2018-04-28, 11:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kunde någon förutsäga att Madsen är en ond varelse som skulle njuta av att bestialiskt sexualsadistiskt långt utdraget mord?
I princip har Madsen beskrivit delar av vad han gjorde med Kim när han sms-konverserat med kvinnor och speciellt med den sjuka kvinna som spelade med i hans fantasier. Visste hon att Madsen skulle gå över gränsen från fantasi till verklighet?

Har någon sett den vanvettiga ondskan i Madsens ögon? Jag har försökt se den i bilder, men ser bara en själlös kall idiotblick som även skönjas i hans advokats ögon. Skulle inte förvåna mig om de deklarerar giftermål efter nästa runda i rätten.
Någon som däremot har utstrålat en väl synlig ond och slug blick är Möllerskan som ligger bakom Sommarstugemorden på sin make och pappa. Hon har likt Madsen varit promiskuös, har grandiosa tankar om sin egen förträfflighet och är övertygad om att hon inte borde dömts skyldig.

Det här är personer som har klarat sig länge genom att försöka spela sina roller bland vanliga. Till slut har vanvettet tagit över förståndet och de får nu ta konsekvenserna av det.
Tur de inte är intelligenta, för då hade de inte åkt fast och kunnat fortsätta med en serie av mord.

Javisst, det finns ett gäng här i tråden som skulle kunna gjort det hur lätt som helst. Du är ju uppenbarligen en av dem som kan förutse giftermål på blickar.
Citera
2018-04-28, 11:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Det strängaste straffet är inte livstid i danmark. Förvaring och livstid är lika juridiskt-. Du tror däremot livstid är det strängast men både Jakob och jag vet att så inte är fallet. Därför pratade jag om proportionalitetsprincipen. Ett begrepp du satte in helt fel i debatten oss emellan och nu i ett par inlägg försökt få till något jag inte ens uttalat mig om. Du svingar och slår helt utan att förstå. Lite som Rönnbäck.

Du ska hålla dig till ämnet, vilket du konstant försöker ändra fokus på genom att spåra ur och bara vilja strida. Så vill inte jag, vi debatterar. Detta är ett debattförum – citat Develi.

Åklagaren yrkar inte bäst fan han vill. Långt därifrån han har en dansk lagbok att ta hänsyn och till det är just den boken du borde läsa, sätta dig in i för att förstå resonemanget. Jag är mycket bestämd i att både Jakob och byretten gick emot rättsliga rådets bedömning och med tanke på att jag kan dansk juridik ända upp till ”hovrätten” har jag poängterat att både åklagaren och byretten frångick rättspraxis. Så har även expertisen gjort. Att lyssna till rättsliga rådet är praxis, det har jag förklarat för dig. Varför undviker du dansk juridik. återkommer endast till personligt trams eller amerikanska fall som inget har med detta fall att göra.

Åter till danmark istället för amerikanska seriemördare a la Bundy.

2010 -45 dråp
2011-41 dråp
2012-25 dråp
2013-41 dråp
2014-59 dråp
2015-42 dråp
2016-50 dråp
2017-54 dråp

Livstid bland dessa är få, cirka 1-2/år statistiskt men med det sagt innebär det inte att de tidsbestända är av lättare karaktär. Fan så vidriga mord det finna bland dessa och absolut i samma kaliber som Kim Wall mordet. Har gett en del exempel. Flygvärdinnor som utsatts för brutala slagorgier med sexuella förtecken. Frugor som eldas upp i buskage levande. Älskarinnor som utsatts för våldtäkter fastbundna kvävda med fogmassa i luftrören och dumpade i containrar likt sopor.

Det skulle inte skada om du läste på lite istället för att avfärda allt annat än Kim Wall och anklaga den danska juridiska elitens förvåning till att Madsen fick livstid med att eliten är sura för att dom inte fick rätt i sina gissningar gällande domen. Expertisen gissar utifrån statistik, dom gissar utifrån kunskap, dom gissar utifrån att känna till dansk rättspraxis. Expertisen har på fötterna i sina gissningar, du har inget under din mark utan bara slår och sparkar hej vilt omkring dig utan minsta kunskap eller förmåga till att debattera sakligt.
Jag har full koll på att Danmark har två former för de allvarligaste förbrytarna.
En rekommendation är aldrig tvingande och ÅK har yrkat på livstid, riskbedömningen skiljer sig inte från förvaring förutom tidsmässigt så det är inga problem mer än att du försöker göra en halmgubbe och skapa problem som inte finns.
Fortsättningsvis har rätten bedömt att hans yrkande var i parité med försvårande omständigheter.
Jag är klar med dig och ditt pseudojuridiska dravel.

