Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Knappast. Stor kostnad. Det lär distribueras till vallokaler ffa.

Att se till det finns valsedlar i förhandsröstningslokalerna som ofta är bibliotek kan inte vara svårt.
Jag bor bara hundra meter i från och kommer att mata ut valsedlar flera gånger per dag om jag får hjälpa till, vilket jag hoppas. Viktigt att AFS anhängare tidigt går och hämtar valsedlar och då kan de lika gärna rösta direkt.
Citera
2018-04-25, 15:28
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Att se till det finns valsedlar i förhandsröstningslokalerna som ofta är bibliotek kan inte vara svårt.
Jag bor bara hundra meter i från och kommer att mata ut valsedlar flera gånger per dag om jag får hjälpa till, vilket jag hoppas. Viktigt att AFS anhängare tidigt går och hämtar valsedlar och då kan de lika gärna rösta direkt.
Om du vill hjälpa till, vilket jag tycker är jättebra, tror jag att det första du ska göra är att bli medlem - men det kanske du redan har blivit. En vän som har blivit medlem sa för några veckor sedan att han hade fått ett brev där de skrev att de skulle återkomma med information om hur medlemmar kunde hjälpa till i valrörelsen.

Huruvida även bara anhängare kommer få möjlighet att hjälpa till vet jag inte. Risken finns ju ständigt för att vänstern försöker sabotera. Ovanstående är dock bara min gissning så det bästa är väl om du kontaktar AfS och frågar hur du ska gör om du vill hjälpa till.
Senast redigerad av anenome 2018-04-25 kl. 15:31.
Citera
2018-04-25, 16:19
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Om du vill hjälpa till, vilket jag tycker är jättebra, tror jag att det första du ska göra är att bli medlem - men det kanske du redan har blivit. En vän som har blivit medlem sa för några veckor sedan att han hade fått ett brev där de skrev att de skulle återkomma med information om hur medlemmar kunde hjälpa till i valrörelsen.

Huruvida även bara anhängare kommer få möjlighet att hjälpa till vet jag inte. Risken finns ju ständigt för att vänstern försöker sabotera. Ovanstående är dock bara min gissning så det bästa är väl om du kontaktar AfS och frågar hur du ska gör om du vill hjälpa till.

Medlemmar får ett mail med en länk till ett formulär där man kan anmäla sitt intresse att hjälpa till.
Citera
2018-04-26, 03:22
Medlem
MrSkargards avatar
Jag har noterat att ett flertal självutnämnda AfS-sympatisörer på Twitter ofta och gärna lyfter fram Medborgerlig Samling som ett vettigt alternativ. Detta är problematiskt med tanke på att MED inte förtjänar några röster överhuvudtaget från genuina nationalister. Vi talar alltså om ett parti som vill skicka in Sverige i NATO, som inte förespråkar ett utträde från EU, som mest på papperet är genuint konservativt och som leds av personer som fostrats politiskt inom Sjuklöverns partier. Vad gäller partiets invandringspolitik, deras starkaste kort enligt många twittrare, så skiljer den sig inte nämnvärt mycket från Sverigedemokraternas dito och vi vet ju alla hur urholkad den politiken har blivit. Med andra ord så är det viktigt att alla personer som sympatiserar med Alternativ för Sverige inser att Medborgerlig Samling inte är ett bra alternativ för människor som vill förbättra Sverige och svenskarnas situation.
Senast redigerad av MrSkargard 2018-04-26 kl. 03:25.
Citera
2018-04-26, 06:47
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag har noterat att ett flertal självutnämnda AfS-sympatisörer på Twitter ofta och gärna lyfter fram Medborgerlig Samling som ett vettigt alternativ. Detta är problematiskt med tanke på att MED inte förtjänar några röster överhuvudtaget från genuina nationalister. Vi talar alltså om ett parti som vill skicka in Sverige i NATO, som inte förespråkar ett utträde från EU, som mest på papperet är genuint konservativt och som leds av personer som fostrats politiskt inom Sjuklöverns partier. Vad gäller partiets invandringspolitik, deras starkaste kort enligt många twittrare, så skiljer den sig inte nämnvärt mycket från Sverigedemokraternas dito och vi vet ju alla hur urholkad den politiken har blivit. Med andra ord så är det viktigt att alla personer som sympatiserar med Alternativ för Sverige inser att Medborgerlig Samling inte är ett bra alternativ för människor som vill förbättra Sverige och svenskarnas situation.

Håller med.

Vi ska aldrig acceptera ett parti som inte fullt ut tar avstånd från globalism-agendan. Det gäller MED såväl som SD såväl som S/M osv.

