2018-04-25, 12:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Går gärna in i dialog kring detta, men just nu är fokus på klockan 13 och hålla illamåendet borta🙄🤔
Jag tror han döms i rätt riktning, jag hoppas evigt på förvaring men;

Varenda rättsfall har jag känt mig trygg med min åsikt - men jag kom på mig att jag inte litar på danskarna, hahahaha. Jag äter yoghurt för att slippa må illa.
Det är väl att man inte känner deras rättssystem., inte följt rättsfall IRL utan läst om Lundin och packet retroaktivt.
Citera
2018-04-25, 12:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tycker fortfarande att det är lite luddigt. I intervjun med Kims pojkvän säger han ju att PM plötsligt hör av sig. Oavsett så blev ju resultatet förödande.
Om 1 tim 40 min vet vi vart det lutar. Fast troligtvis kommer han att överklaga till nästa instans.
Ja, det har förekommit en hel del olika bud från många rapportörer och uppgiftslämnare.

Uppgifter lämnade av åklagaren under dokumentationen borde man dock kunna ta fasta på (4 april):
https://ekstrabladet.dk/incoming/article7102806.ece
(11:39-41)
Citat:
Anklageren kommer nu ind på det materiale politiet har sikret fra Peter Madsens iPhone.
Her kan man se et opkald fra Kim Wall 10. august omkring klokken 16.30.
Senere ses nogle sms'er fra Peter Madsen klokken 18.46 sammen dag.
Citera
2018-04-25, 12:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
[/spoiler]Ja, det har förekommit en hel del olika bud från många rapportörer och uppgiftslämnare.

Uppgifter lämnade av åklagaren under dokumentationen borde man dock kunna ta fasta på (4 april):
https://ekstrabladet.dk/incoming/article7102806.ece
(11:39-41)

Ja, jag läste det samma. Jag tror även det förekom den 23:e, orkar inte kolla.
Angående fetat:
Mig veterligt är en mediauppgift innan rättegång och en live under rättegång. Var ju intresserad av detta innan och jag tror det var bortåt 8 live där uppgiften inte fanns.
Citera
2018-04-25, 12:31
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tror han döms i rätt riktning, jag hoppas evigt på förvaring men;

Varenda rättsfall har jag känt mig trygg med min åsikt - men jag kom på mig att jag inte litar på danskarna, hahahaha. Jag äter yoghurt för att slippa må illa.
Det är väl att man inte känner deras rättssystem., inte följt rättsfall IRL utan läst om Lundin och packet retroaktivt.

Tror inte det blir nån besvikelse, men inte förrän om en timme så känner jag mig helt övertygad.

Ser verkligen fram mot Jakobs presskonferens, om det syns på honom vilket slit det varit.
Lars Kruse säger nu på Expressen att Jakob har rykte om sig att vara kompromisslös, och det är
något som jag håller med om är utmärkande för hans stil i rätten. Vad Madsen sagt o svarat har han inte låtit sig bli påverkad av mer än att ge typiska torra o ironiskt cyniska kommentarer till.
Citera
2018-04-25, 12:33
Medlem
sandyhells avatar
Hur see dansk offentlighetsprincip ut? Kan man begära ut domen när den kommit?
Citera
2018-04-25, 12:34
Medlem
PhDSalanders avatar
Nu kommer Betina, ser trött ut😩
Citera
2018-04-25, 12:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tror inte det blir nån besvikelse, men inte förrän om en timme så känner jag mig helt övertygad.

Ser verkligen fram mot Jakobs presskonferens, om det syns på honom vilket slit det varit.
Lars Kruse säger nu på Expressen att Jakob har rykte om sig att vara kompromisslös, och det är
något som jag håller med om är utmärkande för hans stil i rätten. Vad Madsen sagt o svarat har han inte låtit sig bli påverkad av mer än att ge typiska torra o ironiskt cyniska kommentarer till.
... Kan inte vara bättre personlighet dvs som inte rycks med i en grav psykopats manipulativa blindskär.
Jag har uppskattat hans lite torra stil. Hans saklighet.
Speciellt där han kapar pajasen när han svävar iväg på klassiskt manér för att förvirra och undvika svara. Man glömmer väl aldrig detta försök till allierande då han "Jakobade" eller växelvis använde det i arrogant syfte.
Citera
2018-04-25, 12:44
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
... Kan inte vara bättre personlighet dvs som inte rycks med i en grav psykopats manipulativa blindskär.
Jag har uppskattat hans lite torra stil. Hans saklighet.
Speciellt där han kapar pajasen när han svävar iväg på klassiskt manér för att förvirra och undvika svara. Man glömmer väl aldrig detta försök till allierande då han "Jakobade" eller växelvis använde det i arrogant syfte.

Ja, men gud så genomskinligt!

Efter 1 maj så övergår Jakob till ny karriär på advokatsidan där han kommer att bli lika stringent och säkerligen högt uppskattad som försvarare av de som sökt hans hjälp. Dock framgår inte vilka mål som han kommer ta.
Citera
2018-04-25, 12:46
Medlem
Inga spermier i sädesvätskan. Är han steriliserad?
Citera
2018-04-25, 12:47
Medlem
PhDSalanders avatar
Sammanbiten Jakob anlänt

https://ekstrabladet.dk/112/live-i-dag-afgoeres-peter-madsens-skaebne-tilhoerer-har-staaet-koe-hele-natten/7131004
Citera
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, jag läste det samma. Jag tror även det förekom den 23:e, orkar inte kolla.
Angående fetat:
Mig veterligt är en mediauppgift innan rättegång och en live under rättegång. Var ju intresserad av detta innan och jag tror det var bortåt 8 live där uppgiften inte fanns.
Säkert var det så; de hinner inte med att skriva allt och kan känna sig osäkra på att ha hört rätt (sifferuppgifter; datum, klockslag, osv) varför de hellre utelämnar uppgiften än riskerar felskrivning.
Senast redigerad av letsdoit 2018-04-25 kl. 12:50.
Citera
Medlem
miss-fires avatar
Det är fullt förståligt att både Betina och Jakob är extremt slitna efter denna rättegång.

Betina har inte haft en lätt uppgift att försvara Madsen. Hon har många gånger fått tysta Madsens glappkäft och bara det kan ju göra den bästa sliten. Betänk att hon som försvarare sagt åt Madsen att hålla sig kort och inte sväva iväg, som försvarare så har nog detta varit övermäktigt.

Jakob har gjort en fantastisk insats som åklagare. Han har varit saklig, byggt upp en tydlig indiciekedja med en tydlig röd tråd och framförallt har han inte gått i Madsens fälla med billaddare härskartekniker och provoceringar.

Snart är det dags och jag ber till gud att vi får höra ett domslut som denna vidriga sexualsadist förtjänar. 🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in