2018-04-27, 02:32
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Jag hade heller ingen aning vem denna Avicii var innan MSM skrev om hans bortgång. Kollade upp hans alster och lyssnade noga vad han egentligen bidragit med till musiken och insåg snabbt att detta var en totalt irrelevant "artist" med absolut ingen talang som helst.
Nu har jag visserligen haft tillräckligt med vett och självrespekt att inte bränna bort några av mina hjärnceller på att faktiskt lyssna på Avicii's "musik", men som jag har förstått det utefter beskrivningar i tråden, så producerade han alltså fjortisdunk, vilket överhuvudtaget inte är musik, utan bara trams rakt av. Och det var just detta jag menade med mainstreamtänkare Skitungarna idag kan helt enkelt inte lyssna på riktig och bra musik nuförtiden, vad ska man förvänta sig av dessa rasligt underlägsna iPhonemänniskor liksom? Vi som är födda på 80-talet hade tillgång till den bästa musiken som komponerades under ett decennium, och trots att det började spåra ur redan under 90-talet med musiken, så var 90-talets fjortisdunk ändå av förhållandevis och relativt hög kvalitet. Ta bara som exempel E-Type, han gjorde ju äkta fjortisdunk, precis som Captain Hollywood's Flying High låt, men de var alltid noga med den tidens fjortisdunk att anlita någon sångerska med operatisk röst som kunde sjunga en refräng rätt bra, medan E-Type eller någon korkad Jamaica-neger som t.ex. Ice MC osv, stod där och rappade något efterblivet snack som ingen fattade vad de sa.

De senaste årens fjortisdunk däremot har bara varit error rakt av. Det är möjligt att jag har hört några av Avicii's låtar via mina yngre arbetskollegor (90-talister) som alltid spelar upp sådant trams på firmafesterna, men det har varit så dåligt att jag aldrig frågat vem som gjort "låten". Trodde ärligt talat inte ens att den här skiten sålde något, men tydligen tjänar dessa fjortisdunkare bra pengar också. Helt efterblivet liksom, folk spenderar inte deras pengar på kvalitet nuförtiden, och iPhone är bästa exemplet på detta iGnoransfenomen.

Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Det är uppenbart som du skriver, att det rör sig om en av MSM uppblåst nolla till artist, som den stora massan sväljer med hull och hår. Detta är ett bra exempel på hur enkelt det är att hjärntvätta den stora massan. MSM kan få den stora massan till att älska att äta bajs, om det är det senaste i modesvängarna och innetrenderna. Det säger ganska mycket om folk i gemen idag.
Ja, bra sammanfattat. Det är viktigt att förstå: mainstreamtänkare har inga egna åsikter; mainstreamtänkare saknar originalitet. Och detta är ett allvarligt samhällsproblem, att dålig smak (aka entartete kunst ) är så inne nuförtiden att man kan hjärntvätta mainstreammänniskor till att tycka precis vad som helst via mainstream media osv. Det är inte konstigt att vi har allvarliga miljöproblem, biosfärens existens är hotad och ett tredje världskrig kan bryta ut när som helst, när mainstreamtänkare är så här lättmanipulerade.

Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Märkligt att ni inte har haft någon aning om honom tidigare då han förekommit en massa i MSM sedan 2010~
Din korkade åsna, jag läser inte mainstream media som du gör. Jag kan tänka och jag tänker själv. Afrobladets URL öppnar jag i min webbläsare typ en gång om året eller så.

Citat:
Att ni inte gillar stilen är precis som att jag inte gillar Picasso, men kan imponeras av ett porträtt av valfri konststudent.
Det säger liksom ingenting.
Skillnaden är att jag inte gick och snackade skit om Picassos livsverk då han dog.
Vet ni varför?
För att jag har ingen kompetens att säga någon om det, jag har inte gjort bättre själv.
Picasso var ingen riktig konstnär; han sysslade med entartete kunst, och att Steve Jobs beundrade Picasso så mycket får mig att undra om du använder iPhone?

