Citat:
Ursprungligen postat av
Q2000
Ni känner säkert till det men från RPUn sa man att han är normalbegåvad. Jag blev då förvånad för jag trodde han låg över medel
Vissa tidningar skrev "velbegåvad", andra "normalbegåvad". Helt otroligt att det kan bli så fel på en så viktig uppgift! Fast jag misstänker tyvärr, när det gäller just den uppgiften, att tidningarna som skrev "normalbegåvad" ändrade med flit. För att de visste att deras uppdrag från redaktionen var att teckna en så negativ bild av Madsen som möjligt. På samma sätt - fast tvärtom - som när K:s svarta nylonstrumpbyxor blev vita bomullsleggings i vissa svenska tidningar... Tidningarna har en agenda, och de drar sig inte för rena lögner ens.
Citat:
Ursprungligen postat av
PhDSalander
Helt enig och tack för era givande svar. Lade ni märke till att Madsen sa att han hade frågat Sirid , när hon kom på besök för att få skilsmässopapperen underskrivna , om det var av känslomässig anledning hon ville skiljas, så hade hon svarat att det var enbart av ekonomiska skäl. Det fick mig att dels undra om det stämmer, dels tänka att hon svarat så för att hon helt enkelt inte vågade säga annat, eller så var det som du säger, hon älskar honom ändå trots allt.
Man kan ju tänka sig, att om M döms till ett stort skadestånd, samt till att betala rättegångskostnaderna - så mäts Sirids tillgångar också ut, om de fortfarande är gifta vid den tidpunkten. Kanske skulle hon kunna få avdrag på lönen till och med. Å andra sidan hade ju Madsen redan enorma skulder, så om indrivning löpande pågår från henne kanske det inte skulle gjort så stor skillnad? Hon/han/dom skulle ju aldrig ha blivit skuldfria ändå (jo kanske om han fått möjlighet att bygga knarkubåten åt spanjorerna för 20 MKR, där han räknade med att kunna få ut tre fjärdedelar av summan i vinst...). För att kunna svara på om det var av ekonomiska skäl, behöver man veta detta; om det fanns indrivning ifrån S, och hur deras papper såg ut avseende äktenskapsförord (enskild egendom t.ex.), testamente o.s.v.. Samt vad dansk lag säger såklart, det kan ju skilja sig från oss.
Citat:
Ursprungligen postat av
PooSausage
Är det sant att han talar om sig själv i tredje person? Eller använder sitt eget namn när det borde vara jag? Låter lite Zlatan-aktigt med andra ord.
Reportrarna i rättssalen som har fått frågan från läsare, har sagt att han talar om sig själv i tredje person, men inte i majoriteten av gångerna.