2018-04-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SatanBaraAtillZ
Hallelåsan var finns förundersökningen där man kan läsa om alla detaljer? Är det bara GW som får snaska i sig den?

GW är civilperson, och har ingen specialtillgång till nånting. Man kliver inte in var som helst för att man är kändis och professor.

Jag har själv grävt djupt i arkiv som var låsta, och vet ung hur det funkar.

GW är som du och jag i detta fall.

Är inte materialet offentligt får han inte läsa.
Citera
2018-04-26, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skadan var gammal och hade inget med saken att göra då tryck utifrån PMs teorier diskuterades med rättsmedicin. Det var nåt mindre i klass med en forna öroninflammation.

Ok!
Citera
2018-04-26, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tack själv😊 Den där iakttagelsen har jag missat, hörde bara han stod med händerna i fickorna. Intressant onekligen, tänker på att det liknar hur barn brukar hålla fast i mammas kjol eller klänningsskört när de är blyga, generade eller känner sig otrygga. Så här fick han hålla i sig själv som du beskriver.

Har du sett den här videon förresten, en kille som analyserar Madsens kroppsspråk vid landstigningen samtcgår över hans ögon o ansiktsstatus. Hade den uppe förcnågon månad sen men Postar den igen eftersom den är ensam i sitt slag

Nej, jag vill gärna understryka att de särdrag i kroppsspråket som Madsen uppvisar, de ser jag som rester och kroppsliga präglingar från barndom och uppväxt som "frusit fast" och finner dem inte såpass utmärkande att de skulle rendera någon separat diagnos, dock sorterar jag dem inte under psykopatistörningar men det är ju högst subjektivt och baserat på vad som kan kallas fjärrdiagnostiserande. Det är jag så medveten om
https://m.youtube.com/watch?v=jsespKHnaT4

Tusen tack för länken! Landstigningsfilmen kommer att bli ett skolboksexempel som kommer att analyseras fram och tillbaka i många år. Jag hängde med på det mesta (utom tyskan som kom lite då och då när han gick igenom PMs ansiktsfåror. )

Det fetade 1/ Precis. Att kavajen var lite för stor, förstärkte nog det intrycket.
Om man tänker på det så har ju PM saknat en modersfigur sedan 6 års ålder.
Så när han krisar åker han kanske tillbaka till en tid när modern fanns och PM kände sig trygg.
Till 4-5 års åldern kanske? PMs kroppsspråk menar jag då. Det är nog många kvinnor som fått moderskänslor för PM pga det (inte nu längre hoppas jag.)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Regression_(psykologi)

Fetade 2/ Jag uttryckte mig slarvigt. Jag menade att man inte kan sätta diagnos på allt udda. Somligt som verkar udda kan vara personlighet,egenheter,uppfostran,mogenhet osv
Det som vi kanske kan härleda till en Atypisk barndom samt personliga egenskaper. Men kanske också ibland blandat med störning som narcissist (extremt bekräftelsebehov)tex.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-26 kl. 21:26.
Citera
2018-04-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
"Den mystiske miljonären
Peter Madsen flögs ner till Barcelona och tog in på ett topphotell. En hemlig investerare ville att Peter Madsen skulle delta i ett "mycket, mycket mystiskt projekt i Spanien."
Investeraren ville ha en Super-Nautilus (ubåt) som skulle få kosta drygt 25 miljoner kronor och som inte skulle vara registrerad. Åklagaren frågade om han diskuterade "snuffilmer (filmer med autentiska mord) med investeraren.
Men det förnekade Madsen.

Därför är det intressant:
Vi känner inte till identiteten på den spanske investeraren, eller att polisen skulle ha några bevis för eventuella "snuff-planer". Men genom att fråga Peter Madsen om det, sådde åklagaren ett frö om ett möjligt motiv.
Hans spanska kontakt kan mycket väl vara något som polisen kommer att undersöka vidare fram till dess att Madsens överklagande av domen blir klart."

Jag trodde alla skulle gå igång på detta när jag la in det i morse.
Eftersom jag själv tycker det är väldigt intressant.Skumt så det skriker om det.
Vad ska 25-miljoners Ubåten användas till? Narkotikasmuggling samt inspelning av snuff-filmer?
Hur kom PM i kontakt med denna suspekta,hemliga investerare? Vad förde dem samman?

