2018-04-27, 08:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Lite långsökt är ju hela denna spanska ubåtsgrejen, men det är endå anmerkningsvärdt at åklagaren tog upp det. Och att han nämde snuff. Dansk polis kan ju ha kollat tjurfektarn lite och funnit något "fishy".
Mötet mellan Madsen och el matador behöver ju inte ha något med ubåtar att göra alls,( inte snuff hällre för den delen) men nu har iallafall jag satt min ära i att tro så dårligt som öht möjligt om Madsen. Så är det bara.
Mer än långsökt sett till belopp han fablar om - 25 mille. Eh?

Ställde mig frågande till vinklingen av artikeln - eller diskussionen.
Det jag minns är att det snarare är advokaten som tar upp det först och då av anledning att påvisa hur bra projekt han har på gång, pengar på ingående.
Allt för att visa att han minsann hade råd att bygga raketer, han var inte alls dämpad av den anledningen innan mordet, det var högt i tal - dvs eliminera kring triggern.
Om sen ÅK hakar på och ställer andra frågor lär det väl vara för att få honom att framstå i en sexualsadistisk dager.

Han var även till Norge sas det i samma andetag? Nåt mord där?

Finns det öht en kontakt med en stentät spansktalande med privata livvakter så luktar det Columbia och knark i mitt tycke, såsom hans medarbetare var inne på och skämtade om.
Citera
2018-04-27, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Vad är egentligen vitsen med att överklaga domen?

Han har förmodligen ingenting emot att synas i rättegångssammanhang. Tänk som en fullblodsnarcissist här. Innan det här mordet visste i princip ingen normal människa utanför Danmark vem denne halvsorglige tomte är, nu vet alla i Sverige (samt även många utanför Skandinavien) vem han är. Så dels får han leva ut sin perversa mordplan och komma i byxan, och sen får han allas härliga blickar på sig. Då är det kanske värt att riskera att sitta inne ett tag. Hans raketuppskjutardrömmar hade ändå gått i kras.

Vilket jävla spektakel. GW i TV4 hade till och med byggt upp en studiomodell i verklig storlek av Nautilus. Madsen älskar förmodligen den uppmärksamheten. Mer fokus bör läggas på att han är en simpel tortyrmördare och mindre fokus på hans säregenhet.
Citera
2018-04-27, 08:32
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Pm umgås med sina mordplaner och sexualsadistiska fantasier. Kan ju vara sånt skit (Snuff-filmer)han diskuterat i Spanien. Vilket fått det hela att snurra fortare. Kanske PM skrutit för uppdragsgivaren att PM är rätt man för jobbet. Att han själv har en mordplan redo i sin ubåt och att det är ett säkert sätt att spela in och komma undan. Hur fantastisk en ubåt är för ändamålet. Efter Spanienresan tycks ju PMs jakt på ett offer ökat. Något sådant tänker jag.. Att det var ett sätt att imponera på intressenten.
Eller så ville intressenten ha bevis på PMs säljsnack.
Två flugor i en smäll. Att förverkliga en sexfantasi och samtidigt ro hem en order som skulle lösa PMs alla problem. Jag bara spekulerar här.

PS: Snälla Magica. Kan du inte svara mig med lite kortare svar. För jag tappar bort mig och går vilse i för mycket text.
obs! Inte ditt fel att jag har problem med koncentrationen.
.4. BESTÄLLNINGSMORD? IMPONERA PÅ INTRESSENTEN? ABSOLUT INTE...
Säg att det är sant att den rike snubben vill att PM ska fixa en jätteubåt för 25 mille och därför har kontaktat honom, för att de redan "känner" varandra, känner till varandras avvikande sexualitet via någon obskyr sadisthemsida endast för medlemmar.
Det är PM som ska ha blivit kontaktad av "investeraren", alltså är det just PM han vill ha till jobbet (även om det finns bättre förmågor).
Forstättning i spoilern.
Citera
2018-04-27, 08:38
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hade helt missat ditt inlägg och uppmärksammades först nu via en annan skribent. Så otroligt bra du beskriver det hela - om narcissism, grandiositet, fullblodsegoismen, viljan att härska som blir att söndra dvs de drag som störningarna har gemensamt.
Jag antar din mor har en narcisisstisk personlighetsstörning i grunden (?) då du nämner detta med att sitta i centrum som en drottning även om det enbart finns kackerlackor att härska över.
Fina ord som avslutning också, tack för ditt inlägg.
Jo hon är narcissistist ut i fingerspetsarna och även hon har psykopatiska drag. Precis som Madsen så njuter hon till fullo av att skada andra. Hon drev mig nästan till att begå självmord och om jag hade lyckats, så vet jag att hon hade njutit och känt en enorm glädje. Det hade blivit ett legalt mord. Ingen hade någonsin misstänkt något i hennes värld. Det hon dock inte tänkt på, är att jag har under alla dessa år skrivit en bok om henne, där alla hemska detaljer finns. Det hade kanske lett till att hon dömts på någotvis för det hon gjort mot mig.

