Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 23:33
  #58057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Här i huset har vi nestan kramat sönder barnen Och ingen undslipper en kram när det er tid för att legga sig.(oavsett "humör) Man kan ju undra om Madsen hadde det så?
Han kanske bara fick närhet i samband med att han blev rädd när hans bröder fick stryk?

Fast han var ju ett "ont" barn som nog kröp över till brödernas sängar och kissade. Sedan kröp han tillbaka till spjälsängen och på morgonen satt han oskyldigt och pekade på den "skyldiga" brodern med sitt trinda lilla pekfinger. Och sedan satt han log nöjt när brodern fick stryk med ett bälte. Det förstår man ju när man läser PMs RPU.

PS.Jag menade inte dina barn Kugutt. Jag menade problemungar. Sådana "onda" barn. Som föds "onda".
__________________
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-13 kl. 23:45.
Citera
2018-06-13, 23:36
  #58058
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har du själv varit gift med en alkoholist?????
Jag ämnar inte diskutera min livserfarenhet i tråden.
Han misshandlade henne när hon bar barnet - om han sen var på droger skiter jag fullständigt i.

Archie är kvinnomisshandlare och att ens fundera på om frun misshandlades för att hon gnatade, kalla andra för "oskyldiga" ska du nog fundera kring en och två gånger till.
Speciellt en så gravt störd person som det handlar om; en seriemördare som fortsättningsvis anser att hon dödade barnet. Det är hans fortsatta tanke som nykter och utan droger i kroppen.
Helt rubbat att ens tänka den tanken iom att det var en hemsk olyckshändelse.
Citera
2018-06-13, 23:40
  #58059
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lögn.
Efter sex veckors äktenskap har han en annan kvinna i sängen hemma och det är Janice som snarare åker på stryk.
Han är vedervärdigt våldsam mot sin fru och han slog henne även under graviditeten.
Han slår så hon blir medvetslös.

I intervjuer i Skottland framkommer att han fortfarande anser att Janice mördade sonen. Är det nån det är synd om så är det frun - fy fan vad denna har anklagat henne, misshandlat och dödshotat henne och hennes familj.

Han börjar med att döda och plåga djur vilket många ggr övergår till människor.

"Men i diskussion med sin psykolog avslöjade Archie att han fantiserade om, och gillade att tortera och döda små djur inklusive katter, hundar och kycklingar och skälet till det var att ville känna hur det kändes - han var besatt av adrenalin och spänning och han älskade filmer som var överdoserade med aggression och brutalitet. Hans absoluta favoritfilmer var Clockwork Orange och Gudfadern och han såg dem många gånger om och om igen."
"Archie roades sig även med att jaga kvarterets katter. När han hade fångat in en katt tog han den till toppen av ett höghus och slängde ner katten och sen med spänning springa ner till gatan och titta på vad som blev kvar."
Avskrift seriemördarpodden du länkade till.

"Archie var så aggressiv att han fick stora doser lugnande men det hade knappt nån effekt eftersom han var tung missbrukare.
Han var tvärtom alert och tog anteckningar. Han verkade snarare ha kontroll än att vara galen.
Han flirtar åt reportrarna, blinkar åt dem i smyg, han skämtar och spelar luftpiano för åskådarna. När han var uttråkad ristade han sitt namn i bänken med en penna. Archie hade roligt under rättegången."


Läkarna på 70-talet är inte ense - paranoid schzofreni sa försvarets inkallade läkare, en annan ansåg honom vid sina sinnens fulla bruk och Archie själv säger att han klassats som psykopat.
Påtänd som ett as av PCP gör det nog inte lättbedömt.

