2018-04-27, 17:43
Medlem
Post Nord verkar ju suga kuk... hur i helvete kan det dröja mer än två dagar att skicka ett litet paket från Segeltorp i Huddinge till centrala Stockholm?

"Försändelsen är på väg" har det stått i två dagar nu.

Ringde men tydligen finns ingen kvar som svarar i telefon, de har väl ingen kundtjänst där heller längre.
2018-04-28, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique
Post Nord verkar ju suga kuk... hur i helvete kan det dröja mer än två dagar att skicka ett litet paket från Segeltorp i Huddinge till centrala Stockholm?

Ringde men tydligen finns ingen kvar som svarar i telefon, de har väl ingen kundtjänst där heller längre.

Fortfarande "Försändelsen är på väg"... snurrar mitt paket mellan Solna och Segeltorp ett par gånger om dan? Är det vanligt att postanställda öppnar paket, tar värdefullt gods och låter försändelsen "försvinna"?

Jag trodde inte vår posthantering var så här dålig, hade förväntat mig det i typ Italien eller Indien ... men här?
2018-04-28, 11:41
Medlem
Citat:

Det kan ju vara skickat med en billigare och långsammare tjänst?
2018-04-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle1961Sth
Det kan ju vara skickat med en billigare och långsammare tjänst?

Är skickat med Telia "My Pack Collect" den 25:e .. står på Postanus hemsida att det är en dags leveranstid i Sverige med den typen, och 6 dagar utrikes. Börjar närma mig utrikesnivå och avståndet är typ 4 mil.
2018-04-28, 13:41
Medlem
Ni som arbetar på Postnord, skäms ni inte?
2018-04-28, 18:58
Medlem
Dr_Dollars avatar
Förbättringsförslag för Posten:

* Låt alla betala in en årsavgift på exempelvis 1000:- och för det så får du Reklam utdelat, då skulle det minska radikalt.

* Dela ut posten 3 dagar/vecka.

* Låt ICA ta över alla paketutlämning.

Hela idén med Posten är förlegat, och inom en snar framtid blir den också nerlagd.
2018-04-30, 10:19
Medlem
Vet vi om posten kör klämdag idag eller delar ut som vanligt? Hittar ingen information ang det.
2018-04-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hög Chaparall
Vet vi om posten kör klämdag idag eller delar ut som vanligt? Hittar ingen information ang det.
Posten delas ut idag
2018-04-30, 21:53
Medlem
bennyzs avatar
Citat:
Ni som arbetar på Postnord, skäms ni inte?

Dom har ingen skam i kroppen!

Köpte en vara från USA,skickades med försändelse-id/tracking no.
På USPS gick det att se när den skickades och färden mot Sverige.
När det gått 14dagar kollade jag på Postnord och noll träff,men efter ett
par dagar till fick jag ett "Försändelse från utlandet" brev. Skulle visst betala
tull för en försändelse med ett för mig okänt försändelse-id,när betalningen var
biff kom paketet med det jag beställt. Postnord hade satt dit ett nytt kolli-id över
USPS kolli-id därav noll träff på Postnord.se
Fyra dagar efter att jag hade paketet i hand kom det ett nytt "Försändelse från utlandet" brev
nu med för mig känt försändelse-id från USPS.

Är det vanligt att Postnord byter försändelse-id på paket?
2018-05-01, 10:15
Medlem
Delas posten ut idag?
2018-05-01, 10:54
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eparth
Delas posten ut idag?
Nej
2018-05-01, 10:57
Medlem
Citat:

Det är för att de anställer kriminella och analfabeter. Man måste koda av vad det står för adress och sedan måste man ta reda på om det är värt att stjäla paketet. På Postnord får man jobb utan meriter om man är kriminell eller analfabet (muslim). Man får till och med köra lastbil och kör med den på sin fritid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in