Citat:
Sen ser jag att ni snackar om Cobain.. Och att "Smells Like Teen Spirit" är hans bästa låt... Märks verkligen att ni inte har någon som helst aning om vad ni snackar om.

...

Det är NI som är offer för kommersialismen när ni säger så...
Kurt Cobain var en skitmusiker han också om du frågar mig, men trots att Cobain var värdelös, så var han rena Mozart när man jämför honom med Avicii, eftersom han faktiskt kunde spela gitarr med en viss skicklighet. Cobain har inte gjort en enda riktigt bra låt han heller. Smells Like Teen Spirit är den enda låten som är typ okej, men den hypades upp som bara helvete därför att den tidens fjortisar tyckte att Cobain var häftig, destruktiv och hade en edgy stil osv. Jag har inte ens Smells Like Teen Spirit i min Spotifylista liksom.

Citat:
Avicii hade mer talang än vad ni två någonsin haft tillsammans, om ni inte håller med så ber jag er visa vad ni producerat, genre kvittar!
Jag tror inte att du förstår vad jag och goyimcuck säger här. Vi dissar den här Aviciifjollan eftersom han var en talanglös fjortis, inte en riktig musiker, och blev "stor" eftersom skitungarna idag inte lyssnar på riktig musik, de gillar inte bra filmer, spelar inte bra TV-spel osv (allt de spelar nuförtiden är generiska och värdelösa First Person Shooters liksom). DÅLIG SMAK ÄR MAINSTREAM NUFÖRTIDEN. Fattar du inte det så fattar du ingenting av något annat heller, eftersom du saknar kritiskt tänkande och analysförmåga. Sedan behöver man inte vara värsta grymma konpositören för att tycka att någon musiker komponerar bra eller dålig musik, precis som man inte måste vara den snyggaste mannen på planeten för att bedöma om en kvinna är vacker eller ful. Sedan är jag och goyimcuck inte musiker heller; vi sitter inte och hävdar att vi kan göra bättre musik, vi säger bara att han var kass. Precis som jag inte måste vara en skådespelare för att påstå att Keanu Reeves inte kan skådespela. Det jag och andra i tråden försöker få iSheeple som dig att förstå, är att det finns ingen talang bakom det mesta av musiken som produceras idag. Förr i tiden var det riktiga musiker och riktiga band som lyftes upp i topplistorna, alltså begåvade snubbar som satt i flera timmar varje dag och repade i garaget och blev riktigt bra på vsd de gjorde; hur ofta ser vi band som Guns N' Roses, Black Sabbath, Iron Maiden och Metallica idag? Har Madonna gjort en enda bra låt sedan millennieskiftet? Det finns olika anledningar till att musiken suger idag och att alla låtar har hjärndöda texter nuförtiden, men att den här tönten Avicii skulle vara den nya Mozart, det kan hans fanboyskara köra upp i röven.

Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
"Blev känd på grund av sociala medier". Du låter bra dum nu. Så vad menar du egentligen med det här idiotiska påståendet? Att Avicii blev världskänd på grund av sitt utseende? Att det var hans image som gjorde att han slog igenom? Miljontals visningar kan jag gå med på att folk kan åstadkomma med en viral succé. Tim har över 1,5 miljarder visningar på en av sina låtar och fortsatte producera superhit efter superhit. Gubbar på flashback kan fortsätta att kalla honom talanglös, men han drog in mer pengar på ett år än vad ni kommer göra på en livstid. Det gör man inte om man är talanglös. Jag personligen lyssnar inte på Avicii men jag förstår att han var ett geni inom sitt yrke.
Precis som chrisemil ovan, får jag utslag på min mainstreamtänkare-radar när jag läser ditt inlägg. Jo, talanglös skit säljer som bara smör nuförtiden. Kolla bara på den hjärndöda och intelligensförnedrande skitfilmen Black Panther som exempel, den har liksom dragit in 1.3 miljarder dollar i box office; betyder det att det är en bra film? Lär dig förstå att pengar/profit inte är en bra indikator för kvalitet. Det finns hur mycket skit som säljer hur mycket som helst nuförtiden. Förr i tiden var det inte så. Visst kunde skräp även då sälja som fan, men rent generellt var det så, att om något blev en stor kassasucce, då var det i regel bra grejer. Det är absolut inte så numera. Någonstans på vägen förstod olika musikproducenter och filmbolagens verkställande direktör osv, att de kunde tjäna lika mycket eller mer pengar, på rent skräp, bara de speccade till det med snygga "artister", skådespelerskor, CGI sekvenser, grafik osv, istället för att köra på det klassiska konceptet, kvalitet, som inte är det lättaste stt få fram, eftersom det kräver att man verkligen hittar talang, och rätt man på rätt plats.

