Flashback bygger pepparkakshus!
2018-04-28, 00:23
Medlem
NygammalValss avatar
Eftersom vi befinner oss i skvaller-forumet så kommer här lite mer skvaller om Avicii:

Friends Thought Drinking Problem Would Kill Him

Sources close to the DJ tell TMZ his alcoholism he battled for so many years had recently gotten out of control and those around him were concerned it could kill him.
http://www.tmz.com/2018/04/23/avicii-friends-worried-drinking-problem-pancreatitis-dead/

Avicii’s downward spiral: ‘No one could stop him from his drugs,’ says source

No one could keep Avicii from his drugs, sources tell RadarOnline.com exclusively on the heels of his tragic death.

“Everyone worshiped him but no one knew him,” said the insider, adding everyone around him was “so enamored in his presence that there was nothing anyone could do to stop him from his drugs.”
http://calgarysun.com/entertainment/celebrity/aviciis-downward-spiral-no-one-could-stop-him-from-his-drugs-says-source/wcm/ac91d2cf-96bf-46f8-b6a8-d404976eb852

Drugs Found Near Late DJ’s Body

Now, an official close to the investigation has revealed that drugs were found at the scene of Bergling’s death.

“I do know drugs were found on the scene,” a spokesperson at the Muscat Governorate Police Headquarters tells Radar Online.
https://usa-online-news.com/celebrity/avicii-cause-of-death-update-drugs-found-near-late-djs-body/

What No One Wants To Say About Avicii’s Passing
https://www.psychologytoday.com/us/blog/modern-mentality/201804/what-no-one-wants-say-about-avicii-s-passing
Citera
2018-04-28, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Står inget om att de hade sex. Bara att vännen slickat på Tims bröstvårtor efter att hon propsat på det. Skulle gissa att det handlade om en fyllegrej.
Nja. Tydligen har den där tjeckiska flickvännen väldigt liberal under på nakenhet och tycker tydligen inte att bröstvårtor är nåt sexuellt. Finns en annan bild när hon slickar på exets bröstvårta
Citera
2018-04-28, 00:55
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pieces
Mina cent... Det finns först ett antal faktorer som ser ut att ha kunnat bidra till självmordet, som jag ser det:

1) Ångestsjukdom, möjligen med dissociativa störningar som gör ångestproblematiken ännu jävligare att hantera.
2) Fysisk smärta och utledsnad på denna.
3) Drogmissbruk både i form av självmedicinering och förskrivna medel mot ovan nämnda. Han uppträder i viss mån som en zombie i flera klipp.
4) Eventuell existentiell kris i traditionell mening, t ex p g a oförmåga att inte längre kunna uttrycka sin fulla potential.

Om uppgifterna om att han skulle ha skurit sig i handleder/hals stämmer så tror jag inte att någon av ovanstående faktorer enskilt är anledning till hans "beslut". Då är mitt tips att handlingen skedde på grund av en drogutlöst psykos. Jag har själv sett det ske med liknande förfarande.
Det där med drogutöst psykos är min tanke också.
Håller med om allt det andra du skriver också.
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Now, an official close to the investigation has revealed that drugs were found at the scene of Bergling's death.

“I do know drugs were found on the scene,” a spokesperson at the Muscat Governorate Police Headquarters tells Radar Online.

Kan ingen läsa engelska ?
Jo, vi kan nog engelska allihop. Fick du inte svar fort nog?

Inte direkt så att man lyfter på ögonbrynen om det stämmer att man hittade droger där han dog (det var förväntat), men det måste inte betyda att det var det han faktiskt dog av. Vi vet inte.
Citera
2018-04-28, 01:12
Medlem
Förstår inte varför han skulle till Peru och ta ayahuasca. Med lite efterforskning så står det tydligen att:

"Ayahuasca could have serious implications for somebody who has a history of mental health problems, warns the UK's Talk To Frank website. The drug could be responsible for triggering such a problem in those who are predisposed but unaware of it."

Tim verkade desstuom väldigt nojig av sig (baserat på hans tidigare inlägg här på fb), så det hela verkar konstigt. Kanske var det ett sista desperat försök att rena själen?
Senast redigerad av anonymftw1 2018-04-28 kl. 01:18.
Citera
2018-04-28, 01:14
Medlem
NygammalValss avatar
Färsk artikel från musiktidningen Rolling Stone om Aviciis sista dagar i livet:

https://www.rollingstone.com/music/news/inside-aviciis-final-days-w519621
Citera
2018-04-28, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Färsk artikel från musiktidningen Rolling Stone om Aviciis sista dagar i livet:

https://www.rollingstone.com/music/news/inside-aviciis-final-days-w519621
300 osläppta låtar.
Citera
2018-04-28, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymftw1
Förstår inte varför han skulle till Peru och ta ayahuasca. Med lite efterforskning så står det tydligen att:

"Ayahuasca could have serious implications for somebody who has a history of mental health problems, warns the UK's Talk To Frank website. The drug could be responsible for triggering such a problem in those who are predisposed but unaware of it."

