2018-04-25, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreEEeev
Lag Nord vinner och Jan blir avgörande hjälte.

Ja vi får hoppas på det! I mina ögon är han redan något av en hjälte.
2018-04-26, 00:03
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Är det inte ganska givet att Victoria ryker med andra ord?
Nja, tror du inte att feministmaffian gaddar ihop sig med Ida och Lina och kastar ut Pascal? Kvinnor kan!
2018-04-26, 00:07
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Inget fel att ha med starka och udda karaktärer men här tycker jag åter igen tv4 visar sitt rätta cyniska drag.

Om nu Jan är på riktigt och ingen inhyrd skådis bör det vara solklart för vilken produktionsmedlem som helst att han har en helt skruvad självbild och är mer fixerad vid jaget och självcentrerad än ett litet barn på tre år och framförallt vad detta kommer leda till när han placeras i en grupp med normalt utvecklade människor.

Det kan få ganska stora konsekvenser när en människa på det här brutala och chockartade sättet framför halva svenska folket får upp ögonen för och inser att hela bilden man har av sig själv enbart delas av just bara en själv.

Sen är det ju ett mirakel hur man lyckats leva i nästan 50år och tom som någon skrev försörjt sig på föreläsningar utan att ha blivit nertagen på jorden och insett hur långt upp på läktaren man är.

Håller med i allt. Även om jag fortsatt kollar är TV4s rykte starkt sänkt i mina ögon. Att stötta mobbning i ett program som till viss del riktar sig till barn är otroligt fult. När jag som ung såg Robinson handlade det om överlevnad och samarbete, inte Paradise Hotel-pakter.

Pascal, Nicoline, Desiree och inte minst Victoria är sjuka människor, som man inte önskar något gott till någonsin. Lillemor och Johaneeeh kan också läggas till där.

Jan börjar jag tycka synd om. Han är skum, absolut, men din teori stämmer. Om han inte är en bra skådespelare har TV4 placerat honom där för egen vinning. Jag börjar gilla Jan lite smått...

Nu när Alexandra är ute hejar jag på Henrik. Marie, Robert, DK, Ida och Rick får också gärna gå långt. Man får ändå ge TV4 cred som har gett oss så uppenbara favoriter och hatobjekt utan att behöva tänka.
Senast redigerad av Tenedor 2018-04-26 kl. 00:10.
2018-04-26, 00:09
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Nja, tror du inte att feministmaffian gaddar ihop sig med Ida och Lina och kastar ut Pascal? Kvinnor kan!

Aldrig att Nicoline går med på det. Däremot lär Ida och Lina kunna göra det. I så fall är det avgjort. Det hade varit väldigt skönt om han ryker!
2018-04-26, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Jan börjar jag tycka synd om. Han är skum, absolut, men din teori stämmer. Om han inte är en bra skådespelare har TV4 placerat honom där för egen vinning. Jag börjar gilla Jan lite smått...

Enkel matematik!

Så att.. aa.. förmodligen kommer det bli kanske lite.. tuppfäktning

Vad är du bra på?

Vad är du bra på då?
Vänd dig om snäälla..
Mmh precis

Han är så förbannat underhållande, han retar gallfebern ur alla! Särskilt känslogänget.
2018-04-26, 00:47
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AncientScripture
Enkel matematik!

Så att.. aa.. förmodligen kommer det bli kanske lite.. tuppfäktning

Vad är du bra på?

Vad är du bra på då?
Vänd dig om snäälla..
Mmh precis

Han är så förbannat underhållande, han retar gallfebern ur alla! Särskilt känslogänget.

Haha! Han var ju faktiskt bra på att hänga i rep för 15 år sedan, som han sa. Det var mycket han var bra på för 15 år sedan. Man blir nästan lite sugen på chips när man tänker på alla påsar som gått ner sedan dess, för inte kan han väl överdriva?
2018-04-26, 01:17
Medlem
Det hade varit taktiskt bättre för Ida och Lina att splittra fyran i det nya laget genom att skicka iväg Nicoline eller Desi istället för Rick. Nu kommer de bli utröstade när de inte får immunitet. Pacsal gråter väl av rädsla för att han fått in 2 nya starka motståndare.
2018-04-26, 01:28
Medlem
Oddballs avatar
Jan måste vara inplanterad av produktionen till serien. En människa kan inte vara så slut i huvudet, totalnarcissistisk och dessutom oatletisk som en stelopererad dvärg. Hur många minuter tog det innan han gjorde sig helt omöjlig i sitt nya lag?

Men man måste ge honom cred för att han spelar sin roll som hjärndöd slagpåse väldigt bra, trots allt måste det vara en jobbig roll att spela eftersom han blir ungefär lika omtyckt som Hagamannen och Peter Madsen...
2018-04-26, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AguaDeTuMadre
Verkar som att Jan nu har gjort sitt Instagramkonto privat. Just när spekulationerna kring honom tilltagit här i tråden. Hur ska man tolka detta?

Jag kommer åt hans instagram iallafall?

Jag roade mig med att kolla på ett par andra deltagares instagramkonton. Nick har "bara" 4000 följare, men får i regel åtminstone 5-10 riktiga kommentarer på varje bild. Nicoline har 16000, får utan problem 20 riktiga kommentarer på varje bild. Tillochmed Victoria, med sina blygsamma 400 följare får åtminstone 2-3 kommentarer (men ofta fler) på varje bild.

Jag har gått igenom alla kommentarer Jan har fått på sin instagram. Det finns inte en chans att han inte har köpt sina följare, likes och kommentarer. Av totalt 266 kommentarer är det bara 7 som faktiskt kommenterar på innehållet i bilden. 2 av dem är från en som heter carinabonnevier, antar att det är en släkting. Han har fått en kommentar från Martin Melin också, antar att han pliktskyldigt gett de flesta deltagare en kommentar.

Det är fascinerande att Jan inte får mer engagemang. Saknar han vänner helt?

Jan verkar för övrigt ha löst Palmemordet:
"thejanbonnevier Vem sköt Palme ? Läsar man mellan raderna så förstår man vilka som ligger bakom detta, men ingen törs säga det :)"
2018-04-26, 07:24
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Så måste det bli. "Stackars" PappSkalles ego blir ständigt överkört av nya lagdeltagare som dyker upp i Syd. Alla starkare än honom. Hoppas nu att Ida och Lina gör processen kort med Pascal denna gång så man slipper honom en gång för alla!

Jan trodde jag var inhyrd som mullvad först. Håller helt med om att TV4 än en gång tillåter sig iscensätta vuxenmobbning på bästa sändningstid. Vilka konsekvenser det får för den enskilde i det här fallet, vågar jag inte tänka på.
Senast redigerad av Xedome 2018-04-26 kl. 07:26.
2018-04-26, 08:36
Medlem
Jo, nog verkar Jan ha köpt sina följare. Låg kanske inget i att han var något socialt geni trots allt.

Men det kan ju inte vara på riktigt? Han har alltså sökt, gått vidare och varit såpass entusiastisk inför sin medverkan att han testat plankan hemma, beskriver sig själv som en nörd osv. Sen på ön visar han noll intresse eller reflektion kring sin egen ställning i tävlingen, han fattar inte hur han ska pakta eller rösta, han provocerar lagkompisar till synes för nöjet.

Kolla på hans insatser, typ vid dragkampen; det han gör är precis vad någon skulle göra för att avsiktligt vara till maximal belastning för sitt lag. Han kan inte bara göra så av misstag, han måste verkligen gå in för det. Han kan inte vara seriös.
2018-04-26, 09:54
Medlem
Vad var det Jan gjorde i dragkampen som inte var bra? Jag uppfattade inte vad som hände annat än att han pratade under kampen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in