Flashback bygger pepparkakshus!
2018-04-30, 14:20
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
https://www.instagram.com/betsy_pepsi21/

Här kan ni se Tereza på en konsert i onsdags. Folk avslöjar henne i hennes egna kommentarsfält just nu.
Hon ser väldig glad ut på bilden. Måste berarbeta en pojkväns död på olika sätt.
Citera
2018-04-30, 14:23
Medlem
Ex-flickvännen gör mig galet stött. Till en början när hon la upp texterna tänkte jag att det var direkt olämpligt med dess innehåll men visst alla hanterar sorg olika och hennes exponering av förhållandet kanske hjälpte henne i hennes sorgeprocess. Men när hon blir ombedd av Tims syster att ta bort breven och istället för att respektera familjen så tar hon bort systerns kommentar? För i helvete vilket okänsligt fanskap. Äh hoppas hon fattar vilken skada hon gör gentemot hans familj och tar bort skiten.
Citera
2018-04-30, 14:27
Medlem
Har nu Tereza tjejen klar för mig,

Hon har varit på konsert efter Tims död och såg hur glad ut som helst.

Hon har tagit bort Tims systers kommentarer från sin IG och låter sin egen hyllning till Tim ligga kvar trots att hon vet vad familjen tycker.

Betänk att hon nog säljer dessa bilder i IG dyrt samt texten i brevet. Visst var det kul för oss dödliga att få se lite av TB men man får FAAN respektera familjen i dödsfall. Hon kommer profitera maximalt på detta som någon skrev och arvstvisten värmer hon nog bara upp för, hur hon skall fejka jackpotten - att hon bär TB barn nu när hon skrev att det inte blev så återstår att se

Skall see True Stories ikväll och bilda mig en uppfattning om resten av hans sällskap, grabbarna, turnecrewen och Ash och om dom går samma väg som asgamen tereza.

Det finns 20000 sätt hon kunde visat sin respekt för TB på, hon fötjänar all skit som kommer av detta.
Citera
2018-04-30, 14:29
Medlem
Jag blir mest förbannad på hur Tim målar upp sig som ett offer själv... Åhhh jag tjännar så mycket pengar jag vet inte vad jag ska göra av dom när jag släpper en stor hit måste jag åka ut o spela den så jag får in stålar o sätta på 5 tjejer backstage när jag inte spänner på min tjej som jobbar som modell, jag mår så fruktansvärt dåligt jag jag tror jag tar livet av mig.

Nädu Tim du skulle behövt åkt ut i öknen o få lite perspektiv på ditt liv inte tagit livet som en fegis. Jag fattar inte varför man tar livet av sig när man har allt. Jag har inget men inte fan tar då jag livet av mig men jag avskyr såna som målar sig själv som ett offer men ändå har allt sen tar de livet av sig. GG
Citera
2018-04-30, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porrskadadihuve
Jag blir mest förbannad på hur Tim målar upp sig som ett offer själv... Åhhh jag tjännar så mycket pengar jag vet inte vad jag ska göra av dom när jag släpper en stor hit måste jag åka ut o spela den så jag får in stålar o sätta på 5 tjejer backstage när jag inte spänner på min tjej som jobbar som modell, jag mår så fruktansvärt dåligt jag jag tror jag tar livet av mig.

Nädu Tim du skulle behövt åkt ut i öknen o få lite perspektiv på ditt liv inte tagit livet som en fegis. Jag fattar inte varför man tar livet av sig när man har allt. Jag har inget men inte fan tar då jag livet av mig men jag avskyr såna som målar sig själv som ett offer men ändå har allt sen tar de livet av sig. GG

Jag tycker du har en beklämmande inställning till folk som lever med psykisk ohälsa.
Det är inte bara att åka ut o fiska o sedan blir allt automatiskt bra.
De mår dåligt på grund av olika orsaker. Kemisk obalans i hjärnan påverkar mycket hur man mår.

Att Tim Bergling mådde så dåligt att han till slut tog sitt eget liv är tragiskt. Blott 28 år gammal.
Konstnärssjälar är ofta oroliga.

Att inneha pengar är inte att "ha allt"

Det är synd att sjukvården inte kunde hjälpa Tim Bergling. Men han är inte ensam. Varje år är det ca 1500 personer som begår självmord.

Man får hoppas han har funnit ro.
Citera
2018-04-30, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojma
En tanke som slog mig, detta är bara en fråga jag tror (tyvärr) inte att detta är fallet, men, säg att tim hade velat fejka sin död. Hade detta varit möjligt o genomförbart? Jag tänker: med så gott som obegränsat med pengar, så är väl typ allt möjligt. Ny identitet också. Och leva i nån liten utkant av världen på nåt håll där chansen e rätt stor att slippa bli igenkänd. Och då givetvis planerat detta med familjen och blåsa alla att han är död, för att han skulle få gå under jord innan plattan släpps. Men att ha fått njuta då innan av att göra sin nya platta men ej behöva ta hela resan med spelningar o hela grejen när den kommit ut. Blir ju dock då fejkade obduktioner o sånt i paketet, men jag tänkte mutor har ju skett förr sas.

