Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-04, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
Låter som en narkoman? Om han nu hade tagit nått så än sen?

Tim var en sökare,en jävla djup människa.

Sista åren han turnerade sa han att han behovde en månads vila för att koppla av och rensa hjärnan,efter 1 spelning.

Det räckte inte med hans sista år.
Hade orkade inte längre hur mycket han än vilade,hur mycket pengar han hade.

Vad är så svårt att fatta?
Varför avslutade Robin Williams sitt liv fast han skrattade och hade miljoner på kontot?

Tänk lite bröder och systrar.

Och ni som väntar på svar hur exakt det gått till,får vänta. Familjen tänker på hans fans,det finns dom som gör samma sak. Efter Michael Jackson dog var det fans som tog livet av sig.

Familjen tänker inte bara på Tim,men också hans fans världen över.
Robin Williams led av både demenssjukdom och parkinson enligt hans fru. Exakt hur TB dog har egentligen inte allmänheten med att göra.
Citera
2018-05-04, 02:50
Medlem
Tror nog att Tim har mått dåligt sedan början av 2018. Tror att han va lycklig och mådde bra 2017, hade fått mer stabilitet, hade tjej och va extra pappa. Började då så smått planera för att DJa igen och
några shower för 2018 bestämdes. I samma veva kom den inre stressen tillbaka dvs negativa tankar. Kan bli så där man har ett trauma, otillräcklighet och negative tankar associerade med touren.

Jag tror att detta gjorde Tim väldigt hjälplös, nu hade han jobbat mkt med sig själv, han hade haft 2 år ifrån det hektiska livet, han hade blivit mer spirituel, han hade hittat sin kärlek, och han hade inte heller ett ohållbart schema. Förväntan va att han nu inte skulle känna stress och ångest. Men ända kom den inre stressen tillbaka och de negativa tankar tex, "jag kommer aldrig att må bra", "jag kommer alltid ha problem", "det spelar ingen roll vad gör". I samma veva så blir det så klart problem i relationen för att han inte känner sig bra i sig själv. Kanske att han började dricka igen (eller andra preparat), samt att det förmodligen också va ett själv-skade episode (eller själv mord försök). Hans syster bad folk att ge pengar till suicide zero innan hans självmord, vilket tyder på att Tim kanske hade försökt tidigare.

Vid den vevan bestämdes att han inte va redo för en comeback och showerna för 2018 ställdes in. Många av kompisarna ville då döma hans tjej som den dåliga influensen (fastän det är alltid är den inre stressen och tankar som är problemet), och hon kände sig säkert bort fasad av hans vänner (vilket också ger en inblick till hennes behov att ge sin version av förhållandet, hon kände sig manad till att vara helt ärlig, för att se om också omvärlden skulle döma henne).

Åter igen blev fokuset på skapandet och Tim gick in i en produktive fas igen men med en ohållbar workaholic approach för att hålla tankarna borta. När han hade jobbat mycket tyckte nog alla att det va bra att han fick semester fastän han säkert hade planerat med andra musiker att fortsätta. Tror att Pontare bland annat bodde hos honom för att dem hade planerat att göra musik ihop. Det bestämdes då att han han skulle få lugn medans musikerna stannade och bodde hemma hos honom medan han var på semester to recharge. Han lämnade sin mobil vilket tydde på att han sökte lugn. När flyget var menat att gå tillbaka, kände sig Tim fortfarande inte bra, att åka hem till andra musiker som kanske förväntade sig att de skulle jobba va då inte aktuellt, resan förlängdes. Men istället för lugn blev den inre stressen starkare, vilket igen ledde till en ond spiral till detta hjälplösa tillstånd där man känner att det inte kommer att bli bättre och självmord är den enda utvägen.

En annan notering derealisation/depersonalisation som Tim beskrev (när han hade stirrat på en och samma punkt länge) är ett meditative state och inte derealisation/depersonalisation och inte farligt eller ett tecken på psykisk ohälsa. Det är en detached, lugn och skön känsla som har blev rädd av och sedan trodde va något fel. Människor som har förmågan att känna detta meditative state, är ofta kreativa personer som är duktiga på att skapa, men känner också mer stress när man är långt ifrån denna känslan (eftersom kroppens kontraster blir större), jämfört med den vanliga människan som känner mer känslor i grå zonen, därmed inte upplever lika stora kontraster.
Citera
2018-05-04, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Robin Williams led av både demenssjukdom och parkinson enligt hans fru. Exakt hur TB dog har egentligen inte allmänheten med att göra.

