2018-04-30, 14:44
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Haha, so you're saying...
No, I'm not.

Så vad är det du säger? Vilka av kombinationerna är giltiga?
Citera
2018-04-30, 14:55
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Tja, fältet är ju ganska fritt om man ska dra paralleller enligt logiken transgenderaktivism/Mao.
Sannolikheten är stor att det råder en viss militarism inom och bakom bildandet av hemvärnet, och vi vet alla vart den filosofin har fört mänskligheten. Nästa steg är militärjunta och arkebusering av pacifister.

Du är tydligen totalt obildad rörande det mesta ......

Att dra en parallell mellan transgenderaktivisternas enögda verklighetsbild , deras strävan efter total kontroll över språk , media samt vanligt folks levnadsvillkor och Maos strävan efter exakt samma saker är inte speciellt svårt eller osakligt , att utan några som helst fakta försöka göra kopplingen pinochet-hemvärnet är däremot bara korkat
Citera
2018-04-30, 15:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Så vad är det du säger? Vilka av kombinationerna är giltiga?
Jag har redan svarat på det. Två gånger.
Frågan är en skitfråga, som inte heller Jordan B Peterson ville svara på.
Varför vill du ha svar på skitfrågor som inte tjänar något syfte?
Citera
2018-04-30, 16:29
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag har redan svarat på det. Två gånger.
Nej, det har du inte. Ett tag trodde jag att du gjort det och att du ansåg att Mao-exemplet var den godtagbara kombinationen. Men det var inte what you are saying, sa du.

Citat:
Frågan är en skitfråga, som inte heller Jordan B Peterson ville svara på.
Varför vill du ha svar på skitfrågor som inte tjänar något syfte?

Det är inte en alls skitfråga inom denna tråd eftersom den är ett centralt tema i Petersons utfall mot feminister, HBTQ-aktivister, postmodernister, nymarxister, identitetspolitik och definition av begreppet rättvisa/jämlikhet.

Vad just du anser är givetvis i det stora hela fullständigt egalt, men nu var det ju dig jag debatterade med.
Citera
2018-04-30, 16:43
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Du är tydligen totalt obildad rörande det mesta ......

Att dra en parallell mellan transgenderaktivisternas enögda verklighetsbild , deras strävan efter total kontroll över språk , media samt vanligt folks levnadsvillkor och Maos strävan efter exakt samma saker är inte speciellt svårt eller osakligt , att utan några som helst fakta försöka göra kopplingen pinochet-hemvärnet är däremot bara korkat

Självklart är jämförelsen hemvärnet-Pinochet korkad. Det var hela poängen med den.
Jag tycker inte att din beskrivning av transgenderaktivister är särskilt mycket smartare.
Den blir inte smartare av att Mao sannolikt skulle ha avrättat dessa transgenderaktivister på stående fot (i själva verket förespråkade han kastrering som en mer långsiktig lösning).
Citera
2018-04-30, 18:51
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Självklart är jämförelsen hemvärnet-Pinochet korkad. Det var hela poängen med den.
Jag tycker inte att din beskrivning av transgenderaktivister är särskilt mycket smartare.
Den blir inte smartare av att Mao sannolikt skulle ha avrättat dessa transgenderaktivister på stående fot (i själva verket förespråkade han kastrering som en mer långsiktig lösning).

Du får självfallet tycka vad du vill men det är åtskilligt som stödjer liknelsen mellan Mao och transgenderaktivisterna även om du självfallet inte vill inse detta .

Att Mao troligen skulle ha avrättat dessa aktivister stödjer bara min tes , självfallet vill en maktgalen psykopat göra sig kvitt konkurrensen från andra maktgalna psykopater , eller hur ???
Citera
2018-04-30, 19:48
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Du får självfallet tycka vad du vill men det är åtskilligt som stödjer liknelsen mellan Mao och transgenderaktivisterna även om du självfallet inte vill inse detta .

Att Mao troligen skulle ha avrättat dessa aktivister stödjer bara min tes , självfallet vill en maktgalen psykopat göra sig kvitt konkurrensen från andra maktgalna psykopater , eller hur ???

Tja, om du tycker att Maos strävan att kastrera folk med avvikande sexualitet stöder tesen om likheten mellan HBTQ-aktivister och Mao så visst. Själv ser jag en ganska fundamental skillnad där.
Om du betraktar dem som maktgalna psykopater så är allt möjligt, antar jag.
Citera
2018-04-30, 20:01
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Tja, om du tycker att Maos strävan att kastrera folk med avvikande sexualitet stöder tesen om likheten mellan HBTQ-aktivister och Mao så visst. Själv ser jag en ganska fundamental skillnad där.