Så numera har vi en situation där i stort sett bara skräpkultur produceras och säljs. Avicii representerar musikbranschens McDonald's och iPhonisering av dagens musik, och detta är ett allvarligt samhällsproblem!

Här har du en jävligt skön, bra, nostalgisk låt, som minns hur det var bättre förr med musiken:

Sandi Thom - I Wish I Was A Punk Rocker (Official Video):
https://www.youtube.com/watch?v=tLyw7jytykE

^^ Jämför den här härliga one hit wonder låten som blev en instant classic direkt när den släpptes, med den generiska, repetitiva, monotona skräpmusiken med knapp någon text som släpps idag. Musik förr i tiden hade poetiska texter, med både intellektuellt djup och mening, bra melodi, rytm, harmoni, talang helt enkelt. Avicii's representar denna era och hur musiken har förlorat sin själ helt enkelt, inte pga att Avicii dog utan pga att musiken förlorade sin själ medan han levde och pumpade ut skräp som gjorde honom snuskigt rik; förr i tiden kunde inte musiker bli stenrika om de saknade talang. Vi får hoppas på att Avicii's död markerar ett stopp på skräpkulturen.

Att Avicii dog och att typ ingen över 30 kände till vem han var, innebär inte att det är oss det är fel på, eller att vi inte kan göra bättre musik själva, eller att vi inte hänger med i svängarna osv. Det är ni skitungar som har fel i skallen att ni överhuvudtaget lyssnar på sån här skit och spenderar en jävla massa tid på något som inte låter bra, medan om ni hade haft vett i skallen hade lyssnat på en vettig talbok istället för att riskera tinnitus över något som verkligen inte låter bra.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-04-27 kl. 02:35.
Citera
2018-04-27, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Nu har jag visserligen haft tillräckligt med vett och självrespekt att inte bränna bort några av mina hjärnceller på att faktiskt lyssna på Avicii's "musik", men som jag har förstått det utefter beskrivningar i tråden, så producerade han alltså fjortisdunk, vilket överhuvudtaget inte är musik, utan bara trams rakt av. Och det var just detta jag menade med mainstreamtänkare Skitungarna idag kan helt enkelt inte lyssna på riktig och bra musik nuförtiden, vad ska man förvänta sig av dessa rasligt underlägsna iPhonemänniskor liksom? Vi som är födda på 80-talet hade tillgång till den bästa musiken som komponerades under ett decennium, och trots att det började spåra ur redan under 90-talet med musiken, så var 90-talets fjortisdunk ändå av förhållandevis och relativt hög kvalitet. Ta bara som exempel E-Type, han gjorde ju äkta fjortisdunk, precis som Captain Hollywood's Flying High låt, men de var alltid noga med den tidens fjortisdunk att anlita någon sångerska med operatisk röst som kunde sjunga en refräng rätt bra, medan E-Type eller någon korkad Jamaica-neger som t.ex. Ice MC osv, stod där och rappade något efterblivet snack som ingen fattade vad de sa.

De senaste årens fjortisdunk däremot har bara varit error rakt av. Det är möjligt att jag har hört några av Avicii's låtar via mina yngre arbetskollegor (90-talister) som alltid spelar upp sådant trams på firmafesterna, men det har varit så dåligt att jag aldrig frågat vem som gjort "låten". Trodde ärligt talat inte ens att den här skiten sålde något, men tydligen tjänar dessa fjortisdunkare bra pengar också. Helt efterblivet liksom, folk spenderar inte deras pengar på kvalitet nuförtiden, och iPhone är bästa exemplet på detta iGnoransfenomen.

