Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Samtidigt som han hade fysiska problem. Synd att han inte fick den psykiska vård han behövde.

Det är förjävligt! Stackars stackars Tim.
Citera
2018-04-27, 22:37
Medlem
dialektikers avatar
Nä, jag tycker föräldrarna ger signaler om att inte vilja klandra branschfolket för hårt, i nuläget.
Vi vet ju inte. Han hade det väldigt jobbigt just då han var inne i turnerandet, det förstår man utav dokumentären. Men om vi nu ska utgå ifrån dokumentären, så slutade det med att han faktiskt fick vila och lugn, till slut.
Det verkar ha gått upp och ned för Tim (han verkar inte ha haft riktigt koll på vad han ville),
kanske blev det en tillfällig dipp där i Oman? Ingen vet ju.
Vi vet ju inte hur mycket hälsoproblemen spökade heller för honom?
Men föräldrarna lägger tyngd vid att han var en grubblare i sitt brev.

Vissa här har ju skrivit att de bara inte fattar, hur han med framgång och pengar osv skulle må dåligt, men jag tror folk har svårt att föreställa sig den ensamheten det kan bli av att bo på olika hotell och vara på resande fot sådär? (Vissa kanske är globetrotters och skulle stormtrivas av att åka runt sådär? Finns ni några sådana i tråden, som tror att ni skulle tycka att det var jättemysigt och spännande att åka runt hela tiden? Det finns säkert den typen av människor.
Men man måste inse att vi alla är olika. När jag ser turnélivet, tycker jag det är en enda stor ångestfylld öken, och jag skulle aldrig palla att resa sådär mycket.)

Tim verkade helt enkelt köra över sig själv? Och kanske inte ha riktigt koll på vad han ville?
Jag tycker faktiskt hans inlägg här på flashback, är riktigt starka.
Han ger intryck att vara väldigt skör, och det han beskriver är ju ett psykosnära tillstånd med sina overklighetskänslor. Tänk att han kunnat köra på så hårt, och driva sig själv så enormt, efter den otroligt stora psykiska skörhet han visat att han hade i sina inlägg.
Han var driven och lyckades,
men han verkar ha varit en väldigt splittrad själ och kände en enorm tomhet i det han höll på med. Så där i hotellrummet i Oman kan han mycket väl ha blivit överrumplad? (Och psykisk och fysisk hälsa går hand i hand, man vet ju inte om hans hälsoproblem spökade fortfarande också? Han ser ju fruktansvärt mager ut på sista bilden.)
Jag tycker bara man får försöka förstå, att Tim hamnat i en väldigt extrem miljö, som just han var för skör för, men som han samtidigt inte kunde göra slut med, och det som bidragit i den onda cirkeln av hårt arbete, stress och press, var ju också den dåliga hälsan (som också föräldrarna intygat om). Det blev väl för mycket för honom till slut. Man måste bara acceptera att det blev så, och behöver inte för mycket försöka hitta onda syndabockar?
Citera
2018-04-27, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miissfine
Hur vet du att han hade derealism ?

Googla dig till hans tidigare trådar. Jag vill inte outa honom här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Jag menar deras "idé" om att vara balla förortskillar som håller ihop och håller varandras rygg. Aldrig sagt att dom inte är svin och uppfostrade till att suga ut andra såsom parasiter...

Är själv från förorten så langa inte den grejen på mig...
Ok, got you!
Citera
Medlem
Hypersomnis avatar
Uppmuntrar inte självmord, men har alltid haft existentiell ångest och funderat att man inte väljer att födas så får man välja att dö. Sedan måste man vara ärlig o säga att Tim befann sig på ett tillstånd som inte kunde repareras och nu pratar jag inte om psykisk ohälsa bara, utan mer om kändisskap. Han skulle aldrig bli en vanlig kille igen, alltid skulle folk jaga honom oavsett om han slutade eller inte, vilket jag antar att det var så han upplevde innan han lämnade. Hans kändisskap bidrog mer till hans psykiska ohälsa och det är inget som går bort tyvärr i och med hans status som en världsstjärna. Bara att se klippet när han blir arg på en papparazzi visar vilken ångest han haft, sådan ångest som man själv kan känna när man kollar på. Hans bekymmer med att vara en offentlig person hade aldrig fixats på något sätt, jo om han valde att byta identitet, flytta etc men Tim är för fin kille, en äkta kille som ville vara som han är, att vara älskad av sina vänner och familj.
All respekt till hans beslut, verkligen
Citera
2018-04-27, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Håller inte med. Hade älskat om någon skrev så om mig om jag gick bort. Det är ju precis det som berättar detaljer om mig som person privat. Tim ville ju vara Tim, inte Avicii. Och hennes detaljer om honom, hans liv, vad de gjorde osv tycker jag endast ger oss en klarare bild på hur fin han verkade vara.

Hon skriver ju inte speciellt mycket om honom. Hon skriver ju mest ifrån ett jag-perspektiv. EXAKT. Tim ville vara Tim, alltså en människa som INTE ville vara i offentligheten. Tim ville ha sitt liv och privatliv för sig själv. Han ville INTE dela det med resten av världen. Hur kommer det sig att hon först nu släpper en massa bilder och text? Varför gjorde hon inte det medan han levde? Du fattar ju ingenting.
Citera
2018-04-27, 22:43
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Hon skriver ju inte speciellt mycket om honom. Hon skriver ju mest ifrån ett jag-perspektiv. EXAKT. Tim ville vara Tim, alltså en människa som INTE ville vara i offentligheten. Tim ville ha sitt liv och privatliv för sig själv. Han ville INTE dela det med resten av världen. Hur kommer det sig att hon först nu släpper en massa bilder och text? Varför gjorde hon inte det medan han levde? Du fattar ju ingenting.

Förstår vad du menar kring privatsaken men tycker ändå det är fel att kritisera någon för hur de bearbetar sin sorg.
Citera
2018-04-27, 22:45
Medlem
http://www.ladbible.com/news/news-aviciis-secret-girlfriend-posts-heartbreaking-letter-to-him-20180427?c=1524827562872
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Förstår vad du menar kring privatsaken men tycker ändå det är fel att kritisera någon för hur de bearbetar sin sorg.

Det tycker inte jag, för det hon gör är skämmigt och skamlöst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Googla dig till hans tidigare trådar. Jag vill inte outa honom här.

Är det en egen diagnos eller något som ligger under autism eller något annat?
Citera
Medlem
kardashanarsels avatar
Now, an official close to the investigation has revealed that drugs were found at the scene of Bergling's death.

“I do know drugs were found on the scene,” a spokesperson at the Muscat Governorate Police Headquarters tells Radar Online.

Kan ingen läsa engelska ?
Citera
2018-04-27, 22:46
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Det tycker inte jag, för det hon gör är skämmigt och skamlöst.

Och jag tycker det är fint. Vi får helt enkelt agree to disagree.
NU lämnar jag tråden. Ha en fin kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in