Citat:
Ursprungligen postat av
anonymftw1
Förstår inte varför han skulle till Peru och ta ayahuasca. Med lite efterforskning så står det tydligen att:
"Ayahuasca could have serious implications for somebody who has a history of mental health problems, warns the UK's Talk To Frank website. The drug could be responsible for triggering such a problem in those who are predisposed but unaware of it."
Tim verkade desstuom väldigt nojig av sig (baserat på hans tidigare inlägg här på fb), så det hela verkar konstigt. Kanske var det ett desperat sista försök att rena själen?
Ayuascha är helt otroligt. Och jag tror inte att det är det första man tar av psykadeliska droger. I min mening så bör man ha provat en hel del psykadeliskt innan man tar något så starkt som DMT. När man tar DMT så är det en helt otrolig känsla. Det är så vackert och magiskt och en så otroligt stor känsla, helt obeskrivligt. Kan säga så här : Kan tänka mig att det skulle vara så det känns när man dör.
När jag provade DMT första gången så visste jag att jag va tvungen att sluta med mitt weed beroende. Många som har alkohol problem tar just Ayuascha för att bli av med sitt beroende. Det är väldigt healande. Men har också hört historier från vänner som har tagit det, och tycker att livet nästan blev ännu mer meningslöst efter. På grund av hur sjukt fantastiskt det var under trippen. Och sen kommer man tillbaka till det här, "reality" och om man är som person, någon som inte kan bli av med känslan av att vi lever i en hemsk värld. Så kan den säkerligen bli hemskare efter.