2018-04-27, 14:28
Medlem
Gopniks avatar
Att vuxna individer idag inte kan se skillnaden på vad dom själva föredrar att lyssna på och hävda att andra musikgenrer är skit är fan ta mig en evig gåta. Att sen även JÄMFÖRA olika genren med varandra är ju så man får kortslutning i hjärnan. Hur korkade är ni egentligen? Ska jag jämföra Prodigy med Metallica? MJ med Otis redding? Ska vi jämföra boxare med balettdansöser? Idioter.

Jag föredrar hårdrock, men det är utan tvek att Tim var en talang. Ni tomtar som hävdar att det bara är att ”trycka på lite knappar” förtjänar en käftsmäll hela vägen tillbaka till er morsas autistiska fitta.

Vila i frid Tim.
Citera
2018-04-27, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Vilken värdelös jämförelse. Kalle tjänar multum på att kränga skit, Gunnar kränger också skit men ingen vill köpa så Gunnar sitter på Flashback och gnäller på Kalle.

Det är en bra metafor och jämförelse. Säger allt om dagens unga generation. Men jag skulle aldrig klandra de unga för deras brist på kunskaper och mänskliga och kulturella dekadens. De är tyvärr barn av vår dåliga tid.

Tänk Spice Girls alla här inne, när ni upphausar denna Avicii. Spice Girls var mycket större enligt mainstreamtänkare under 90-talet än denna DJ. En skitgrupp som av media och den stora massa av idioter, ansågs vara en unik grupp: störst genom tiderna i sin genrer. Vem idag lyssnar på Spice Girls? jag vågar påstå att ingen gör det. Det var skräp då och det är skräp nu. Avicii är ännu värre och inte ens på samma nivå som Spice Girls var då när det begavs.

Jag är ingen fan precis av Beatles t.ex., men jag vet mycket väl att de vara musikaliska genier som producerade kvalitet. John Lennon var outstanding. Så kritiken mot denna DJ, Avicii och liknande patetiska Disney- och Bianca Ingrosso-typer är befogad när det kommer till bristen på kvalitet och talang. Oljud och skräp.

Titta bara hur unga dansar idag. De kan inte ens dansa. Folk födda på 50-, 60.- 70- och 80-talet kunde i alla fall dansa med rytmiska takter. Idioterna idag står och hoppar bara till skitmusik.
Citera
2018-04-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnik
Att vuxna individer idag inte kan se skillnaden på vad dom själva föredrar att lyssna på och hävda att andra musikgenrer är skit är fan ta mig en evig gåta. Att sen även JÄMFÖRA olika genren med varandra är ju så man får kortslutning i hjärnan. Hur korkade är ni egentligen? Ska jag jämföra Prodigy med Metallica? MJ med Otis redding? Ska vi jämföra boxare med balettdansöser? Förmultnade jävla puckon.

Jag föredrar hårdrock, men det är utan tvek att Tim var en talang. Ni tomtar som hävdar att det bara är att ”trycka på lite knappar” förtjänar en käftsmäll hela vägen tillbaka till er morsas autistiska fitta.

Vila i frid Tim.

Är man någrolunda musikaliskt begåvad och vet vad musik är, så kan man lyssna på olika genrers och se att detta är kvalitet. Metallica, Michael Jackson och Otis Redding som du nämner är samtliga musiker jag lyssnat på. Prodigy kan du stoppa in i samma skräphög som Spice Girls nästan. Men de är ändå bättre än skiten vi hör idag.
Citera
2018-04-27, 14:47
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aner0990
Nej det är inte svårt att skapa elektronisk dansmusik.

Eh, det är ett väldigt generaliserande påstående. "Elektronisk dansmusik" omfattar så många olika genrer och grader av teknisk skicklighet. Försök återskapa valfri Madeon-låt så ser du nog att det är väldigt svårt. Bara Avicii's musik är svår att återskapa på ett övertygande sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av aner0990
Ett tredje sätt är att titta på hur svårt det är att återskapa liknande musik, det är väl relativt enkelt att skapa ett liknande sound som Aviciis?

Nej, det är inte enkelt. I övrigt håller jag med dig i stort.

Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Nej det hade han absolut inte, dvs någon känsla för rytmer. Det är skränigt oljud han producerat utan melodiansatser och refränger; oljud man inte kan klassificera som rytmisk eller musikaliskt, då hans fans tydligen bara hoppar till skiten. Vill du lyssna på rytmisk musik så rekommenderar jag sambamusik, salsa, funk, swing osv. Där har du musik med rytmiska takter man kan dansa till. Att hoppa omkring som en jävla idiot till oljud som house på en musikfestivaler för stekare, är inte musik eller rytmik.

Haha, så jävla skitnödigt pretentiöst.

