2018-05-02, 13:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, och det enda jag inte vill ta ifrån Madsen är att han är praktiskt anlagd. Han är van vid att jobba med henderna. Att han skulle behöva 4 timmar(sista dyket) på att "paketera" en pytteliten tjei.( minst 4 timmar,han hadde ju även ett stopp på 50min innan) Ja, han skulle då i realiteten haft 5 timmar på sig, 5 långa timmar, att kapa 4 tunna benpipor och stripsa dom til nån jernrör.( huvudet avlägsnade han på max 1minut) För mig är det svårt att tro på sånt.

Edit: Ja om han var klar med mordet i tidigt skede av första dyk, får han ju en timme över där också.
6 timmar altså på att stycka, inte troligt.
Ja, det säger sig självt. Förutom praktisk så ägnar han sig åt fysiskt arbete dagligen. Han är garanterat effektiv som helt känslokall dvs det mekaniska sätt som han beskriver styckningen.
Människor och djur är som sagt objekt, för honom är det väl som att kapa en björk. Delar en stam i mindre klampar.
Citera
2018-05-02, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det säger sig självt. Förutom praktisk så ägnar han sig åt fysiskt arbete dagligen. Han är garanterat effektiv som helt känslokall dvs det mekaniska sätt som han beskriver styckningen.
Människor och djur är som sagt objekt, för honom är det väl som att kapa en björk. Delar en stam i mindre klampar.

Japp, det gick nog fort med själva styckningen. Rationellt och iskallt.
Citera
2018-05-02, 13:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tänkte på precis samma saker. Är nog en dålig översättning i Expressen skulle jag tro.
Ja, dels att det ska sättas i sitt sammanhang (vad de diskuterar utifrån den tidpunkten) dels ordval. Jag hade också sammanfattning av domslut i åtanke.
"Retten har også fundet tiltaltes forklaring om hans konstatering af afdødes død og hans reaktion herpå utroværdig. Endelig har retten lagt vægt på, at tiltalte har sendt en sms til sin daværende kone kl. 23.25, hvor han blandt andet skrev, at han var på eventyr med ubåden og havde det godt."
Citera
2018-05-02, 14:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Sedan måste PM fly. Vart? Jag tror att han tänkte ta sig ut i Östersjön så långt bort från Köpenhamn som möjligt.
Hur trolig är Östersjön som dumpningsplats då han enligt radar går rätt ner till Köge bukt och knappast bryr sig om han iakttas?
Kim är avsläppt på Refshaleøen, han själv är på en normal nattlig färd en sensommarkväll i fint månsken.
Som grandios och orädd är nog planen en supersonisk psykopat upplevelse i det läget - total eufori; de ständiga kickar han söker som han kallar "thrills" via Dream Come True.
Citat:
PM har mkt god kunskap om Köge bukt då hans ubåtar varit placerade där:

"- Har du kendskab til, om Peter Madsen kender Køge Bugt?, spørger anklageren.
- Den kender han. Han har haft de tidligere ubåde liggende i Brøndby, så han har sejlet der meget, siger vidnet, der er fra raketforeningen Copenhagen Suborbitals." live bt

Han är medveten om att det är svårt att spåra i området:

"- Kan du huske, hvad der blev sagt, blev der talt om Køge Bugt området, spørger anklageren.
- Det mener jeg. Vi talte om at rundkørslen dernede var et godt sted, siger vidnet.
- Det er en trafiksepareringssted. Der er meget skibstrafik, så det er svært at dykke derude og trække sonarer, siger vidnet. "

Det samma säger nästa vittne:

"- Ubåde er jo noget man militærmæssigt kan gemme sig i. Og vi talte også om trafikseparation, som man kan sammenligne med en rundkørsel, siger vidnet.
- Der findet en håndfuld i danmark og det Peter Madsen hæftede sig ved, var at der er meget tæt trafik i sådan en, siger vidnet.
- Men er man i en ubåd, så kan man faktisk sejle under sådan en og passe sig selv, siger vidnet."

Vilket sammanfaller med PMs egna ord om ubåtar redan 2008:

"Du kan dykke ned i uger, og så er du bare væk for omverdenen. Der ikke fundet en sikker måde at spore ubåde på endnu. Du kan bevæge dig frit og ubemærket. Det er ren anarkisme".
https://www.avisen.dk/dansker-vil-sejle-jorden-rundt-i-ubaad_7036.aspx

Syvende och sist anser PM att platsen är ypperlig att dumpa lik på:

"Åklagaren läste under förhöret ur ett tidigare polisförhör där det framgick att Peter Madsen ska ha pratat om att Kögebukten är en bra plats att gömma ett lik på."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/peter-madsen-bjod-med-kvinnligt-vittne-till-ubaten
Senast redigerad av develi 2018-05-02 kl. 14:44.
Citera
2018-05-02, 16:50
Medlem
Citat:
Han har ju ett ombyte med sig, det hittas en overall i ubåten. Inget vittne hade sett några extra kläder, det brukade alltså inte finnas i ubåten.
Planering....

