abrupt omvälvning, men faktagenomgången är ärlig och intressant tycker jag.
Citat:
Få områden omgärdas av så mycket mytbildning som det faktum att Sverige under de senaste decennierna förvandlats från att vara ett invandringsland i mängden till att vara ett av de vars befolkning är som allra mest blandad. Och med SD i riksdagen är storleken på invandringen dessutom politiskt sprängstoff. Mot den bakgrunden är det förstås lovvärt att arbeta mot att vanföreställningar förvandlas till folkliga sanningar. Samtidigt kan inte alla föreställningar om ett Sverige som förändras radikalt när det gäller befolkningens ursprung avfärdas som främlingsfientliga konspirationsteorier.
http://magasinetneo.se/artiklar/ge-m...h-era-fattiga/
2013-04-01, 01:17
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebnekaisa
Artikel i Neo om befolkningsutvecklingen och myt 1. Den bekräftar bilden av en omvälvande demografisk förändring av Sverige och är kritisk till att Ullenhags mytsida vill tona ned detta faktum, som om det skulle vara något dåligt. Utan problematisering av om det kan finnas negativa sidor av en sådan abrupt omvälvning, men faktagenomgången är ärlig och intressant tycker jag.

http://magasinetneo.se/artiklar/ge-m...h-era-fattiga/

Det var en välskriven och bra artikel. Synd att ingen jävel kommer att läsa den
2013-04-01, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NobunagaOda
Det bästa vore om vi i Sverige förde statistik angående vilken ras man tillhör, i USA och Storbritannien skriver man om man är vit, svart, asiat eller blandrasig till exempel. På det sättet kan man veta exakt hur många av vilken etnicitet som lever i landet.

Well, i USA ingår folk från Mellanöstern i kategorin "Caucasian", så nä man vet inte exakt hur många av respektive "ras" som lever i landet! De har nämligen en annan definition av att vara vit i USA!
2013-06-14, 23:06
Medlem
loqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Har det gjorts någon ordentlig demografisk undersökning? Vad jag vet registreras inte etnicitet i svenska statens statistik.
Det behövs ingen undersökning. Svenskar är färre än 10 miljoner. Världen har fler än 7 miljarder människor. Svenskar är en liten minoritet.
2013-07-24, 01:02
Bannlyst
Om 15 år tror jag...
Flera faktorer inräknade den höga ålder bland stor del av dagens svenska. Låga födelsetal av svenskar och väldigt höga av invandrare + att det hela tiden kommer in nya invandrare.
Senast redigerad av Slavicbrother 2013-07-24 kl. 01:06.
2013-07-24, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slavicbrother
Om 15 år tror jag...
Flera faktorer inräknade den höga ålder bland stor del av dagens svenska. Låga födelsetal av svenskar och väldigt höga av invandrare + att det hela tiden kommer in nya invandrare.

Ja, det låter som en rimlig uppskattning.
2013-07-24, 06:04
Medlem
I storstäderna Stockholm, Göteborg och Malmö kommer etniska svenskar enligt statistik (Två utrikes födda förädrar + 1 utrikes född förälder) - (Då har jag varken räknat in de illegala elller tredje generationens svartskallar) bli en minoritet inom 10 år om det fortsätter i samma fas. Hur känns det?

Det går inte direkt att skylla eländet på svartskallen. Det är ni och de makthavare som ni röstat in som bidragit till detta. Ni får helt enkelt acceptera att ni är ett svagt och inkompetent folk som öppnat skötet till juden.
Senast redigerad av Kamora 2013-07-24 kl. 06:08.
2013-07-24, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slavicbrother
Om 15 år tror jag...

Redan nu finns det bara runt 5 miljoner svenskar i Sverige och omkring 4 miljoner invandrare om man räknar med tredje, fjärde, femte, osv generationens invandrare (statistiken redovisar vanligen bara utrikesfödda och deras barn som invandrare). Med högre nativitet hos invandrarna och fler i yngre åldrar, svenskarna som finns är ganska gamla, stort utflöde av unga svenskar till andra länder och ett inflöde på 100 tusen "nysvenskar" per år så lär det inte ta mer än 10 år innan det finns fler invandrare än svenskar i Sverige.
2013-07-24, 11:51
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora

Ni får helt enkelt acceptera att ni är ett svagt och inkompetent folk som öppnat skötet till juden.

Du talar som om det är över.

Det är det inte.

Först när svenskarna har försökt göra verkligt motstånd och misslyckats kan du kalla oss svaga och inkompetenta - inte förr.

Tänk dig att någon som du litar på har givits nycklarna till ditt hem, och medan du SOVER börjar plundringen av ditt hus. Är du svag och inkompetent för att du inte gör något? Är det inte så att vi måste vänta med den domen tills du VAKNAR och börjar försöka gör något åt saken?
2013-07-24, 14:02
Medlem
johanjosefssons avatar
Runt 2023. 20 år. Där någonstans ligger bristningsgränsen.

Dock finns det ju många invandrare som ser ut, eller liknar våra Svenska töser och pojkar så pass mycket att man inte ser någon skillnad, så det är svårt att mäta sånt där. Mycket hybrider.
2013-07-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Du talar som om det är över.

Det är det inte.

Först när svenskarna har försökt göra verkligt motstånd och misslyckats kan du kalla oss svaga och inkompetenta - inte förr.

Tänk dig att någon som du litar på har givits nycklarna till ditt hem, och medan du SOVER börjar plundringen av ditt hus. Är du svag och inkompetent för att du inte gör något? Är det inte så att vi måste vänta med den domen tills du VAKNAR och börjar försöka gör något åt saken?

Jag har väldigt svårt att se detta. Ni är i djupt nere buken, det är en helt annan värld. Generationer har redan fötts och alla har fått samma indoktrinerade mentalitet. Ni har brutits ner till grunden, det enda som kvarstår är att stoftet sprids med vinden.
2013-07-24, 18:06
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Jag har väldigt svårt att se detta. Ni är i djupt nere buken, det är en helt annan värld. Generationer har redan fötts och alla har fått samma indoktrinerade mentalitet. Ni har brutits ner till grunden, det enda som kvarstår är att stoftet sprids med vinden.

Tja, vi får väl se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in