Ja, bra sammanfattat. Det är viktigt att förstå: mainstreamtänkare har inga egna åsikter; mainstreamtänkare saknar originalitet. Och detta är ett allvarligt samhällsproblem, att dålig smak (aka entartete kunst ) är så inne nuförtiden att man kan hjärntvätta mainstreammänniskor till att tycka precis vad som helst via mainstream media osv. Det är inte konstigt att vi har allvarliga miljöproblem, biosfärens existens är hotad och ett tredje världskrig kan bryta ut när som helst, när mainstreamtänkare är så här lättmanipulerade.

Din korkade åsna, jag läser inte mainstream media som du gör. Jag kan tänka och jag tänker själv. Afrobladets URL öppnar jag i min webbläsare typ en gång om året eller så.

Picasso var ingen riktig konstnär; han sysslade med entartete kunst, och att Steve Jobs beundrade Picasso så mycket får mig att undra om du använder iPhone?

Kurt Cobain var en skitmusiker han också om du frågar mig, men trots att Cobain var värdelös, så var han rena Mozart när man jämför honom med Avicii, eftersom han faktiskt kunde spela gitarr med en viss skicklighet. Cobain har inte gjort en enda riktigt bra låt han heller. Smells Like Teen Spirit är den enda låten som är typ okej, men den hypades upp som bara helvete därför att den tidens fjortisar tyckte att Cobain var häftig, destruktiv och hade en edgy stil osv. Jag har inte ens Smells Like Teen Spirit i min Spotifylista liksom.

Jag tror inte att du förstår vad jag och goyimcuck säger här. Vi dissar den här Aviciifjollan eftersom han var en talanglös fjortis, inte en riktig musiker, och blev "stor" eftersom skitungarna idag inte lyssnar på riktig musik, de gillar inte bra filmer, spelar inte bra TV-spel osv (allt de spelar nuförtiden är generiska och värdelösa First Person Shooters liksom). DÅLIG SMAK ÄR MAINSTREAM NUFÖRTIDEN. Fattar du inte det så fattar du ingenting av något annat heller, eftersom du saknar kritiskt tänkande och analysförmåga. Sedan behöver man inte vara värsta grymma konpositören för att tycka att någon musiker komponerar bra eller dålig musik, precis som man inte måste vara den snyggaste mannen på planeten för att bedöma om en kvinna är vacker eller ful. Sedan är jag och goyimcuck inte musiker heller; vi sitter inte och hävdar att vi kan göra bättre musik, vi säger bara att han var kass. Precis som jag inte måste vara en skådespelare för att påstå att Keanu Reeves inte kan skådespela. Det jag och andra i tråden försöker få iSheeple som dig att förstå, är att det finns ingen talang bakom det mesta av musiken som produceras idag. Förr i tiden var det riktiga musiker och riktiga band som lyftes upp i topplistorna, alltså begåvade snubbar som satt i flera timmar varje dag och repade i garaget och blev riktigt bra på vsd de gjorde; hur ofta ser vi band som Guns N' Roses, Black Sabbath, Iron Maiden och Metallica idag? Har Madonna gjort en enda bra låt sedan millennieskiftet? Det finns olika anledningar till att musiken suger idag och att alla låtar har hjärndöda texter nuförtiden, men att den här tönten Avicii skulle vara den nya Mozart, det kan hans fanboyskara köra upp i röven.

Precis som chrisemil ovan, får jag utslag på min mainstreamtänkare-radar när jag läser ditt inlägg. Jo, talanglös skit säljer som bara smör nuförtiden. Kolla bara på den hjärndöda och intelligensförnedrande skitfilmen Black Panther som exempel, den har liksom dragit in 1.3 miljarder dollar i box office; betyder det att det är en bra film? Lär dig förstå att pengar/profit inte är en bra indikator för kvalitet. Det finns hur mycket skit som säljer hur mycket som helst nuförtiden. Förr i tiden var det inte så. Visst kunde skräp även då sälja som fan, men rent generellt var det så, att om något blev en stor kassasucce, då var det i regel bra grejer. Det är absolut inte så numera. Någonstans på vägen förstod olika musikproducenter och filmbolagens verkställande direktör osv, att de kunde tjäna lika mycket eller mer pengar, på rent skräp, bara de speccade till det med snygga "artister", skådespelerskor, CGI sekvenser, grafik osv, istället för att köra på det klassiska konceptet, kvalitet, som inte är det lättaste stt få fram, eftersom det kräver att man verkligen hittar talang, och rätt man på rätt plats.