Någon dag kommer jag släppa boken så att fler förstår hur narcissister fungerar, kan uppmärksamma varningstecken och ta sig bort från dessa vidriga människor.

Jag hade tur som hamnade på psykiatrin, dör jag träffade en underbar psykiatriker och en fantastisk psykolog. De byggde upp mig så jag kunde bryta med min mor helt och det är det bästa som hänt mig. Äntligen är jag fri och kan andas igen.

Jag upptäckte också att jag hade en livförsäkring som var obetalbar och det är att min mor är livrädd att andra får veta vem hon är. Då kan hon ju inte utnyttja och manipulera omgivningen. Jag har hängt ut henne på sociala medier och det fick henne att backa direkt. Då var det inte så roligt att plåga mig längre.

Sen gjorde jag något som jag absolut inte är stolt över, men jag gav henne en rejäl omgång. Narcissister och psykopater är nämligen oerhört rädda för fysisk smärta. De älskar att tillfoga andra det, men om de åker på en liten smäll själv så viker de sig direkt. Efteråt såg jag vilken patetisk liten skit min mamma är. Hon satt och skakade av rädsla och just i det ögonblicket förstod jag, att nu är det äntligen över för alltid. Tyvärr sitter min far fast i skiten och har inte förmågan att ta sig därifrån, men jag försöker peppa och stötta honom. Jag hoppas han blir stark nog att ta sig ur detta helvete en dag.

Nu blev det väldigt OffT igen, men nu kommer en återkoppling mot Madsen igen. För precis som min mor vet han att in fängelset kommer han att vara oskyddad. Han vet att de andra fångarna kommer ha ett övertag genom att veta vilken person han är och vad han gjort. De vet att han kommer vara rädd för smärta och våld, därför är jag säker på att han kommer begära isolering.

Han kommer ha DK han kan fortsätta att manipulera och styra, hon kommer se det som kärleksbetygelser och fortsätta vara i hans grepp. Det är så tydligt att han har all makt över henne och hon förstår inte bättre än att tro att detta är kärlek.

Ber om ursäkt för uppsatsen.
Citera
2018-04-27, 08:45
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Pm umgås med sina mordplaner och sexualsadistiska fantasier. Kan ju vara sånt skit (Snuff-filmer)han diskuterat i Spanien. Vilket fått det hela att snurra fortare. Kanske PM skrutit för uppdragsgivaren att PM är rätt man för jobbet. Att han själv har en mordplan redo i sin ubåt och att det är ett säkert sätt att spela in och komma undan. Hur fantastisk en ubåt är för ändamålet. Efter Spanienresan tycks ju PMs jakt på ett offer ökat. Något sådant tänker jag.. Att det var ett sätt att imponera på intressenten.
Eller så ville intressenten ha bevis på PMs säljsnack.
Två flugor i en smäll. Att förverkliga en sexfantasi och samtidigt ro hem en order som skulle lösa PMs alla problem. Jag bara spekulerar här.