Madsen är inlåst - njut.
Senast redigerad av develi 2018-04-28 kl. 11:41.
Citera
2018-04-28, 11:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Störande. Samtidigt; han pratar öppet om det. Vad hindrar PM att göra det samma?
Jag kanske fattar fel men den här är ju redan dömd och under terapi och berättar retroaktivt om sin sexualitet. PM är ju under rättegångsprocess och lär blåneka till allt sexuellt som kan sammankopplas till mordets utförande.
Möjligen kanske PM sjunger ut (om han får lust att väcka omgivningens äckel samt arrogant skryta om det som skett) då han inser att loppet är kört vid fällande dom i lensretten.
Citera
2018-04-28, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
På den overallen fanns inga blodstänk, blodiga ytor som fanns var omfattande på både knä och armbåge och det var nog rätt grisigt, blodigt och trångt i mässen medan han delade det stora problemet i mindre delar.
Satellitstänken som fanns var inte det på overallen?
Citera
2018-04-28, 12:02
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Har det i den rättsmedicinska undersökningen framkommit någon som helst information om när sädesvätskan man fann i PM's kallingar kan ha hamnat där?

Jag vet inte, men just den detaljen er jävligt interessant faktiskt. Konstigt om dom inte ska kunna fastslå detta. Det att ingen spermier fanns i vätskan skulle man också gärna haft en "teknisk" förklaring på.
Senast redigerad av kugutt 2018-04-28 kl. 12:23.
Citera
2018-04-28, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har full koll på att Danmark har två former för de allvarligaste förbrytarna.
En rekommendation är aldrig tvingande och ÅK har yrkat på livstid, riskbedömningen skiljer sig inte från förvaring förutom tidsmässigt så det är inga problem mer än att du försöker göra en halmgubbe och skapa problem som inte finns.
Fortsättningsvis har rätten bedömt att hans yrkande var i parité med försvårande omständigheter.
Jag är klar med dig och ditt pseudojuridiska dravel.

Madsen är inlåst - njut.

Dom har tre likvärdiga straff enligt skalan. Anledningeen till att jag endast nämt två är att du i flertalet inlägg nu hävdat att livstid är det strängaste i debatten om förvaring vs livstid. Tre var siffran. Har du koll?

Ingen har talat om att en rekomendation är tvingad däremot har jag gett dig danska prejudikat från "hovrätten" som exempel att man uppmanar de lägre instanserna att lyssna till rättsliga rådet.. Domar du inte bemöter eftersom du inte känner till dessa, inte heller vill lära känna. Du blundar istället och bekyller eliten för en massa felaktigheter.

Ser att du bjuder på youtube klipp (amerika, here we go again) med en styvson som blivit angripen. Vi flyttar oss istället tillbaka till Danmark och lämnar ditt klipp men stannar vid ämnet rättsliga rådet.

De enda danska domar jag läst från by- och landsrett är där rätterna ifrångår rättsliga rådets rekommendationer är i incest målen. Där motiverar man i domskälen att man kan gå emot rättsliga rådets bedömningar gällande förvaring pga att incest är en familjefest och på så vis skall förövarna dömas till tidsbestämt straff istället för förvaring, dessa är inte farliga för andra än sina barn (sic). Danmark har höga straff år på incestfall, mycket högre än Sverige.

Jag har dock inte läst om något incest-fall som gått till hovrätten, ganska naturligt då åklagarna vill ha tidsbestämt och ingen försvarare kämpar för förvaring åt sin klient, dessa fall brukar stanna i landsretten.

Men i andra brottsfall är det alltid det rättsliga rådet med som vägvisare, en vägvisare "hovrätten" sagt att underrätterna ska följa. Jakob följde det inte... men han behöver inte förklara sig men det kommer byretten göra.
Citera
2018-04-28, 12:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Dom har tre likvärdiga straff enligt skalan. Anledningeen till att jag endast nämt två är att du i flertalet inlägg nu hävdat att livstid är det strängaste i debatten om förvaring vs livstid. Tre var siffran. Har du koll?

Ingen har talat om att en rekomendation är tvingad däremot har jag gett dig danska prejudikat från "hovrätten" som exempel att man uppmanar de lägre instanserna att lyssna till rättsliga rådet.. Domar du inte bemöter eftersom du inte känner till dessa, inte heller vill lära känna. Du blundar istället och bekyller eliten för en massa felaktigheter.

Ser att du bjuder på youtube klipp (amerika, here we go again) med en styvson som blivit angripen. Vi flyttar oss istället tillbaka till Danmark och lämnar ditt klipp men stannar vid ämnet rättsliga rådet.

De enda danska domar jag läst från by- och landsrett är där rätterna ifrångår rättsliga rådets rekommendationer är i incest målen. Där motiverar man i domskälen att man kan gå emot rättsliga rådets bedömningar gällande förvaring pga att incest är en familjefest och på så vis skall förövarna dömas till tidsbestämt straff istället för förvaring, dessa är inte farliga för andra än sina barn (sic). Danmark har höga straff år på incestfall, mycket högre än Sverige.

Jag har dock inte läst om något incest-fall som gått till hovrätten, ganska naturligt då åklagarna vill ha tidsbestämt och ingen försvarare kämpar för förvaring åt sin klient, dessa fall brukar stanna i landsretten.