Låt er inte luras av dessa banditer, MED och SD må vara invandringskritiska men dessas lojaliteter ligger inte bara hos Sverige och svenskarna utan även hos globalist-projekt så som NATO, EU och till länder som Israel.

Skit rakt igenom med andra ord.
Citera
2018-04-26, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Håller med.

Vi ska aldrig acceptera ett parti som inte fullt ut tar avstånd från globalism-agendan. Det gäller MED såväl som SD såväl som S/M osv.

Låt er inte luras av dessa banditer, MED och SD må vara invandringskritiska men dessas lojaliteter ligger inte bara hos Sverige och svenskarna utan även hos globalist-projekt så som NATO, EU och till länder som Israel.

Skit rakt igenom med andra ord.

Håller med dig MED:s politik som handlar om migration ser ut som en dålig kopia av SD.
Inte ett ljud vad man tänker göra med de 100-tusentals blattar som förpestar landet redan idag.

AfS däremot är det kuk i.
Omprövning av alla medborgarskap och uppehållstillstånd som beviljats de senaste årtiondena.
Endast de får stanna som på ett konkret sätt bidragit till samhället!
Citera
2018-04-26, 09:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Skickar de ut till alla hushåll?

Andra här verkar inte tro det men om de lyckas samla tillräckligt med pengar tycker jag det vore att rekommendera. Det kan också få soffliggare att ta med sig valsedeln och masa sig till röstlokalen. Självfallet är det med reklam i brevet. I vallokalen om någon lagt röstsedlar där så försvinner de bland många partier.
Citera
2018-04-26, 10:38
Medlem
Den iranske kommunisten Ali Esbati försökte dra igång ett drev mot Jeff Ahl på Twitter häromdagen.

Citat:
Ali Esbati @aliesbati
24 apr.

Nu står Jeff Ahl, som gått från SD till det mer öppet fascistiska partiet AfS, i riksdagens talarstol och lovar att ta strid mot "globalisterna" och rensa ut många rektorer på universitet och högskolor efter ett maktövertagande.

Sedan citerar han en del helt rimliga uttalanden från Ahls anförande och tycks förvänta sig en folkstorm. Den uteblev dock.

Jag kan inte minnas att vänsterfolk tidigare uttryckt sig i termer som "öppet fascistiska partiet AfS", men det kanske blir den nya given.
Citera
2018-04-26, 11:32
Medlem
Ett par dagar efter mitt senaste inlägg så har inget nämnts eller synts i gammelmedia. Taktiken med största möjliga tystnad fortsätter. Det här duger inte.

Någon måste ta initiativ och locka fram lite exponering, på ett bra sätt. Det viktigaste är att nå ut, nå igenom bruset och etablera namnet och varumärket. Merparten av Sveriges befolkning känner i dagsläget förmodligen inte ens till att partiet existerar.
Citera
2018-04-26, 11:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ett par dagar efter mitt senaste inlägg så har inget nämnts eller synts i gammelmedia. Taktiken med största möjliga tystnad fortsätter. Det här duger inte.

Någon måste ta initiativ och locka fram lite exponering, på ett bra sätt. Det viktigaste är att nå ut, nå igenom bruset och etablera namnet och varumärket. Merparten av Sveriges befolkning känner i dagsläget förmodligen inte ens till att partiet existerar.
Rådet är väl det samma jag brukar ge till SD. Kör igång en kampanj som provocerar tokvänstern till vandalisering & påhopp. Ger extremt mycket gratisreklam.
Citera
2018-04-26, 16:43
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Plus att MED leds av en jude. Bara det diskvalificerar ju dem totalt som svenska nationalister.
Citera
2018-04-26, 16:57
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Att behålla det nuvarande regelverket kring friskolor innebär ju dessvärre att man tillåter allt fler muslimska skolor, vilket underlättar en fortsatt kolonisering av Sverige och därmed försvårar återvandringen.

Om man vill undvika detta skulle AfS kunna skärpa kraven för att få driva friskolor, så att endast de som har en svensk/västerländsk profil skulle få drivas med offentliga medel. Som komplement skulle man kunna erbjuda flyttbidrag för de befintliga muslimska skolorna till de länder innehavarna kommer ifrån, så att de kan fortsätta verksamheten där.
Enklast och mest konsekvent är ju att bara rakt av förbjuda alla privata skolor och friskolor. Annars är det ju meningslöst att återförstatliga skolan. Alternativt att man tillåter sådana skolor men helt drar in det kommunala/statliga bidraget till friskolor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in