Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-27, 23:20
Medlem
swimmingpools avatar
Jag såg nån kvällstidningsrubrik om nån ex-flickvän som lagt ut bilder på dom men hittar inte den nu. Var?

*Edit: Jaha, där var det nog.
Citat:
Ursprungligen postat av Lesky
https://www.instagram.com/p/BiDqPkWgdEt/?taken-by=terezakacerova
Citera
2018-04-27, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypersomni
deja vu?
Har läst detta inlägg tidigare, postat igen eller håller jag på bli galen?

Postade det igår men vill gärna posta en gång till så fler får chansen att ta del av just det klippet.

Jag tror det säger den del om hur deras relation var och stämningen i hans team. Under den tiden ryckte nog de flesta i entuoraget på axlarna när Ash pushade. Många trodde väl att Avicii skulle fixa detta, som han gjort hittills. Han levererade ju hela tiden väldigt många låtar/remixes. Ingen fattade hur sliten han var och vilka tankar han gick runt med...

Detta var under hans guldår då han verkade trivas bra med turnélivet och mäktade med stressen.
Citera
2018-04-27, 23:23
Medlem
Citat:
Folk i tråden verkar inte förstå att mental ohälsa i kombination med droger, alkohol och medicinmissbruk pga kroppsliga sjukdomar är OERHÖRT svårt att ta sig ur.

De flesta med mental ohälsa tampas med det under hela livet från och till.

Så att tro att Tims död varit enkel att förhindra om han hade fått hjälp är nog mest önsketänkande.

Precis, ingen förstår att detta är en sjukdom som sitter i hjärnan.
Citera
2018-04-27, 23:23
Medlem
Har inte läst varje inlägg i denna jättetråd, men när jag läser o ser o hör om flickvännen så känns det olustigt.

Kan hon ha svikit honom? Han jättekär och så sticker hon dolken i honom med typ otrohet?
Han orkade inte lägre pga kärleken som började så bra men visade sig vara falsk.
En cynisk utnyttjande gold digger?
Citera
2018-04-27, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malbes
Okej. Så här. Ingen av oss här kan givetvis veta vad Tim ev kände eller inte kände för den här tjejen. Han ser typ glad ut på flera av bilderna. Men det gjorde han även på sina senare konserter där han efter vad man har förstått nu uppenbarligen led.

Jag kan absolut hoppas på att han kände något för henne.

Men jag tycker tyvärr inte att det liknar någon fin och sund relation. Tror som sagt att han hade behövt en stabil och lugn tjej för att skapa någon form av trygghet i hans liv. Och det känns inte som att det var det han fick; med mkt speciella familjerelationer, konstiga gliringar (som alltså var på skoj :P ) och svampar och allt vad det var.

Men som sagt. Låt oss hoppas på att han hade det fint.

Men "kärleksförklaringen" är inte fin. Den är sjuk och opassande utelämnande. Du kan knappast ha läst hela. :/
Jag har en del frågor om denna ex.
Varför har hon tillgång till hans bostad?
Hans bostad går under dödsbo.
Även om hon har testamente efter Tim så säggel Kaliforniens lag eller svensk lag, så får hon inte springa runt i hans dödsbo.
Även om hon är en arvtagagarna efter honom.
Citera
2018-04-27, 23:28
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pieces

1) Ångestsjukdom, möjligen med dissociativa störningar som gör ångestproblematiken ännu jävligare att hantera.
2) Fysisk smärta och utledsnad på denna.
3) Drogmissbruk både i form av självmedicinering och förskrivna medel mot ovan nämnda. Han uppträder i viss mån som en zombie i flera klipp.
4) Eventuell existentiell kris i traditionell mening, t ex p g a oförmåga att inte längre kunna uttrycka sin fulla potential.

.

Skulle mycket väl kunna vara en sammanblandning av allt det där.

Egentligen bär det mig emot att gräva för mycket i orsaken, men samtidigt vill jag att folk ska förstå att varje människa är unik, och alla kan hamna i ett unikt läge. Jag hoppas verkligen inte att folk som mår dåligt, tar efter sin idol.
Citera
2018-04-27, 23:28
Medlem
Citat:
Håller med dig till fullo.