Det här är lite otäckt spekulativt. Men jag måste ändå få framföra det.
Skulle PM spela in en snuff-film på beställning? Typ en PR- film för mord i Ubåtsmiljö till den väldigt suspekta Ubåtsbeställaren??? Var det därför PM var på jakt efter ett okänt offer? Försökte PM ladda upp filmer/foto, till den spanska kontakten de 50 minuterna under stoppet i Kögebukten?
Innan PM sänkte mobiltelefoner och plockade ut minneskortet ur videokamran?
Den här 25-miljoners Ubåten är ju en väldigt lukrativ affär för Madsen så klart.
Betalningen skulle räddat honom. PM skulle kunnat betala sina kronofogdeskuld i miljonklassen.
Fått firman på fötter och kunnat storsatsat på rymden. Bara PM fick ordern på den här Ubåten först.
Dessvärre ingår det även en mordfilm i beställningen. (?) Bara tankar jag fick i morse om det här.

"Vi kallade dem för knarkkungarna”
Flera i kretsen kring Madsen har hört talas om projektet och en av dem sa att de mest på skämt hade kallat dem för "knarksmugglarna”, då det verkade märkligt att de skulle använda en superubåt för 25 miljoner.

Ännu mer romantisering och mytologisering av en mördare.
Citera
2018-04-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Är du säker på att de kollade hans avföring? Hur fungerar detta? Använde de tv bevakning också? Jag undrar om han kunde svälja minnet varje gång det kom ut. Den psykopaten gör allt för att komma undan rättvisan.
Mvh

Det går inte att själv spola på såna toaletter i arresten. I alla fall inte i Sverige. Tro det är likadant i de flesta euroeiska arrester.
Citera
2018-04-26, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Varför skulle en likasinnad tycka det? Hagamannen och Ekelund blev ju bästa polare tex.
Men Ekelund blev misshandlad av två andra interner som inte gillade vad han gjort.
Misshandlaren hade själv begått liknande brott- våldtagit en tonårsflicka el var hon 12-13år-
och mördat hennes flick-kamrat.
Misshandeln berodde inte på Eklunds brott-utan på att han sagt el varit uppkäftig-
Hagamannen och Eklund var goda vänner.
Även Hagamannen fick sig en smäll-men det var kanske av någon annan.
De likasinnade och de som begått likartade brott placeras på samma ställe.
Det har spekulerats i var Madsen ska placeras, men såklart kommer dansk-tv-att besöka honom- han är
en värlskändis efter mordet. Och Tysk tv är säkert intresserade.
Tyskarna borde väl ha sina egna förbrytare av samma kaliber som Madsen.
Men de har gjort ett klipp om P.Lundin- Youtube.
Madsen ville så gärna nå kändisskap- och han fick sin önskan uppfylld.
Hans "bredvid-käresta"D.King
uttalade sig om hur snäll Madsen var -då, när hon brutit bägge armarna-
varje morgon kom han förbi för att borsta hennes hår-och hjälpa henne med sådant hon ville ha hjälp med-
tänker bara, stackars D.King. Där satt hon oförmögen att röra sina armar, hon var helt utlämnad -
Madsen måste ha gillat läget, men D.King uppfattade det som godhet.
Citera
2018-04-26, 21:53
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ungefär så, ja. Ingen kommer lyssna på hans berättelser och teorier på kåken. De är helt enkelt inte intresserade av hans babbel. Lundin kommer krossa Madsen fullkomligt. Börjar han däremot försöka intrigera och skaffa sig polare genom att diskutera avrättningsmetoder så kanske det går bättre för honom? Eller ännu hellre: rymningsplaner?
Med utgångspunkt från Madsens enormt grandiosa självbild och övertro på sig själv, som den psykopatiske narcissist som han är, så skulle rymningsplanen då se ut ungefär så här:

PM har sagt till några av internerna att de ska samlas för ett hemligt möte för han har en STOR rymningsplan på gång (han har valt ut de som är kortväxta, spensliga och inte ser så farliga ut).
Ryktet om det hemliga flyktmötet sprider sig, naturligtvis, så när mötet ska starta har även Lundin och några andra muskliga, steroidstinna, psykopatiska mördare dykt upp.

