2018-05-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Våra morbida psykopatfantasier?
Att du har bristande kunskap kan du knappast lastas men ditt låga reaktionsmönster kan du ta ansvar för.
Fortsättningsvis är allt som skrivs grundat i sakfakta kring hans störda personlighet:

PM hat svår psykopati och är pervers - grovt sexuellt avvikande.
Han tänder på rollspel i samband sex och kallar sig kapten Vladimir.
Han är uppenbart sadist:
Han har manipulerat Kim, bundit henne och köra en halvmeter slipad skruvmejsel i hennes underliv innan mord.

Precis så.
Kanske det är obegripligt, men läser man om sexualsadister, lustmördare och psykopater så får man kunskap om hur de fungerar. Då blir bilden klar hur PM har tänkt och agerat. Det är vidrigt, men det är sant och indicierna är såpass starka att i alla fall jag fattar att det faktiskt är sant att det har hänt.
Citera
2018-05-02, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
]Våra morbida psykopatfantasier?[/b]
Att du har bristande kunskap kan du knappast lastas men ditt låga reaktionsmönster kan du ta ansvar för.
Fortsättningsvis är allt som skrivs grundat i sakfakta kring hans störda personlighet:

PM hat svår psykopati och är pervers - grovt sexuellt avvikande.
Han tänder på rollspel i samband sex och kallar sig kapten Vladimir.
Han är uppenbart sadist:
Han har manipulerat Kim, bundit henne och köra en halvmeter slipad skruvmejsel i hennes underliv innan mord.
Tänk om polis, tekniker samt rättsmedicin hade tolkat allt enligt PMs RPU?

Man måste väl ändå gå efter bevis och fakta. Sedan har man hjälp av RPUn för att förstå tex skador på offrets kropp. Vilket syfte stropparna som fortfarande fanns kvar + verktyg, blod spår osv.
Men man kan inte fantisera hej vilt utifrån RPUn.

Jag var uppriktigt intresserad av din tidslinje med scenario nr 2. För båda är tänkbara.
Men det var ju mycket fantasier om kapten Vladimir (ingen kaptensmössa) och en GoPro kamera som det inte heller finns bevis för. Det är inte omöjligt att det gått till så, men det går inte att bevisa.

PS: Han kallar sig Kapten Vladimir? Enligt DK var det väl ett exempel på rollspel som de två ägnade sig åt?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-02 kl. 18:41.
Citera
2018-05-02, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Är det bara jag som undrar varför PM hade overallen på sig när han mördade och styckade KW?

Att bloda ner den ter sig totalt poänglöst, även om man tar hänsyn till hans gravt avvikande psyke.

Han kunde åtminstone ha dragit ner överdelen och knutit ärmarna om midjan.

Han är delvis obegriplig.
Det är ju en arbetsoverall med fickor. Kanske det var praktiskt med bra- att- ha- grejer i sina fickor.
Snöre, små verktyg etc. och en påse starka mint tuggummi.(?)

EDIT: Med tanke på att han tillbringade mycket tid på alla fyra. Knä och armbågar.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-02 kl. 19:09.
Citera
2018-05-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis så.
Kanske det är obegripligt, men läser man om sexualsadister, lustmördare och psykopater så får man kunskap om hur de fungerar. Då blir bilden klar hur PM har tänkt och agerat. Det är vidrigt, men det är sant och indicierna är såpass starka att i alla fall jag fattar att det faktiskt är sant att det har hänt.

Ja, man förstår ungefär hur han tänkt och han har åkt som en målsökande robot mot Köge Bukt. Den ultimata platsen för avslutet och styckning+dumpning.

Den ondskefulla, vidriga lilla sexualsadisten.

R.I.P. Kim. Styrka till familj och anhöriga.
Citera
2018-05-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Man kan tänka en massa olika alternativ till allt. Men om han gick " raka vägen" ner till Köge bukt så borde han inte befunnit sig sydöst vid Öresundsbron (i sydöstlig riktning) och korsat fartyget Terneks väg.

Ett annat tänkbart alternativ till den kursen är att PM inte manövrerade Ubåten. Att han höll på med något annat som tog all hans uppmärksamhet. Varför hittade PM på en historia att han var på väg ut i Östersjön för att dränka sig? Historien var väl uppdiktad för att förklara något logiskt om hans färdväg samt nära-på kollision med fartyget vid midnatt för polisen.

Han var väl upptagen med att ladda upp sin favoritporr som han skulle kika på 00.35!
Citera
2018-05-02, 18:42
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är gräsligt och nästan obegripligt hur en person kan göra så här mot en annan människa. Mer begripligt blir det när man vet hur en psykopat och sexualsadist fungerar.

Fyfan!
Även om man vet hur en psykopat och sexualsadist fungerar så är det Madsen gjort så obeskrivligt vidrigt så att "obegripligt" räcker liksom inte till när man ska försöka beskriva denna vedervärdiga ondska och hans extremt sjuka drifter. Skrev tidigare vad jag tänker på när det gäller Madsen: Barbariskt, Blodtörstig, Sexuell Kannibalism. Det finns liksom inga gränser på det vidriga.

FY FAN!, instämmer jag helt i. Han är en Djävulens värsta avkomma.

En avart av människa.
Lägre stående än djuren. Rovdjuren dödar ju i alla fall för att få mat.
Det gör inte Rovdjurs-Madsen. Han torterar och dödar för sina lustars skull.
Citera
2018-05-02, 19:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Blödningen säger att Kim var vid liv. Oavsett att hon dog därefter.

Du har visst inte lyssnat alls på vad rättsläkaren hade att säga.
Läs på istället för att komma med "alternativa fakta"!
Citera
2018-05-02, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ursäkta om jag avbryter i era intressanta diskussioner om när Slaktar-Madsen utförde sitt dåd, jag återkommer senare gärna till det.

