Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-03, 18:21
Medlem
Jag börjar fundera på om vi egentligen vill veta mer,

Det verkar väl ganska klarlagt att han gick helt Ape och skar sig till döds första tillfälle, efter att han hade misslyckats några dagar innan.

För mig som inte kan ett skit om psykisk sjukdom låter det väl som en psykos.

Han var klar med skivan som tydligen skall bli något i hästväg och helt plötsligt bryter det totalt.

Jag fundera på om det inte finns en koppling till Peru och auauschan (eller vad den heter).
Många som skriver att 6-12 månader efter man tagit den är det en brutal avtändning och många tar livet av sig. Tydligen var det 6 månader sedan.

Han chansade med peru-drogen och det gick helt jävla fel.

Vänner fanns på plats, hade gått ut, missat en flaska och han passade på, dom kan ju inte direkt lastas.

Familjen satt på planet till Oman INNAN han dog, dom åkte väl efter första självmordsförsöket, också points for trying.

Eftersom det var peru-drogen så har egentligen inte Ash och dom andra blodiglarna så mycket skuld i detta.

Kanske förvärrades av Tereza, vad vet jag. Hon skall iallafall ha skit för att försöka profitera på hans bortgång men kanske inte skuldbeläggas för hans död.

Jag tycker det börjar klarna och bli enkelt, psykos pga. indiansk-drog, extremt makabert självmord, slut.

Jag tycker detta verkar vara den enklaste förklaringen.

Låta familjen sörja i fred blir det väl inte tal om nu i internets tidsålder men dom har en lång sorgeresa framför sig.
Citera
2018-05-03, 18:22
Medlem
Smärtsamt att se denna 2,5 år gamla intervju och kommentarerna under den.

https://www.youtube.com/watch?v=su1GVaT0c58
Citera
2018-05-03, 18:24
Medlem
Tycker det är väldigt konstig att det är så tyst i media om vad som hänt. De brukar ju vara duktiga på att gräva fram info annars, typ kartläggning av sista tiden, fler bilder m.m. Det känns som det verkligen är "locket på". Förstår att viss media gör det för att respektera familjen men det finns ju vissa som skiter i sådant.
Citera
2018-05-03, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaperal
Finns det någon källa på att det var slut mellan Tim och Tereza? Eller har det blivit en trådsanning? Har följt tråden sedan start och kan inte minnas att jag sett någon länkad källa

28 mars var de ihop. Kolla bilden på hennes insta där hon visar rumpan i snön. Hon försvarar sig mot Tims fans i kommentarerna att hon inte är golddigger osv. Då måste de ju varit ihop. Fansen hade alltså koll på Tereza sedan några veckor tillbaka.
Citera
2018-05-03, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

Det verkar väl ganska klarlagt att han gick helt Ape och skar sig till döds första tillfälle, efter att han hade misslyckats några dagar innan.

Han var klar med skivan som tydligen skall bli något i hästväg och helt plötsligt bryter det totalt.

Jag fundera på om det inte finns en koppling till Peru och auauschan (eller vad den heter).
Många som skriver att 6-12 månader efter man tagit den är det en brutal avtändning och många tar livet av sig. Tydligen var det 6 månader sedan.

Vänner fanns på plats, hade gått ut, missat en flaska och han passade på, dom kan ju inte direkt lastas.

Familjen satt på planet till Oman INNAN han dog, dom åkte väl efter första självmordsförsöket, också points for trying.

Eftersom det var peru-drogen så har egentligen inte Ash och dom andra blodiglarna så mycket skuld i detta.

Kanske förvärrades av Tereza, vad vet jag. Hon skall iallafall ha skit för att försöka profitera på hans bortgång men kanske inte skuldbeläggas för hans död.

Jag tycker det börjar klarna och bli enkelt, psykos pga. indiansk-drog, extremt makabert självmord, slut.

Låta familjen sörja i fred blir det väl inte tal om nu i internets tidsålder men dom har en lång sorgeresa framför sig.