Ang Williams,så offentligt ja. Vet vi den eg orsaken? Nej.

Presis som Williams så vill inte de närmaste med Tim att detaljer läker ur.

Respektera det. Tro inte hit och dit. Sluta spekulera. Han är borta. Han har äntligen fått vara ifred.

Han har fått sin vila.
Citera
2018-05-04, 07:54
Medlem
Har följt tråden ända sen efter Tims död men har aldrig varit medlem och aldrig ens läst på flashback innan. Fick vänta 4 dagar på att kunna skriva också. Men nu till varför jag skriver. För ett par dagar sen så länka någon en bild på tim när han satt i studion, denna bild tror jag låg på hans sida? Ej Instagram, den ska ha laddats upp när han var i Oman.. Det står studiomode under bilden.. Men när jag klickade på den länken så stod det också vilka myndigheter som laddat ner bilden? Är det bara bugg eller? Tydligen så hade rikspolisstyrelsen laddat ner bilden, om det inte är fejk så varför har dom laddat ner bilden? Tog en fotodump på det men antar att man inte kan lägga in bilder i tråden då jag ser att allt länkas.
Citera
2018-05-04, 07:58
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblockeringen
"Kalla mig konservativ"... Nä, det tänker jag inte göra. Jag vill kalla dig oerfaren och trångsynt. Du har uppenbarligen ingen insikt alls i hur psykologiska problem påverkar en människa eller hur olika terapiformer kan hjälpa eller stjälpa.

Det som du kallar en självdestruktiv bana är ett ständigt ifrågasättande av tillvaron, av livet självt och den egna meningen. Känner du verkligen ingen sådan person? Du har sannolikt en sådan person i din omgivning. Det är inget medvetet val precis som att det inte var ett medvetet val av dig att bli som du är. Du förefaller sätta extrem tillit till syntetiska mediciner som förordats av staten att skrivas ut av läkare på vårdcentraler efter ett fem minuter långt samtal. Man kan kalla det naivt om man vill vara snäv.

En fråga till, varför anklagar du hans omgivning för att vara missbrukare?

TB uppfattar jag som en mycket empatisk, driven, intelligent och öppen person. Vad jag förvånas över är inte att de förekom idel substanser i hans närhet utan hur kaotiskt man verkar ha brukat (att använda ordet ”missbrukare” får stå för dig) dessa droger. Man kan sköta sina vanor på olika sätt. Det finns grader i helvetet för att anknyta till Avicii och hans stora hit. Här är det helt klart fråga om totalt odisciplinerad konsumtion, rysk roulette om du frågar mig. Hallucinogener är ingen barnlek, TB beskriver resan till Peru lättvindigt som om det vore en kul grej, ett besök på Disneyland ungefär. En gubbe i djungeln som antagligen (här spekulerar jag) varken kände till dosen eller TB och hans psykologiska resa höftar till med litet ayahuasca. When in doubt, pop some ayahuasca mushrooms and pills, liksom (det hjälper mot allt för det står på internet och det vet i princip alla som är coola). De s k kompisarna är också med på tåget, lojalt på ett plan men snacka om högriskbeteende: en psykologisk fladderpuck rakt upp i läktaren. Var det ett beslut som gav en positiv effekt för hälsan? För stunden tydligen men knappast i längden och det är här jag menar att självdestruktivitet och undergångsromantik är en aspekt bland många.
Citera
2018-05-04, 08:13
Medlem
chronoares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av af-Sintistolpe
TB uppfattar jag som en mycket empatisk, driven, intelligent och öppen person. Vad jag förvånas över är inte att de förekom idel substanser i hans närhet utan hur kaotiskt man verkar ha brukat (att använda ordet ”missbrukare” får stå för dig) dessa droger. Man kan sköta sina vanor på olika sätt. Det finns grader i helvetet för att anknyta till Avicii och hans stora hit. Här är det helt klart fråga om totalt odisciplinerad konsumtion, rysk roulette om du frågar mig. Hallucinogener är ingen barnlek, TB beskriver resan till Peru lättvindigt som om det vore en kul grej, ett besök på Disneyland ungefär. En gubbe i djungeln som antagligen (här spekulerar jag) varken kände till dosen eller TB och hans psykologiska resa höftar till med litet ayahuasca. When in doubt, pop some ayahuasca mushrooms and pills, liksom (det hjälper mot allt för det står på internet och det vet i princip alla som är coola). De s k kompisarna är också med på tåget, lojalt på ett plan men snacka om högriskbeteende: en psykologisk fladderpuck rakt upp i läktaren. Var det ett beslut som gav en positiv effekt för hälsan? För stunden tydligen men knappast i längden och det är här jag menar att självdestruktivitet och undergångsromantik är en aspekt bland många.

