Flashback bygger pepparkakshus!
2018-04-30, 15:47
Medlem
Med att han skulle ha fejkat sin död, menade jag att endast närmaste familjen skulle ha fått veta, & att detta då skulle ha gjorts just för att komma undan allt o ge livet en sista chans som en "ingen" nånstans i världen.

Att göra sig hyffsat oigenkännbar är ju åtminstone något möjligt. På håll eller i förbifarten åtminstone. Men det måste givetvis vara en avlägsen plats o med ett folk som inte är moderna o inte känner till musikvärlden osv. Nog hade det gått men varit en risk såklart att bli upptäckt.

Tyckte det mest var intressant om der fanns ett snille som kunde uttala sig huruvida detta hade varit genomförbart eller inte och då syftar jag till fejkade obduktioner fejkat dödsintyg mm.
Citera
2018-04-30, 15:53
Medlem
skorpan102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojma
Med att han skulle ha fejkat sin död, menade jag att endast närmaste familjen skulle ha fått veta, & att detta då skulle ha gjorts just för att komma undan allt o ge livet en sista chans som en "ingen" nånstans i världen.

Att göra sig hyffsat oigenkännbar är ju åtminstone något möjligt. På håll eller i förbifarten åtminstone. Men det måste givetvis vara en avlägsen plats o med ett folk som inte är moderna o inte känner till musikvärlden osv. Nog hade det gått men varit en risk såklart att bli upptäckt.

Tyckte det mest var intressant om der fanns ett snille som kunde uttala sig huruvida detta hade varit genomförbart eller inte och då syftar jag till fejkade obduktioner fejkat dödsintyg mm.

Har det någonsin hänt att en kändis har fejkat sin död?
Citera
2018-04-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxfox
Kanske hans familj vet? Resten slutade han bry sig om..

Exakt så jag menade.

Denna fråga var som sagt om det fanns något snille här som vet huruvida det skulle varit möjligt med fejkade obduktioner o dödsförklaring osv. Dock har konstigare saker skett så visserligen har man nog svaret själv. Det hade gått - med tillräckligt med planering o pengar o återigen en planering
Citera
2018-04-30, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpan102
Har det någonsin hänt att en kändis har fejkat sin död?

Torde väl ha hänt med någon individ på jorden. Dock om det lyckats, bör vi inte veta om det. Men jag menar - med allt "fusk" som kan genomföras om man har rätta medel o planer. Så nog borde det gå.
Citera
2018-04-30, 16:02
Medlem
https://www.instagram.com/betsy_pepsi21/

Tereza verkar ha sörjt klart. Systern åt Tim verkade även skrivit åt Tereza att ta bort de där breven, istället valde Tereza att ta bort systerns kommentar.
Senast redigerad av Rogersson 2018-04-30 kl. 16:05.
Citera
2018-04-30, 16:07
Citat:
Ursprungligen postat av malbes
Har du läst HELA hälsningen som finns på hennes IG? Gör det så förstår du!!!
Inte gulligt och fint. Snarare utlämnande, knäppt och privat... :S
@terezakacerova

Jag antog att jag inte skulle kunna läsa via Instagram.
Jag hade rätt.

Jag kan inte byta till nästa bild (inom "mappen") via webbläsare.
Men jag skulle gärna vilja läsa hela. Jag trodde att det som jag läste om var hela...
Citera
2018-04-30, 16:15
Medlem
skorpan102s avatar
Skulle inte förvåna mig ifall hon om några veckor skriver:

"I'm pregnant with tim's child"
Citera
2018-04-30, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porrskadadihuve
Jag blir mest förbannad på hur Tim målar upp sig som ett offer själv... Åhhh jag tjännar så mycket pengar jag vet inte vad jag ska göra av dom när jag släpper en stor hit måste jag åka ut o spela den så jag får in stålar o sätta på 5 tjejer backstage när jag inte spänner på min tjej som jobbar som modell, jag mår så fruktansvärt dåligt jag jag tror jag tar livet av mig.

Nädu Tim du skulle behövt åkt ut i öknen o få lite perspektiv på ditt liv inte tagit livet som en fegis. Jag fattar inte varför man tar livet av sig när man har allt. Jag har inget men inte fan tar då jag livet av mig men jag avskyr såna som målar sig själv som ett offer men ändå har allt sen tar de livet av sig. GG
Men han hade ju inte allt!? Han led av både psykisk och fysisk smärta. Inga pengar eller modeller i världen spelar någon roll då.
Citera
2018-04-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Jag kanske lever i en kulturell bubbla men har inte haft tv på ganska många år. Dessutom ratar jag nästan allt som har med nöje/underhållning att göra förutom filmer. Innan alla tidningsrubriker hade jag inte en aning om att det fanns en person som hette Avicii (Tim Bergling). Jag vet att jag har sett namnet eller liknande någon gång då och då men trodde på fullt allvar att det var ett dataspel eller någon som på youtube spelade dataspel. Vad har jag egentligen missat? Enligt Wikipedia verkar han ha varit DJ. Varför är en dj så intressant? Jag kan tycka att en skådespelare, en sångare, en författare eller en konstnär är intressant men en dj - förstår ingenting!
Han var musiker.
Citera
2018-04-30, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det tar hon inte ner i första taget, när det kommer en stämning som hennes advokat blir orolig för åker det dock ned blixtsnabbt.

Precis vad jag gått o tänkt på,att Tereza blir stämd för ex förtal av Tims familj,om de nu finns nån lag om de i USA trots att de är en avliden person de skrivs om.Hon kan ju skriva vad som helst och ingen vet om de är sant.

En annan sak är att jag funderat på om Tereza på något sätt kan få hans hus genom ex hävda att de bott ihop?Hon skrev ju att hon varit i hans hus så nyckel verkar ju hon ha el om nån öppnat åt henne.
Citera
2018-04-30, 16:26
Medlem
Nu kommer asgamarna...

Tereza har ju höjt ribban lite så väntar på moteld från Rachel och den andra.
Sen kommer hot om stämning och dom får rätta in sig i ledet men shit vad skada det kommer göras innan dess.

http://www.news.com.au/lifestyle/relationships/aviciis-stunning-exgirlfriend-pays-tribute-to-dead-star-on-instagram/news-story/f900269e7959300ad548c90a9c301f15
Citera
2018-04-30, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpan102
Skulle inte förvåna mig ifall hon om några veckor skriver:

"I'm pregnant with tim's child"

Hon måste först runda att hon skrev i avskedsbrevet att det blev inget barn med Tim.
Kanske en bild på ett pregnancy test och förvånad emoji snart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in