2018-04-28, 20:59
Medlem
Mycket bra av Gustav Kasselstrand!

http://www.friatider.se/kasselstrand...hem-invandrare
Citera
2018-04-28, 21:03
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag tycker AfS är ett bra parti och har en vettig politik. Däremot trycker jag inte att Gustav Kasselstrans är en bra ledare. Han har mer intresse att driva en politisk bild av sig själv, än just politik.

Fakelbränning på lägdor är ett exempel som är typiskt kasselstrand.
Citera
2018-04-28, 21:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
Mycket bra av Gustav Kasselstrand!

http://www.friatider.se/kasselstrand...hem-invandrare

Citat:
– Tillhör man en invandrargrupp som behöver integrationspolitik för att finna sig tillrätta i Sverige så är det nog bättre med en enkelbiljett hem. Hej då!, fortsätter Kasselstrand.
Helt rätt. Om man som invandrare inte gör allt för att sköta sig, göra rätt för sig & passa in så skall man åka hem direkt. Om det behövs "språkkrav", politik & diverse påtryckningar för att folk ens skall orka lära sig språket, så skall man skickas hem direkt.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-04-28 kl. 21:43.
Citera
2018-04-28, 21:33
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Jag tycker dom borde lägga ut podden på youtube också, det är ett bra ställe att nå ut. Åkesson har ju varit med i matgeek och någon annan intervju som trendar nu. Dit kommer dock aldrig AfS komma eftersom youtube filtrerar bort kontroversiella videor. Även Åkesson med SD måste varit jobbigt för dessa större svenska youtubers att ha med. Men samtidigt hade det varit jäkligt konstigt om man presenterar alla riksdagspartier förutom ett.
Citera
2018-04-28, 21:40
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Det där med integrationspolitiken borde vara ganska självklart egentligen. Det ska inte vara Sveriges ansvar att integrera invandrare som vill bli en del av Sverige. Jag tror andra partier ser på det annorlunda eftersom man ser invandrare som arbetskraft som ska ta hand om våra äldre. Medans AfS har en annan grundsyn.
Citera
2018-04-29, 00:34
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag var inte med på facebook men jag skaffade ett facebook-konto enbart för att sprida AFS-propaganda. Varför gör inte du det också? Vill du inte dra ditt eget lilla strå till stacken och bidra till att rädda det svenska folket och den vita västerländska civilisationen? Nu har du chansen.

Ett återkommande problem med den nutida svensken och den vite mannen i allmänhet är att han ofta verkar vara oengagerad och oseriös till sin natur. Även de som vet att vårt folk håller på att gå under tycker nog ofta att det är för jobbigt ens att sitta med ett någorlunda anonymt konto på internet och knappa lite i någon timme per dag. De har för mycket annat "viktigt" för sig och det är mer behagligt att bara titta på och sen kanske diskutera politik och händelser med andra som också bara tittar på. Att göra nåt är jobbigt.

Det är inte konstigt att våra fiender med sån lätthet har tagit över vår värld och nu håller på att förinta oss. Kanske är svensken och den vite mannen helt enkelt evolutionärt defekt på ett sätt som gör att undergången är given och oundviklig?

Våra fiender är oerhört seriösa och målmedvetna, de lämnar inget till slumpen, agerar systematiskt, arbetar organiserat och tänker långsiktigt. De sitter inte bara och väntar på att tiden ska bli rätt av sig själv och de går inte runt och nöjer sig med att "ha rätt". De jobbar oupphörligt och obönhörligt för att förverkliga en viss agenda. Svenskar och vita är som lättsinniga små barn i jämförelse.
Om fler hade gjort som jag så hade sidor som drivs av fiender till vårt folk inte kunnat frodas, och de hade även gått under medan bättre alternativ hade frodats i deras ställe. Vårt folk hade då inte varit hjärntvättat och försvarslöst.

Du har din fria vilja och jag respekterar den. Men det kanske jag inte borde. För du tror bara dig själv om gott och du tror att du vet bäst. Ingen annan kan ha en poäng. Detta får dig att framstå som korkad. Och dessutom dum och otrevlig.
Citera
2018-04-29, 00:44
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Haha, men va fan?! En sån där snubbe hittar man inte bara slumpmässigt på gatan. Om de hade kontaktat partiet så hade de ju inte skickat den här killen. Hur är det alltså möjligt att just en sån person råkar vara med i TV för att representera AfS? Är det en betald provokatör eller skådis? Vem har kamouflagejacka och byxor, i stan? Kamo från topp till tå och nån gräslig subkulturell hårdrockströja, kombinerat med grå skäggstubb och en ölmage som tv-kameran zoomade in på så att tittarna skulle få skratta lite.

Fake news eller peak bad optics på riktigt?
Ja exakt hur SVT klipper i en filmsekvens där de visar hans isterbuk och militärbyxor är absurt. Hade det varit en kvinna hade folk kommit och skrikit sexism.
Kolla mellan 1:43 och 1:47. Sjukt oseriöst och de verkar ute efter att misskreditera och få kritiker att framstå som bös.
Senast redigerad av Norrlands.guld 2018-04-29 kl. 00:51.
Citera
2018-04-29, 00:59
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Ja exakt hur SVT klipper i en filmsekvens där de visar hans isterbuk och militärbyxor är absurt. Hade det varit en kvinna hade folk kommit och skrikit sexism.
Kolla mellan 1:43 och 1:47. Sjukt oseriöst och de verkar ute efter att misskreditera och få kritiker att framstå som bös.
Inte ett ord till försvar av SVTs dumma klippning i det fallet, och inte heller något försvar av inslaget som helhet. Det är inte ens värt att kommentera, tycker jag. Däremot ser jag det som positivt att AFS får uppmärksamhet och personen som stod för den biten gjorde sin del bra tycker jag. Man behöver inte se snygg ut och tala som en äcklig hallåa för att tittare ska se det som positivt.

