Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Plus att MED leds av en jude. Bara det diskvalificerar ju dem totalt som svenska nationalister.
Även om man är betydligt radikalare än AfS (host NMR), så är det ändå positivt att AfS faktiskt dök upp när det gjorde. För med handen på hjärtat... folket är inte redo för NMR än. Däremot vore det ett helvete om MED var helt ensamma som ett nytt potentiellt invandringskritiskt alternativ, och att de kom in i riksdagen och fortsatte hela charaden (öppen svenskhet-tramset, NATO- och EU-vänlighet osv). Jag kan mycket väl se MED som ett "framodlat" parti som var tänkt som en kontrollerad opposition 2.0. Tack vare AfS kanske MED helt kommer att gå i graven och helt missar sin chans, vilket jag verkligen hoppas. Jag kan verkligen inte fatta hur korkad man måste vara om man är beredd att rösta på detta borgerliga sjuklöveraktiga skitparti. Har ni inte lärt er ett jävla skit? Kommer ni ihåg Westerberg? Reinfeldt? Eller varför inte dagsaktuella exempel som Annie Lööf och Kristersson? Man baxnar. Man kan inte lita på svenska borgerliga partier. Punkt slut.

Tycka vad man vill om AfS, men kontrollerad opposition är de inte. Det känns faktiskt som att de har en egen och genuin vilja. Sedan att de hade kunnat vara ännu mer radikala är en helt annan sak.
Senast redigerad av IKN 2018-04-26 kl. 17:30.
Citera
2018-04-26, 17:10
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag har noterat att ett flertal självutnämnda AfS-sympatisörer på Twitter ofta och gärna lyfter fram Medborgerlig Samling som ett vettigt alternativ. Detta är problematiskt med tanke på att MED inte förtjänar några röster överhuvudtaget från genuina nationalister. Vi talar alltså om ett parti som vill skicka in Sverige i NATO, som inte förespråkar ett utträde från EU, som mest på papperet är genuint konservativt och som leds av personer som fostrats politiskt inom Sjuklöverns partier. Vad gäller partiets invandringspolitik, deras starkaste kort enligt många twittrare, så skiljer den sig inte nämnvärt mycket från Sverigedemokraternas dito och vi vet ju alla hur urholkad den politiken har blivit. Med andra ord så är det viktigt att alla personer som sympatiserar med Alternativ för Sverige inser att Medborgerlig Samling inte är ett bra alternativ för människor som vill förbättra Sverige och svenskarnas situation.
Ja, gullandet med MED är helt obegripligt. Dom är ju om möjligt ett ännu sämre alternativ än SD till och med. Visst, om det rent hypotetiskt fanns en massa borgare som var beredda att överge allianspartierna för MED men absolut ingenting annat så hade det väl varit mindre dåligt att dom röstade MED men så fungerar det ju inte. Nej, MED bör inte ens nämnas som ett alternativ för nationalister eller ens invandringskritiker. Låt dom tyna bort bara.
Citera
2018-04-26, 18:13
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Plus att MED leds av en jude. Bara det diskvalificerar ju dem totalt som svenska nationalister.
Vad är det för fel med det? Jag är jude och kommer rösta på MED av just den anledningen. Hade AfS haft en judisk partiledare hade jag övervägt att rösta på dom. Tror AfS förlorar mycket på att inte ha en judisk ledare (Ekeroth). Inte bara i populistisk vinkel men också policymässigt. Judar är i regel smartare än gojer. Och man kan inte påstå att SD har drabbats av en brain drain efter AfS lanserades. Nej, AfS hade behövt en smartare, modernare inriktning. Som MED. Dom borde vara öppnare och slutat med det där gamla vanliga nasistiska blågula etnonationalistiska brölet. MED har en modern syn på staten. Inte nationalstaten utan staten där alla medborgare är delaktiga, både i hänseende på rättigheter och skyldigheter. Alla tar sitt ansvar, sitt medborgerliga ansvar. Det att man inte tar plats mer än vad lagen erbjuder och man låter andra ta lika mycket plats - oavsett om man är jude eller goy, bär truckerkeps eller slöja. Fler judar som partiledare så kan vi nå en ny upplysningstid i Europa! (Och släng svenskheten på historiens soptipp!)
Senast redigerad av Alt-Kike 2018-04-26 kl. 18:21.
Citera
2018-04-26, 18:29
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Vad är det för fel med det? Jag är jude och kommer rösta på MED av just den anledningen. Hade AfS haft en judisk partiledare hade jag övervägt att rösta på dom. Tror AfS förlorar mycket på att inte ha en judisk ledare (Ekeroth). Inte bara i populistisk vinkel men också policymässigt. Judar är i regel smartare än gojer. Och man kan inte påstå att SD har drabbats av en brain drain efter AfS lanserades. Nej, AfS hade behövt en smartare, modernare inriktning. Som MED. Dom borde vara öppnare och slutat med det där gamla vanliga nasistiska blågula etnonationalistiska brölet. MED har en modern syn på staten. Inte nationalstaten utan staten där alla medborgare är delaktiga, både i hänseende på rättigheter och skyldigheter. Alla tar sitt ansvar, sitt medborgerliga ansvar. Det att man inte tar plats mer än vad lagen erbjuder och man låter andra ta lika mycket plats - oavsett om man är jude eller goy, bär truckerkeps eller slöja. Fler judar som partiledare så kan vi nå en ny upplysningstid i Europa! (Och släng svenskheten på historiens soptipp!)
Jag är svensk. Jag ska rösta på Alternativ För Sverige. Svenskar ska ha rättigheter i Sverige. Andra folks rättigheter är helt ointressanta för mig. Deras hemländer får ta hand om dem.
Citera
2018-04-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Jag är svensk. Jag ska rösta på Alternativ För Sverige. Svenskar ska ha rättigheter i Sverige. Andra folks rättigheter är helt ointressanta för mig. Deras hemländer får ta hand om dem.