Det hade varit ännu mer intressant att komplementera med PCL-R med tanke på hans fortsatta leverne i Skottland och det handlade då rakt inte enkom om att arbeta i en damklädesaffär:

Han hade kört från en dryckesfest, bråkat med sin flickvän Mandy och tagit med sig sin fyra månaders baby. 1998 dömdes han till två års skyddstillsyn:
Vårdslös körning, olovlig körning utan körkort och försäkring, vägran att blåsa för alkoholtest samt ofredande.
Han knivhögg sen Mandy vid ett annat tillfälle, han kidnappade sin 5-årige son och barrikerade sig i huset. Hon har tagit barnen och flyttat tillbaka till Australien. Han påstår det är för medias bristande integritet och jakt. Fan tro't.

Professor Michael Stone (som intervjuat honom på ålderns höst) har däremot klassat honom som 15 på "scale of evil" dvs starka psykopatiska drag - gränsen till fullblods går vid 17. Han klassas som "revenge-killer" samt "Psychopatic /coold-blooded /multiple-murder".

"Do you feel a measure of remorse now?
I done a lot of regrets but the victims.. I don't think suffered, it was quick.
"But, I never felt sorry and I don't think I need to apologise for anything that I done because I think i been punished severly for it, I suffered, I would rather have a bullet in my brain than spend these 20 years in jail.Maybe I'm a little bit angry at what happen to me now and maybe I'm not ready to say sorry for what I've done, I'm still angry of what happened and still angry of how I'm treated by the public and the media here.
I screwed up, I hurt a lot of people, I admit that, but I won't apologise for it. No one is gonna get that because I can't do that, I'm not sorry, I can't (..)"

https://www.youtube.com/watch?v=n-yI...OGf2PGBfS&t=0s

Fint att du läser inlägg och fattar att du är ute och cyklar. Men att försöka tona ner det via att lägga skuld på hans fru ger dig knappast stilpoäng...
Fy fan vad obehagligt vidrig den snubben är. Och så det vanliga av dessa fega kräk - skylla ifrån sig på kvinnan. Låter verkligen som klart psykopatiska drag. Det är en sak att en sån vidrig snubbe, som "sig bör" skyller ifrån sig på kvinnan. Det som är märkligt är hur någon skribent försöker finna stöd i hans berättelse och också försöker skuldbelägga kvinnan.
Som om det ALDRIG riktigt är gärningsmannens eget fel eller ansvar. Gäller denne snubbe likväl som Monster-Madsen. Förstår inte dessa tankegångar, inget gott eller tydliggörande kan komma ur det.
Vissa jävlar är helt enkelt - onda jävlar.
Citera
2018-06-13, 23:47
  #58060
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Fy fan vad obehagligt vidrig den snubben är. Och så det vanliga av dessa fega kräk - skylla ifrån sig på kvinnan. Låter verkligen som klart psykopatiska drag. Det är en sak att en sån vidrig snubbe, som "sig bör" skyller ifrån sig på kvinnan. Det som är märkligt är hur någon skribent försöker finna stöd i hans berättelse och också försöker skuldbelägga kvinnan.
Som om det ALDRIG riktigt är gärningsmannens eget fel eller ansvar. Gäller denne snubbe likväl som Monster-Madsen. Förstår inte dessa tankegångar, inget gott eller tydliggörande kan komma ur det.
Vissa jävlar är helt enkelt - onda jävlar.
Det är mängder med psykopatiska varningstecken och jag tror personligen inte ett dugg på hans påståenden om att sonen uppmanade honom att döda sju, snarare ter det som en psykopatisk klassisk ursäkt. Redan innan morden talade han om hämnd, alltså innan hans son började uppmana honom.
Han är organiserad och driver tonårsgruppen hit och dit långt innan det där sk. mässande börjar. Inte undra han döptes till Charles Manson med sin sekt..
Nu skyller han på media, att inte få vara ifred; att frun stack. Att han högg henne med kniv, fyllekörde med babyn och tog äldre sonen osom gisslan tycks ha fallit bort.
En självömkande fjant, kallblodig mördare (det ena offret bad förtvivlad om att få leva, att han var sjubarns pappa - han sonika sköt honom, det var ett tecken med siffran sju, en feg kvinnomisshandlare och djurplågare.
Ett äckel.
__________________
Senast redigerad av develi 2018-06-13 kl. 23:57.
Citera
2018-06-13, 23:51
  #58061
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
"Älska mig mest när jag förtjänar det minst."
Att lyfta upp ett "elakt" barn och sätta det i knäet och ge det en kram samt fråga "Är du ledsen för något?" kan göra underverk Kugutt. Pröva det någon gång så får ni själv se vad som händer.
Ja, det kan verkligen göra underverk med normala barn och folk i allmänhet. En psykopatunge har dock inga sitationstecken kring ”elak”.
Citera
2018-06-13, 23:53
  #58062
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Här i huset har vi nestan kramat sönder barnen Och ingen undslipper en kram när det er tid för att legga sig.(oavsett "humör) Man kan ju undra om Madsen hadde det så?
Psykopater är ensamseglare och har inga såna mänskliga behov som "närhet och kramar". Kan börja redan i tidig ålder. För dem är inte en kram något som har med känslor och kärlek att göra, det kan istället kännas konstigt, onödigt eller t.o.m otrevligt. Kanske trevligare att krama en burk med hemmagjort raketbränsle och glädjas över vad detta kan ställa till med nästa dag? Vad vet jag, kan mycket väl ha varit så. Med tanke på att PM:s pappa verkar ha varit en riktigt störd mansgris, misshandlare och nazist så behöver man inte vara Einstein för att begripa att hemmet var kramlöst, kravlöst och känslolöst.