Min fråga förblir obesvarad. Det finns ingen rationell anledning att vara fullt påklädd under denna ruskiga hantering, att söla ner en overall.
Citera
2018-05-02, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Min fråga förblir obesvarad. Det finns ingen rationell anledning att vara fullt påklädd under denna ruskiga hantering, att söla ner en overall.

Han använde den som ett engångsplagg, bara göra sig av med. Annars hade han behövt duscha ordentligt.

Han får ju använda privata kläder i fängelset, jag gissar det också blir en overall. Tycks fungera som en yttre hud och skydd, vilket han säkert kommer behöva framöver.
Citera
2018-05-02, 17:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Ursäkta om jag avbryter i era intressanta diskussioner om när Slaktar-Madsen utförde sitt dåd, jag återkommer senare gärna till det.

Skulle så gärna vilja lösa den praktiska delen med att vi får tillgång till den skrivna domen.
Jag skulle själv kunna beställa och betala för att få domen hemskickad, men har ingen möjlighet till att scanna in sidorna. Min tanke var då att fota av alla sidor och lägga upp så att alla som vill kan ladda ner den.

Undrar då om detta kanske är ett imbecillt-helt-otekniskt-feltänk och ett idiot-evighetsarbete till ingen nytta? Varna mig gärna i så fall

Och, är det någon som vet något bättre alternativ att fixa detta på? Eller, om den ändå, så småningom troligtvis kommer att kunna laddas ner någonstans?
Citera
2018-05-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursäkta om jag avbryter i era intressanta diskussioner om när Slaktar-Madsen utförde sitt dåd, jag återkommer senare gärna till det.

Skulle så gärna vilja lösa den praktiska delen med att vi får tillgång till den skrivna domen.
Jag skulle själv kunna beställa och betala för att få domen hemskickad, men har ingen möjlighet till att scanna in sidorna. Min tanke var då att fota av alla sidor och lägga upp så att alla som vill kan ladda ner den.

Undrar då om detta kanske är ett imbecillt-helt-otekniskt-feltänk och ett idiot-evighetsarbete till ingen nytta? Varna mig gärna i så fall

Och, är det någon som vet något bättre alternativ att fixa detta på? Eller, om den ändå, så småningom troligtvis kommer att kunna laddas ner någonstans?

Frågan är om du har tillgång till en scanner med automatisk pappersmatning? (kanske korkad fråga)
Citera
2018-05-02, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Är det bara jag som undrar varför PM hade overallen på sig när han mördade och styckade KW?

Att bloda ner den ter sig totalt poänglöst, även om man tar hänsyn till hans gravt avvikande psyke.

Han kunde åtminstone ha dragit ner överdelen och knutit ärmarna om midjan.

Han är delvis obegriplig.

Det står redan klart och är bevisat att han hade en extra overall i ubåten.
Citera
2018-05-02, 18:07
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Frågan är om du har tillgång till en scanner med automatisk pappersmatning? (kanske korkad fråga)
Jag har ingen scanner alls. Om jag beställer domen hade jag tänkt fota av sidorna.
Var därför jag undrade om det var en idiotisk idé? (typ, att alla slår sig för pannan o tänker herregud så korkat. ) Kan göra det, även om det kräver en hel del arbete, men vill gärna ha alla detaljer i domen så fort som möjligt.
Citera
2018-05-02, 18:11
Medlem
Citat:
Hur trolig är Östersjön som dumpningsplats då han enligt radar går rätt ner till Köge bukt och knappast bryr sig om han iakttas?
Kim är avsläppt på Refshaleøen, han själv är på en normal nattlig färd en sensommarkväll i fint månsken.
Som grandios och orädd är nog planen en supersonisk psykopat upplevelse i det läget - total eufori; de ständiga kickar han söker som han kallar "thrills" via Dream Come True.
Man kan tänka en massa olika alternativ till allt. Men om han gick " raka vägen" ner till Köge bukt så borde han inte befunnit sig sydöst vid Öresundsbron (i sydöstlig riktning) och korsat fartyget Terneks väg.

Ett annat tänkbart alternativ till den kursen är att PM inte manövrerade Ubåten. Att han höll på med något annat som tog all hans uppmärksamhet. Varför hittade PM på en historia att han var på väg ut i Östersjön för att dränka sig? Historien var väl uppdiktad för att förklara något logiskt om hans färdväg samt nära-på kollision med fartyget vid midnatt för polisen.
Citera
2018-05-02, 18:16
Medlem
Citat:
Den skriftliga domen på 174 sidor blev offentlig först i går, tisdag. Delar här från två artiklar i Expressen om det offentliggjorda innehållet i domen.

https://www.expressen.se/kvallsposten/madsen-avslojades-av-smset-till-hustrun/
https://www.expressen.se/kvallsposten/detaljerna-som-fallde-madsen/

Det är gräsligt och nästan obegripligt hur en person kan göra så här mot en annan människa. Mer begripligt blir det när man vet hur en psykopat och sexualsadist fungerar.

Fyfan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in