2018-03-31, 07:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Varför kan det inte vara med Anja. Anja är inte nämnd med namn i rätten.

Nä, men Anja är identifierad ändå, p.g.a. att vissa tidningar gav ut för mycket information trots namnförbudet. Anja är tjejen som hade psykiska problem, blev praktikant hos M för att hon var arbetslös och behövde en anledning att gå upp på morgonen, som var M:s "Propagandaminister" (samma titel som Goebbels hade hos Hitler, OBS!), som fotograferade sitt underliv speglat i en köttyxa och skickade till M för att få hans uppmärksamhet, som en tid haft M boende i sin lägenhet eller om det var tvärtom, som sa att M tryckt sin lem mot henne och haft två fingrar mellan hennes ben på arbetstid.
Citera
2018-03-31, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hon hade ju inte kollat upp sjösäkerheten på Nautilus heller. Det hade ju räckt att hon ställt en fråga under "sjöfart" här på Flashback, så hade kunniga personer snokat rätt på alla data om Nautilus och avrått från att följa med på dyk. (OK hon hade knappast tid till det. Men bara det att hon inte gavs tid till sådana efterforskningar, var ju en varningssignal i sig.)

Jag tänker på det där hemska fallet i Schweiz som tysken berättade om. Det var en journalist som följde med en universitetsprofessor (om jag minns rätt nu) i en liten forskningsubåt, ner i en alpsjö. Den hittades sex månader senare. Obduktionen visade att professorn hade dött av en hjärtattack och journalisten ett antal timmar senare, mycket plågsamt - och instängd med ett lik på ett litet utrymme - av CO2-förgiftning. Han hade inte fått instruktion i hur han skulle få upp ubåten till ytan igen, om något sådant hände, och färdplan saknades uppenbarligen då ingen fann ubåten i tid.

K kan inte ha tänkt på den risken heller. Och då ska man komma ihåg att M hade flera av riskfaktorerna för att få en infarkt när som helst: medelålders, ledande befattning, mycket stressad på sista tiden... Förutom allt annat som kan inkapacitera en människa plötsligt: stroke, plötsligt sjukdomsutbrott, ramla och slå huvudet, sätta en matbit i halsen och kvävas... Att K själv var rädd för att vara under vatten gjorde det ännu farligare, för då hade hon kunnat råka i panik och bli handlingsförlamad, i stället för att take her chances med att metodiskt försöka förstå reglagen och ta upp ubåten själv.

Örlogskapten Lorck (ja jag vet att det var han trots att tidningarna inte skrev ut namnet, jag har snart identifierat alla vittnen nu, utom det där mystiska, hemliga förrförra fredag em, lite kul att Jeppe niade Kapten Lorck förresten - han sa "De" - alla andra vittnen har han duat) sa i rätten, att han hade försökt övertala M att lämna en färdplan till sjöräddningen när han var ute och dök. De har tydligen den servicen. Men att han inte tror att M brukade göra det. Och vad vi har sett av lilla fröken Wall hittills, så misstänker jag att hon inte ens ställde frågan, om det fanns någon backup på det sättet...

KW var en äkta äventyrare, och som sådan tar man risker, säkert ofta bedömda, men sannolikt med ett lägre säkerhetstänk än den genomsnittliga människan gör i olika situationer.
Citera
2018-03-31, 07:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex

De träffade en norrman som gärna ville simulera en razzia, där en polisman sökte igenom en lägenhet och våldtog kvinnan som var där, var en annan sak som sades. Jag vet inte själv om den "simulerade" razzian ägde rum eller om det bara pratades om det.

Jodå, detta hände - fast det var två "polismän". Och på Jeppes direkta fråga om M och norrmannen hade sexuell aktivitet med varandra också, så svarade vittnet ja. Där blev jag besviken på M...

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det gäller inte bara udda personer. Se tex Ted Bundy. Han verkade inte det minsta udda, tvärtom. Han var välkänd och även politiker. Men satte på sig lösgips och lurade vid några tillfällen kvinnor att hjälpa honom att lägga in saker i hans bagageutrymme. Men han överrumplade dem i stället, slog dem i huvudet och sövde dem. Körde iväg med dem och begick sina sataniska övergrepp - och mördade dem.

Plus alla andra varianter han lurade sina offer med.

Enligt ditt säkerhetstänk bör en kvinna alltså inte ens kunna hjälpa en till synes handikappad person att lyfta in en väska i dennas baklucka?