Sant, hade jag en bekant som led av psykisk ohälsa hade jag hållt person på långt avstånd från droger som Ayahuasca osv. Det om något kan vara en trigger för att få dåliga saker att eskalera.
Citera
2018-05-04, 08:22
Medlem
sofungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klickklackbang

Jag tror att han led av biopolär sjukdom och mådde bra i sina bra perioder, men åt helvete när de svarta stunderna kom och då spelar inga pengar i världen någon roll. Jag brukade tidigare när mina svarta stunder kom, enligt mig själv veta att alla i min närhet hatade mig. Ingen behövde ens ha gjort, sagt något eller ens träffat mig samma dag, utan det här var bara något jag "visste". Sedan så kan man ju även vara omgiven av vänner och kärlek, men ändå känna sig ensam.

Sedan Tim dog har jag läst och sett ett bort antal artiklar, videos, intervjuer och läst här på fb, har inte kommenterat något förrän nu. Jag jobbar i akutsjukvården och vill bara säga att pankreatit (och särskilt kronisk pankreatit/upprepade pankreatiter) som Tim verkade lida av, kan inte varit någon lätt match. Extrem smärta som kommer och går, värre vid matintag, värre vid alkoholintag. Går på starka smärtstillande en period när det kommer ett skov av sjukdomen och sen är det ju svårt att avveckla medicinerna. Kanske lyckades han precis innan det var dags för nästa skov osv. Måste ha varit ett helvete. Jag har inte sett någonstans om att han stod på kö för en pankreastransplantation, men det kanske borde varit ett alternativ för honom.

Har läst att det spekuleras om att han missbrukade ketamin efter att han skrevs ut från sjukhuset. Tim fick ju Ketamin när han opererades, vilket visas i dokumentären på SVT, och det är i små doser smärtstillande, men blir i högre doser "derealiserande" och obehagligt, något som Tim verkade ha nog av som det redan var. Att ketamin används/användes till att söva hästar är ju inget argument för att det inte skulle vara en bra humanmedicin. Det är ju som att säga att om morfin användes till hästar så skulle inte människor kunna använda det. Det skiljer i doser, bara.

Men efter att ha läst så otroligt mycket om honom sedan den 20:e så börjar jag misstänka att han var bipolär. I hans gamla fb-inlägg från 2006 tycker jag mig ana en begynnande ångestproblematik som han beskriver som att den bara kommer och sen försvinner igen, svår att förklara och som inte beror på någonting konkret. Nu säger jag inte att alla med den symtombilden har en psykisk sjukdom, men tillsammans med all annan info jag läst/sett så tycker jag att han ter sig bipolärt. Sitter dygn i sträck framför datorn, sover extremt lite, producerar mycket material, för att sedan sjunka ner i bottenlösa depressioner, vilka verkar återkomma med jämna mellanrum.

Om så är fallet hoppas jag verkligen att han fick hjälp för detta, med litium tex. Men det är ingenting som jag läst något om.

Mordspåret med pedofiliavslöjanden kring Sultanen är intressant. Väldigt märkligt sätt att dö på, märklig plats och konstiga omständigheter. Polisen, iaf i Sverige, är ju extremt sparsamma med att direkt säga att det inte ligger något brottsligt bakom om det inte är ett alldeles uppenbart självmord. Men det kanske fungerar annorlunda i Oman...

Men hur som helst verkar det iallafall som att Tim inte alls mådde bra. Var inget jättestort fan, men som flera har skrivit tidigare så har det tagit mig hårt.
Citera
2018-05-04, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Vet vi verkligen allt det här? Jag har inte sett någon källa på att han försökte ta livet av sig några dagar innan. Jag har inte sett någon källa på att familjen var på väg ner innan dödsbudet kom. Att peru-drogen skulle haft en sådan stark negativ inverkan på honom just när han befann sig i Oman är ju rena spekulationer. Att han led av psykisk ohälsa och stark ångest vet vi däremot eftersom Tim själv berättat det. Att det ledde till hans självmord är väl den enklaste förklaringen. Eftersom ingen i hans närmaste omgivning verkar chockade antar jag att han försökt avsluta livet tidigare.