Håller med.
Ända sedan jag hörde om Ayauaschan så misstänkte jag att den hade något med saken att göra...
Citera
2018-05-03, 18:27
Medlem
Jag har visst missat nån bild på insta när Tereza o nån Maya satt nakna o käkade i en säng. Strax efter att Tim dött. Har det verkligen publicerats nån sån bild? Verkar ju helt rubbat.
Såg nån filmsnutt där Ts son spelar piano i hans hus, det var i sept, o så var det julgranar i nån annan bild så de verkar ha hängt ihop några månader i alla fall. Men så har jag läst att hon strulat med nån kompis till honom också. Vet nån hur det hänger ihop?
Citera
2018-05-03, 18:28
Medlem
Citat:

Vet vi verkligen allt det här? Jag har inte sett någon källa på att han försökte ta livet av sig några dagar innan. Jag har inte sett någon källa på att familjen var på väg ner innan dödsbudet kom. Att peru-drogen skulle haft en sådan stark negativ inverkan på honom just när han befann sig i Oman är ju rena spekulationer. Att han led av psykisk ohälsa och stark ångest vet vi däremot eftersom Tim själv berättat det. Att det ledde till hans självmord är väl den enklaste förklaringen. Eftersom ingen i hans närmaste omgivning verkar chockade antar jag att han försökt avsluta livet tidigare.
Citera
2018-05-03, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernes-ine
Håller med.
Ända sedan jag hörde om Ayauaschan så misstänkte jag att den hade något med saken att göra...

Plus att det var just den bilden som plockades bort från insta.
Citera
2018-05-03, 18:34
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:

Varför säger du att det låter som psykos i samma mening som att du säger att du inte kan något om psykisk ohälsa? Det finns inget i detta som låter som "psykos".
Citera
2018-05-03, 18:38
Medlem
En fantastisk recension av True från Dagens industri:

"Hösten 2013 kommer att gå till musikhistorien som den sista tid då människor kom undan med att stå med armarna i kors och mumla saker som att discjockeyer ”bara trycker på knappar” eller att de inte gör ”riktig musik”. Aviciis debutalbum är en bländande uppvisning i musikalitet som dödar alla såna fördomar. Precis som Michael Jackson och Quincy Jones gjorde på ”Thriller” så suddar Avicii också ut skillnader mellan hårt och mjukt, maskulint och feminint, svart och vitt. Musiken på ”True” är vidöppen, totalt fördomsfri. Om världen vore lite mer som Avicii skulle det vara lättare att tycka om världen just nu".

https://www.di.se/nyheter/fran-2013-om-varlden-vore-lite-mer-som-avicii-skulle-det-vara-lattare-att-tycka-om-varlden-just-nu/
Citera
2018-05-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaperal
Tycker det är väldigt konstig att det är så tyst i media om vad som hänt. De brukar ju vara duktiga på att gräva fram info annars, typ kartläggning av sista tiden, fler bilder m.m. Det känns som det verkligen är "locket på". Förstår att viss media gör det för att respektera familjen men det finns ju vissa som skiter i sådant.

Har reflekterat över samma sak. Tystnaden är onormal. Tror kanske vi alla - inklusive journalisterna - är i sådan chock att de helt enkelt sörjer de med. Med tiden tror jag media kommer börja skriva om Tims liv och sista tid i livet. Om resan till Peru, Oman, vännerna, självmordet, sin ohälsa etc.
Citera
2018-05-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Varför säger du att det låter som psykos i samma mening som att du säger att du inte kan något om psykisk ohälsa? Det finns inget i detta som låter som "psykos".

Psykos är väl inte uteslutet om han använde en vinflaska och skadade sig så han blödde till döds. Inget vi kan veta men det krävs nästan en psykos eller drogat tillstånd för att kunna göra en så smärtsam sak. Psykoser kan man få av stress eller i samband med alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in