Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
"Den mystiske miljonären
Peter Madsen flögs ner till Barcelona och tog in på ett topphotell. En hemlig investerare ville att Peter Madsen skulle delta i ett "mycket, mycket mystiskt projekt i Spanien."
Investeraren ville ha en Super-Nautilus (ubåt) som skulle få kosta drygt 25 miljoner kronor och som inte skulle vara registrerad. Åklagaren frågade om han diskuterade "snuffilmer (filmer med autentiska mord) med investeraren.
Men det förnekade Madsen.
Därför är det intressant:
Vi känner inte till identiteten på den spanske investeraren, eller att polisen skulle ha några bevis för eventuella "snuff-planer". Men genom att fråga Peter Madsen om det, sådde åklagaren ett frö om ett möjligt motiv. Hans spanska kontakt kan mycket väl vara något som polisen kommer att undersöka vidare fram till dess att Madsens överklagande av domen blir klart."
Jag trodde alla skulle gå igång på detta när jag la in det i morse.
Eftersom jag själv tycker det är väldigt intressant.Skumt så det skriker om det.
Vad ska 25-miljoners Ubåten användas till? Narkotikasmuggling samt inspelning av snuff-filmer?
Hur kom PM i kontakt med denna suspekta,hemliga investerare? Vad förde dem samman?
Kapade nu en del av inlägget (sorry) men bara för att fokusera på det jag tänkt kommentera.
Ja, det är något riktigt skumt med denna historia. En fråga, jag minns nu inte riktigt om det är bekräftat på något vis att Madsen hade fått denna order på en "25-miljoners, oregistrerad ubåt"? Vet du något om det? Och, åklagarens fråga till Madsen, om han diskuterat "snuffilmer" med investeraren - den frågan känns som att det ligger någon "hemlig" vetskap bakom.
Vet att åklagaren tog upp typ snuff/halsavskärningar osv -sökningar som Madsen gjort med mobilen när han var där.
Tror inte att mordet på Kim och filmning av det ingick i någon slags överenskommelse med den "mystiske miljonären/investerarna". Den sadistiska slakten av Kim är ett resultat av Madsens egna sjuka drifter, kanske triggat att ske just då pga olika stressande moment för honom, som besvikelsen över rymdkapplöpningen, skulder och dålig ekonomi.
Däremot så kan jag tänka mig att Madsen fått kontakt med denne suspekte investerare för det "mycket, mycket mystiska projektet" via gemensamma intressen när det gäller snuff, tortyr av kvinnor m.m. Kanske varit med i något hemligt kontaktnät för sådana med samma äckelintressen som PM?
Att en jätteubåt skulle användas till knarksmuggling tror jag inte på. Däremot så kan ju PM ha delat med sig av sina tankar om att en ubåt är en perfekt plats för att spela in vad som helst, det perfekta, sexualsadistiska mordet, tortyr av kvinnor, sexuella övergrepp, ja vad fan som helst.
För i havsdjupet kan ingen höra någon skrika, ingen kan komma och avbryta, inget offer kan fly etc.
OM det skulle vara så att den mystiske miljonären haft planer att hitta en inspelningsplats som känns helt säker och hemlig, för olika projekt som snuffilmer, övergrepp/tortyr/mord på kvinnor och/eller också kanske barn så vore kanske en gigantisk ubåt rena drömmen.
Där kan man verka i lugn och ro. Som en egen filmstudio, utan insyn, utan rädslan för upptäckt.
Kan tänka mig att de som sysslar med dessa groteska gärningar och inspelningar ser just risken att bli upptäckt när det sker, som det som försvårar mest. Därav mest amatörmässigt filmat, något ensamt äckel som filmar sin gärning.
Nu var detta rena rama fantasier och spekulationer från mig som kanske låter alldeles helknäppt, men det kan jag ta...
Kom att tänka på filmklippet med Madsen i ubåten när han på ett obehagligt sätt förklarar känslan med att befinna sig långt ner i djupet med ubåten, att det kan ingen förstå som inte själv upplevt det. Och just när han säger: "
Du er rigtig meget alene..." känns det riktigt ruskigt och med den blicken han har just där.
Här har jag lagt upp en bild från det filmklippet, med texten till orden han säger just då:
https://minfil.org/75Bek0e3b8/Du_er_rigtig_meget_alene....jpg