Skulle så gärna vilja lösa den praktiska delen med att vi får tillgång till den skrivna domen.
Jag skulle själv kunna beställa och betala för att få domen hemskickad, men har ingen möjlighet till att scanna in sidorna. Min tanke var då att fota av alla sidor och lägga upp så att alla som vill kan ladda ner den.

Undrar då om detta kanske är ett imbecillt-helt-otekniskt-feltänk och ett idiot-evighetsarbete till ingen nytta? Varna mig gärna i så fall

Och, är det någon som vet något bättre alternativ att fixa detta på? Eller, om den ändå, så småningom troligtvis kommer att kunna laddas ner någonstans?

Tycker att de utdrag ur domen som du skrev tidigare räcker gott och väl för att begripa vad PM har gjort och hur i helvete han kunde bete sig som han gjorde och vilka de starka indicierna är, som till slut fällde honom
Citera
2018-05-02, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Även om man vet hur en psykopat och sexualsadist fungerar så är det Madsen gjort så obeskrivligt vidrigt så att "obegripligt" räcker liksom inte till när man ska försöka beskriva denna vedervärdiga ondska och hans extremt sjuka drifter. Skrev tidigare vad jag tänker på när det gäller Madsen: Barbariskt, Blodtörstig, Sexuell Kannibalism. Det finns liksom inga gränser på det vidriga.

FY FAN!, instämmer jag helt i. Han är en Djävulens värsta avkomma.

En avart av människa.
Lägre stående än djuren. Rovdjuren dödar ju i alla fall för att få mat.
Det gör inte Rovdjurs-Madsen. Han torterar och dödar för sina lustars skull.
Det förvånar mig när du skriver så här. Du om någon som är så insatt i parafilin sexualsadism.
Du vet ju att det här fruktansvärda (för normala människor helt fasansfullt,obegripliga) är ett sätt att självmedicinera för sexualsadisten. Du har själv lagt ut länkar till kloka Niclas Långström samt Professor Sten Levander.

PS. Tam katter (rovdjur) dödar inte alls för att få mat. Det är en instinkt om de så är proppmätta på kattmat.
Rovdjur som vargar och rävar dödar (slår, river allt levande i en flock) mer än de någonsin kan äta pga av instinkt.
Vilket andra kadaverätande djur och insekter i näringskedjan har nytta av.
Och det gjorde vi förhistoriska människor också. Därför utrotades de jättelika däggdjuren i Nordamerika. Så det hela är alltid mycket komplext och några enkla förklaringar finns inte, tror jag.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-02 kl. 19:55.
Citera
2018-05-02, 19:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Tack. Jag anade att du var rätt person för spörsmålet.

Verkligen mysko. Det första de kollade av var nordvästra köge bukt samtidigt som PM var i ytläge. Nautilus dök först 04.45 ca och jag vill minnas att de var där ca 02 någonting (jag har fått oreda på mina dokument och behöver hjälp av min "tekniska slav" det är därför jag kör ca tider).
Och varför använde de inte värmekamera? Det kanske de gjorde?
PM måste väl lyssnat på radion för att hålla koll om N var eftersökt?

Ja, det är lite lustigt att inte helikoptern hittade PM ganska omgående med tanke på att de verkligen borde haft kontakt och kunnat få information från radarövervakningen, att kolla okända fartyg borde vara allra första uppgiften, eftersom det går så snabbt.

Det är ju också väldigt konstigt om de inte har värmekamera ombord på en räddningshelikopter, den borde också kunnat ge en ganska snabb överblick.

Man har normalt sett alltid på VHF'n när man är ute, så ja, PM borde ha hört i stort sett direkt när sökningarna började. I detta fallet borde han ju varit extra noga med att ha radiobevakning, eftersom han helt säkert ville ha koll och inte bli hittad.
Citera
2018-05-02, 20:05
Medlem
Citat:
Tänk om polis, tekniker samt rättsmedicin hade tolkat allt enligt PMs RPU?

Man måste väl ändå gå efter bevis och fakta. Sedan har man hjälp av RPUn för att förstå tex skador på offrets kropp. Vilket syfte stropparna som fortfarande fanns kvar + verktyg, blod spår osv.
Men man kan inte fantisera hej vilt utifrån RPUn.

Jag var uppriktigt intresserad av din tidslinje med scenario nr 2. För båda är tänkbara.
Men det var ju mycket fantasier om kapten Vladimir (ingen kaptensmössa) och en GoPro kamera som det inte heller finns bevis för. Det är inte omöjligt att det gått till så, men det går inte att bevisa.

PS: Han kallar sig Kapten Vladimir? Enligt DK var det väl ett exempel på rollspel som de två ägnade sig åt?

Har säkert ingenting med någon ryss att göra. Vad jag TROR så är det en förlängning av namnet Vlad Tepes "pålspetsaren", som i filmvärlden kallas Dracula pga sin blodtörstighet och som spetsade de han inte gillade på pålar...och jag TROR att denne grymma jävel var en förebild för PM. Även om kanske ingen annan i hans sjuka omvärld begrep det.
Citera
2018-05-02, 20:06
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Är det bara jag som undrar varför PM hade overallen på sig när han mördade och styckade KW?

Att bloda ner den ter sig totalt poänglöst, även om man tar hänsyn till hans gravt avvikande psyke.

Han kunde åtminstone ha dragit ner överdelen och knutit ärmarna om midjan.

Han är delvis obegriplig.

Hans overall är hans arbetskläder, en form av skyddsplagg, självklart hade han den på sig. Allt annat hade varit otänkbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in