Som tur är så är ni självutnämnda musikexperter/mossiga farbröder bara en högljudd minoritet och ett utdöende släkte. Det är alldeles för många duktiga musiker som hyllar Avicii som en fantastisk talang för att dina åsikter egentligen ska spela någon större roll. Och det är vad de är, åsikter.
Senast redigerad av -SchmergliN- 2018-04-27 kl. 15:19.
Citera
2018-04-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnik
Att vuxna individer idag inte kan se skillnaden på vad dom själva föredrar att lyssna på och hävda att andra musikgenrer är skit är fan ta mig en evig gåta. Att sen även JÄMFÖRA olika genren med varandra är ju så man får kortslutning i hjärnan. Hur korkade är ni egentligen? Ska jag jämföra Prodigy med Metallica? MJ med Otis redding? Ska vi jämföra boxare med balettdansöser? Idioter.

Vila i frid Tim.

WORD

(sjukt att det ska behöva förklaras)
Citera
2018-04-27, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Du känner inte att du vill skriva in hans namn i Google och se vad som händer? Du vill hellre visa upp din okunnighet i tråden som om det vore något att vara stolt över? Det är ganska uppenbart varför du inte förstår.

Det sjuka med dessa som aldrig hört talas om avicii är att de seriöst måste levt under en sten, varit blind eller döv. Det är helt omöjligt att missa såvida man inte är 90år, sitter på äldreboende och aldrig läser tidning eller ser på tv.
Citera
2018-04-27, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
"The best natural Melody writer I have ever met".
- Neil Rodgers

Rodgers börjar bli gammal och senil av dammet från sina strängar. Man bör inte ta allt han säger på allra största allvar.

Tim Bergs död är tragisk både för hans egen del, men framförallt för sin familj. Men på ett musikmässigt plan är inputen Avicii en liten avskild parentes i det gigantiska musikaliska landskapet.
Citera
2018-04-27, 15:09
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frolf
Det sjuka med dessa som aldrig hört talas om avicii är att de seriöst måste levt under en sten, varit blind eller döv. Det är helt omöjligt att missa såvida man inte är 90år, sitter på äldreboende och aldrig läser tidning eller ser på tv.

Erkänner att jag missat han lite. Efter Hitler finns det inte många som påverkat generationer mer än regeringar och stor integration.

En riktigt mysig bit.
https://www.youtube.com/watch?v=sTt026NTQfE
Citera
2018-04-27, 15:14
Medlem
Eastmancolors avatar
Om man skippar detta om musiken och koncentrerar sig på hans hälsotillstånd så fick jag intrycket av att han led av förhållandevis ovanliga gastrointerna komplikationer i beaktande av ålder. Var han i själva verket döende av dessa rent av?
Citera
2018-04-27, 15:15
Avstängd
outback4s avatar
Alla instämmer inte i hyllningskören och aviciikidsen går bananas på fb.Kul.Verkligen kul.
Okej att som diskjockey och remixare bli världskändis för nothing. Det var visst alltid andra som sjöng på hans låtar,eller? Som jag kommenterade i ett tidigare inlägg, lätt att bli kändis för kidsen världen över idag när man har så extremt många plattformar att visa upp sin skit.
Idag kan vilken nolla som helst göra sig en karriär.
men om hundra år minns ingen vem avicii var (låter som en grönsak tänker nån)
men dessa kommer ingen glömma;

https://www.youtube.com/watch?v=fJ9rUzIMcZQ
Citera
2018-04-27, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Eh, det är ett väldigt generaliserande påstående. Försök återskapa valfri Madeon-låt så ser du nog att det är väldigt svårt. Bara Avicii's musik är svår att återskapa på ett övertygande sätt.

Nej, det är inte enkelt. I övrigt håller jag med dig i stort.

Jag håller med om att det är ett väldigt generaliserande påstående och egentligen kan jag alldeles för lite om musikskapande för att bedöma vilken form av skapande som är svårast. Rättare sagt har jag en föreställning om att det är enklare att skapa musik som övertygar det ovana örat genom en dator än traditionellt musikskapande. Att skapa på den allra högsta nivån inom vilket område vi än pratar om och framförallt att kunna göra det gång på gång kräver talang och det hade Avicii.
Citera
2018-04-27, 15:25
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Ojdå blev kidsen upprörd? Om Kalle tjänar 10 miljoner på att kränga dynga på nätet är han då en bättre person än Gunnar som tjänar 1 miljon på att uppfinna en bärbar vattenrenare att använda i Afrika?

Haha upprörd nej, dina ord betyder absolut ingenting.

Din jämförelse har inget med saken att göra. Väntar fortfarande på att du ska ta fram FL och börja producera hits och tjäna nästan 1 miljard kr. Det är ju så lätt, räcker med att kränga dynga på nätet, varför gör inte du det? Miljonerna väntar.

Dock kul att du ändå tog upp det där med Gunnar då Avicii har donerat miljoner och miljoner till utsatta människor via välgörenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in