2018-04-26, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Familjen gick i dagarna ut o berättade att Tim ringt och att det lät mer allvarligt än andra gånger. Man beslöt sig då för att åka ner till Oman på en gång och var på väg ner när man fick beskedet att Tim var död. Så går historien. I vilken i raden av alla artiklar som skrivits senaste veckan kan jag inte leta upp åt dig.

Fullständigt skitsnack.
Citera
2018-04-26, 19:01
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Skitsnack, dom satt på flyget på väg ner men lyckades inte ta sig dit i tid, han tog livet av sig när dom var 2 timmar därifrån.

Hade det varit min son så hade det inte hänt. Han hade inte ens befunnit sig där.
Det såg jag redan i dokumentären. Men jag har väl ingen anledning o agera på det. Kan bara beklaga vilken sjuk jävla värld vi lever i. Rädda sig den som kan.
De kan inte ens ha känt sin egen son? Eller så tror de det fast de är helt avstängda. Allt annat är lögn o förbannad efterkonstruktion. Spela teater e ju inget ovanligt på Östermalm.
Citera
2018-04-26, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmerd
Fullständigt skitsnack.

Nejdå har läst liknande och har heller ingen vidare lust att leta upp och länka artiklarna.
Citera
2018-04-26, 19:06
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmerd
Fullständigt skitsnack.

Ursäkta... säkra källor har berättat att det var så historien går. Inte familjen i media. Men det lär vara så saker o ting hände. Spelar noll roll för min del. Jag entrade tråden för att ta musiken i försvar då jag anser att somliga kastat skit som inte hör hemma i tråden. I min värld berättigar all musik sin egna existens genom den publik den får. Finns inga rätt o fel i musik.

Nu lämnar jag denna tråd då det som finns att ventilera har ventilerats.
Citera
2018-04-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Hade det varit min son så hade det inte hänt. Han hade inte ens befunnit sig där.
Det såg jag redan i dokumentären. Men jag har väl ingen anledning o agera på det. Kan bara beklaga vilken sjuk jävla värld vi lever i. Rädda sig den som kan.
De kan inte ens ha känt sin egen son? Eller så tror de det fast de är helt avstängda. Allt annat är lögn o förbannad efterkonstruktion. Spela teater e ju inget ovanligt på Östermalm.

Du hade förbjudit din 28(?)-årige son att resa själv? Varför sitter du och raljerar om hans föräldrar hux flux? Känner du dem?
Citera
2018-04-26, 19:09
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, men Björn sjöng några låtar. Björn och i synnerhet Benny var inte tillnärmelsevis så populära som Agnetha och Frida. Björn och Benny tillhörde dock begreppet Abba. De som sjöng på Aviciis musikaliska uttryck fick ingen uppmärksamhet alls.

Det finns andra exempel på personer som stoltserat med sitt namn utan att ha sjungit och fortfarande ses som personen bakom låten, exempelvis Murray Head - One night in Bankok.

När det gäller producenter är väl Phil Spector en av de främsta. Detta till trots fanns det ju aldrig en tanke på att någon annan än den/de som sjöng skulle stå som artist/artister.

Jag har som skrivet inget emot Tim Bergling. Det verkade ha varit en sympatisk och bra människa. Jag kommer dock aldrig att förlika mig med att han (och andra DJ) får stå så extremt i fokus att rösten, som ger effekten, helt förbises.

Bangkok stavas det, inte Bankok.Nu fick du något att bita i.Milli Vanilli var ju fake också förövrigt.
Grannen hade aldrig hört Avicii sjunga sa hon, det tyckte jag var bra sagt..
Citera
2018-04-26, 19:10
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana

När din son är en vuxen människa som reser omkring i världen så kan du bra gärna inte spärra in honom och hålla honom fastlåst. Vad många självmordsbenägna personer har gemensamt är att dom sällan talar om hur dåligt dom mår, människorna i närheten förstår att det är illa men tror sällan att det är så illa som det senare visade sig vara. Att ta livet av sig är många gånger ett rop på hjälp.
Citera
2018-04-26, 19:13
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Ska man anta självmord efter familjens öppna brev?

Tja sannolikt självmord men det kan ju även innebära att han tog en överdos
Citera
2018-04-26, 19:15
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
När din son är en vuxen människa som reser omkring i världen så kan du bra gärna inte spärra in honom och hålla honom fastlåst. Vad många självmordsbenägna personer har gemensamt är att dom sällan talar om hur dåligt dom mår, människorna i närheten förstår att det är illa men tror sällan att det är så illa som det senare visade sig vara. Att ta livet av sig är många gånger ett rop på hjälp.
Var det inte du som sa att du skulle lämna tråden, efter att ha blivit ställd mot väggen för dina falska uppgifter? Nu är du här igen och vräker ur dig lika dum smörja som tidigare.
Citera
2018-04-26, 19:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Tja sannolikt självmord men det kan ju även innebära att han tog en överdos

Vilket inte är ett helt ovanligt sätt att begå självmord
Citera
2018-04-26, 19:21
Medlem
Även om jag gillar många av Aviciis låtar förstår jag att en del inte gör det. Men att han är talanglös köper jag inte. Om det vore så lätt som vissa vill få de till så hade nog fler lyckats med det som Avicii lyckades med. Han vågade ta ut svängarna lite och lyckades att mixa EDM med bl.a. country och andra genres. Jag säger inte att han var ett geni, men han definitivt ledande inom sin genre efter 2010.

Sen att det är sångarna som gör låten bra köper jag inte, åtminstone inte i EDM. Om man haft samma melodi fast utan alla layers, drops m.m hade låten inte varit minnesvärd. När jag lyssnar på EDM så gör jag p.g.a. beatet, inte p.g.a. vem som sjunger låten. Jag har hört Sandro Cavazzo (sångaren i låten Without you) sjunga just låten Without utan Aviciis beats, och det är inget som tilltalar mig.
Senast redigerad av stifmeister89 2018-04-26 kl. 19:32.
Citera
2018-04-26, 19:23
Medlem
Shepard25s avatar
nvm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in