Eller hur menar du?

Man måste ha klart för sig att en sån individ är oerhört lömsk och manipultiv!!!

Ja, det ska man absolut inte göra. Det har hänt att en bil har stannat och någon har sträckt ut en karta och vinkat till mig - jag går inte fram. Alldeles för farligt. Överhuvudtaget ska man inte promenera för långt ut på trottoarkanten - risken finns alltid att någon stannar bilen och rycker in en. Detta gäller naturligtvis i ännu högre grad barn och unga kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nja, han pysslade ju med utdaterade ubåtar och raketer på låg nivå, så lite interessen hadde han.
von Bentsson däremot han är intelektuell, hans hjerna fungerar kan man säga. Tror han kommer nå långt nu när han inte hålls tilbaka av den tröga Madsen.

I så fall arbetar han med något superhemligt projekt, för han syns aldrig i media... till skillnad från M (ja även före den 11 augusti). Ärligt talat tror jag att v B är rätt mycket av en konventionell family man. Det framgick ju i filmen, att han vill jobba sina timmar på kontorstid, och sedan gå och hämta barnen på dagis. Inte jobba dygnet runt och kasta sig ner på en madrass i verkstaden när sömnen övermannar honom... Mer begåvad än medelmåttan, men inget geni, varken ett ljust eller ett mörkt geni s.a.s..
Citera
2018-03-31, 08:22
Medlem
Citat:
Jodå, detta hände - fast det var två "polismän". Och på Jeppes direkta fråga om M och norrmannen hade sexuell aktivitet med varandra också, så svarade vittnet ja. Där blev jag besviken på M...

Ja, det ska man absolut inte göra. Det har hänt att en bil har stannat och någon har sträckt ut en karta och vinkat till mig - jag går inte fram. Alldeles för farligt. Överhuvudtaget ska man inte promenera för långt ut på trottoarkanten - risken finns alltid att någon stannar bilen och rycker in en. Detta gäller naturligtvis i ännu högre grad barn och unga kvinnor.

I så fall arbetar han med något superhemligt projekt, för han syns aldrig i media... till skillnad från M (ja även före den 11 augusti). Ärligt talat tror jag att v B är rätt mycket av en konventionell family man. Det framgick ju i filmen, att han vill jobba sina timmar på kontorstid, och sedan gå och hämta barnen på dagis. Inte jobba dygnet runt och kasta sig ner på en madrass i verkstaden när sömnen övermannar honom... Mer begåvad än medelmåttan, men inget geni, varken ett ljust eller ett mörkt geni s.a.s..

Jag förstår verkligen inte hur någon vågade ha sex med honom (Madsen) med tanke på att det säkerligen inte användes kondomer och bara tanken att ligga med halva Köpenham(s undervärld) får mig att må illa..

Angående trottoarkanter så ifall man inte är rädd som kvinna att bli indragen i ett fordon då ska man i alla fall vara medveten om att särskilt utomlands blir man av med sin handväska inom en sekund om man promenerar längs trottoarkanten med handväskan på den sidan. Dessutom är det då otroligt lätt att bara knuffa omkull en och plocka på sig handväskan medan man ligger på trottoaren. Men sånt här tänker ju inte den svenska kvinnan utan blir jätte förvånad när det sen händer.

Inte mitt problem, men jag undrar hur de blir uppfostrade hemifrån – särskilt de som vill turista och bo utomlands – om de inte ens kan grunden av säkerhetstänket. Men i Sverige räcker det att man har hjälm när han cyklar..
Citera
2018-03-31, 08:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Ni känner säkert till det men från RPUn sa man att han är normalbegåvad. Jag blev då förvånad för jag trodde han låg över medel

Vissa tidningar skrev "velbegåvad", andra "normalbegåvad". Helt otroligt att det kan bli så fel på en så viktig uppgift! Fast jag misstänker tyvärr, när det gäller just den uppgiften, att tidningarna som skrev "normalbegåvad" ändrade med flit. För att de visste att deras uppdrag från redaktionen var att teckna en så negativ bild av Madsen som möjligt. På samma sätt - fast tvärtom - som när K:s svarta nylonstrumpbyxor blev vita bomullsleggings i vissa svenska tidningar... Tidningarna har en agenda, och de drar sig inte för rena lögner ens.

Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Helt enig och tack för era givande svar. Lade ni märke till att Madsen sa att han hade frågat Sirid , när hon kom på besök för att få skilsmässopapperen underskrivna , om det var av känslomässig anledning hon ville skiljas, så hade hon svarat att det var enbart av ekonomiska skäl. Det fick mig att dels undra om det stämmer, dels tänka att hon svarat så för att hon helt enkelt inte vågade säga annat, eller så var det som du säger, hon älskar honom ändå trots allt.

Man kan ju tänka sig, att om M döms till ett stort skadestånd, samt till att betala rättegångskostnaderna - så mäts Sirids tillgångar också ut, om de fortfarande är gifta vid den tidpunkten. Kanske skulle hon kunna få avdrag på lönen till och med. Å andra sidan hade ju Madsen redan enorma skulder, så om indrivning löpande pågår från henne kanske det inte skulle gjort så stor skillnad? Hon/han/dom skulle ju aldrig ha blivit skuldfria ändå (jo kanske om han fått möjlighet att bygga knarkubåten åt spanjorerna för 20 MKR, där han räknade med att kunna få ut tre fjärdedelar av summan i vinst...). För att kunna svara på om det var av ekonomiska skäl, behöver man veta detta; om det fanns indrivning ifrån S, och hur deras papper såg ut avseende äktenskapsförord (enskild egendom t.ex.), testamente o.s.v.. Samt vad dansk lag säger såklart, det kan ju skilja sig från oss.

Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Är det sant att han talar om sig själv i tredje person? Eller använder sitt eget namn när det borde vara jag? Låter lite Zlatan-aktigt med andra ord.

Reportrarna i rättssalen som har fått frågan från läsare, har sagt att han talar om sig själv i tredje person, men inte i majoriteten av gångerna.
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-31 kl. 08:40.
Citera
2018-03-31, 08:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår verkligen inte hur någon vågade ha sex med honom (Madsen) med tanke på att det säkerligen inte användes kondomer och bara tanken att ligga med halva Köpenham(s undervärld) får mig att må illa..

Angående trottoarkanter så ifall man inte är rädd som kvinna att bli indragen i ett fordon då ska man i alla fall vara medveten om att särskilt utomlands blir man av med sin handväska inom en sekund om man promenerar längs trottoarkanten med handväskan på den sidan. Dessutom är det då otroligt lätt att bara knuffa omkull en och plocka på sig handväskan medan man ligger på trottoaren. Men sånt här tänker ju inte den svenska kvinnan utan blir jätte förvånad när det sen händer.

Inte mitt problem, men jag undrar hur de blir uppfostrade hemifrån – särskilt de som vill turista och bo utomlands – om de inte ens kan grunden av säkerhetstänket. Men i Sverige räcker det att man har hjälm när han cyklar..

Nja, det verkar faktiskt som om M var noga med säker sex. Det framgick ju, att alla tre som skulle ha det där gruppsexet nere i ubåten, som involverade bindning och kidnappningslek, hade varit och testat sig innan för att kunna ha oskyddat sex vid det tillfället.

Håller med dig om allt kring säkerhet! Tyvärr uppfostras särskilt svenska flickor idag till att vara naiva, och det är feministernas fel.
Citera
2018-03-31, 08:39
Medlem
Citat:
Nä, men Anja är identifierad ändå, p.g.a. att vissa tidningar gav ut för mycket information trots namnförbudet. Anja är tjejen som hade psykiska problem, blev praktikant hos M för att hon var arbetslös och behövde en anledning att gå upp på morgonen, som var M:s "Propagandaminister" (samma titel som Goebbels hade hos Hitler, OBS!), som fotograferade sitt underliv speglat i en köttyxa och skickade till M för att få hans uppmärksamhet, som en tid haft M boende i sin lägenhet eller om det var tvärtom, som sa att M tryckt sin lem mot henne och haft två fingrar mellan hennes ben på arbetstid.