Jag tycker att bilderna flickvännen delar med sig i bildspelet denna länk är väldigt rörande och vackra.

"The brightest stars burn out the fastest."

https://www.instagram.com/p/BiDqPkWgdEt/?taken-by=terezakacerova

Jag tycker är även det hon skrev var fint, dock kunde hon utelämnat stycket om mensen då det nog var en intern jargong mellan dem och lätt kan uppfattas som märkligt av utomstående.

Som utomstående tyckte jag det kändes härligt att se att Tim hade det fint emellanåt åtminstone - är det inte vad han fans vill se och komma ihåg?

Att bedriva en hetsjakt nu på flickvännen som Tim uppenbarligen hyste fina känslor för, är ju fullständigt absurt och direkt osmakligt!

Jag har inte en endaste gång diskuterat hans känslor för henne, för dem vet vi ingenting om, däremot är jag djupt kritisk till att hon "klär av honom naken", speciellt med tanke på hur han avskydde offentligheten. Hade han levt hade han nog inte uppskattat hennes gest. Hon går för långt, helt enkelt.
Citera
2018-04-27, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Inte oväntat direkt, om det stämmer. Men varför skriver inte svensk media om detta?

Av respekt för familjen kanske? Står i alla fall i utländsk media nu. Var någon här som skrev för flera dagar sedan att denne hört och var bombsäker på att det var en överdos heroin och den personen hade hört det från någon nära Tim. Minns inte vem. Var innan familjen gick ut med att det var självmord. Kan mycket väl stämma tyvärr.
Citera
2018-04-27, 23:30
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Folk i tråden verkar inte förstå att mental ohälsa i kombination med droger, alkohol och medicinmissbruk pga kroppsliga sjukdomar är OERHÖRT svårt att ta sig ur.

De flesta med mental ohälsa tampas med det under hela livet från och till.

Så att tro att Tims död varit enkel att förhindra om han hade fått hjälp är nog mest önsketänkande.

Sant, tror jag.

Och folk verkar tro att det löser sig i en handvändning för att man har pengar. Det kan nog vara oerhört svårt att ta sig ur även om man har pengar. Titta bara på Michael Jackson eller Whitney Houston.
Senast redigerad av dialektiker 2018-04-27 kl. 23:41.
Citera
2018-04-27, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Det kan variera och komma i omgångar från en vecka till åratal. Jag hade skiten i 10 år.
När jag såg hans tidigare trådar så fattade jag direkt vilken existentiell ångest han hade. Hobbyfilosof/levnadskonstär. Han pratar tom om Carl Ljung i dokumentären.
Det är inget som "Benke" pratar om på fikarasten på lagret direkt..

Önskar nu att jag kunde ha svarat och stöttat i trådarna men jag missade det. Det vrt 2006.

Kan man fortfarande känna lycka om man drabbats av det eller blir det en typ av depression som tar död på känslorna?
Citera
2018-04-27, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotad
Känns som det luktar avundsjuka från ditt håll. Har du på riktigt stalkat upp all info om hans vänner eller är du möjligtvis bekant med någon av dem och är avundsjuk?

Snarare bitterhet och förtvivlan över att min enda idol gått bort och jag försöker förstå varför alla runt honom blundade...

Näää, jag är inte avundsjuk på den skammen som de får leva i nu och jag är inte heller avundsjuk på den sorg den endå måste känna.. Att påstå jag skulle vara avundsjuk på dom, vilken planet lever du på?
Citera
2018-04-27, 23:46
Medlem
[quote=ludde9601|63903300]Snarare bitterhet och förtvivlan över att min enda idol gått bort och jag försöker förstå varför alla runt honom blundade...

Alla blundade visst inte. Är bara så det verkar i dokumentären då den inte visar allt. Familjen försökte hjälpa honom (de har själva gått ut med det) och bad honom att dra ned på tempot och turnerandet men han lyssnade inte. Kan hända att nära vänner gjorde detsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in