Men i andra brottsfall är det alltid det rättsliga rådet med som vägvisare, en vägvisare "hovrätten" sagt att underrätterna ska följa. Jakob följde det inte... men han behöver inte förklara sig men det kommer byretten göra.
Rättsliga rådet rekommenderar utifrån riskbedömning, att PM är en fara för allmänheten via sin psykopati, sin predatoriska läggning där han planlagt mord. Han har en pervers störd läggning och gillar mord och sexuellt övervåld. Han tolkas som hög risk att mörda igen:

PM är exakt lika inlåst nu som vid en förvaringsdom.

Jag skrockar gott gällande dina slingrande strategier och kom att tänka på Levander. Hans ord passar bra även vid debatter även om du inte är direkt charmig.

"Har du aldrig själv blivit lurad?
- Nej, aldrig. Jag är för elak.
- Eller för saklig skulle man kunna säga, i alla fall när yrkeskostymen är på.
- För konsten är ju den, säger han: att hela tiden hålla blicken stint fästad vid den skruttiga bilen och inte låta sig dras med av bilförsäljarens charmiga svada."
http://www.bankrattsforeningen.org.se/psyko8.html
Senast redigerad av develi 2018-04-28 kl. 12:20.
Citera
2018-04-28, 12:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag vet inte, men just den detaljen er jävligt interessant faktiskt. Konstigt om dom inte ska kunna fastslå detta. Det att ingen spermier fanns i vätskan skulle man också gärna haft en "teknisk" förklaring på.
Går inte att tidsbestämma men poängen är att PM själv härrört att han blir kåt på sina perversa våldsfilmer - det är liksom inte för att han är medkännande för offret direkt, hahahahaha.
.. enbart timmar innan han sexuellt överfaller Kim på liknande sätt.
1-0 till ÅK.
Citera
2018-04-28, 12:42
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Går inte att tidsbestämma men poängen är att PM själv härrört att han blir kåt på sina perversa våldsfilmer - det är liksom inte för att han är medkännande för offret direkt, hahahahaha.
.. enbart timmar innan han sexuellt överfaller Kim på liknande sätt.
1-0 till ÅK.

He, he, nej det blev ju lite svårt för Madsen just det där.
Citera
2018-04-28, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Satellitstänken som fanns var inte det på overallen?

Det fanns två overaller. Men även på en och samma overall kan både sattelitstänk och mer större ytor tänkta med blod förekommit. Kommer inte ihåg nu exakt hur det var.
Citera
2018-04-28, 12:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
He, he, nej det blev ju lite svårt för Madsen just det där.
Ja, det blev självmål på sperman. Dels att han ljuger (har dom i mappar för att tycka synd om offren) och dels att han samtidigt kopplar kåthet till hårddiskens perversiteter.
Sen kan Betina åberopa sökning kattungar och påstå att alla tittar på sådana filmer bäst hon vill.
Citera
2018-04-28, 13:15
Bannlyst
Citat:
Rättsliga rådet rekommenderar utifrån riskbedömning, att PM är en fara för allmänheten via sin psykopati, sin predatoriska läggning där han planlagt mord. Han har en pervers störd läggning och gillar mord och sexuellt övervåld. Han tolkas som hög risk att mörda igen:

PM är exakt lika inlåst nu som vid en förvaringsdom.

Jag skrockar gott gällande dina slingrande strategier och kom att tänka på Levander. Hans ord passar bra även vid debatter även om du inte är direkt charmig.

"Har du aldrig själv blivit lurad?
- Nej, aldrig. Jag är för elak.
- Eller för saklig skulle man kunna säga, i alla fall när yrkeskostymen är på.
- För konsten är ju den, säger han: att hela tiden hålla blicken stint fästad vid den skruttiga bilen och inte låta sig dras med av bilförsäljarens charmiga svada."
http://www.bankrattsforeningen.org.se/psyko8.html

Ännu ett inlägg där du undviker debatt och sakfråga. Jag levererar domslut, prejudikat, diverse domar gällande dråp i danmark, dansk dråpstatistik, rättsliga rådets inverkan osv men du kontrar endast med. ”Madsen är en psykopat, en predator och du är en idiot.”

Jag sänker mig inte till den nivå, faller inte heller i dina billiga fällor om att göra så utan tar nya tag till att försöka ha en seriös debatt.

Du om någon i tråden har tagit fasta på den rättspsykiatriska undersökningen, gjort mycket bra sammanställningar på värdelöst faktaunderlag. (En reporter i en liverapportering är inget att ta som direkt fakta, dom jobbar under största press och kan inte alltid tas som källa. Speedskrift är i mångt och mycket sjukt opålitligt.)

Skall man hylla en rättspsykiatrisk undersökning så ska man också följa de föreskrifter de rekommenderar. Jakob gjorde de inte. Varför gör inte du det? Bör väl tillägga i korta drag att en av skillnaderna mellan livstid och förvaring är att man i livstid förespråkar för brottets art i första hand . I en förvaringsdom förespråkar man för brottets art och personialia på GM. Åklagaren förespråkade för det sistnämnda men gick ändå på livstid. Förvaring borde det blivit med tanke på åklagarens upplägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in