2018-04-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Lol lag nord vinner tävlingarna tack vare lagandan Henke och Robert lyfter laget.

När Lillemor insåg att laget bör peppa Jan

Spelledarna lär ju slita sitt hår. Robbans ersättare blir en docka i fullformat som de måste ha med i varje tävling.
2018-04-26, 22:35
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
var det någon som sa att han kunde dö? Missade jag i så fall.
Jag sa det aningen sarkastiskt
2018-04-26, 22:45
Medlem
Citat:
var det någon som sa att han kunde dö? Missade jag i så fall.
Ingår i biologin.
Fast det kan dröja 40 år om han inte råkar ut för något.
Bara Månsson är odödlig.
Hell Månsson.
2018-04-26, 22:47
Medlem
BreEEeevs avatar
Citat:
Helt otroligt , hennes grävinsats var långt ifrån bäst

Hennes svaghet är att gräva. Ni minns väl hur hon bara ”skvätte” bort sanden när de var begravna i en grop och skulle gräva sig fram.
Är väl rädd för att förstöra naglarna ...
2018-04-26, 22:50
Medlem
Addhocs avatar
Alltså denna Jan... Det är ju förnedrings-tv och lyteskomik in absurdum!
Det är så orimligt och obegripligt hur illa det är ställt med hans förstånd. Jag har då aldrig stött på en vuxen man i hans ålder som är så korkad. I alla fall inte om man jämför med alla som ingår i skaran ”normalbegåvade”.
Han beter sig som någon på daglig verksamhet- kan han ha ett lättare begåvningshandikapp? Alltså jag menar på riktigt nu.

Inte en chans att han är anlitad föreläsare eller att han ens har en normal anställning. Kanske kanske att han arbetar med någon form av lönebidrag från Arbetsförmedlingen.

Nästa år dyker han väl upp som deltagare i Lerins lärlingar
2018-04-26, 23:05
Medlem
dialektikers avatar
Jaha, det var ju som någon sa i ett inlägg här förut, att hen trodde att Jan underpresterade för att han blev psykad. Det stämde ju verkligen. Han är lite muppig och svagbegåvad, men med rätt människor omkring sig kan han prestera. Intressant.
2018-04-26, 23:46
Medlem
InnesIs avatar
Jan är på en helt annat plats än övriga. Han har ingen känsla för socialt spel. Det är ingen överdrift, han vet inte hur andra tänker, vad man ska säga, vad man bör göra. Ett unikum! Så här långt verkar hans nya lag förstå vad de måste göra för att få honom med sig. Skapa en enbart positiv feedback, likt med barn. Man ska inte säga vad de gör fel utan istället berömma det de gör rätt eller tala om vad det rätta är.

Som jag skrev tidigare, i relation till att jag inte ansåg Nick vara en riktig ledare, men att t.ex. Henke var det så tar Henke steg framåt hela tiden. Omtyckt av alla, mer eller mindre även om Lillemor och Johaneh är lite negativa ibland. Och han leder sitt lag till seger efter seger. Idag med ett halvnytt lag dessutom.

Pascal har en vidrig attityd. Han klagar på de andra deltagarna. Han klagar på tävlingarna (något om det skulle vara strunttävlingar som t.o.m. Dessie eller Victoria kunde vinna). Han klagar fortfarande på Jag trots att han är i det andra laget. Och Nicoline följer bara efter honom och instämmer i allt. Hon verkar vara en glad och trevlig tjej men typiskt en sådan som kan falla in i dåliga mönster om hon hänger med dåligt folk.

Jag hoppas såklart att Dessie och Victoria paktar ihop sig med de nya och försöker få ut Pascal, eller om han är imun få ut Nicoline. Tror också på att de kan stärka en sådan pakt vid ihopslagningen med DK. Fast de missade sin chans förra gången när de istället valde att rösta ut Alexandra - idiotiskt! De måste ta chansen att röst bort Pascal när de får den, den kommer antagligen inte så ofta.
2018-04-26, 23:54
Medlem
Kaddens avatar
Nu när sammanslagningen närmar sej så måste ju börja efter lite. Kanske inte ta ut Pascal i detta örådet. Då kommer de säkert förlora nästa robinsontävling oxå.
Men han måste samtidigt ut innan sammanslagningen. För han kommer gå långt i individuella tävlingar.

