Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Inget fel att ha med starka och udda karaktärer men här tycker jag åter igen tv4 visar sitt rätta cyniska drag.
Om nu Jan är på riktigt och ingen inhyrd skådis bör det vara solklart för vilken produktionsmedlem som helst att han har en helt skruvad självbild och är mer fixerad vid jaget och självcentrerad än ett litet barn på tre år och framförallt vad detta kommer leda till när han placeras i en grupp med normalt utvecklade människor.
Det kan få ganska stora konsekvenser när en människa på det här brutala och chockartade sättet framför halva svenska folket får upp ögonen för och inser att hela bilden man har av sig själv enbart delas av just bara en själv.
Sen är det ju ett mirakel hur man lyckats leva i nästan 50år och tom som någon skrev försörjt sig på föreläsningar utan att ha blivit nertagen på jorden och insett hur långt upp på läktaren man är.
Håller med i allt. Även om jag fortsatt kollar är TV4s rykte starkt sänkt i mina ögon. Att stötta mobbning i ett program som till viss del riktar sig till barn är otroligt fult. När jag som ung såg Robinson handlade det om överlevnad och samarbete, inte Paradise Hotel-pakter.
Pascal, Nicoline, Desiree och inte minst Victoria är sjuka människor, som man inte önskar något gott till någonsin. Lillemor och Johaneeeh kan också läggas till där.
Jan börjar jag tycka synd om. Han är skum, absolut, men din teori stämmer. Om han inte är en bra skådespelare har TV4 placerat honom där för egen vinning. Jag börjar gilla Jan lite smått...
Nu när Alexandra är ute hejar jag på Henrik. Marie, Robert, DK, Ida och Rick får också gärna gå långt. Man får ändå ge TV4 cred som har gett oss så uppenbara favoriter och hatobjekt utan att behöva tänka.