Och som han vill göra snuff film med. Så då kan det vara hon.
Citera
2018-03-31, 08:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Nej, det kan inte det, för hon sa ju att hon hade tackat nej. Och att hon senare hade uppfattat, att M hade hittat två andra, villiga.
Citera
2018-03-31, 08:46
Medlem
Citat:

Nej den här sista SMS konversationen (binda-sticka spett osv) har han med en som bara benämnts som D. Det är hon som vittnat bakom stängda dörrar. Det var han, Signe och D som skulle ha den här "övningen". Båda dessa har han träffat när han hyrt ut hangaren till technofest. Signe blev han tillsammans med 2016, D efter det. D var "värst" enl honom vad gäller SM. Båda dessa hade män som var varulvar (enl PM).
Citera
2018-03-31, 08:50
Medlem
Jag tror mig ha kommit fram till vem det ”hemliga vittnet” är...
BT.dk’s liverapportering var ju väldigt generös med information i början i synnerhet. Läs BT’s liverapportering 21/3. Vid kl. 14.30 får vi initialen D på en kvinna och vi får veta att PM lärde känna henne på en technofest i hangaren vintern 2015-2016 och att hon ville göra videoupptagningar i hangaren (vilket hon sedermera gjorde). Vi får också veta att det har varit en sms-korrespondens mellan henne och PM där hon ber om att bli skrämd för att kunna arbeta. Jag drar slutsatsen att de här syftar på ”grillspett och halsskärnings”-dialogen som kom till allmänhetens kännedom först genom May Jeongs artikel i Wired där vi också fick veta att hon jobbade med en film. I senare liverapportering får vi också veta att hon började praktisera på RML.
Här i tråden hittade jag en länk till ett arkiv över RML-medarbetare (några av dem iaf). En av har ett namn som börjar på bokstaven D. En snabb googling på hennes namn ger vid handen att hon jobbar med konst(ig)film. Enligt blogginlägget S.T.A.Y. på ing.dk så började hon praktisera på RML i början av 2016.

Min slutsats: D*lin W*ldo

Jag tror att det var hon som vittnade i fredags (vi fick ju bekräftat på måndagen att det var en älskarinna som hade vittnat och vi vet att det inte var Deirdre King). Den andra tjejen från technofesten som skulle vara med på trekanten i ubåten är med stor sannolikhet Sign* Skovby* Niss*n.

På vimeo kan man skåda flera av D*lins filmalster. Se tex ”Motorvejsbevisthed”.
En mkt obehaglig och rätt äcklig film enligt mig, här är det verkligen tal om dödsfascination.
Får en känsla av att det var en synnerligen osund miljö därute på Refshaleöen.

PS. Detta är mitt premiärinlägg på flashback och har inte satt mig in i alla tekniska aspekter än, därav inga bifogade länkar. Återkommer med detta när jag har satt mig in i hur allt fungerar, hoppas ni har lite överseende så länge.
Ber om ursäkt på förhand för presumtiva tekniska misstag...
Citera
2018-03-31, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemmeVitale
BT.dk’s liverapportering var ju väldigt generös med information i början i synnerhet. Läs BT’s liverapportering 21/3. Vid kl. 14.30 får vi initialen D på en kvinna och vi får veta att PM lärde känna henne på en technofest i hangaren vintern 2015-2016 och att hon ville göra videoupptagningar i hangaren (vilket hon sedermera gjorde). Vi får också veta att det har varit en sms-korrespondens mellan henne och PM där hon ber om att bli skrämd för att kunna arbeta. Jag drar slutsatsen att de här syftar på ”grillspett och halsskärnings”-dialogen som kom till allmänhetens kännedom först genom May Jeongs artikel i Wired där vi också fick veta att hon jobbade med en film. I senare liverapportering får vi också veta att hon började praktisera på RML.
Här i tråden hittade jag en länk till ett arkiv över RML-medarbetare (några av dem iaf). En av har ett namn som börjar på bokstaven D. En snabb googling på hennes namn ger vid handen att hon jobbar med konst(ig)film. Enligt blogginlägget S.T.A.Y. på ing.dk så började hon praktisera på RML i början av 2016.

Jag tror att det var hon som vittnade i fredags (vi fick ju bekräftat på måndagen att det var en älskarinna som hade vittnat och vi vet att det inte var Deirdre King). Den andra tjejen från technofesten som skulle vara med på trekanten i ubåten är med stor sannolikhet Sign* Skovby* Niss*n.

En mkt obehaglig och rätt äcklig film enligt mig, här är det verkligen tal om dödsfascination.

PS. Detta är mitt premiärinlägg på flashback och har inte satt mig in i alla tekniska aspekter än, därav inga bifogade länkar. Återkommer med detta när jag har satt mig in i hur allt fungerar, hoppas ni har lite överseende så länge.

Ja jag tror som du. Tidigare fanns även bilder på instagram från technofester som jag inte hittar nu.
Citera
2018-03-31, 09:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemmeVitale

Mycket troligt. Bra jobbat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in