PS: Snälla Magica. Kan du inte svara mig med lite kortare svar. För jag tappar bort mig och går vilse i för mycket text.
obs! Inte ditt fel att jag har problem med koncentrationen.
5. RANDOM, ENKEL OCH OKOMPLICERAD FÖRKLARING TILL SPANIENRESAN
Ingen investerare, ingen ubåtsbeställare. Han åkte till Spanien för att träffa några ljusskygga personer som ingår i något nätverk där det gillas snufffilmer o.dyl.
Fortsättning av svaret i spoilern.
Citat:
PS: Snälla Magica. Kan du inte svara mig med lite kortare svar. För jag tappar bort mig och går vilse i för mycket text. obs! Inte ditt fel att jag har problem med koncentrationen.
Tänk, när du skrev det här om att du ville ha kort svar, så blev ändå mitt svar så toklångt så jag fick dela upp det i tre inlägg. Men, är i alla fall uppdelat med rubriker och den långrandiga texten döljs i spoiler.
Alltid något....
Citera
2018-04-27, 09:02
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Lite långsökt är ju hela denna spanska ubåtsgrejen, men det är endå anmerkningsvärdt at åklagaren tog upp det. Och att han nämde snuff. Dansk polis kan ju ha kollat tjurfektarn lite och funnit något "fishy".
Mötet mellan Madsen och el matador behöver ju inte ha något med ubåtar att göra alls,( inte snuff hällre för den delen) men nu har iallafall jag satt min ära i att tro så dårligt som öht möjligt om Madsen. Så är det bara.
Bra kort svar. Själv har jag just suttit och skrivit typ en bok som svar till stackars ottoplommon som hade en massa funderingar till mig och ville helst att jag skulle försöka svara kort. Men det gick åt helvete, som vanligt

Man kanske kan enas om att det mesta av PM:s story här borde vara lögn. Några detaljer kan ha något spår av sanning. Och, som du kom in på lite - helt säkert handlar det om något dåligt, äckligt och hemskt men som kan vara låååångt ifrån det han försökte få det till. Han var knappast där för att sola i alla fall.
Citera
2018-04-27, 09:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jo hon är narcissistist ut i fingerspetsarna och även hon har psykopatiska drag. Precis som Madsen så njuter hon till fullo av att skada andra. Hon drev mig nästan till att begå självmord och om jag hade lyckats, så vet jag att hon hade njutit och känt en enorm glädje. Det hade blivit ett legalt mord. Ingen hade någonsin misstänkt något i hennes värld. Det hon dock inte tänkt på, är att jag har under alla dessa år skrivit en bok om henne, där alla hemska detaljer finns. Det hade kanske lett till att hon dömts på någotvis för det hon gjort mot mig.

Någon dag kommer jag släppa boken så att fler förstår hur narcissister fungerar, kan uppmärksamma varningstecken och ta sig bort från dessa vidriga människor.

Jag hade tur som hamnade på psykiatrin, dör jag träffade en underbar psykiatriker och en fantastisk psykolog. De byggde upp mig så jag kunde bryta med min mor helt och det är det bästa som hänt mig. Äntligen är jag fri och kan andas igen.

Jag upptäckte också att jag hade en livförsäkring som var obetalbar och det är att min mor är livrädd att andra får veta vem hon är. Då kan hon ju inte utnyttja och manipulera omgivningen. Jag har hängt ut henne på sociala medier och det fick henne att backa direkt. Då var det inte så roligt att plåga mig längre.

Sen gjorde jag något som jag absolut inte är stolt över, men jag gav henne en rejäl omgång. Narcissister och psykopater är nämligen oerhört rädda för fysisk smärta. De älskar att tillfoga andra det, men om de åker på en liten smäll själv så viker de sig direkt. Efteråt såg jag vilken patetisk liten skit min mamma är. Hon satt och skakade av rädsla och just i det ögonblicket förstod jag, att nu är det äntligen över för alltid. Tyvärr sitter min far fast i skiten och har inte förmågan att ta sig därifrån, men jag försöker peppa och stötta honom. Jag hoppas han blir stark nog att ta sig ur detta helvete en dag.

Nu blev det väldigt OffT igen, men nu kommer en återkoppling mot Madsen igen. För precis som min mor vet han att in fängelset kommer han att vara oskyddad. Han vet att de andra fångarna kommer ha ett övertag genom att veta vilken person han är och vad han gjort. De vet att han kommer vara rädd för smärta och våld, därför är jag säker på att han kommer begära isolering.

Han kommer ha DK han kan fortsätta att manipulera och styra, hon kommer se det som kärleksbetygelser och fortsätta vara i hans grepp. Det är så tydligt att han har all makt över henne och hon förstår inte bättre än att tro att detta är kärlek.
Ber om ursäkt för uppsatsen.
Godmorgon.
För det första ser jag det inte minsta off då det är betydligt fler andra "diagnoser" som diskuterats i tråden - du kopplar snarare an till de personlighetsdrag som PM har via aktuell RPU.
För det andra är det en direkt upplevelse, du har en erfarenhet som få ens nuddar vid.
Den som aldrig mött en så utpräglad narcissist eller psykopat med grava narcissistiska drag har nog svårt att förstå hur illa det är ställt.
Förstår man inte finliret och jämför med personlighetsdrag eller vanligt folk så går det inte att förstå varken hur saker kan ske eller varningsflaggor.
Jag är den första att läsa boken, skicka Pm. (inte Peter Madsen, hehehe, råkade skriva i versaler först)
Narcissistisk personlighetsstörning har flertal gemensamma nämnare med PMs diagnos som du skriver.

Det är ett veritabelt helvete i nära relationer via störningen. Om man tycker att personer med narcissistiska drag är helt odrägliga så är det här upphöjt x 50...
Surt och krasst skrev jag en annan gång att det är frågan om man ens kan kalla dem partner (maka/maka/sambo) då det påminner mer om offer. Finns ingen balans och jämbördighet.
Ja, de njuter och det är ren skadeglädje via empatistörningen och förmågan till sk. gaslighting är vedervärdig. Som om de föds med en mission att kränka ihop med självhävdelse.
En drag som faller samman med PM är ju även att se andra som löss.
Gällande PM så är det många fler faktorer och även om det är grav narcissism så påverkar det hela personen. Hos NPD slår självcentreringsmetern på max. Rena drama queen som aldrig ger sig och kräver omgivningens beundran. En blodsugare som äter eller kväver folk, främst i nära relationer. Här släpper dock psykopaten, är mer affektiv och kortsiktlig samt är inte beroende av omgivningen på samma sätt. Men de har samma manipulativa förmåga och förmår spela rollspel och leva dubbelliv utåt sett. Just denna förmåga äcklar mig (ihop med en gravt ful/ondskefull intention) då de kan få med sig omgivningen som sina små marionettsoldater. Den anhörige eller kollegan (som är head target) är galen och jättedum - mobbing, partitagande och vända ryggen är ett faktum.

Jag kan inte se en råpsykopat som rädd, lika lite som ångestfylld, men PM är bekymrad över långt fängelsestraff enligt RPU. Han vet precis hur sådana som han är ansedda. Han vet att det finns en hierarki och informella ledare som du skriver. Han är full av självömkan fn. ur flera vinklar. Det första han svarade (då han fick frågan om att Kim var död) var att hans liv var slut.
Senast redigerad av develi 2018-04-27 kl. 09:26.
Citera
2018-04-27, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Var finns info om att de kollat hans avföring.
Tycker att när de först ledde honom till polisbilen så gick polismannen några steg framför o hade inte 100 % koll. Kan ju varit så när han satt i häktet första nätterna att de inte kollade det. För de visste inte i det läget att det fanns en kamera utan minneskort. Men ändock så lutar jag mer åt på land efter båten.

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Detta uttalande är nog det mest skrämmande. Mycket han sagt skulle passa som skräckfilmsteman, men just detta är ju en ren skräckfilmstitel.

Bara för sakens skull:

Här är det mest skrämmande psykopatfotot av honom. La sen in denna gruvliga text om "FÖRBANNELSEN" under, så skrämseleffekten är total.

Psykopatblicken: :https://minfil.org/x7J0k8e0b8/F_RBANNELSEN.......jpeg

Det är inget politiskt budskap och det handlar inte heller om ren anarkism. Det handlar om ren blodtörst om att han har en sadistisk mordplan på ingående, tänker i"klara-sig-undan-termer" där.

"En darrande blandning av fruktan och spänning"......Scary, låter som att han darrande är på väg att få någon slags undervattensubåtsorgasm

Nä tycker inte han har nån psykopatblick. Skulle antagligen inte vara ett dugg rädd för honom om jag mötte honom. Skulle följt med på ubptstur också. Hade aldrig för mitt liv kunnat tro att han var lustmördare.

Det är det som gör det hela konstigt och som gör honom än mer farlig. Han Lundin känns mer som en tickande bomb under hans 'trevlighet. Jag skulle undvika en sån som han även om jag nog inte direkt skulle tro han var mördare.

Tex Bundy tycker jag hade en helt annan galenskap i utstrålningen.
Citera
2018-04-27, 09:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Nä tycker inte han har nån psykopatblick. Skulle antagligen inte vara ett dugg rädd för honom om jag mötte honom. Skulle följt med på ubptstur också. Hade aldrig för mitt liv kunnat tro att han var lustmördare.

Det är det som gör det hela konstigt och som gör honom än mer farlig. Han Lundin känns mer som en tickande bomb under hans 'trevlighet. Jag skulle undvika en sån som han även om jag nog inte direkt skulle tro han var mördare.

Tex Bundy tycker jag hade en helt annan galenskap i utstrålningen.
Nu kan jag inte prata för andra men sett till sammanhang och mina citat så tror jag det handlar om blicken PM kan ge i ett annat läge än när han charmar och manipulerar.
Deras blick är väldigt signifikant (predatory stare) då den är så intensiv. I ett visst läge kan det uppfattas som oerhört sexuell energi, absorberande - attraherande. En annan gång som en scanner.

Jag håller helt med dig om att Lundin har en annan framtoning via filmen - en tickande bomb - och här drar man åt sig öronen direkt. Dock tror jag han kan lägga an den andra blicken då han har andra syften (som att charma tjejer). Det handlar ju om förmågan till rollspel, att anpassa.
När de väl visar sitt rätta jag, dags för attack, är det nog alldeles fruktansvärt att skåda in i. En kall och hänsynslös ondska som överlevande offer beskrivit.
Det är nog inte för inte det kallas själens spegel..

Edit.
Fann det intressant att just detta fenomen fångas i psykiatriska undersökningen:

"Hans øjenkontakt er noget intens med en tendens til at fastholde samtalepartnerens blik. "
Senast redigerad av develi 2018-04-27 kl. 09:54.
Citera
2018-04-27, 09:51
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Anledningen till att jag fattar det här är att vi har en vuxen son med autism så jag känner till hur personer med autism fungerar rätt väl även som vuxna. Och fast det kan synas som att det finns "sammanfallande symptom" så är det inte på det viset att det betyder autism utan psykopater kan ha liknande beteende fast av andra anledningar.

Alltså en psykopats beteende har helt andra underliggande orsaker och hen är mycket mer förmögen att bete sej som Madsen gjort och gör

Jo precis. Det är skillnad på att vara "socialt inkompetent" p.g.a. en grandios och egocentrisk självbild och att vara det p.g.a. att man helt enkelt inte vet hur man umgås med andra och inte förstår sociala koder. PM är förmodligen inte mer autistisk än den genomsnittlige dansken.

Men här på Flashback är det väldigt populärt att stämpla folk som autister helt utan grund.
PM ska helt enkelt vara autistisk för att man tycker att han ska vara det och ger honom vissa attribut för att han ska passa ens övertygelse. Man ser det man vill se helt enkelt.
Citera
2018-04-27, 09:52
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposten/i-dag-kommer-domen-mot-peter-madsen/

Den här bilden på PM i dörröppningen, tror det är fjärde bilden i bildserien. Där tycker jag att han ser ut som en äkta psykopat, mår så jäkla illa av att se den bilden. Riktiga psykopatögon..usch o tvi..
Citera
2018-04-27, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Jo precis. Det är skillnad på att vara "socialt inkompetent" p.g.a. en grandios och egocentrisk självbild och att vara det p.g.a. att man helt enkelt inte vet hur man umgås med andra och inte förstår sociala koder. PM är förmodligen inte mer autistisk än den genomsnittlige dansken.

Men här på Flashback är det väldigt populärt att stämpla folk som autister helt utan grund.
PM ska helt enkelt vara autistisk för att man tycker att han ska vara det och ger honom vissa attribut för att han ska passa ens övertygelse. Man ser det man vill se helt enkelt.
Hans märkliga kroppsspråk kan ju bero på att han inte speglat andra än sin pappa under stor del av uppväxten, fadern kan ju haft diverse diagnoser själv med tanke på specialintresse och aggressivitet mot styvsönerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in