Ja, i vårt hem har vi också nästan kramat ihjäl alla tre barnen. Det slipper de inte heller nu, innan de somnar, även fast de börjar bli rätt stora. MEN, det roliga är att det är ömsesidigt, för glömmer jag någon kväll så hör jag någon som ropar: "mamma, du glömde..." DET känns mycket positivt
Citera
2018-06-13, 23:59
  #58063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag ämnar inte diskutera min livserfarenhet i tråden.
Han misshandlade henne när hon bar barnet - om han sen var på droger skiter jag fullständigt i.

Archie är kvinnomisshandlare och att ens fundera på om frun misshandlades för att hon gnatade, kalla andra för "oskyldiga" ska du nog fundera kring en och två gånger till.
Speciellt en så gravt störd person som det handlar om; en seriemördare som fortsättningsvis anser att hon dödade barnet. Det är hans fortsatta tanke som nykter och utan droger i kroppen.
Helt rubbat att ens tänka den tanken iom att det var en hemsk olyckshändelse.
Och jag förstår inte vad du får ut av att prata med krattskaft här i tråden? Som expert på alla områden kan det väl inte vara särskilt stimulerande att debattera med oss vanliga,dödliga.

Varför lämnade inte Janice Archie och flyttade hem till sin mamma istället? De bodde ju i samma hus vill jag minnas.
Hon var väl en vuxen kvinna? Med ett eget val.
Citera
2018-06-14, 00:03
  #58064
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Ja, det kan verkligen göra underverk med normala barn och folk i allmänhet. En psykopatunge har dock inga sitationstecken kring ”elak”.
Helt rätt. En psykopatunge saknar situationstecken kring "elak", den ungen ÄR elak. Lyfta upp i knät och ge en kram - då kan du få en smäll eller spottloska tillbaka - av de allra värsta, för då har du "inkräktat" för mycket på deras område. Har jobbat med barn och ungdomar i många år, så jag talar av egen erfarenhet.
Det är sorgligt, det är hemskt, men tyvärr en sanning vi måste acceptera annars så fortsätter vi att göra samma fel, om och om igen och psykopaten växer sig allt starkare i sin hybris och egoism - det som utvecklar personens alla farliga sidor.
Citera
2018-06-14, 00:04
  #58065
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Och jag förstår inte vad du får ut av att prata med krattskaft här i tråden? Som expert på alla områden kan det väl inte vara särskilt stimulerande att debattera med oss vanliga,dödliga.

