Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-27, 23:50
Medlem
[quote=Jag2013|63903339]
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Snarare bitterhet och förtvivlan över att min enda idol gått bort och jag försöker förstå varför alla runt honom blundade...

Alla blundade visst inte. Är bara så det verkar i dokumentären då den inte visar allt. Familjen försökte hjälpa honom (de har själva gått ut med det) och bad honom att dra ned på tempot och turnerandet men han lyssnade inte. Kan hända att nära vänner gjorde detsamma.

Jag såg också att familjen hade försökt, å andra sidan såg de inte allt såklart för då tror jag de hade hämtat hem sin son. Jag förstår också att han inte lyssnade eller i filmen är det mer som om han ställer frågor och påstående men alla tittar i mobilen. Grejen jag inte förstår är att människor valde att leva med och på honom dagligen i en sorts illusion om lycka! Varför? Är det att vara en god vän eller bror?
Citera
2018-04-27, 23:51
Medlem
Citat:
Ingen har klagomål på de fina stunder han verkar haft med tjejen och hennes son. Det är om hon var bra för honom i långa loppet eller inte, vilket bevisats nu!

Jag är helt säker på att du måste vara en av hans bryshes, varför inte outa dig själv direkt??????!!!!!!! Du, och dina bröder, måste vara de enda i hela världen som inte förstår hur en vuxen riktig bror eller familjemedlem agerar om någon mår så pass dåligt under lång tid i ens dagliga sällskap. Man håller den borta från ALLT dåligt, kopplar in familjen och terapi och håller den borta från allt festande och drogandet, Man hänger inte på no-matter-what.

Välkommen till forumet. Det ska bli intressant och se hur mycket du kommer försvara ert gäng

Vad grundar du den teorin på, att det har visat sig nu att hon inte var bra? För han tog sitt liv? Då har du inte läst på om psykisk ohälsa. Hur bra och lycklig man än kan ha det och vara så är ens toppar väldigt höga och ens dalar väldigt djupa

haha jag kan lova dig att jag inte är en av hans bryshes, försöker bara se det från en annan synvinkel som inte har lyfts i denna tråd när det är så mycket hat mot de som var nära honom. För som konstaterat levde han väldigt privat och vi vet inte vad som gjorts och inte har gjorts. Som jag skrev är det bara en tanke, men alla som skriver här verkar ju sitta på så mycket fakta och vetskap om hur han levde, mådde och behandlades av omgivningen så jag ska fortsätta vara tyst
Citera
2018-04-27, 23:53
Medlem
Ursäkta mig.
Jag är fortfarande kritisk mot hans ex.
För det första gå in i hans bostad som går under dödsbo.
För det andra sätta in bilder på Tim och text på Instagram och låta som man har känslor för honom. Samt strax innan åka med sin son till Tjeckien med sonens fader.
Okej det sistnämnda kan man ev. göra.
Men, det låter definitivt suspekt.
Men och åter men.
Vad i Farao gjorde hon i hans bostad?!
Om jag vore hans föräldrar eller syskon så skulle man ordentligt reagera!
Citera
2018-04-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withoutyou
Vad grundar du den teorin på, att det har visat sig nu att hon inte var bra? För han tog sitt liv? Då har du inte läst på om psykisk ohälsa. Hur bra och lycklig man än kan ha det och vara så är ens toppar väldigt höga och ens dalar väldigt djupa

haha jag kan lova dig att jag inte är en av hans bryshes, försöker bara se det från en annan synvinkel som inte har lyfts i denna tråd när det är så mycket hat mot de som var nära honom. För som konstaterat levde han väldigt privat och vi vet inte vad som gjorts och inte har gjorts. Som jag skrev är det bara en tanke, men alla som skriver här verkar ju sitta på så mycket fakta och vetskap om hur han levde, mådde och behandlades av omgivningen så jag ska fortsätta vara tyst

Var han lycklig? Hade han en psykisk ohälsa som var dalar och höjder enbart? Hur kan du påstå att han var en lycklig man? Du kanske ska läsa på om psykisk ohälsa? Eller så vill du leva i illusionen att han var en lycklig man för att det skulle jag också anse vara en trevlig dröm.

Varför vill du se det från en annan synvinkel? En annan synvinkel för diskussionens skull endast? Verkar väldigt dumt. Det är inga som hatar hans bryshes här, vad många ställer sig emot är att ingen hade ballar nog att reagera som en riktigt brysch för en brysch i nöd. Kolla snubbarnas instagramflow, sååå himla pinsamt vilka lekar de leker...