Tror du att det är den likheten det syftas på?
Citera
2018-04-30, 20:17
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:

Den stora likheten är övertygelsen att just deras världsbild är den rätta och försöken att kontrollera media , språk och andra människors vardagsliv .

Vem utom en maktgalen psykopat kräver att alla andra ska rätta sig efter deras nycker ?

Vem utom en maktgalen psykopat kräver att alla andra ska ändra på sitt språk och bannlyser vetenskapliga rön som motsäger de egna teorierna ?

Att du inte förstår detta är ditt problem , inte mitt .....
Citera
2018-04-30, 21:18
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Tror du att det är den likheten det syftas på?

Poängen var snarast, åter igen, att visa på absurditeten i jämförelsen. Jämför man någon med Mao, Hitler eller Pol Pot bör man beakta hela konceptet med massmord och rubbet. Vad är annars poängen med att jämföra någon med en massmördande diktator?
Att säga att transgenderaktivister är guided by the same philosophy räcker liksom inte, även om redan det är grovt.
Då är fältet öppet för alla möjliga galna paralleller, som jag försökte visa i ett tidigare inlägg.
Citera
2018-04-30, 22:23
Medlem
Citat:
Poängen var snarast, åter igen, att visa på absurditeten i jämförelsen. Jämför man någon med Mao, Hitler eller Pol Pot bör man beakta hela konceptet med massmord och rubbet. Vad är annars poängen med att jämföra någon med en massmördande diktator?
Att säga att transgenderaktivister är guided by the same philosophy räcker liksom inte, även om redan det är grovt.
Då är fältet öppet för alla möjliga galna paralleller, som jag försökte visa i ett tidigare inlägg.

Då blir alla former av jämförelser omöjliga.
Citera
2018-05-01, 03:06
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Ingen totalitär regim går någonsin ut med att de ska genomföra någonslags massmord i början av deras maktanspråk, de vet ofta inte ens själva om vad sådan makt kan leda till, den hat som de uttrycker är dock ofta tillräckligt för att vara på vakt kring att ge de maktmedel att tysta meningsmotståndare.

Ifall vi ser sådan försök att tyranniskt bestämma vilka ord som andra får använda, så att staten kan komma in och straffa dig för att inte använda de ord som de vill att du använder, det är ju inte så att det nödvändigtvis slutar i folkmord, men det kan ju verkligen inte sluta i något bra. Det finns ju tal om att göra tester nu som ska visa ifall företags anställda har någon "undermedveten rasism", vi börjar alltså röra oss bort från bara censurerad tal till censurerade tankar.

Vi har ju från KTH hur en student får rena mobben på sig och sedan blivit utvisad bara för att delat "förbjuden fakta" med två klasskamrater:

https://www.youtube.com/watch?v=iv_Pyo0SnVY

Det är svårt att sia om framtiden, och för att potential till folkmord ska ske så måste nog kälken halka ner till mycket mörkare vänsterkloak som har hela folket med sig för att hacka ner hela demokratiska institut, ungefär som det hände i Venezuela. Vem kunde förutsäga att Sydamerikas rikaste land med näst mest olja efter Saudi Arabien skulle drabbas av massvält och miljontals på flykt? Antifavänstern behöver heltenkelt större folklig stöd för att applicera våld på mer omfattande nivå, mer än bara makt över Universiteten för att sätta vem som helst som vänstern själv kallar "fascister" och "priviligierade" i fängelset och påbörja totalitära medel för att få tyst på all meningsmotstånd.

Sådan vilja har alltid funnits i Vänstern, det är bara att de inte har någonstans i närheten av så bred folklig stöd som behövs för att verkligen få igenom big brother samhället.

Jag tror att antifavänstern har mycket svårt att få bred folklig stöd för de tyranniska medel som de är beredda att genomföra mot meningsmotståndare, och därför kan även jag tycka att Jordan Peterson kan vara lite överdriven i sin jämförelse. Bara att sådan vilja finns i den totalitära vänstern är dock tillräckligt för att man ska påminna om de brutaliteter som orsakats av ideologiska galningar som vill göra samtliga medborgare till marionetter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in