Har lyssnat några gånger på Kasselstrands podradio "Den Kokta Grodan".
Inte ett enda ljud har nämnts om partiets valkampanj, utan endast filosofiska och teoretiska resonemang om politik i allmänhet.
Så här 4 månader innan valet borde man väl ha några idéer på aktiviteter och allt möjligt, men inte ett knyst?
Citera
2018-04-26, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Inte ett enda ljud har nämnts om partiets valkampanj, utan endast filosofiska och teoretiska resonemang om politik i allmänhet.
Så här 4 månader innan valet borde man väl ha några idéer på aktiviteter och allt möjligt, men inte ett knyst?

Denna arrogans och hybris är förmodligen AfS största fiende just nu. Rösterna kommer som sagt inte att komma av sig själva, utan de måste jobba hårt för det. Partiet borde ha startats upp för åtminstone ett år sedan, nu kommer det att bli riktigt tajt.
Citera
2018-04-26, 20:03
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Den Kokta Grodan finns ju till just för att ägna sig åt "filosofiska och teoretiska resonemang om politik i allmänhet". Om du vill veta hur valrörelsen kommer att se ut så borde du kanske vända dig direkt till partiet om du nu inte orkar vänta på besked.
Citera
2018-04-26, 20:29
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Det är saker på gång. För medlemmar.

Du kan bli medlem och bidra och hjälpa till att ställa nationalister i talarstolen i Sveriges riksdag.
Citera
2018-04-26, 20:38
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Enklast och mest konsekvent är ju att bara rakt av förbjuda alla privata skolor och friskolor. Annars är det ju meningslöst att återförstatliga skolan. Alternativt att man tillåter sådana skolor men helt drar in det kommunala/statliga bidraget till friskolor.
Jag anser att det just nu är helt fel tillfälle att driva den linjen eller att argumentera på det viset. Det är bara om man tycker att de kommunala skolornas* hjärntvätt är av godo som man ska försöka minska variationen och intresseuppdelningen inom skolan. Vad som behövs i nuläget är inte en ännu mer centralstyrd och enhetlig skola, utan istället behövs ännu mer variation.

(*Med kommunala skolor avser jag de skolor som idag drivs med kommunen som huvudman.)
Senast redigerad av Kwato 2018-04-26 kl. 20:40.
Citera
2018-04-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Det är saker på gång. För medlemmar.

Du kan bli medlem och bidra och hjälpa till att ställa nationalister i talarstolen i Sveriges riksdag.

Skulle tro ca 98 % av andra partiers valarbetare är sådana som själva ställer upp vid framför allt kommunalval.
Sedan brukar frågorna vid valstugorna till ca 90 % handla om rikspolitik, och bara ca 10 % lokalt.
(Man behöver förresten ingen valstuga, utan det räcker med ett uppställt bord.)
AfS har ju bestämt att ej delta vid några kommunalval, så då blir det inte lätt.
Senast redigerad av Hultabultan 2018-04-26 kl. 20:44.
Citera
2018-04-26, 20:45
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Skulle tro ca 98 % av andra partiers valarbetare är sådana som själva ställer upp vid framför allt kommunalval.
Sedan brukar frågorna vid valstugorna till ca 90 % handla om rikspolitik, och bara ca 10 % lokalt.
AfS har ju bestämt att ej delta vid några kommunalval, så då blir det inte lätt.

För AFS del kommer valarbetarna att vara frivilliga oavsett om AFS ställer upp i kommunalval eller inte. De flesta valarbetare oavsett parti får förresten inte lön för arbetet. Inte vad jag vet i alla fall. Jag har pratat med många valarbetare av olika slag och med det som utgångspunkt har jag fog för vad jag säger.
Citera
2018-04-26, 20:50
Medlem
MrSkargards avatar
Gustav Kasselstrand bemöter liberalen Håkan Holmbergs vettlösa beskyllningar: https://alternativforsverige.se/debatt-etablissemangets-riggade-valsystem/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in