Det är för mycket kostymer och balstämning i politiken, generellt sett. Politiken behöver också gubbar i gummistövlar och träningsoverall.
Citera
2018-04-29, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Om fler hade gjort som jag så hade sidor som drivs av fiender till vårt folk inte kunnat frodas, och de hade även gått under medan bättre alternativ hade frodats i deras ställe. Vårt folk hade då inte varit hjärntvättat och försvarslöst.

Du har din fria vilja och jag respekterar den. Men det kanske jag inte borde. För du tror bara dig själv om gott och du tror att du vet bäst. Ingen annan kan ha en poäng. Detta får dig att framstå som korkad. Och dessutom dum och otrevlig.

"Om" är inte verkligheten. "Om" är inte där vi befinner oss just nu. Du är väl en sån där organisk traditionalist som tror att vi kan vinna över globalisterna genom att vi som individer går runt och är ädla. Självförbättring genom meditation, bokläsande, morötter, bågskytte och biodling leder till transcendental seger, på något sätt. Hell seger!

Människor som lever i verkligheten inser att det bara är några månader till valet och att en stor majoritet av befolkningen i Sverige än så länge aldrig ens har hört talas om Alternativ för Sverige eller AFS.

Jag har själv inte tittat på TV på flera år och tar till vardags sällan del av gammelmedia men jag inser att de allra flesta vi behöver nå tar in merparten av sin information via TV, stora tidningar, radio, facebook mm.

Om det hade funnits en kassa på flera miljarder inför valet så hade man kunnat ha tv-reklam varje dag innan och under tv4-nyheterna, lets dance, bonde söker fru, fotboll och allt vad det nu är svenne banan glor på om kvällarna. Man kunde också haft helsidesannonser i de största tidningarna och på deras nätsidor. Nu finns inte några pengar till detta och flera av dessa media hade nog ändå vägrat att ta in reklam för AfS.

Vilka alternativ återstår då för marknadsföring? Old school och irl-aktivism med flygblad och affischer mm kan absolut ha viss effekt, men sett till effekt per nedlagd arbetstimme så är ideell och smart internetaktivism sannolikt det mest effektiva.

Om jag hade tio tusen tomtenissar så hade jag skickat ut dem för att sprida texten "AFS" och "Alternativ för Sverige" överallt i hela Sverige, på alla tänkbara ställen i den offentliga utomhusmiljön. Det räcker i ett inledande skede att folk bara får AFS på näthinnan och in i skallen. Vi skulle kunna ha och borde ha dessa flinka tomtenissar, men det har vi inte just nu och då är vi åter tillbaka på nätet, som vissa ädla traditionalister och stora tänkare tydligen är för fina, rena, högtstående, upptagna och viktiga för att befatta sig med.
Citera
2018-04-29, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld

Och sen.undrar de varför "högerväljare" inte har något förtroende för SVT och övrig gammelmedia...
Citera
2018-04-29, 09:31
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
"Om" är inte verkligheten. "Om" är inte där vi befinner oss just nu.
Jo, det är det. Det kan hända idag. Det är sådana som du, som bara jamsar med, som hindrar utvecklingen.
Citera
2018-04-29, 14:29
Medlem
Kwatos avatar
Debatten om vad som är rätt, att uppmuntra fler att gå med i Faceb. eller att uppmuntra fler att sluta med Faceb. tycks inte komma någon vart. Det jag önskar mig av personer som troligtvis företräder AFS anonymt här är att de kan vara lite mer ödmjuka.

Jag tycker att AFS kandidater bör tänka på hur de framställer sig själva, och gärna visa att de tillåter olikheter inom nationen, liksom även olika metoder för att nå ut till folket. Bland folket är det väldigt få som höjer ögonbrynen för ett parti som har exakt samma prydliga bror-duktig-stil som alla andra partier. Släpp gärna sektmentaliteten om ni vill vinna röster. Detta är bara ett tips. I ert program står det att ni vill minska partiernas makt över politiken, och då passar det väldigt illa att ni kör besserwisserstilen och ställer krav på att alla som vill driva kampanj för AFS ska följa er slaviskt.

Det som ska gälla är naturligtvis att den som vill företräda AFS ska följa de politiska principer som finns i ert program: Återvandring, folkmakt och ordning. Men mitt råd är att ni därutöver låter anhängarna vara olika.

En annan sak att tänka på är att den presumptive AFS-väljaren, som vi mestadels finner bland de gamla SD-arna, och bland traditionella högerväljare, knappast gillar ett tilltal i stilen "jag är så duktig, smart och trendig, jobbar så hårt och är så snygg - varför ska du vara för fin för att ta order av mig?" Den stilen fungerar om ni ska locka miljöpartister och liberaler, men som sagt, det är inte de som kan tänkas vara benägna att rösta på AFS.

Väx gärna upp lite och glöm inte att visa respekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in