Tim verkade desstuom väldigt nojig av sig (baserat på hans tidigare inlägg här på fb), så det hela verkar konstigt. Kanske var det ett desperat sista försök att rena själen?

Ayuascha är helt otroligt. Och jag tror inte att det är det första man tar av psykadeliska droger. I min mening så bör man ha provat en hel del psykadeliskt innan man tar något så starkt som DMT. När man tar DMT så är det en helt otrolig känsla. Det är så vackert och magiskt och en så otroligt stor känsla, helt obeskrivligt. Kan säga så här : Kan tänka mig att det skulle vara så det känns när man dör.
När jag provade DMT första gången så visste jag att jag va tvungen att sluta med mitt weed beroende. Många som har alkohol problem tar just Ayuascha för att bli av med sitt beroende. Det är väldigt healande. Men har också hört historier från vänner som har tagit det, och tycker att livet nästan blev ännu mer meningslöst efter. På grund av hur sjukt fantastiskt det var under trippen. Och sen kommer man tillbaka till det här, "reality" och om man är som person, någon som inte kan bli av med känslan av att vi lever i en hemsk värld. Så kan den säkerligen bli hemskare efter.
Citera
2018-04-28, 01:35
Medlem
Citat:

Tim verkade desstuom väldigt nojig av sig (baserat på hans tidigare inlägg här på fb), så det hela verkar konstigt. Kanske var det ett sista desperat försök att rena själen?

Och tro inte på allt du läser. Många tror att Ayuascha kan bota tex schizofreni, paranoia, psykoser, you name it. Men man måste ha en otroligt stor respekt för det, vara påläst om det. Göra en speciell diet innan. osv. Helst också ha en shaman som är där för dig hela trippen. Men man måste verkligen kunna släppa all kontroll och det är emellanåt läskigt. Som tex, Du känner hur ditt blod blir till is, du känner att du "dör" i din kroppsliga form. Du måste kunna hantera att möta dina värsta rädslor. Du möter ju även ditt undermedvetna, som praktiskt taget vet exakt allt om dig. Det är ganska stort. Och har hjälpt extremt många människor. MEN det är såklart absolut inte för alla.
Citera
2018-04-28, 01:38
Medlem
DRD4s avatar
Citat:

Iboga hade nog vart ett vettigare val.
Citera
2018-04-28, 01:49
Medlem
ShadowStepzs avatar
Alltså, alla ni som kommer med bullshitet om att "man är feg om man begår självmord".. Hur kommer det sig att jag som vill dö, inte vågar göra det? Det krävs ett jävla mod, och nej, det är inget man gör om man faktiskt ser någon annan utväg. Så nej, Tim var faktiskt modig som vågade (Ja, jag sörjer honom såklart) men man kan inte ta från honom att feg var han inte.

(Nej jag vill inte ha några posts om mitt mående, jag vill dö och så enkelt är det men denna tråd är om Tim)
Citera
2018-04-28, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thepredator
Fan vad jag hade velat snacka Jung med Tim.

Ellerhur! Reagerade också på avsnittet i True Stories om hur verkligen ingen i rummet föreföll intresserade av att ta upp den tråden vidare, eller verkade tycka att Tim hade intressanta idéer då han snackade om hur han läst och tolkat Jung.
Kul och (ändå lite) oväntad sida av honom där, med att han fördjupat sig i psykoanalysen alltså; och som gör att man bara tycker ännu mer om honom faktiskt!

.
Citera
2018-04-28, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedFour
Ellerhur! Reagerade också på avsnittet i True Stories om hur verkligen ingen i rummet föreföll intresserade av att ta upp den tråden vidare, eller verkade tycka att Tim hade intressanta idéer då han snackade om hur han läst och tolkat Jung.
Kul och (ändå lite) oväntad sida av honom där, med att han fördjupat sig i psykoanalysen alltså; och som gör att man bara tycker ännu mer om honom faktiskt!

.

JAG MED!! Alltså jag blev så chockad av hur mitt och Avicii's mörker är sjukt lika. Och när han börja snacka om Jung så bara wow. Jag är INFP 4% av världen som är det tror jag. Vad tror ni att Avicii va ? Jag tror att han kanske också va typ INFP känns så. Går det få reda på något sätt vad han kan ha varit, blev väldigt nyfiken nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in