Jag tycker alltså inte om Pascal men han är livsfarlig i tävlingar. Men bör han ryka redan nu?
2018-04-27, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jan är på en helt annat plats än övriga. Han har ingen känsla för socialt spel. Det är ingen överdrift, han vet inte hur andra tänker, vad man ska säga, vad man bör göra. Ett unikum! Så här långt verkar hans nya lag förstå vad de måste göra för att få honom med sig. Skapa en enbart positiv feedback, likt med barn. Man ska inte säga vad de gör fel utan istället berömma det de gör rätt eller tala om vad det rätta är.

Som jag skrev tidigare, i relation till att jag inte ansåg Nick vara en riktig ledare, men att t.ex. Henke var det så tar Henke steg framåt hela tiden. Omtyckt av alla, mer eller mindre även om Lillemor och Johaneh är lite negativa ibland. Och han leder sitt lag till seger efter seger. Idag med ett halvnytt lag dessutom.

Pascal har en vidrig attityd. Han klagar på de andra deltagarna. Han klagar på tävlingarna (något om det skulle vara strunttävlingar som t.o.m. Dessie eller Victoria kunde vinna). Han klagar fortfarande på Jag trots att han är i det andra laget. Och Nicoline följer bara efter honom och instämmer i allt. Hon verkar vara en glad och trevlig tjej men typiskt en sådan som kan falla in i dåliga mönster om hon hänger med dåligt folk.

Jag hoppas såklart att Dessie och Victoria paktar ihop sig med de nya och försöker få ut Pascal, eller om han är imun få ut Nicoline. Tror också på att de kan stärka en sådan pakt vid ihopslagningen med DK. Fast de missade sin chans förra gången när de istället valde att rösta ut Alexandra - idiotiskt! De måste ta chansen att röst bort Pascal när de får den, den kommer antagligen inte så ofta.

Fast Jan är väl inte på riktigt utan en skådespelare? Som typ skall vara vad Owe är på "Solsidan"(tv-program) men i Robinson men Jan kommer inte upp i Owes klass då Jan nog inte är en lika bra skådespelare. Han borde steppa upp ytterligare.
2018-04-27, 00:03
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jaha, det var ju som någon sa i ett inlägg här förut, att hen trodde att Jan underpresterade för att han blev psykad. Det stämde ju verkligen. Han är lite muppig och svagbegåvad, men med rätt människor omkring sig kan han prestera. Intressant.

Kan vara mitt inlägg du syftar på. Ja, man såg tydligt nu hur han kom tillbaka till sig själv och fick ny energi av att bli väl emottagen av lag nord. Hans ansikte har öppnats upp, han skrattade och blev omkramad av de andra, Marie verkar gilla honom, Dk också. Härligt att se eftersom jag ömmar för honom. Tror han varit med om svåra saker i sitt liv, och behöver ha värme o kärlek runt omkring sig. Toppenbra teamwork av Nord att förstå hur de skall bemöta en sån person, moget. Både Marie och Lillemar har stora skills inom pedagogik , Även Henrik en sån narurlig känsla för ledarskap.
Synd som fan att Robban fick åka, men annars hade det kunnat bli riktigt illa för både gonom och laget. där försvann även den snyggaste att titta på😘
2018-04-27, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AguaDeTuMadre
Viktoria och Dessie är ju tajta, en pakt i pakten, det har framkommit flera gånger. Dem kommer väl helt enkelt snacka ihop sig med Ida och Lina. Ida och Dessie har även en gemensam länk i DK, vilket kan bli en stark pakt vid sammanslagningen. Nicoline ryker om hon inte blir immun.

Exakt så tror jag också.
2018-04-27, 01:10
Medlem
Oddballs avatar
De borde rösta ut Pascal - inte för att han är ett narcissistiskt svin med hybris utan för att det snart är sammanslagning och då skulle ett hot vara borta, dessutom lite skönt att få bort en sån person som så lättvindigt kastar andra människor på soptippen. Dessutom kan Pascal ta en utröstning utan några problem - han har rätt mindset.

Om inte de två tjejerna som bytte lag röstar på Pascal (och får med sig D&V) så ser han till med 100% säkerhet att någon av de två ryker nästa gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in