Men, PM bryr sig inte om att de stora, elaka pojkarna dykt upp, nu känns det nästan som förr, när han skulle hålla föredrag. Äntligen i centrum igen, är ju där jag skall vara, tänker Madsen.

Det som skulle bli en kort genomgång av en plyktplan, blir istället ett långt föredrag av Raket-Madsen. Han drar allt om sin bakgrund, alla framgångar, alla priser han fått, pratar om sig själv i tredje person - som "Raket-Madsen". Babblandet tar aldrig slut och han kommer in på mysko tekniska detaljer som ingen har en aning om vad det betyder och som alla fullständigt skiter i.
Madsen tror att han äger situationen, självgod som han är, missar helt att pejla in den irriterade stämning som börjar råda i lyssnarskaran. Typ så:

Till slut så skriker Lundin, med hög och aggressiv stämma:
Sluta för helvete att snacka en massa skit och kom istället till poängen, din värdelösa lilla råtta!

Ok, säger Madsen förvånat, med darriga ben. Säger sen: Som jag just berättat så förstår ni alla att jag lyckats bygga flera berömda ubåtar utav, typ skräp! En sån som jag klarar det. Ni vet också varför jag kallas "Raket-Madsen", så då förstår ni min kompetens.

Rymningsplanen ser ut som följer:
Jag delar in er i två grupper, vi kan kalla dessa "praktikantgrupp 1" och "praktikantgrupp 2".
Praktikantgrupp 1 ska varje dag samla in skräp som kartongbitar, vispar och slevar från köket, plastprylar, ja allt ni kan komma på. Det insamlade ska ni lämna till mig i min cell.
Praktikantgrupp 2 ska varje dag samla in olika vätskor ni kan hitta, som har lite "styrka" i sig, som rengöringsmedel från städskrubben, hot chilisås från köket, rakvatten, diskmedel, ja allt ni kan komma på. De insamlade vätskorna ska ni sen lämna till min cell.

Nu kommer jag till geniet Raket-Madsens geniala flyktplan:
Av ert insamlade skräp så kommer jag att bygga en raket. Den första raketen i världen som konstruerats av sådant material.
Av era insamlade vätskor kommer jag att göra en mix och ur denna mix så utvinner jag raketbränsle.

Madsen ser helnöjd ut över sin plan och säger med självbelåten min: Sen drar vi härifrån i min egenbyggda amatörraket. Vilken spektakulär rymning och vilka rubriker det kommer att bli över min skapelse!

TYST MINUT.........

Sen, PANG, BOOM, KRASCH!!!!

Det sista Madsen minns är hur Lundin gör "tummen upp" åt honom, innan han går därifrån.

Vaknar nästa dag på fängelsets sjukavdelning, ordentligt omplåstrad.
Fängelsedirektören sitter vid sängkanten, säger: Du, lille styckmördaren, det har varit lite väl mycket bråk och våldsamheter kring dig. Det verkar som att drar till dig bråk, du har fått hemskt mycket stryk, både av män och av kvinnor. Det är inte bra för den allmänna ordningen och trivseln här, inte heller för ditt liv eller din hälsa. Då ser jag bara ett alternativ, det är att du permanent får bo i vår ljudisolerade isoleringscell i källaren. Finns inget fönster där, så du får inte in något dagsljus.
Ganska mörkt där alltså och cellen är liten och trång.
Men, det är väl kanske inget större problem för dig? För av vad jag har förstått så är du van och gillar att vistas i trånga, mörka utrymmen utan dagsljus.
Som i dina ubåtar.
Citera
2018-04-26, 22:04
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag försöker få en förklaring till dina påstående om hur mänskligheten skulle minimera avarter som Madsen? Hur i helvete detta kackel om diagnoser skulle avgöra och minimera psykopater som Madsen? För min del tränger man inte in i hjärnan på folk och sitter och skriver i journalen att den här personen är potentiell aspie och tänkbar kandidat för mord.
Så vad fan är det vi ska minimera med alla dessa diagnoserna innan mord, våldtäkter, styckningar är gjorda? Ett exempel i dag en fd polis och militär som är seriemördare. Hur missade man honom i 40 år och 12 mord? Det går inte att minimera med psykiatrins ovetenskapliga grunder.

