Citat:
Ursprungligen postat av
Achie
Allt jag vet är att när jag går in till stan i Göteborg så är jag i minoritet redan nu, på hela spårvagnsfärden till stan, i stan, och under hela resan hem. Jag behöver inte ens se siffror på att något är väldigt galet.
Jag måste hålla med dig.
Jag sitter i sthlm och jag ser samma sak här.
Jag skrev tidigare i tråden att jag jobbar i Botkyrka kommun ( ligger 2 mil söder om sthlm )
och ibland kommer invandare fram till mig och frågar:
- är du svensk ?
Vad ska man svara ? Svarar jag JA, kanske han blir sårad, för ser jag inte honom som svensk.
Eller han inte känner sig som svensk, avundsjuka kan uppstå.
Jag svarar:
- jag är etnisk svensk. ( mamma och pappa född här )
- det vore bra om de blandar upp lite, svarar han och ser sig runt.
Det är bara invandrare runt oss.
Tänk nu på vad han sa:
det vore bra om de blandar upp lite...
Hur ska det gå till när invandrare kommer hit, sänder hit sina släktingar och vill bara bo med varandra. Inte nog med det, inga svenskar vill bo i Norsborg. ( Botkyrka kommun )
Jag tänkte en stund på vad han sagt, hur ska det gå till ?
När invandrare flyttade till Norsborg, flyttade svenskarna därifrån.
Som sagt:
det vore bra om de blandar upp lite...
Som om det inte redan är uppblandat av muslimer, kristna, och ateister. Alla har en sak gemensamt:
icke blonda.
Hur kommer det att se ut om några år ? 10-15 ? Bara svarthåriga som har rötter i andra länder ? Jag menar det har de redan idag, men om några år, då är det ÄNNU mer.
Att fråga " Är du svensk? " blir en märklig fråga, det är alla invandrare mer eller mindre.
Att fråga: " Är du etnisk svensk " kommer aldrig att hända.
Att fråga " I vilka länder har du rötterna " mer aktuellt än någonsin.
Kan tillägga att jag är Blond.
Det spelar ingen roll, alla pratar svenska med mig där. Jag behöver inte funderar på varför