Jag tror inga hatar entouraget. Hur kan man hata någon man inte känner? Däremot kan man hata bristen på agerande eller snarare den falska fasaden. Alla sörjer Tim....
Citera
2018-04-28, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Jag har en del frågor om denna ex.
Varför har hon tillgång till hans bostad?
Hans bostad går under dödsbo.
Även om hon har testamente efter Tim så säggel Kaliforniens lag eller svensk lag, så får hon inte springa runt i hans dödsbo.
Även om hon är en arvtagagarna efter honom.

Tror hon inte ärver någonting (om inte Tim haft någon sista vilja).

Ingen orkar ta itu med värdsliga ting om saker just nu. Klart förståeligt! Sorgen är för stor ännu och han är inte ens begravd.
Citera
2018-04-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Låter snarare som han började självmedicinera med alkohol istället för att gå i terapi när han slagit igenom. Fanns knappast någon tid för terapi då heller.
Så kan det mycket väl vara.
Citera
2018-04-28, 00:04
Medlem
dialektikers avatar
Dramaturgin i sådana här trådar på flashback är alltid att man ska hitta syndabockar. Räcker det inte med att folk kan leva sig in i att han hade skäl att må dåligt?
Ska det vara så skambelagt med självmord att man inte bara kan acceptera att det var så?

Visst, man ser ju att Tim är oerhört pressad i dokumentären, men det som gjorde att han till slut gav upp kan vara en sammanblandning av allting. Det är ju jättesvårt för oss här och sitta och utröna vad som exakt utlöste det. Det kan till och med vara så att Tim inte visste det själv heller.
Citera
2018-04-28, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Dramaturgin i sådana här trådar på flashback är alltid att man ska hitta syndabockar. Räcker det inte med att folk kan leva sig in i att han hade skäl att må dåligt?
Ska det vara så skambelagt med självmord att man inte bara kan acceptera att det var så?

Visst, man ser ju att Tim är oerhört pressad i dokumentären, men det som gjorde att han till slut gav upp kan vara en sammanblandning av allting. Det är ju jättesvårt för oss här och sitta och utröna vad som exakt utlöste det. Det kan till och med vara så att Tim inte visste det själv heller.
Alla som har sett en kändis på krogen vet vilket hov de har omkring sig. Personer som gör allt för att tillhöra och liksom skapar en mur kring personen. Om de som är omkring hela tiden inte är riktiga vänner som på allvar bryr sig om personen så går det ibland så här. Finns så många exempel på det.
Citera
2018-04-28, 00:12
Medlem
Citat:
Var han lycklig? Hade han en psykisk ohälsa som var dalar och höjder enbart? Hur kan du påstå att han var en lycklig man? Du kanske ska läsa på om psykisk ohälsa? Eller så vill du leva i illusionen att han var en lycklig man för att det skulle jag också anse vara en trevlig dröm.

Varför vill du se det från en annan synvinkel? En annan synvinkel för diskussionens skull endast? Verkar väldigt dumt. Det är inga som hatar hans bryshes här, vad många ställer sig emot är att ingen hade ballar nog att reagera som en riktigt brysch för en brysch i nöd. Kolla snubbarnas instagramflow, sååå himla pinsamt vilka lekar de leker...

Jag tror inga hatar entouraget. Hur kan man hata någon man inte känner? Däremot kan man hata bristen på agerande eller snarare den falska fasaden. Alla sörjer Tim....

Om du läser det jag skrev igen så skrev jag aldrig att han var lycklig. Bara att det är en markant skillnad på ens toppar och dalar med psykisk ohälsa. Toppar och dalar som vilka vi alla har men är något helt annat för en med psykisk ohälsa. Jag valde specifikt att inte skriva något om just Tim då jag inte vet om hur han haft det men bara kan föreställa mig av de lilla av hans liv man sett på dokumentärer om honom och som gått ut från familj och han själv.
Så än en gång, jag skrev aldrig att just han var lycklig.

Varför inte se det från en annan synvinkel? Det är uppenbarligen ett forum där alla delar sina tankar, känslor och inputs kring detta och dessa var mina

Men det jag än en gång menar är, vad vet vi om vad de har gjort och inte?
Citera
2018-04-28, 00:17
Medlem
thepredators avatar
Fan vad jag hade velat snacka Jung med Tim.
Citera
2018-04-28, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Now, an official close to the investigation has revealed that drugs were found at the scene of Bergling's death.

“I do know drugs were found on the scene,” a spokesperson at the Muscat Governorate Police Headquarters tells Radar Online.

Kan ingen läsa engelska ?
BS vel? Bara två websites meddelar detta.
Senast redigerad av olivieroccean 2018-04-28 kl. 00:23.
Citera
2018-04-28, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thepredator
Fan vad jag hade velat snacka Jung med Tim.

För många försöker hitta syndabockar, håller helt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in