Det var som fan inget svar från någon i panelen om mina enkla frågor? Det var förväntat kan jag säga.
Så en gång för alla kanske man ska inse att det inte går att minimera framtida mord genom att diagnostisera människor eller sätta etiketter på dom genom att studera deras gång. Jävla svammel helt enkelt och psykopati duger som sagt för att redogöra för hur farlig den här jäveln är. Så hur upptäcker man dom ni i panelen med era diagnosmanualer?
Citera
2018-04-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Ännu mer romantisering och mytologisering av en mördare.
Hur menar du då? Att ÅK skulle ägna sig åt att "romantisera" PM?
Och vad är det du tycker är romantiskt och mytologiskt?
Jag tycker att det låter som något väldigt skumt som verkligen behöver kollas upp.
Vilket polisen gör (eller funderar på att göra).
Citera
2018-04-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Med utgångspunkt från Madsens enormt grandiosa självbild och övertro på sig själv, som den psykopatiske narcissist som han är, så skulle rymningsplanen då se ut ungefär så här:

PM har sagt till några av internerna att de ska samlas för ett hemligt möte för han har en STOR rymningsplan på gång (han har valt ut de som är kortväxta, spensliga och inte ser så farliga ut).
Ryktet om det hemliga flyktmötet sprider sig, naturligtvis, så när mötet ska starta har även Lundin och några andra muskliga, steroidstinna, psykopatiska mördare dykt upp.

Men, PM bryr sig inte om att de stora, elaka pojkarna dykt upp, nu känns det nästan som förr, när han skulle hålla föredrag. Äntligen i centrum igen, är ju där jag skall vara, tänker Madsen.

Det som skulle bli en kort genomgång av en plyktplan, blir istället ett långt föredrag av Raket-Madsen. Han drar allt om sin bakgrund, alla framgångar, alla priser han fått, pratar om sig själv i tredje person - som "Raket-Madsen". Babblandet tar aldrig slut och han kommer in på mysko tekniska detaljer som ingen har en aning om vad det betyder och som alla fullständigt skiter i.
Madsen tror att han äger situationen, självgod som han är, missar helt att pejla in den irriterade stämning som börjar råda i lyssnarskaran. Typ så:

Till slut så skriker Lundin, med hög och aggressiv stämma:
Sluta för helvete att snacka en massa skit och kom istället till poängen, din värdelösa lilla råtta!

Ok, säger Madsen förvånat, med darriga ben. Säger sen: Som jag just berättat så förstår ni alla att jag lyckats bygga flera berömda ubåtar utav, typ skräp! En sån som jag klarar det. Ni vet också varför jag kallas "Raket-Madsen", så då förstår ni min kompetens.

Rymningsplanen ser ut som följer:
Jag delar in er i två grupper, vi kan kalla dessa "praktikantgrupp 1" och "praktikantgrupp 2".
Praktikantgrupp 1 ska varje dag samla in skräp som kartongbitar, vispar och slevar från köket, plastprylar, ja allt ni kan komma på. Det insamlade ska ni lämna till mig i min cell.
Praktikantgrupp 2 ska varje dag samla in olika vätskor ni kan hitta, som har lite "styrka" i sig, som rengöringsmedel från städskrubben, hot chilisås från köket, rakvatten, diskmedel, ja allt ni kan komma på. De insamlade vätskorna ska ni sen lämna till min cell.

Nu kommer jag till geniet Raket-Madsens geniala flyktplan:
Av ert insamlade skräp så kommer jag att bygga en raket. Den första raketen i världen som konstruerats av sådant material.
Av era insamlade vätskor kommer jag att göra en mix och ur denna mix så utvinner jag raketbränsle.

Madsen ser helnöjd ut över sin plan och säger med självbelåten min: Sen drar vi härifrån i min egenbyggda amatörraket. Vilken spektakulär rymning och vilka rubriker det kommer att bli över min skapelse!