Varför lämnade inte Janice Archie och flyttade hem till sin mamma istället? De bodde ju i samma hus vill jag minnas.
Hon var väl en vuxen kvinna? Med ett eget val.
Jag korrigerar dina felaktiga påståenden där du sen har mage att be andra att läsa på bättre.
Normal dialog förväntar jag mig inte.

Ja varför lämnar inte kvinnorna de våldsamma männen - speciellt om det finns psykopati i bilden och till allt elände ett barn.
Kan det bero på en kombination av tomma löften, naivitet, hopp om förändring? En manipulativ sate som både slår och smeker?

Lägg ner ditt jävla skuldbeläggande på henne, hon är fan inte den som är en total idiot i detta rättsfall du lagt in.
Citera
2018-06-14, 00:10
  #58066
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Och jag förstår inte vad du får ut av att prata med krattskaft här i tråden? Som expert på alla områden kan det väl inte vara särskilt stimulerande att debattera med oss vanliga,dödliga.

Varför lämnade inte Janice Archie och flyttade hem till sin mamma istället? De bodde ju i samma hus vill jag minnas.
Hon var väl en vuxen kvinna? Med ett eget val.
Det egna valet brukar försvinna ut i tomma intet när psykopaten sänkt kvinnans självkänsla tillräckligt mycket med både psykisk och fysisk misshandel. Rädd varenda dag för vad som ska ske, hoppas, önskar och tvingar sig att tro att han skall bättras. Men, hon har inget sunt förnuft eller egenvilja kvar, det utplånas av psykopaten i förhållanden.
Tänk t.ex på Tova som mördades av pojkvännen, hon var rädd varje dag. Det handlar om den makt och kontroll den störde mannen får över kvinnan. Det här ingår i psykologins ABC-bok, första kapitlet, typ.
Citera
2018-06-14, 00:11
  #58067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Ja, det kan verkligen göra underverk med normala barn och folk i allmänhet. En psykopatunge har dock inga sitationstecken kring ”elak”.

Jo,enligt min erfarenhet så kan det göra underverk med barn med låg empati.
De vet oftast inte hur de ska bete sig för att bli accepterade. De är ofta avundsjuka på andra barn och syskon som de upplever som ett hot om de vuxnas uppmärksamhet. Om man alltid får höra att man är ond,elak och dålig så kan man ju lika gärna bli det till slut. Man kan åtminstone bli bäst på att bli elakast.

Jag tycker man ska vara väldigt försiktig att sätta den stämpeln på barn. Vår hjärna utvecklas till 20-årsåldern. Sedan är vi tjugo hela livet. I bästa fall mognar vi och får livserfarenhet. Men en del mognar visst aldrig.
Citera
2018-06-14, 00:25
  #58068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det egna valet brukar försvinna ut i tomma intet när psykopaten sänkt kvinnans självkänsla tillräckligt mycket med både psykisk och fysisk misshandel. Rädd varenda dag för vad som ska ske, hoppas, önskar och tvingar sig att tro att han skall bättras. Men, hon har inget sunt förnuft eller egenvilja kvar, det utplånas av psykopaten i förhållanden.
Tänk t.ex på Tova som mördades av pojkvännen, hon var rädd varje dag. Det handlar om den makt och kontroll den störde mannen får över kvinnan. Det här ingår i psykologins ABC-bok, första kapitlet, typ.
Ja,nu hade Janice bara bott ihop med Archie i 6 veckor vid otroheten och de kände varandra kort tid dessförinnan.
Om Archie är Psykopat eller schizofren eller båda delar framgår inte klart. Han hade störningar som blev bättre över tid. Janice levde ju inte ihop med Archie efter babyns död. Och nu är vi på väg bort från PM.
Men nog blev Archie galen. Det jag gillar med honom är att han är så ärlig. Det brukar inte psykopater vara. De brukar vara mer själviska,manipulativa samt kallt beräknande.Men Archie håller hela tiden med om, att det var bra att han åkte fast för han hade bara fortsatt att mörda. Trots att han är så ärlig att det verkligen ligger honom i fatet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback