Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-03, 23:06
Medlem
Ronilles avatar
Såg precis en video från amerikansk skvallerblaska att Tim hade skurit sig med en trasiga vinflaska i vrist eller handled och att det var av förståeliga skäl blodigt.

Därav att de kunde konstatera suicid direkt.

Brutalt om det är sant.
Citera
2018-05-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Såg precis en video från amerikansk skvallerblaska att Tim hade skurit sig med en trasiga vinflaska i vrist eller handled och att det var av förståeliga skäl blodigt.

Därav att de kunde konstatera suicid direkt.

Brutalt om det är sant.

Länk?
Citera
2018-05-03, 23:18
Medlem
Ska det vara så jävla svårt att fatta att Tim avslutade sitt liv för han inte orkade mer. Han led av ångest och depression. Han hade tillgång till benso,opiater och alkohol.
HUR han avslutade är inte viktigt. Låt tråden dö. Att ni orkar sitta och diskutera mord och hur är så jävla dåligt!
Lägg ner för fan.

Känner hans bror (inte Anton) Jag vet hur det gått till men tänker inte skriva det här.

Tankar till anhöriga.
Citera
2018-05-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
Ska det vara så jävla svårt att fatta att Tim avslutade sitt liv för han inte orkade mer. Han led av ångest och depression. Han hade tillgång till benso,opiater och alkohol.
HUR han avslutade är inte viktigt. Låt tråden dö. Att ni orkar sitta och diskutera mord och hur är så jävla dåligt!
Lägg ner för fan.

Känner hans bror (inte Anton) Jag vet hur det gått till men tänker inte skriva det här.

Tankar till anhöriga.

Det kan ju vara så att just därför att du vet hur du gick till så har du inget mer behov att prata om saken. Det respekterar jag. Men tråden behöver ju inte dö för det, det kanske räcker med om du inte hänger här? Alla härinne älskar Tim och har svårt att finna ro. Har man erfarenhet av självmord har man förmodligen lättare att förstå att man inte förstår, men vissa av kanske behöver mer tid.
Citera
2018-05-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
Lägg ner för fan.

Tankar till anhöriga.

Det är bara att vänja sig vid idioter. Vissa tror ju att Elvis, Tupac, MJ lever till exempel. Det uppstår alltid massa sinnesrubbade sagor när legender går bort.
Citera
2018-05-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Det kan ju vara så att just därför att du vet hur du gick till så har du inget mer behov att prata om saken. Det respekterar jag. Men tråden behöver ju inte dö för det, det kanske räcker med om du inte hänger här? Alla härinne älskar Tim och har svårt att finna ro. Har man erfarenhet av självmord har man förmodligen lättare att förstå att man inte förstår, men vissa av kanske behöver mer tid.

Alla älskar Tim. Mer ödmjuk människa har jag aldrig träffat. Han var för snäll för denna värld.

Respekt för dina ord.
Citera
2018-05-04, 00:06
Medlem
Blackbear tar paus från Kygo-turneen, han har visst också haft pancreas-problem.

https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/J1gKXJ/blackbear-ute-av-kygo-turne
Citera
2018-05-04, 00:14
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Hittade videon:

Tim pratar om sina Ayahuasca-upplevelse här:
https://www.youtube.com/watch?v=Yy1zXrT9Cts&feature=youtu.be&t=31m39s

Tack för länken :-). Är överraskad på ett obehagligt sätt. TB låter ju som en narkoman som tror på fan och hans moster. Möjligen vill han prata lättsamt med sina fans men litet substanslöst och oseriöst låter det allt. TB måste verkligen varit en ”sökare” som förtvivlat hoppats att magi, animism och esoterika skulle vara lösningen på själsliga och fysiska åkommor. Inte underligt när evidensbaserad, medicinsk vård och psykologi inte kunnat hjälpa honom på ett för honom tillfredsställande sätt. I efterhand får man väl konstatera att magin gick bet på hans problem likaså. TB låter dessvärre inte som någon som hade kontroll på sitt liv och tillvaron. Kalla mig konservativ men den intellektuella kapaciteten resp. problemlösningsförmågan blir inte bättre om man blandmissbrukar alkohol, lätt/tung narkotika, starka läkemedel och sedan överdoserar hallucinogena naturmediciner som grädde på moset. Säkerligen har familjen och vänner försökt TB att ändra spår och hoppats att han skulle ta hand mer om sig själv. Det verkar tyvärr som han sedan länge befunnit på den självdestruktiva och -förbrännande banan. Huruvida det alltid var ett medvetet val kan jag ej avgöra. TB:s stora talang och oerhörda arbetsprestation går ej att bortse ifrån. Dessutom framstår han som mycket sympatisk och trevlig i dokumentärer och intervjuer samt skärpt. Jepparna i entouraget verkar dock ganska pantade och mentalt frånvarande i dokumentären, låt vara att de är bakis/håller på att tända av i många scener. Samtidigt hade TB ett liv med massor av kickar och extrem framgång. Ett ljus som tänds från två håll brinner ljusare men också fortare.
Senast redigerad av af-Sintistolpe 2018-05-04 kl. 00:35. Anledning: Förtydligande
Citera
2018-05-04, 00:29
Medlem
Så då kan vi väl anta att Ayahuascan var det som till slut fick Tim att ta sig själv av daga. Tråkigt att han inte kunde vänta med det några år men han fick nog svaren han själv sökte efter och valde att avsluta sitt liv med ett harmoniskt inre.
Citera
2018-05-04, 01:10
Medlem
Någon som vet varför han var live på youtube ett kort tag?
https://www.youtube.com/watch?v=X3FZTPa0Dr8
Citera
2018-05-04, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av af-Sintistolpe
Tack för länken :-). Är överraskad på ett obehagligt sätt. TB låter ju som en narkoman som tror på fan och hans moster. Möjligen vill han prata lättsamt med sina fans men litet substanslöst och oseriöst låter det allt. TB måste verkligen varit en ”sökare” som förtvivlat hoppats att magi, animism och esoterika skulle vara lösningen på själsliga och fysiska åkommor. Inte underligt när evidensbaserad, medicinsk vård och psykologi inte kunnat hjälpa honom på ett för honom tillfredsställande sätt. I efterhand får man väl konstatera att magin gick bet på hans problem likaså. TB låter dessvärre inte som någon som hade kontroll på sitt liv och tillvaron. Kalla mig konservativ men den intellektuella kapaciteten resp. problemlösningsförmågan blir inte bättre om man blandmissbrukar alkohol, lätt/tung narkotika, starka läkemedel och sedan överdoserar hallucinogena naturmediciner som grädde på moset. Säkerligen har familjen och vänner försökt TB att ändra spår och hoppats att han skulle ta hand mer om sig själv. Det verkar tyvärr som han sedan länge befunnit på den självdestruktiva och -förbrännande banan. Huruvida det alltid var ett medvetet val kan jag ej avgöra. TB:s stora talang och oerhörda arbetsprestation går ej att bortse ifrån. Dessutom framstår han som mycket sympatisk och trevlig i dokumentärer och intervjuer samt skärpt. Jepparna i entouraget verkar dock ganska pantade och mentalt frånvarande i dokumentären, låt vara att de är bakis/håller på att tända av i många scener. Samtidigt hade TB ett liv med massor av kickar och extrem framgång. Ett ljus som tänds från två håll brinner ljusare men också fortare.

Låter som en narkoman? Om han nu hade tagit nått så än sen?

Tim var en sökare,en jävla djup människa.

Sista åren han turnerade sa han att han behovde en månads vila för att koppla av och rensa hjärnan,efter 1 spelning.

Det räckte inte med hans sista år.
Hade orkade inte längre hur mycket han än vilade,hur mycket pengar han hade.

Vad är så svårt att fatta?
Varför avslutade Robin Williams sitt liv fast han skrattade och hade miljoner på kontot?

Tänk lite bröder och systrar.

Och ni som väntar på svar hur exakt det gått till,får vänta. Familjen tänker på hans fans,det finns dom som gör samma sak. Efter Michael Jackson dog var det fans som tog livet av sig.

Familjen tänker inte bara på Tim,men också hans fans världen över.
Citera
2018-05-04, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av af-Sintistolpe

"Kalla mig konservativ"... Nä, det tänker jag inte göra. Jag vill kalla dig oerfaren och trångsynt. Du har uppenbarligen ingen insikt alls i hur psykologiska problem påverkar en människa eller hur olika terapiformer kan hjälpa eller stjälpa.

Det som du kallar en självdestruktiv bana är ett ständigt ifrågasättande av tillvaron, av livet självt och den egna meningen. Känner du verkligen ingen sådan person? Du har sannolikt en sådan person i din omgivning. Det är inget medvetet val precis som att det inte var ett medvetet val av dig att bli som du är. Du förefaller sätta extrem tillit till syntetiska mediciner som förordats av staten att skrivas ut av läkare på vårdcentraler efter ett fem minuter långt samtal. Man kan kalla det naivt om man vill vara snäv.

En fråga till, varför anklagar du hans omgivning för att vara missbrukare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in