Så - hade detta varit möjligt för honom om han hade velat?

Vem skulle vilja leva isolerad så som i ett fängelse resten av livet? Han hade blivit igenkänd förr eller senare. Tycker inte heller att Tim verkar ha varit något annat än en varm och genomsnäll person som satte andra människors välmående framför sitt eget, av det jag läst hans vänner skriva om honom. Och därmed tror jag aldrig att han hade utsatt alla som sörjer honom för fejka sin egen död.

Har det hänt nån gång tidigare i historien att någon har fejkat sin död?
Citera
2018-04-30, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klickklackbang
Vem skulle vilja leva isolerad så som i ett fängelse resten av livet? Han hade blivit igenkänd förr eller senare. Tycker inte heller att Tim verkar ha varit något annat än en varm och genomsnäll person som satte andra människors välmående framför sitt eget, av det jag läst hans vänner skriva om honom. Och därmed tror jag aldrig att han hade utsatt alla som sörjer honom för fejka sin egen död.

Har det hänt nån gång tidigare i historien att någon har fejkat sin död?

Kanske hans familj vet? Resten slutade han bry sig om..
Citera
2018-04-30, 14:50
Medlem
Citat:

Fast det är ju bara för att du tror att allt är pengar och kändisskap.

Jag ger ett bra exempel, när jag till sist fick köpa mig stora villa i bromma i stockholm, inte fan blev jag gladare för det, vilket jävla antiklimax det var

Man strävar efter något och sen när man har det är det ju helt avdramatiserat.

Det enda som betyder något är ens nära familj och jag personligen tror att TB liv sett annorlunda ut om han haft ett långvarigt förhållande med en stabil tjej.
Citera
2018-04-30, 15:00
Medlem
Nej. Att han skulle ha fejkat sin egen död är nog uteslutet även om man såklart önskar att det var så.

Tänk om någon kommit på honom i tid i förd med att försöka begå självmord.

Kanske hade omgivningen och världen då till slut förstått allvaret i situationen.

Men det troliga är väl att det hade tystats ned och ingen utanför innersta kretsen hade fått veta.

Önskar fortfarande att även vi icke-fans hade fått höra talas om dokumentären direkt när den kom ut.

Hade gjort allt för att försöka kontakta honom, även om det säkert inte varit så lätt.jag hoppas att folk som kände till hans situation redan då gjorde det och visade sitt stöd.

Nu kan man bara känna ångest och vanmakt efterhand.
Citera
2018-04-30, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxfox
Kanske hans familj vet? Resten slutade han bry sig om..

Hade det varit så, hade givetvis familjen och de närmsta vetat. Jag tror inte Tim hade kunnat föreställa sig vilken världssorg hans bortgång skulle leda till. Men, tror att det är ett önsketänkande att han bara skulle ha fejkat sin död. Jag kan absolut tänka mig att inbilla mig själv att Tim sitter på nån skön plats och proddar sin fantastiska musik och bara chillar på livet. För att den känslan gör mindre ont än vad jag tror är sanningen, att han valde att avsluta sitt liv. Jag tror att han var för rastlös, verkade resa runt mycket. När jag var utbränd, grovt deprimerad och självmordsbenägen låg jag flera månader i min säng med nerdragna gardiner och gick bara upp ibland för att äta. Sen gjorde jag inte ett piss på ett halvår. Han hade för höga krav på sig själv den vackra själen Tim.
Citera
2018-04-30, 15:24
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:

Han gjorde ju det? Kastade mobilen och var i Afrika i tre månader.
Citera
2018-04-30, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Jag kanske lever i en kulturell bubbla men har inte haft tv på ganska många år. Dessutom ratar jag nästan allt som har med nöje/underhållning att göra förutom filmer. Innan alla tidningsrubriker hade jag inte en aning om att det fanns en person som hette Avicii (Tim Bergling). Jag vet att jag har sett namnet eller liknande någon gång då och då men trodde på fullt allvar att det var ett dataspel eller någon som på youtube spelade dataspel. Vad har jag egentligen missat? Enligt Wikipedia verkar han ha varit DJ. Varför är en dj så intressant? Jag kan tycka att en skådespelare, en sångare, en författare eller en konstnär är intressant men en dj - förstår ingenting!
Han var inte bara DJ, även artist, låtskrivare och producent. Toppade listorna i 40-tal länder under peaken 2013.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in