Så numera har vi en situation där i stort sett bara skräpkultur produceras och säljs. Avicii representerar musikbranschens McDonald's och iPhonisering av dagens musik, och detta är ett allvarligt samhällsproblem!

Här har du en jävligt skön, bra, nostalgisk låt, som minns hur det var bättre förr med musiken:

^^ Jämför den här härliga one hit wonder låten som blev en instant classic direkt när den släpptes, med den generiska, repetitiva, monotona skräpmusiken med knapp någon text som släpps idag. Musik förr i tiden hade poetiska texter, med både intellektuellt djup och mening, bra melodi, rytm, harmoni, talang helt enkelt. Avicii's representar denna era och hur musiken har förlorat sin själ helt enkelt, inte pga att Avicii dog utan pga att musiken förlorade sin själ medan han levde och pumpade ut skräp som gjorde honom snuskigt rik; förr i tiden kunde inte musiker bli stenrika om de saknade talang. Vi får hoppas på att Avicii's död markerar ett stopp på skräpkulturen.

Att Avicii dog och att typ ingen över 30 kände till vem han var, innebär inte att det är oss det är fel på, eller att vi inte kan göra bättre musik själva, eller att vi inte hänger med i svängarna osv. Det är ni skitungar som har fel i skallen att ni överhuvudtaget lyssnar på sån här skit och spenderar en jävla massa tid på något som inte låter bra, medan om ni hade haft vett i skallen hade lyssnat på en vettig talbok istället för att riskera tinnitus över något som verkligen inte låter bra.

Alltså du har ju fel i allting. Jag är betydligt äldre generation än Aviciis tydliga målgrupp, men lite jävla bildning kan man väl ändå kräva om en människa du skriver en halv uppsats om?

Mainstream fjortisdunk - nej, han gjorde sin musik mainstream, inte tvärtom. När han stod på toppen och alla härmade hans stil, då förändrade han sin musik radikalt till den grad att han till en början blev utbuad av scen. Sen hyllades hans nya musik, och folk tog efter den - så han ändrade igen. Räcker med att lyssna på hans senaste album, det är ju inte ens house (och def. inte EDM som han själv kom att ogilla).

Han ville hela tiden framåt, när hans musik blev mainstream vågade han ändra sitt sound helt. Det kännetecknar de riktigt stora.

Och skapad av MSM, tvärtom vaknade de sist av alla. De ”var tvugna” att skriva om honom ocj alla andra houseproducenter efter det att dom redan sålt ut arenor världen över. Och sociala medier som instagram fanns inte ens när han slog igenom.

Avicii har aldrig varit någon favorit för mig heller, men varför är så många som du helt oförmögna att se objektivt på hans musik? Ditt okunniga raljerande och tröttsamma tillmälen om honom får en att misstänka att det ligger något annat bakom.
Citera
2018-04-27, 04:51
Medlem
Anledningarna till att han kommer att ses som legend ganska lång tid framåt:

- Dog ung efter ett tragiskt livsöde
- Melodierna i låtarna gör dem mindre daterade.
- Såg bra ut
- Var en god person.
- Wake me Up. Räcker med en sån monsterhit för att man ska bli ihågkommen. Dessutom är den ganska tidlös.