TYST MINUT.........

Sen, PANG, BOOM, KRASCH!!!!

Det sista Madsen minns är hur Lundin gör "tummen upp" åt honom, innan han går därifrån.

Vaknar nästa dag på fängelsets sjukavdelning, ordentligt omplåstrad.
Fängelsedirektören sitter vid sängkanten, säger: Du, lille styckmördaren, det har varit lite väl mycket bråk och våldsamheter kring dig. Det verkar som att drar till dig bråk, du har fått hemskt mycket stryk, både av män och av kvinnor. Det är inte bra för den allmänna ordningen och trivseln här, inte heller för ditt liv eller din hälsa. Då ser jag bara ett alternativ, det är att du permanent får bo i vår ljudisolerade isoleringscell i källaren. Finns inget fönster där, så du får inte in något dagsljus.
Ganska mörkt där alltså och cellen är liten och trång.
Men, det är väl kanske inget större problem för dig? För av vad jag har förstått så är du van och gillar att vistas i trånga, mörka utrymmen utan dagsljus.
Som i dina ubåtar.

Ett kapitel till om Madsens fängslande Resa Innanför Murarna. Dessa möten mellan Lundin-Madsen blir intressanta att se utvecklingen av.
Citera
2018-04-26, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Är du säker på att de kollade hans avföring? Hur fungerar detta? Använde de tv bevakning också? Jag undrar om han kunde svälja minnet varje gång det kom ut. Den psykopaten gör allt för att komma undan rättvisan.
Mvh
Var finns info om att de kollat hans avföring.
Tycker att när de först ledde honom till polisbilen så gick polismannen några steg framför o hade inte 100 % koll. Kan ju varit så när han satt i häktet första nätterna att de inte kollade det. För de visste inte i det läget att det fanns en kamera utan minneskort. Men ändock så lutar jag mer åt på land efter båten.
Citera
2018-04-26, 23:31
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Misshandlaren hade själv begått liknande brott- våldtagit en tonårsflicka el var hon 12-13år-
och mördat hennes flick-kamrat.
Misshandeln berodde inte på Eklunds brott-utan på att han sagt el varit uppkäftig-
Hagamannen och Eklund var goda vänner.
Även Hagamannen fick sig en smäll-men det var kanske av någon annan.
De likasinnade och de som begått likartade brott placeras på samma ställe.
Det har spekulerats i var Madsen ska placeras, men såklart kommer dansk-tv-att besöka honom- han är
en värlskändis efter mordet. Och Tysk tv är säkert intresserade.

Tyskarna borde väl ha sina egna förbrytare av samma kaliber som Madsen.
Men de har gjort ett klipp om P.Lundin- Youtube.
Madsen ville så gärna nå kändisskap- och han fick sin önskan uppfylld.
Hans "bredvid-käresta"D.King
uttalade sig om hur snäll Madsen var -då, när hon brutit bägge armarna-
varje morgon kom han förbi för att borsta hennes hår-och hjälpa henne med sådant hon ville ha hjälp med-
tänker bara, stackars D.King. Där satt hon oförmögen att röra sina armar, hon var helt utlämnad -
Madsen måste ha gillat läget, men D.King uppfattade det som godhet.

Det skulle man kunna tro, men faktum är att det för det första kommer att dröja tillräckligt länge innan han kommer få ta emot besök, och knappast inte av den sorten på lång tid. Skulle mer luta åt att han kommer få liknande restriktioner som Breivik, inga intervjuer eller bokprojekt pga hans massiva RPU samt den avsky som hans bestialiska brott har väckt.

Djursings projekt blev stoppat pga det oetiska, en inställning jag tycker mig har präglat media överlag, och det beror säkert mycket på vem brottsoffret Kim var, och att hon var journalist.
Madsen är paria och är av annan kaliber än Peter Lundin som kunde slå mynt av sitt utseende och magnetiska utstrålning vilket Madsen inte kommer i närheten av.
Men, vi får se hur vindarna kommer blåsa.
Senast redigerad av PhDSalander 2018-04-26 kl. 23:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in