Ja allt är ju andrahandsuppgifter,

Familjen åkte ned innan han dog, vad jag förstår hade dom pratat med honom i telefon och förstod att det var illa.

Vi VET inte om vänner var kvar men om han nu var så illa så familjen åkte ned GISSAR jag att vänner fanns på plats.

Läs på om peru-grod-drogen Ayauscha, det är rysk roulette och en brutal avtändning startar efter ungefär 6 månader och för ungefär 6 månader sedan slickade han på grodor i peru, finns på hans IG.

MÅNGA i tråden gissar på psykos och jag har själv svårt att förstå hur det gick till, skiva klar och en brutal självkännedom visar han på, 25-26 års ålder känner han sig själv väl och det brukar dämpa rädslan.

Det är många olika versioner på att han skar sig med glas men iallafall jag tycker det verkar ha substans.

Vi får se, jag tror inte att det är mer dramatiskt än så här. Han slickade på grodor i peru i ett försök att bli kvitt sin ångest, det slog extremt fel.
Citera
2018-05-04, 09:04
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menojsan
Har följt tråden ända sen efter Tims död men har aldrig varit medlem och aldrig ens läst på flashback innan. Fick vänta 4 dagar på att kunna skriva också. Men nu till varför jag skriver. För ett par dagar sen så länka någon en bild på tim när han satt i studion, denna bild tror jag låg på hans sida? Ej Instagram, den ska ha laddats upp när han var i Oman.. Det står studiomode under bilden.. Men när jag klickade på den länken så stod det också vilka myndigheter som laddat ner bilden? Är det bara bugg eller? Tydligen så hade rikspolisstyrelsen laddat ner bilden, om det inte är fejk så varför har dom laddat ner bilden? Tog en fotodump på det men antar att man inte kan lägga in bilder i tråden då jag ser att allt länkas.

OT
Platsen där filen fanns/finns använder ett verktyg kallat creeper t.ex https://minfil.org/creeper
creeper gör en koll på alla ipnummer som laddar ned en fil och om det tillhör öppet
tillgängliga uppgifter t.ex Myndigheter och tidningar så står det vilken myndighet/tidning/media som laddat ned filen.

Den som laddat ned filen till Rikspolisstyrelsen kan vara Polischef, hundförare, städare vilken anställd som helst inom myndigheten med tillgång till dator läs: någon som slösurfar på jobbet. Inget och dra några högre växlar av.

OnT Tragisk händelse
Citera
2018-05-04, 09:51
Medlem
klingoklangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbgchick
Tror nog att Tim har mått dåligt sedan början av 2018. Tror att han va lycklig och mådde bra 2017, hade fått mer stabilitet, hade tjej och va extra pappa. Började då så smått planera för att DJa igen och
några shower för 2018 bestämdes. I samma veva kom den inre stressen tillbaka dvs negativa tankar. Kan bli så där man har ett trauma, otillräcklighet och negative tankar associerade med touren.

Jag tror att detta gjorde Tim väldigt hjälplös, nu hade han jobbat mkt med sig själv, han hade haft 2 år ifrån det hektiska livet, han hade blivit mer spirituel, han hade hittat sin kärlek, och han hade inte heller ett ohållbart schema. Förväntan va att han nu inte skulle känna stress och ångest. Men ända kom den inre stressen tillbaka och de negativa tankar tex, "jag kommer aldrig att må bra", "jag kommer alltid ha problem", "det spelar ingen roll vad gör". I samma veva så blir det så klart problem i relationen för att han inte känner sig bra i sig själv. Kanske att han började dricka igen (eller andra preparat), samt att det förmodligen också va ett själv-skade episode (eller själv mord försök). Hans syster bad folk att ge pengar till suicide zero innan hans självmord, vilket tyder på att Tim kanske hade försökt tidigare.

Vid den vevan bestämdes att han inte va redo för en comeback och showerna för 2018 ställdes in. Många av kompisarna ville då döma hans tjej som den dåliga influensen (fastän det är alltid är den inre stressen och tankar som är problemet), och hon kände sig säkert bort fasad av hans vänner (vilket också ger en inblick till hennes behov att ge sin version av förhållandet, hon kände sig manad till att vara helt ärlig, för att se om också omvärlden skulle döma henne).

Åter igen blev fokuset på skapandet och Tim gick in i en produktive fas igen men med en ohållbar workaholic approach för att hålla tankarna borta. När han hade jobbat mycket tyckte nog alla att det va bra att han fick semester fastän han säkert hade planerat med andra musiker att fortsätta. Tror att Pontare bland annat bodde hos honom för att dem hade planerat att göra musik ihop. Det bestämdes då att han han skulle få lugn medans musikerna stannade och bodde hemma hos honom medan han var på semester to recharge. Han lämnade sin mobil vilket tydde på att han sökte lugn. När flyget var menat att gå tillbaka, kände sig Tim fortfarande inte bra, att åka hem till andra musiker som kanske förväntade sig att de skulle jobba va då inte aktuellt, resan förlängdes. Men istället för lugn blev den inre stressen starkare, vilket igen ledde till en ond spiral till detta hjälplösa tillstånd där man känner att det inte kommer att bli bättre och självmord är den enda utvägen.

En annan notering derealisation/depersonalisation som Tim beskrev (när han hade stirrat på en och samma punkt länge) är ett meditative state och inte derealisation/depersonalisation och inte farligt eller ett tecken på psykisk ohälsa. Det är en detached, lugn och skön känsla som har blev rädd av och sedan trodde va något fel. Människor som har förmågan att känna detta meditative state, är ofta kreativa personer som är duktiga på att skapa, men känner också mer stress när man är långt ifrån denna känslan (eftersom kroppens kontraster blir större), jämfört med den vanliga människan som känner mer känslor i grå zonen, därmed inte upplever lika stora kontraster.

Wow, så intressant, det sista stycket. Var kan man läsa mer om det stadiet?
Citera
2018-05-04, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
Ska det vara så jävla svårt att fatta att Tim avslutade sitt liv för han inte orkade mer. Han led av ångest och depression. Han hade tillgång till benso,opiater och alkohol.
HUR han avslutade är inte viktigt. Låt tråden dö. Att ni orkar sitta och diskutera mord och hur är så jävla dåligt!
Lägg ner för fan.

Känner hans bror (inte Anton) Jag vet hur det gått till men tänker inte skriva det här.

Tankar till anhöriga.

Om du känner någon av hans halvbröder så kan du hälsa dom att så länge de inte har respekt nog för Tims vänner/kollegor/fans att göra en svensk obduktion och gå ut med mer information eller kontakta Tims partners/vänner/fans och håller det inom familjen, så kommer vi aldrig tro att han tog självmord i det skeendet i livet han är nu (skiter i hur han var för flera år sedan när filmen gjordes)....

Om alla förväntas respektera familjen (vilket jag tror vi alla gör) så vill vi att familjen respekterar oss tillbaka!!! (Sedan skulle det vara sjukt dumt att undanhålla någonting, eftersom saker alltid kommer ut förr eller senare)
Citera
2018-05-04, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Om du känner någon av hans halvbröder så kan du hälsa dom att så länge de inte har respekt nog för Tims vänner/kollegor/fans att göra en svensk obduktion och gå ut med mer information eller kontakta Tims partners/vänner/fans och håller det inom familjen, så kommer vi aldrig tro att han tog självmord i det skeendet i livet han är nu (skiter i hur han var för flera år sedan när filmen gjordes)....

Om alla förväntas respektera familjen (vilket jag tror vi alla gör) så vill vi att familjen respekterar oss tillbaka!!! (Sedan skulle det vara sjukt dumt att undanhålla någonting, eftersom saker alltid kommer ut förr eller senare)

Ge dig nu och tala för sig själv!
Hans familj behöver inte förklara något mer för allmänheten!

Hans familj har skrivit och berättat om Tim så att alla kan läsa att han va en skör konstnärssjäl.
Du skriver att vi inte tror att Tim kunde begå självmord i det skeendet han var i livet.Det är din åsikt.
Jag önskar att jag kunde berätta min historia från att varit en fullt frisk 35-årig mamma som på mindre än ett dygn fick en psykos med självmordstankar och blev tvångsintagen pga risk för att skada mig själv.
Senast redigerad av m036 2018-05-04 kl. 10:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in