Slutligen några ord om Avicii:

"One of the best musicians that have ever lived"
- Amin Van Buren

https://youtu.be/KnGdiRceL1g

"The best natural Melody writer I have ever met".
- Neil Rodgers

https://youtu.be/lnlxp8FufYA
Citera
2018-04-27, 05:04
Medlem
SwexitNows avatar
Tyvärr gick denne unge talangfulla musiker bort för tidigt och han fick hjälp till ett "assisterat självmord", via en vän där han befann sig. Det var en "spetsad drink" som ledde till hans alltför tidiga bortgång, detta har jag hört från ett mycket väl initierat håll.
Senast redigerad av SwexitNow 2018-04-27 kl. 05:09.
Citera
2018-04-27, 05:42
Medlem
okok1s avatar
Ett flertal artister har gjort en tribut till Avicii: https://www.youtube.com/watch?v=LgbQHmHo9W4

Fint gjort!
Citera
2018-04-27, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejpodejhej
Att jämföra Avicii med Kurt Cobain är sinnessjukt. Avicii var så generiskt det kan bli. Kurt Cobain hade iaf talang.
Det där är väl en ganska orättvis beskrivning, den rådande tidsandan är "generisk" och han var väl ett barn av sin tid? Att påstå att han skulle varit talanglöst är bara ett uttryck för avundsjuka alternativt ignorans.
Citera
2018-04-27, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Det där är väl en ganska orättvis beskrivning, den rådande tidsandan är "generisk" och han var väl ett barn av sin tid? Att påstå att han skulle varit talanglöst är bara ett uttryck för avundsjuka alternativt ignorans.

Haha, on point. Men "allt var ju bätte förr"... All musik som görs idag är ju "generisk" och "mainstream"...
Citera
2018-04-27, 07:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Kurt Cobain var en skitmusiker han också om du frågar mig, men trots att Cobain var värdelös, så var han rena Mozart när man jämför honom med Avicii, eftersom han faktiskt kunde spela gitarr med en viss skicklighet.

----

Oj, vad du skämmer ut dig. Har nog sällan hört någon bittrare gammal gubbe.

Första stycket ovan visar att du har absolut noll koll på vad det handlar om. Inom EDM handlar det om att kunna skapa bra beats och härliga melodislingor/bas/drops whatever, som passar ihop och ger en härlig känsla tillsammans. Detta görs med elektroniska hjälpmedel, i ett program som FL Studio eller liknande.

Jag skulle säga att; lära sig spela gitarr är ett hantverk som vem som helst kan göra, men känslan för att skapa den typ av musik som Avicii kunde behöver man nog ha inom sig. Svårt/omöjligt att lära.

Ålder: Jag är betydligt äldre än 30. Men gillar Avicii eftersom jag själv redan på 80-talet höll på med musik/syntar/trummaskiner på en gammal Amiga.

De flesta i min ålder som jag känner gillar Avicii också. Och om de inte gör det, så har de iallafall intelligens nog att inse att det finns olika musikstilar som olika personer gillar, och sitter inte och skämmer ut sig på Flashback, som du gör.
Citera
2018-04-27, 07:53
Medlem
hayduts avatar
Citat:

Du skriver som ett barn som behöver tröstas, pustar och frustar och har dig.
Såja lilla gubben, somna om nu. *klapp på huvudet
Citera
2018-04-27, 08:10
Medlem
Citat:
Nu har jag visserligen haft tillräckligt med vett och självrespekt att inte bränna bort några av mina hjärnceller på att faktiskt lyssna på Avicii's "musik", men som jag har förstått det utefter beskrivningar i tråden, så producerade han alltså fjortisdunk, vilket överhuvudtaget inte är musik, utan bara trams rakt av.

bla bla bla

Så du skrev just ett jättelångt inlägg där du sågade en artist som du inte ens har lyssnat på?
Citera
2018-04-27, 08:21
Medlem
Tycker allt verkar konstigt.vad gjorde han hos sultanens släkting.
Citera
2018-04-27, 08:35
Medlem
1000001s avatar
Jag tror inte att hans död har någon större betydelse, vad gäller för dagens generation.

Om en motivation behövs så lyder den så här:

Han förändrade inte vårat samhälle eller samhällssyn på något vis, inte heller var han duktigare än alla dom andra EDM/House-artister som fortfarande är vid liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in